abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12635206
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

En Pim was rechts? Waarom denk je dat hij het meeste politieke steun had van Jan Marijnissen?

Steun? Even een quote van onze Jan:

Fortuyn is hot, kiezers lopen met hem weg. Maar de vraag is: waarheen? Zijn boeken geven het antwoord. Zijn laatste boek is een beknopte samenvatting van wat hij aan gedachtegoed de afgelopen vijftien jaar ontwikkeld heeft. Wie, zoals ik, de moeite neemt om dat te lezen en te analyseren, constateert dat de antwoorden van Fortuyn op de door paars veroorzaakte problemen een pleidooi zijn voor nog méér neoliberalisme, nog méér paars dus: Pimpelpaars.

Laten wíj niet meedoen met het betitelen van Fortuyn als opportunist, populist en zo meer. Hij is dat wellicht óók, maar bovenal is hij pimpelpaars: ultra liberaal. Zijn oplossing voor de door een rechts kabinet veroorzaakte problemen is: een nog rechtser politiek. Dát is wat al zijn boeken en columns ons vertellen. De voormalige marxist heeft al zijn vertrouwen in linkse oplossingen verloren en kiest voor radicale en vaak rabiate rechtse maatregelen. Dát is ook precies de Paradox van Pim: hij wil mee met het volk dat zich van Paars afwendt, maar hij moet ze leiden naar een samenleving die nog paarser wordt

quote:
Waarom denk je dat het merendeel van de rotterdamse Allochtonen Fortuyn Heeft gestemt?
Is dit zo?

Bovendien stemmen lager opgeleide bevolkingsgroepen nu eenmaal niet op de zinnige en intellectuele oplossingen van GroenLinks en co.

quote:
Waarom denk je dat de nummer 2 van de LPF een allochtoon was? Wie was de eerste Partij met een Allochtoon als Staatssecretaris?
Window dressing.

En het is natuurlijk daarom ook geen toeval dat die staatssecretaris "fout" was....

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Strangelove op 22-08-2003 17:05]

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_12635517
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:50 schreef raptorix het volgende:
Ik werk maar 200 meter van Volkert af
Kaartjes kunnen dus ook aan mij afgegeven worden
ja!

laat 'm verzuipen in de kaartjes!

vrijdag 22 augustus 2003 @ 17:23:06 #78
572 Sniper
Gull Catcher
pi_12635844
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 13:45 schreef Gil-galad het volgende:

Zowel extreem-links als extreem-rechts is extreem-fout.

Volgens de Nederlandse overheid niet. Extreem rechts is 'fouter' en dat terwijl in Europa Extreem Links het monopolie op politiek geweld (politieke executie heet daar een beleidsinstrument) heeft (vraag maar na in Duitsland, Italie of Spanje) , conform terreur groepjes uitstekend in cellen georganiseerd is en jaarlijks zorgt voor enorme economische schade (kijk alleen maar naar de "anti globalisten").

Extreem rechts in Nederland bestaat uit een groepje van 50 Hitler lookalikes die eens per jaar bij gratie Gods op een verlaten industrieterrein in Eemshaven in Lederhosen mogen marcheren.

Extreem links wordt geen strobreed in de weg gelegd, sterker ontvangt gewoon subsidie (zie artikel Elsevier over de kraakpanden).

vrijdag 22 augustus 2003 @ 17:27:56 #79
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_12635962
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:23 schreef Sniper het volgende:
(zie artikel Elsevier over de kraakpanden).
Inderdaad. Of dat interview met de auteur van het boek Eco Nostra, dat iemand hier in zn sig heeft
pi_12640092
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 16:57 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Steun? Even een quote van onze Jan:

Fortuyn is hot, kiezers lopen met hem weg. Maar de vraag is: waarheen? Zijn boeken geven het antwoord. Zijn laatste boek is een beknopte samenvatting van wat hij aan gedachtegoed de afgelopen vijftien jaar ontwikkeld heeft. Wie, zoals ik, de moeite neemt om dat te lezen en te analyseren, constateert dat de antwoorden van Fortuyn op de door paars veroorzaakte problemen een pleidooi zijn voor nog méér neoliberalisme, nog méér paars dus: Pimpelpaars.

