Maar stel: We moeten onszelf na onze dood echt verantwoorden voor onze daden op aarde.
Ben ik dan niet beter af dan mensen die anderen als minderwaardig beschouwen omdat ze niet geloven, of zelfs moorden in de naam van God.
Vooral als blijkt dat alle religies stiekum toch dezelfde god vereren..
quote:Dat ligt aan jouw houding naar deze mensen...
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:12 schreef nappel het volgende:
Maar stel: We moeten onszelf na onze dood echt verantwoorden voor onze daden op aarde.
Ben ik dan niet beter af dan mensen die anderen als minderwaardig beschouwen omdat ze niet geloven, of zelfs moorden in de naam van God.
quote:Dat doet stiekum iedereen ook
Vooral als blijkt dat alle religies stiekum toch dezelfde god vereren..
quote:Het is alleen de vraag of een eventuele god daar ook zo over denkt
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:15 schreef Hiawatha het volgende:
Ik ben geboren met als enige reden dan mijn ouders elkaar zo lief vonden. Ik heb nergens om gevraagd, mij is niks verteld. Dus als ik dood ga ben ik niemand verantwoording verschuldigd. Ook een eventuele god niet.
Moet deze trouwens niet in het centrale topique?
[Dit bericht is gewijzigd door Mobious op 22-08-2003 10:20]
quote:Jah, zo kijken jij, ik en zovelen er tegenaan, maar stel...
Ik ben geboren met als enige reden dan mijn ouders elkaar zo lief vonden. Ik heb nergens om gevraagd, mij is niks verteld. Dus als ik dood ga ben ik niemand verantwoording verschuldigd. Ook een eventuele god niet.
quote:Maar stel, dat als je toch ter verantwoording wordt geroepen door (een) god, wat zou je dan zeggen? "Ik wistt van niks, dus ik kan er niks aan doen?" In de bijbel staan genoeg van dit soort dingen, maar God gaat niet akkoord met zo'n redenering (volgens de bijbel)
Jij stelt dat gelovigen zich meer voelen dan een ander omdat die ander niet gelooft. Ik denk dat dit wel opgaat voor de islam, maar ben er niet goed in thuis. Dus als iemand dat anders weet, dan hoor ik dat graag.
In het Christendom HOORT dat anders te zijn. Jezus ging eten bij het uitschot van de bevolking dat nergens aan deed. Zijn discipelen waren vissers (een ruw volk en alleen bang van storm en zeker niet van een god) en geen dominees en priesters.
Dit wijst erop dat juist een christen zich niet beter moet voelen dan iemand die nergens aan doet. Een christen wordt vanuit de bijbel geleerd iedereen met liefde te behandelen (ga met een ander om zoals je ook met jezelf omgaat). Helaas moet ik toegeven dat een christen dat niet altijd doet, zonder hier weer reacties uit te willen lokken over de levenswandel van sommige christenen...
Dus ik ben het niet met je stelling eens.
quote:Ach ik fix wel een dealtje.
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:20 schreef koco het volgende:[..]
God gaat niet akkoord met zo'n redenering (volgens de bijbel)
quote:Dan mag jij de Bijbel weer eens opnieuw lezen....Je daden zijn wel degelijk van belang.....
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:25 schreef koco het volgende:
Volgens de bijbel gaat het in eerste instantie ook niet om de daden die je hier op aarde gedaan/niet gedaan hebt, maar of je in God geloofd hebt
quote:Ik denk dat iedereen gewoon moet proberen zo goed mogelijk zijn leven te leiden, niemand kwaad te doen e.d. En niet omdat je misschien wel ter verantwoording geroepen wordt. Naar mijn mening is dat gewoon een dwangmiddel om mensen bij het geloof te houden, je hebt er ook zat die zeggen dat als je niet in god (met een kleine letter ja) gelooft dat je dan naar de hel gaat zelfs als je een heel goed leven hebt geleid en niemand kwaad gedaan hebt etc. Nou als dat zo is dan is het maar een lul en wil ik al helemaal niks met hem te maken hebben.
Maar stel, dat als je toch ter verantwoording wordt geroepen door (een) god, wat zou je dan zeggen? "Ik wistt van niks, dus ik kan er niks aan doen?" In de bijbel staan genoeg van dit soort dingen, maar God gaat niet akkoord met zo'n redenering (volgens de bijbel)
edit: Wat toevallig wat er net gepost wordt:
quote:Lijkt mij nogal bullshit maargoed, dat vind ik wel van meer dingen
Volgens de bijbel gaat het in eerste instantie ook niet om de daden die je hier op aarde gedaan/niet gedaan hebt, maar of je in God geloofd hebt
quote:Dat vind ik dus zo fout he..
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Eeeeeyyyyy, es ffies kijkuh in het grote boek van sinter...euh.. God..
Kijk es aan!
elke zondag braaf naar de kerk! Goed zo, netjes hoor..
Hmm er staat hier nog iets over wat sexuele misverstanden om het zo maar te noemen he, jajajahahaaaa.. Oeh, en hier nog wat....
*KLAP* (boek dicht), Maaaaaaarrrrrr, de kerk daar was je altijd he, en geloven he. mooi man, loop maar door, daar heppie wat maagden!
Wel afblijven he! Het zijn nu eenmaal maagden..
Slaat toch nergens op?
voor de duidelijkheid, ik geloof alleen in mijzelf, niet in een oppermachtig wezen wat wel ffies alles regelt en doet..
Als ik mijzelf zou moeten verantwoorden na mijn dood..
Tjah, denk niet dat het veel uitmaakt, ik zie zo iemand die in zijn eentje beslist over goed en kwaad, leven en dood, niet echt als een God, meer als een Tiran..
