abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12451367

Ik zag nog geen topic over deze aankomende game, dus ik dacht ik maak er maar ff 1.

Quote van Tweakers.net member (Hacku):

Een voordeel dat men niet achter stoelen of banken steekt is het team ontwikkelaars dat aan Call Of Duty meewerkt. Infinity Ward mag immers rekenen op de hulp van meer dan 20 mensen die voorheen verantwoordelijk waren voor Medal Of Honor: Allied Assault. Dat het spel dan ook die richting in zal gaan, ligt voor de hand. Het succes benaderen van de MoH series is een leuke uitdaging, maar het overtreffen is een heel stuk moeilijker. De makers van deze game zien dat alvast helemaal zitten en staven de geruchten met harde bewijzen.

Call Of Duty geeft je de kans de Tweede Wereldoorlog vanuit drie perspectieven te bekijken en te ervaren: een Amerikaanse paratrooper, Britse Special Force en Russische infanterist. De verhaallijn is gespreid over 4 historische campagnes in 24 epische missies en neemt je mee achter de vijandelijke linie op D-Day, de beruchte Pegasus brug en Stalingrad. Tenslotte smelten de drie verhalen in mekaar om tot een ultieme climax te komen in Berlijn.

Met een geavanceerde versie van de RTCW/Quake 3 engine komt de oorlog pas echt tot leven. Vergeet wat je reeds te zien kreeg in Medal Of Honor of Battlefield 1942, dit is the real thing. Grootste voordeel aan de engine is dat men een nooit eerder gezien aantal NPCs in beeld kan brengen. Zo kunnen er in theorie 270 mede-soldaten op één scherm verschijnen, wat voor een enorme dosis adrenaline zorgt en meer dan ooit de realiteit benadert. De zichtafstand reikt dan ook zodanig ver dat je een heel overzicht over het slagveld te zien krijgt.

Een leger soldaten, inclusief jezelf, zetten vaart naar Stalingrad. Je kijkt rondom je heen in de boot en merkt verschillende expressies op van je lotgenoten. De ene kijkt bang om zich heen terwijl een ander voor zijn leven bid. Tot hier is het een beetje vergelijkbaar met Medal Of Honor, al krijg je toch al meteen de indruk dat er veel meer soldaten in de bootjes zitten en er ook veel meer bootjes op het water zichtbaar zijn. Maar dan kan het spektakel pas echt beginnen. Je wordt onder vuur genomen door grote kanonnen aan de rand van de stad en krijgt vervolgens nog eens bezoek van twee gevechtsvliegtuigen. Achter de vijandelijke linies zie je eveneens transportvliegtuigen overvliegen die paratroopers droppen en merk je afweergeschut op. In de verste verte vinden tevens een constante aan ontploffingen plaats en overal waar je kijkt krioelt het van de soldaten. Het geheel op zich lijkt meer een interactieve film dan een game.

Alle locaties uit het spel zijn historisch correct en voeren je doorheen steden, dorpjes, bossen, een krijgsgevangenenkamp en zelfs een heus slagschip. Ook de wapens hebben heel wat research ondergaan. Pistols, machineguns, sniper rifles en grenades; ze zijn er één voor één in terug te vinden.

Call Of Duty maakt gebruik van een geavanceerde AI, wat wel nodig is om de vele soldaten op je scherm perfect te coördineren en ervoor te zorgen dat jouw team even slim handelt als jijzelf. Want samenwerken is, net als in een echte oorlog, meer dan allemaal maar Nazis doden. Elke soldaat die je ziet tijdens het spelen handelt anders en één voor één hebben ze een eigen visie op de oorlog. Ze doen zich voor als getrainde soldaten met eveneens authentieke squad movements en tactics. Leuk aan deze AI is dat je weet dat ook je vijand er gebruik van maakt en dat ze je het hierdoor knap lastig kunnen maken.

quote:
INTRODUCING CALL OF DUTY(TM), A NEW FIRST-PERSON ACTION GAME FOR THE PC

Developed by Infinity Ward--a newly formed studio including 22 of the individuals, and all of the production leads, who developed the PC title Medal of Honor: Allied Assault(TM).

Call of Duty(TM) delivers the gritty realism and cinematic intensity of World War II‘s epic battlefield moments like never before - through the eyes of citizen soldiers and unsung heroes from an alliance of countries who together helped shape the course of modern history.

Play through the chaos of battle as part of a well-trained squad, that lays down covering fire and pulls its wounded to safety. In addition to authentic squad movements and tactics, each soldier‘s distinct personality and training comes out on the battlefield.