Laten wíj niet meedoen met het betitelen van Fortuyn als opportunist, populist en zo meer. Hij is dat wellicht óók, maar bovenal is hij pimpelpaars: ultra liberaal. Zijn oplossing voor de door een rechts kabinet veroorzaakte problemen is: een nog rechtser politiek. Dát is wat al zijn boeken en columns ons vertellen. De voormalige marxist heeft al zijn vertrouwen in linkse oplossingen verloren en kiest voor radicale en vaak rabiate rechtse maatregelen. Dát is ook precies de Paradox van Pim: hij wil mee met het volk dat zich van Paars afwendt, maar hij moet ze leiden naar een samenleving die nog paarser wordt
[..]

Is dit zo?

Bovendien stemmen lager opgeleide bevolkingsgroepen nu eenmaal niet op de zinnige en intellectuele oplossingen van GroenLinks en co.
[..]

Window dressing.

En het is natuurlijk daarom ook geen toeval dat die staatssecretaris "fout" was....

Die reactie van Jan op zijn boek was te verwachten, laten we niet vergeten dat Jan ondanks zijn oprechte principes en denkbeelden, een goede toneelspeler is, die precies wist hoe hij zich moest gedragen rond de verkiezingen. Maar ga maar eens goed kijken naar de denkbeelden van de partijen, en waar ze voor staan (minder bureaucratie, meer handen aan de bedden, verantwoording van politici naar het volk, etc), dan zul je nog verbaast zijn over de raakvlakken, grootste verschil is alleen, de manier van middelen vrij maken. LPF denkt vooral door efficienter werken de middelen vrij te maken, waar SP vooral het geld wil weghalen door te snijden in defensie (waar Pim ook voor was!) en meer van de rijken te pakken.

En dat stemgedrag van de allochtonen is niet vreemd, het merendeel van de allochtonen hekelt het gedrag van de paar rotte appels, die het met name voor hun verzieken, niet vreemd dat ze veel voor een partij voelen die juist die rotte appels wil aanpakken.

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_12642027
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 17:27 schreef err het volgende:

Inderdaad. Of dat interview met de auteur van het boek Eco Nostra, dat iemand hier in zn sig heeft

Ach, eenzijdige journalistiek heeft ook z'n voordelen, je hoeft geen research te doen, dat bespaart een hoop tijd
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12642102
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:29 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Ach, eenzijdige journalistiek heeft ook z'n voordelen, je hoeft geen research te doen, dat bespaart een hoop tijd

Lees het artikel in HP de Tijd, of wou je zeggen dat HP broddel journalistiek was?
pi_12642171
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:31 schreef raptorix het volgende:
Lees het artikel in HP de Tijd, of wou je zeggen dat HP broddel journalistiek was?
Laten we zeggen dat ik HP de Tijd de afgelopen jaren "licht" in kwaliteit achteruit gegaan vind. Gedegen onderzoeksjournalistiek maakt steeds meer plaats voor populistisch gebral, maar dat is mijn mening
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 22:49:02 #84
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_12643920
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:34 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Laten we zeggen dat ik HP de Tijd de afgelopen jaren "licht" in kwaliteit achteruit gegaan vind. Gedegen onderzoeksjournalistiek maakt steeds meer plaats voor populistisch gebral, maar dat is mijn mening

Met andere woorden, de conclusies en artikelen stroken niet met jouw beeld van de werkelijkheid, er staan zaken in waar jij het niet mee eens bent op grond van ideologie. De onderwerpen die ze behandelen zijn te confronterend en spelen in op problematiek die onder het volk leeft.
Je vind de kwaliteit dalen omdat je het niet eens bent met de artikelen die ze publiceren.
Populisme is dan een erg makkelijk woord om te gebruiken, vooral omdat populisme lang niet altijd negatief is. Bij het bespreken van huidige problemen die onder het volk leven, is er niets negatiefs aan om daar als tijdschrift over te berichten.
Of zie je liever artikelen die vrijwel geen aansluiting vinden op de belevingswereld van de lezers van het tijdschrift?
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_12644150
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:49 schreef Kugari-Ken het volgende:

