abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12461806
Hoi is er iemand die weet welke arcade spellen er zijn in de carrousel in vlissingen?
pi_12462675
geen idee, ik ben er een paar jaar geleden ooit geweest. Ik mag aannemen dat ze 't aanbod wat verandert hebben
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_12466659
ik wil er binnenkort heen
pi_12482156
Deze is voor GAM.. .
-
pi_12482248
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 17:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
Deze is voor GAM.. .
nou bedankt
pi_12483664
Moet het wel even wat opgevrolijkt worden ofzo. Adres bijv
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_12484686
ARCADE SPELLEN? VLISSINGEN?? JAAAAH!!! GEEF MIJ!!!!
pi_12485807
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:32 schreef Khadgar het volgende:
ARCADE SPELLEN? VLISSINGEN?? JAAAAH!!! GEEF MIJ!!!!
10 euro
pi_12489575
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 20:23 schreef gieling.com het volgende:

[..]

10 euro

Als je mij zo'n kast bezorgd zodat ik er eentje voor thuis heb, 50 euro.
pi_12498218
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 23:41 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Als je mij zo'n kast bezorgd zodat ik er eentje voor thuis heb, 50 euro.

Maar eigenlijk wel vreemd, in japan spelen ze juist heel veel op arcade kasten, en hier zie je ze bijna nooit....
  zondag 17 augustus 2003 @ 15:02:28 #11
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_12499977
In de USA ook In NYC een arcade place met 3 verdiepingen!

Er was een gast bezig met Dance Dance Revolution Extreem Wat een held! Zweten en springen dat ie deed! Maar wel uitspelen en de hoogste score binnenhalen

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_12500105
Deze vakantie naar Disneyland geweest... ook een paar hallen vol... House of the Dead 3 en Time Crisis 3... geweldig!
pi_12500275
Ik ben een vlissinger kom bijna dagelijks in de carrousel:) Dan wel om 3ddx te spelen(ddr variant)

Eh ze hebben o.a de laaste time crisis, de oudere, soul calibur 2, metal slug ofcourse , een of ander spel dat je een zwaard in de handen moet nemen om zwaardgevechten met dudes op het scherm te houden... 1 motor race game(2 players), 1 rally game (2 players), 1 snowscooter game(2 players), 1 kwad game(2), 1 waverace ding(2), Het welbekende truck spel... En nog wat meer dingen, ken al de namen niet uit me kop.

woensdag 20 augustus 2003 @ 16:36:42 #14
8372 Bastard
Persona non grata
pi_12579950
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 17:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
Deze is voor GAM.. .
En kom jij hier eens snel posten jij!!!
The truth was in here.
pi_12580221
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:17 schreef Glopes het volgende:
Ik ben een vlissinger kom bijna dagelijks in de carrousel:) Dan wel om 3ddx te spelen(ddr variant)

Eh ze hebben o.a de laaste time crisis, de oudere, soul calibur 2, metal slug ofcourse , een of ander spel dat je een zwaard in de handen moet nemen om zwaardgevechten met dudes op het scherm te houden... 1 motor race game(2 players), 1 rally game (2 players), 1 snowscooter game(2 players), 1 kwad game(2), 1 waverace ding(2), Het welbekende truck spel... En nog wat meer dingen, ken al de namen niet uit me kop.

Allemaal moderne rotzooi games. Waar zijn de classics?
  woensdag 20 augustus 2003 @ 16:45:23 #16
41103 gijsje79
Why So Serious?
pi_12580231
Ja ben er al.
Halo Stats
360 Blog
Drie maal daags en de rest naar behoefte.
pi_12581396
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 16:44 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Allemaal moderne rotzooi games. Waar zijn de classics?

Opgesloten in een oude roestige kelder. Hoe graag ik het ook anders zou willen zien; het levert te weinig winst op.
pi_12617029
Toevallig deze week nog geweest Tijdens mijn zomervakantie.

Ik heb daar iig gespeeld op Soul Caliber 2. Time crisis 3. Time Crisis 2 hadden zo ook staan . Ze hebben best veel Sega machines. Zo hebben ze Sega Rally (2?) compleet met kart .