No one soldier or nation single-handedly won the war. For the first time, Call of Duty(TM) captures the war from multiple perspectives, through the eyes of American, British and Russian soldiers. Battle through 24 missions spanning 4 interconnected historical campaigns. Take on mission objectives ranging from sabotage and all-out assault to stealth, vehicle combat and rescue. Authentic weapons, locations, vehicles and sounds of war all contribute to the realism, immersing you in the most intense World War II experience yet.

Meer Screenshots
E3 Trailer
Nog wat movies en screens

Platform: PC
Release: Herfst 2003
Developer: Infinity Ward
Uitgever: Activision

Official website

Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_12451536
dat ziet er wel strak uit
wat zijn de specs voor de pc eigenlijk
pi_12451734
Duidelijk 1 van de redenen dat ik een nieuwe pc besteld heb
Het ziet er wel uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wordt denk wel een erg gaaf spel! Ik hoop vooral dat het online
kont gaat schoppen!

Ik had trouwens ook een paar screenies gezien dat ze over het water naar Stalingrad gingen. Lijkt als 2 druppels water op Enemy at the Gates? Ik zal ze ff proberen op te zoeken!

vrijdag 15 augustus 2003 @ 11:36:28 #4
18438 thedon
*SirSimon Fan*
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 11:44:58 #5
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_12451950
deze bedoel je ?

raise up !!
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 11:49:42 #6
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_12452038
hier info over multiplayer:

We hebben nog niet heel veel informatie voor je van wat echt in het spel zit!
Multiplayer je zal kunnen kiezen tussen verschilende troepen en characters van die troepen zoals: de amerikanen,russen,britten(mischien nog wel meer maar dat weten we nog niet)
Om te overleven in de Online battles zal je echt teamwork moeten leveren! call of duty heeft ook een klein beetje een strategische kant,er zullen standaard maps bij worden geleverd welke maps of namen weten we nog niet zodra we die info binnen hebben zullen we dat bekend maken.

bron: http://www.callofduty.nl

raise up !!
pi_12452095
WOW, dit ziet er inderdaad veel belovend uit... zeker als het BF1942 achtig is met een kruising met mohaa... dan koop ik het zeker weten
pi_12452412
Check dit dan:

Rechtstreeks uit Enemy at the Gates.

Dit ook.

pi_12470037
Sprekend Enemy at the Gates.
Wel prachtige film. En als die spel die sfeer weet te brengen en het speelt net zo lekker als MOHAA dan hebben we hier een klassieker!
pi_12755184
Goed nieuws....

Demo aanstaande zondag voor subscribers van Fileplanet (dat is opzich wat minder) Hopen dat er snel mirrors zullen opduiken!

BRON

pi_12802956
demo vandaag , w00hoo :
quote:
Due to the tremendous demand for the demo we are answering the call by not only making the demo freely available to all gamers at the same time, but early This Friday Night - just in time for the long weekend.
bron : http://www.shacknews.com/onearticle.x/28109

Fileplanet geeft het zelf ook al aan. Dus zeker vanavond demo.

[Dit bericht is gewijzigd door gellow op 29-08-2003 11:27]

-------------------------------------
pi_12803676
Dit spel wordt echt weer helemaal te gek

Die ene screen lijkt ook onwijs op Enemy at the Gates, superfilm

Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 17:36:33 #13
11875 beany
Qui ni fucis est, penis est
pi_12812481
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 13:40 schreef jagermeister1 het volgende:
Goed nieuws....

Demo aanstaande zondag voor subscribers van Fileplanet (dat is opzich wat minder) Hopen dat er snel mirrors zullen opduiken!

BRON

Reken voor ons Ollanders maar op morgen ochtend vroeg....

Tenzij ze hem ergens rond 18.00 uur lokaal daar releasen, dan kunnen wij ergens rond 00.00 of 01.00 uur beginnen met downloaden. Afwachten...

Ik hoop dat ze trouwens een MP demo uitbrengen en niet een SP!!! zal wel een SP zijn

Wees niet kritisch, praat met de menigte mee en val vooral niet op, alleen dan ben je welkom...
pi_12813547
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 17:36 schreef beany het volgende:

[..]

Reken voor ons Ollanders maar op morgen ochtend vroeg....

Tenzij ze hem ergens rond 18.00 uur lokaal daar releasen, dan kunnen wij ergens rond 00.00 of 01.00 uur beginnen met downloaden. Afwachten...

Ik hoop dat ze trouwens een MP demo uitbrengen en niet een SP!!! zal wel een SP zijn

Ik hoop op een SP demo
pi_12813696
Dat ziet er weer hevig gescripted uit. Als ik ergens een hekel aan heb..
pi_12813819
ziet er zwaar dope uit. Eens kijken of dit dan de eerste sp fps van deze eeuw die ik ok vindt.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_12813915
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:44 schreef Disorder het volgende:
Dat ziet er weer hevig gescripted uit. Als ik ergens een hekel aan heb..
We shall see, vanavond/vannacht komt de demo.