Met andere woorden, de conclusies en artikelen stroken niet met jouw beeld van de werkelijkheid, er staan zaken in waar jij het niet mee eens bent op grond van ideologie

Voor een groot deel wel ja. Er wordt een vrij eenzijdig beeld gegeven. HP is altijd een "rechts" blad geweest, maar er stonden tot voor kort vaak aardige artikelen in, maar de laatste tijd is dat in mijn ogen afgenomen. Of dat komt door mijn persoonlijke ontwikkeling of door achteruitgang van de kwaliteit weet ik niet
quote:
De onderwerpen die ze behandelen zijn te confronterend en spelen in op problematiek die onder het volk leeft.
Je vind de kwaliteit dalen omdat je het niet eens bent met de artikelen die ze publiceren.
Ze hebben vaak wel een goed onderwerp, maar dan worden bepaalde zaken erg uitgelicht en andere dingen blijven onbesproken, dat stoort mij gigantisch
quote:
Populisme is dan een erg makkelijk woord om te gebruiken, vooral omdat populisme lang niet altijd negatief is. Bij het bespreken van huidige problemen die onder het volk leven, is er niets negatiefs aan om daar als tijdschrift over te berichten.
Wel als het dus maar half gebeurd. Ik merk echter dat Elsevier en in iets mindere mate Vrij Nederland daar ook mee te maken hebben
quote:
Of zie je liever artikelen die vrijwel geen aansluiting vinden op de belevingswereld van de lezers van het tijdschrift?
Jawel, mits het op een objectieve manier gebeurd en niet op een indoctrinerende manier gebeurd waarbij weinig mogelijkheden zijn om zelf na te denken
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 23:02:28 #86
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_12644242
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:49 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Met andere woorden, de conclusies en artikelen stroken niet met jouw beeld van de werkelijkheid, er staan zaken in waar jij het niet mee eens bent op grond van ideologie. De onderwerpen die ze behandelen zijn te confronterend en spelen in op problematiek die onder het volk leeft.

Artikel over SP in HP/De Tijd
quote:
De lantaarns op de snelwegen zullen op zonne-energie branden en dus alleen in de zomermaanden licht geven. Alle spotlights en sierverlichting op openbare gebouwen zullen worden verwijderd.
Een voorbeeld erbij.
Typerend voor het hele artikel.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_12644326
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 23:02 schreef Sidekick het volgende:

Artikel over SP in HP/De Tijd

Idd, een zeer genuanceerd artikel, ik trek mijn eerdere woorden wel weer in
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12645928
Hp is soms beetje over de top naar rechts, maar bijvoorbeeld het artikel van de mensen rond Volkert vond ik zeer goed, met name het feit dat Volkerts vrienden, directe vrienden zijn van de GroenLinks fractie zegt veel. Over dat soort zaken hoor je in Nova weinig.
pi_12646809
quote:
Straf!port voor Volkert van der Graaf

In reactie op de brievenactie van Nederlandse anarchisten en vrienden van Van der Graaf roept de politieke partij NieuwRechts op tot de actie Straf!port voor Volkert!. Volkert verdient geen enkele steun voor de aanslag die hij pleegde op de democratie.

De steungroep voor de moordenaar van Fortuyn komt voort uit de organisatie Anarchist Black Cross (ABC), een netwerk van anarchisten die steun geven aan links-radicale gevangenen. De oproep bewijst maar weer eens dat deze links-radicale organisaties een groot gevaar vormen voor onze samenleving.

Michiel Smit (landelijk voorzitter NieuwRechts): Wij vinden dat Volkert geen steun verdient maar juist een hogere straf, vandaar dat we met de tegenactie Straf!port voor Volkert zijn gestart. Laat hem maar enorme aantallen wasknijpers maken om alle strafport te kunnen betalen.

Tegenstanders van Volkert die een kaartje willen sturen naar Van der Graaf kunnen terecht op dit adres. Het advies is om uw adres niet te vermelden op de brief.

Volkert van der Graaf
reg.nr. 3394879
Demersluis 4/1
HJE Wenckebachweg 48
1096 AN Amsterdam

http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1061558889.html

Wel leuk bedacht hoor, maar als je dan zo stoer bent om een ongefrankeerde brief te gaan versturen aan Volkert dan moet je ook stoer genoeg zijn om netjes de afzender te vermelden.
Overigens zal Volkert echt niet de strafport hoeven te betalen van ongefrankeerde hate-mail zonder afzender, ik denk dat de enige instantie die hierdoor financieel getroffen zal worden de staat is. Misschien kunnen ze de kosten in mindering brengen op de raadsvergoeding van meneer Smit te Rotterdam.
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 00:40:01 #90
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12646855
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 00:03 schreef raptorix het volgende:
Hp is soms beetje over de top naar rechts, maar bijvoorbeeld het artikel van de mensen rond Volkert vond ik zeer goed, met name het feit dat Volkerts vrienden, directe vrienden zijn van de GroenLinks fractie zegt veel. Over dat soort zaken hoor je in Nova weinig.
Ik las, dat Kozzmic op dezelfde "partee" als Volkert was, daar hoor je ook niets over.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 00:46:45 #91
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_12647006
quote:
En weet je hoe dat komt? Omdat die lager opgeleide mensen nou net degene zijn die de gevolgen ondervinden van het door Groen Links bepleitte beleid. Hoger opgeleide mensen wonen over het algemeen in de betere buurten waar het nog aangenaam vertoeven is. De criminaliteit is er (zeer) beperkt en van een allochtonenprobleem is niet of nauwelijks sprake. Kortom: De ideale situatie om er linkse idealen op na te houden.
De lager opgeleide mensen zijn over het algemeen degene die in de probleemwijken wonen, waar de criminaliteit de pan uit rijst en menigeen zich een vreemde voelt in eigen land. Daar is het een stuk minder gemakkelijk om je linkse idealen in stand te houden.

(Het is dus ook alles behalve verwonderlijk dat de linkse partijen het bij verkiezingen vooral moeten hebben van personen die woonachtig zijn in gebieden/wijken waar de, door rechtse partijen aangekaarte problemen (nog) niet aan de orde zijn.)

Het heeft dus weinig tot niets met intelligentie te maken (zoals jij zeer waarschijnlijk wel zou willen geloven) maar enkel met het individuele referentiekader wat voornamelijk gevormd wordt door persoonlijke bevindingen, indrukken en ervaringen in de eigen leefomgeving.

in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_12647135
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 00:46 schreef Dhalsim het volgende:

(Het is dus ook alles behalve verwonderlijk dat de linkse partijen het bij verkiezingen vooral moeten hebben van personen die woonachtig zijn in gebieden/wijken waar de, door rechtse partijen aangekaarte problemen (nog) niet aan de orde zijn.)

Je bedoelt dat linkse partijen traditioneel goed uit de bus komen in dorpen als Wassenaar en Naarden enzo, en dat rechtse partijen altijd hele goede resultaten halen in de grote steden
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 00:56:45 #93
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_12647227
quote:
Je bedoelt dat linkse partijen traditioneel goed uit de bus komen in dorpen als Wassenaar en Naarden enzo, en dat rechtse partijen altijd hele goede resultaten halen in de grote steden
Ik weet niet hoe de situatie in die bewuste steden/dorpen is, maar bij de verkiezingen van vorig jaar was het wel erg duidelijk: In R'Dam, A'Dam, Den Haag etc. had de LPF overal (ruim) het meeste aantal stemmen. Buiten de randstad was dit vrijwel nergens het geval.
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 00:58:05 #94
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_12647261
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 00:56 schreef Dhalsim het volgende:
In R'Dam, A'Dam, Den Haag etc. had de LPF overal (ruim) het meeste aantal stemmen. Buiten de randstad
.

Ik denk het niet? A'dam was PvdA?

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_12647286
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 00:56 schreef Dhalsim het volgende:

Ik weet niet hoe de situatie in die bewuste steden/dorpen is, maar bij de verkiezingen van vorig jaar was het wel erg duidelijk: In R'Dam, A'Dam, Den Haag etc. had de LPF overal (ruim) het meeste aantal stemmen. Buiten de randstad was dit vrijwel nergens het geval.

En bij de laatste 2e kamer verkiezingen was de LPF nergens de grootste en in A'dam zijn ze dat nooit geweest
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 01:05:52 #96
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_12647420
quote:
En bij de laatste 2e kamer verkiezingen was de LPF nergens de grootste
Zijn we het er over eens dat ze dat geheel te danken hebben aan hun zwaar amateuristische aanpak van zaken gedurende de 8(?) maander ervoor?
quote:
en in A'dam zijn ze dat nooit geweest
Ok, klopt (mijn fout), A'Dam geldt in deze inderdaad als de uitzondering op de regel (wat mij overigens erg verbaasd).
pi_12647683
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 01:05 schreef Dhalsim het volgende:

Zijn we het er over eens dat ze dat geheel te danken hebben aan hun zwaar amateuristische aanpak van zaken gedurende de 8(?) maander ervoor?

Ja. Ze zijn met een hoop geblaat de 2e kamer in gekomen en zijn nu geminimaliseerd. Het blijft gek dat VVD en de PVDA in minder dan 1 jaar tijd van ongeveer ieder 48 zetels in de peilingen naar de helft daarvan gingen bij de verkiezingen. Is het dan echt zoveel slechter geworden in een half jaar?

Veel mensen kiezen volgens mij maar om het kiezen en kijken niet wat de verschillende verkiezingsprogramma's inhouden. Dat hebben de afgelopen 2 verkiezingen wel bewezen

Ik stuur trouwens geen kaartje naar Volkert om maar eens geheel offtopic te gaan

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12647862
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Helaas wel ja.
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 01:56:33 #99
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_12648328
quote:
Het blijft gek dat VVD en de PVDA in minder dan 1 jaar tijd van ongeveer ieder 48 zetels in de peilingen naar de helft daarvan gingen bij de verkiezingen. Is het dan echt zoveel slechter geworden in een half jaar?
Nee, dat lijkt me sterk. Maar doordat er ineens een nieuwe speler bijkwam die erg treffend de problemen aankaartte die bij een hoop mensen aan de orde van de dag waren, kreeg deze bijna automatisch een hoop steun. Op het moment dat er niemand bezig lijkt te zijn met de problemen die voor deze groep mensen aan de orde van de dag zijn, kiest men maar de partij waarmee men zich het beste kan verenigen.

Dit zal dan met een stuk minder overtuiging gebeuren, maar dat is voor de verkiezingsuitslag niet relevant.

pi_12651196
quote:
SP-er betaalde taartactie Pim

De affaire rond het met taarten bekogelen van politicus Pim Fortuyn, op 14 maart vorig jaar in Nieuwspoort, krijgt een politiek staartje.
De jongelui die Fortuyn insmeerden blijken te zijn betaald door Hans van Heijningen, medewerker van de SP.

[...]

De SP-er verstrekte 'subsidie' in zijn functie als coördinator van het extreem linkse actiefonds XminY in Amsterdam.
XminY was ook een van de financiers van de Vereniging Milieu Offensief.
Het subsidiebedrag voor de taarters ging naar de zogeheten Weggeefwinkel in Hoenderloo.
Op 1 mei, acht dagen na de liquidatie van PF, viel een arrstatieteam binnen op het landgoed in Hoenderloo waar de Weggeefwinkel is gevestigd. Twee van de drie taartgooiers werden er opgepakt : Pauline van Tuyl van Serooskerken en Jelle Goezinnen.

Van Heijningen bevestigt dat hij voor XminY de actievooerders gedl heeft verstrekt, volgens hem als "steum voor niet-commerciele initiatieven op het gebied van productie en consumptie".

[....]

Pikant detail is dat van Heijningen namens XminY ook een subsidie heeft verstrekt aan een groep anarchisten die onder de naam ABC actief is op het internet.
Op hun webpage wordt opgeroepen tot steun voor Volkert van der G.

[....]

De Telegraaf
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')