Ook hebben ze een best kewl uitziende flight simulator. Een soort DDR (toen ik dat samen met mijn vriendin deed stond er 20 man te kijken waarom we zo raar deden ... ) Virtua Tennis. en een paar football games. Een soort Fzero achtig spel van Atari. Maar het leukste blijft de krabbenmepper!!!! Ergens aan de rechter kant. Je pakt een hamer achtig ding in je hand en mept de krabben die voorbij komen!

O ja en ze hebben er airhockey (14-7 gewonnen :P)

pi_12702833
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:17 schreef Glopes het volgende:

geen tekken tag?
pi_12702847
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
In de USA ook In NYC een arcade place met 3 verdiepingen!

Er was een gast bezig met Dance Dance Revolution Extreem Wat een held! Zweten en springen dat ie deed! Maar wel uitspelen en de hoogste score binnenhalen

In london is er een met 7 verdiepingen
pi_12752739
In Kuala Lumpur is er eentje van één verdieping, ik geloof in de CK Tang mall, of de mall er tegenover. Die ene verdieping heeft wel het formaat van een aardig vakantieoord . Zeker tegen de 1000 apparaten.

Maarreeeh, ik snap dat nooit zo van dat verstoppen van arcadekasten omdat ze te weinig geld opleveren. Is die ruimte dan zo klein? In Nederlandse arcadehallen is vaak zat ruimte imo, in het buitenland staan de machines altijd veel dichter op elkaar.

Alleen in Amsterdam in die arcade op het Rembrandplein (weet de naam effe niet) is redelijk optimaal gebruik gemaakt van de vloerruimte. Volgens mij is die arcade van een Duitser, gezien de Duitse naam (waar ik dus niet op kan komen ). Kunnen Nederlanders geen fatsoenlijke vloerindeling maken ofzo? Moet de arcade hier op een huiskamer lijken ofzo?

woensdag 27 augustus 2003 @ 13:40:56 #22
65516 gieling
Live from NYC
pi_12755198
in zanvoort schijnt er ook een te zijn
  woensdag 27 augustus 2003 @ 14:26:03 #23
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_12756413
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 11:55 schreef RetepV het volgende:
In Kuala Lumpur is er eentje van één verdieping, ik geloof in de CK Tang mall, of de mall er tegenover. Die ene verdieping heeft wel het formaat van een aardig vakantieoord . Zeker tegen de 1000 apparaten.

Maarreeeh, ik snap dat nooit zo van dat verstoppen van arcadekasten omdat ze te weinig geld opleveren. Is die ruimte dan zo klein? In Nederlandse arcadehallen is vaak zat ruimte imo, in het buitenland staan de machines altijd veel dichter op elkaar.

Alleen in Amsterdam in die arcade op het Rembrandplein (weet de naam effe niet) is redelijk optimaal gebruik gemaakt van de vloerruimte. Volgens mij is die arcade van een Duitser, gezien de Duitse naam (waar ik dus niet op kan komen ). Kunnen Nederlanders geen fatsoenlijke vloerindeling maken ofzo? Moet de arcade hier op een huiskamer lijken ofzo?

In Azie is het spelen van arcadespellen een publieke gelegenheid.
Men speelt thuis om te oefenen om daarna buiten in de arcade hun kunsten te vertonen. Kijken en bekeken worden, daar leer je van.

Vaak in Azie zijn het van die kleine cabinets met een 2D fighter/shooter. Deze zijn ook het meest populaire en nog eens spotgoedkoop tegenwoordig. Hier in Nederland moet je niet aankomen met je SF2 en King of fighters...als ze de laatste hier al kennen..

Alles moet groot met force feedback met bewegende stoelen en een supergrote scherm...kun je voorstellen dat je deze niet pal naast elkaar kan zetten.
Bovendien houdt men in NL van ruimte...hebben in Azie niet, veel te duur en met de vorm van die cabinets kan het ook perfect om 20 van die dingen naast elkaat te plaatsen.

[Anekdote]
Ik zuigde vroeger in Streetfighter, maar na een paar keer in de arcade in Hong Kong tijdens de vakantie rond te hangen, ging mijn kunst met sprongen vooruit.
Gewoon de plaatselijk experts uitdagen en afgemaakt worden. Daarnaas kijk je hoe zij spelen en hoop je ook op een woordje uitleg. Ze zien natuurlijk onmiddelijk dat ik een newbie was...dus zij konden spelen op mijn kosten. Ik bewonderde die gasten nog steeds omdat ik vorig jaar weer naar HK ben geweest en hele zalen zag, volgestouwd met SF2 turbo en King of Fighters machines!!! Zolang kan het duren om een spel als deze 99% onder de knie te krijgen.
[/Anekdote]

Wel leuk dat je opmerkt dat een arcadehal hier op een huiskamer moet lijken...
De teloorgang van de meeste arcades begon met de Saturn en PSX. Daarvoor ging men daar naartoe om te spelen. Daarna ging men er slechts naartoe om te testen en kijken wat men kan kopen voor hun Saturn of PSX'je. Kun je voorstellen dat de uitbaters liever gokkasten plaatsten dan spelletjes...er komt toch niemand meer over de vloer.

Er heerst hier geen mentaliteit als in Azie...jammer genoeg

Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_12756425
Pacman.
pi_12760928
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 14:26 schreef Ashram het volgende:
In Azie is het spelen van arcadespellen een publieke gelegenheid.
Men speelt thuis om te oefenen om daarna buiten in de arcade hun kunsten te vertonen. Kijken en bekeken worden, daar leer je van.
Yep, precies wat ik onder water insinueerde .
quote:
Wel leuk dat je opmerkt dat een arcadehal hier op een huiskamer moet lijken...
De teloorgang van de meeste arcades begon met de Saturn en PSX. Daarvoor ging men daar naartoe om te spelen. Daarna ging men er slechts naartoe om te testen en kijken wat men kan kopen voor hun Saturn of PSX'je. Kun je voorstellen dat de uitbaters liever gokkasten plaatsten dan spelletjes...er komt toch niemand meer over de vloer.
Ik denk dat de teloorgang van de meeste arcades hier begon toen de regering er belasting op ging heffen. Daardoor verviervoudigde de prijs van een spelletje bijna. En sja, het blijft een spelletje, dus een paar guldens erin is leuk maar als je voor 5 gulden maar 10 minuten kunt spelen doe je dat ook maar 1 of 2 keer.

De regering hier is stelselmatig bezig geweest om arcadekasten en flipperkasten te weren, je mag er één of twee bezitten, anders moet je zwaar belasting gaan betalen. Wat ze dan WEL weer hebben gepromote is het hebben van sigarettenautomaten. Daar hoeft een uitbater geen belasting over te betalen omdat de belasting al in de sigaretten zit. Ook gokkasten leveren de staat geld op.

Het is heel simpel, het draait om geld en het idee dat arcadehallen poelen van verderf zijn waar de jeugd gecorrumpeerd wordt. Computerspellen mogen best, als ze maar thuis in de controlerende en beschermende omgeving van het gezin gespeeld worden. In andere omgevingen moet de drempel hoog opgegooid worden zodat de weinige mensen die wel ef en toe buitenshuis een arcadespelletje willen spelen aan hun trekken kunnen komen maar het voor kinderen niet een massale hangplek wordt.

En dan vind de regering het gek dat 'sleutelkinderen' (kinderen van werkende ouders) massaal ontsporen. Die hebben geen gezin, dus hebben ze geen donder te doen, dus gaan ze met hun vriendjes de stad/dorp op stelten zetten (zou ik ook doen ). En dan heb ik het nog niet eens gehad over kinderen van allochtone gezinnen, mensen die toch al niet zo aan gezinsleven doen als de gemiddelde Nederlander.

[oude lul mode]
Ik weet nog dat ik Donkey Kong kon spelen voor een kwartje per spel (12 eurocent). Ineens ging dat omhoog naar een gulden per spel, volgens mij door de belastingmaatregelen. Ik zat toen iedere dag in de snackbar met mijn vrienden. Toen de prijs omhoog ging, moesten we ons geld verdelen over de arcadekast en de snacks, en vooral de snacks gingen er aan. Op een gegeven moment mochten we niet meer in de snackbar komen omdat we te weinig bestelden. We vormden wel een 'bende', maar niet zoals die aggresieve groepen zoals er nu buiten op straat rondlopen.
[/oude lul mode]

[actie mode]
Volgens mij moeten we een actiegroep oprichten en gaan lobbyen. Arcadespelers Voor Een Beter Nederland .
[/actie mode]

[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 27-08-2003 17:10]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')