Had trouwens tot 2 dagen geleden nog nooit van deze tiel gehoord. Filmpje is iniedergeval veelbelovend.

pi_12823912
Singleplayer demo is sinds een half uurtje te downloaden. Nu alleen nog een degelijke mirror vinden.

-edit- Hmmm rond 50kb van Gamershell dat kan nog wel even duren -edit-

-edit 2- En binnen. Nu even kijken of het wat is -edit 2-

[Dit bericht is gewijzigd door Frasier op 30-08-2003 03:15]

X
X
X
pi_12824715
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 02:30 schreef Frasier het volgende:
Singleplayer demo is sinds een half uurtje te downloaden. Nu alleen nog een degelijke mirror vinden.

-edit- Hmmm rond 50kb van Gamershell dat kan nog wel even duren -edit-

-edit 2- En binnen. Nu even kijken of het wat is -edit 2-

Je blijft lang weg, dus t zal wel gaaf zijn
pi_12824727
Geef is een url ofzo...
We'll keep on whispering our mantras.
pi_12824832
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 03:58 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik heb de demo ook al... en ja hij is echt superbruut alleen best kort

Je krijgt nu echt het gevoel alsof je in een oorlog zit.

pi_12824862
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 04:16 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik heb de demo ook al... en ja hij is echt superbruut alleen best kort

Je krijgt nu echt het gevoel alsof je in een oorlog zit.

Top! Ben m aan t downloaden van gamershell nu, gaat nie echt hard, dus morgen maar ff checken. En scripted trouwens? Ik heb daar nie eens zo'n probleem mee, vind wel leuk om in een interactieve film te spelen
pi_12824895
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 04:20 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Top! Ben m aan t downloaden van gamershell nu, gaat nie echt hard, dus morgen maar ff checken. En scripted trouwens? Ik heb daar nie eens zo'n probleem mee, vind wel leuk om in een interactieve film te spelen

Ja redelijk veel is scripted, maar dat boeit mezelf er weinig.
Dit is dus zeker een spel dat ik ga kopen
pi_12825104
He nachtbrakers!!!!!!!

Mijn impressies:

In het demo level is het enkele uren na D-Day je moet het plaatsje Marie St. Eglise veilig stellen.

spoiler:

Wat me als eerste opviel was de grote groep collega's die je bij je hebt of je ze ook instructies kan geven weet ik niet maar echt slim zijn ze niet! Maar ja what else is new laten we maar zeggen. Het is trouwens dat level van de beroemde koeien screenshots ! De wapens zien er weer gelikt uit en yes, de rechtermuis knop zorgt ervoor dat je van een crosshair naar een iron sight gaat en je ook daadwerkelijk beter kan richten, kewl hehh! In de demo heb je 3 wapens (Colt pistool, Tomson machinegun en M1-Carbine) tot je beschikking en wat granaten. Je kan eventueel de wapens van afgeknalde duitsers overnemen. Als je het dorpje binnen loopt zie je de slierten AA door de lucht vliegen en hoor je de bombardementen in de verte, erg sfeervol! De missie zelf is vrij doorsnee, je moet 3 AA guns opblazen. Er zijn verschillende mitrailleursposten opgesteld tussen de half kapot geschoten huizen waarvan de duitsers in grote getale gebruik maken, om zoon post uit te schakelen kun je vaak een alternatieve route nemen zodat je in de flank uit komt en niet doorzeeft wordt als je er in rambo stijl op af stormt. Ik vond de demo erg leuk maar verschrikkelijk kort, hoop niet dat alle missies binnen 10 minuten uit te spelen zijn want 24 x 10 = 240 min = 4 uur maar dat zal wel niet, want een van de grootste punten van kritiek was de korte speelduur van MoH: AA!

Edit: spoiler

[Dit bericht is gewijzigd door franske19 op 30-08-2003 05:03]

pi_12825441
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 03:58 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Was even in slaap gevallen maar dat kwam zeker niet door deze demo Ik ben er toe nu toe erg over te spreken. Jammer dat de demo zo kort is. Ik vind trouwens wel dat de wapens wat erg zacht klinken. De stemmen van je teammaten klinken zelfs nog harder. Maar dit zal vast wel ergens te veranderen.

Ik heb de volledige versie natuurlijk nog niet gespeeld maar in mijn ogen is hij zeker beter dan Medal of Honor.

X
X
X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')