[Dit bericht is gewijzigd door PhaE op 22-08-2003 10:31]
quote:Hier sluit ik me ook bij aan. En het is heel makkelijk, want God vraagt niet van je dat je altijd in het zwart gaat of een lange rok aantrekt. Hij vraagt 1 ding: Geloof in mij en dan zul je leven!
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:31 schreef drascovic het volgende:
Ik ben het met Koco eens. Het gaat erom of je gelooft in hem of niet. En je zal berecht worden daarop. In de Bijbel staat dat een ieder die in hem gelooft behouden zal woorden.
quote:Amen.
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:31 schreef PhaE het volgende:[..]
Dat vind ik dus zo fout he..
Eeeeeyyyyy, es ffies kijkuh in het grote boek van sinter...euh.. God..
<knip>
Als ik mijzelf zou moeten verantwoorden na mijn dood..
Tjah, denk niet dat het veel uitmaakt, ik zie zo iemand die in zijn eentje beslist over goed en kwaad, leven en dood, niet echt als een God, meer als een Tiran..
quote:Lekker makkelijk of niet, je kan doen wat je wilt zolang je maar gelooft. Volgens mij geloof Hitler ook in God.. misschien kan je een keertje thee met hem gaan drinken na je dood, gezellig man
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:34 schreef Mirties het volgende:[..]
Hier sluit ik me ook bij aan. En het is heel makkelijk, want God vraagt niet van je dat je altijd in het zwart gaat of een lange rok aantrekt. Hij vraagt 1 ding: Geloof in mij en dan zul je leven!
[Dit bericht is gewijzigd door roobje op 22-08-2003 10:38]
quote:lul niet.. god bestaat niet.. de homo
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:31 schreef drascovic het volgende:
Ik ben het bijna met Koco eens. Het gaat erom of je gelooft in hem of niet. En ook wat je gedaan hebt op aarde. En je zal berecht worden daarop. In de Bijbel staat dat een ieder die in hem gelooft behouden zal woorden.
quote:Nou zou ik zeggen: Wie ben jij dat ik verantwoording aan jou verschuldigd bent. Ik ben goed geweest voor mijn medemens. Had ik anders moeten leven, dan had je me dat van te voren maar moeten vertellen. DOEI!
Maar stel, dat als je toch ter verantwoording wordt geroepen door (een) god, wat zou je dan zeggen? "Ik wistt van niks, dus ik kan er niks aan doen?" In de bijbel staan genoeg van dit soort dingen, maar God gaat niet akkoord met zo'n redenering (volgens de bijbel)
quote:Dat is niet waar. Als jij in God gelooft wil je zoveel mogelijk van hem te weten komen en doen wat God graag wil dat je doet. En dan kom je erachter dat God niet wil dat je 20 miljoen mensen de dood injaagt (hitler), maar dat je elkaar lief hebt. Dat we dat niet doen, komt door onze vrije wil.
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:35 schreef roobje het volgende:
Lekker makkelijk of niet, je kan doen wat je wilt zolang je maar gelooft.
quote:Beetje lullig dat ie dat dan nooit heeft laten weten. (en houd op over de bijbel, die is door mensen geschreven)
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:41 schreef Mirties het volgende:[..]
Dat is niet waar. Als jij in God gelooft wil je zoveel mogelijk van hem te weten komen en doen wat God graag wil dat je doet.
quote:Hij laat het elke keer weer weten, maar ja wie luistert er nog?
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:44 schreef Hiawatha het volgende:
Beetje lullig dat ie dat dan nooit heeft laten weten. (en houd op over de bijbel, die is door mensen geschreven)
quote:Nou, mijn oren staan de hele dag open. Maar nog nooit wat gehoord waarvan ik dacht: He... hoor ik nu god praten?
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:45 schreef MacMeester het volgende:[..]
Hij laat het elke keer weer weten, maar ja wie luistert er nog?
quote:Dus gaat het ook wel om de daden die je verricht hebt in je leven
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:41 schreef Mirties het volgende:[..]
Dat is niet waar. Als jij in God gelooft wil je zoveel mogelijk van hem te weten komen en doen wat God graag wil dat je doet. En dan kom je erachter dat God niet wil dat je 20 miljoen mensen de dood injaagt (hitler), maar dat je elkaar lief hebt. Dat we dat niet doen, komt door onze vrije wil.
quote:Dat klopt. De bijbel is geschreven door mensen, maar geinspireerd door de Heilige Geest. Dat vind jij vast weer bullshit, maar dat is wel de reden dat Christenen de bijbel zien als het waarlijk woord van God en het enige heilige boek. God heeft het dus wel degelijk laten weten. En nu laat God het nog steeds weten door kerkdiensten enzo en daar vertellen ze inderdaad uit de bijbel. Je kan er niet om heen dat de bijbel een belangrijke rol speelt in de beleving van christenen, maar het is slechts een middel om God te leren kennen.
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:44 schreef Hiawatha het volgende:[..]
Beetje lullig dat ie dat dan nooit heeft laten weten. (en houd op over de bijbel, die is door mensen geschreven)
quote:God hoor je niet via je oren.... maar via je Hart, van binnen uit....
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:46 schreef Hiawatha het volgende:
Nou, mijn oren staan de hele dag open. Maar nog nooit wat gehoord waarvan ik dacht: He... hoor ik nu god praten?
quote:Ja het gaat zeker om de daden die je verricht. Maar alleen door je daden kom je niet in de hemel. Je kan echt een prima leven leiden, echt petje af. MAar als je niet gelooft in God, dan is het helaas voor niks.
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:47 schreef roobje het volgende:[..]
Dus gaat het ook wel om de daden die je verricht hebt in je leven
Of je zegt natuurlijk dat Hitler wel gewoon naar de hemel gaat..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |