Hoi,
Dit centrale topic is speciaal neergezet om er voor te zorgen dat de overdaad aan Apple topics van de afgelopen periode een beetje in toom wordt gehouden. Apple nieuwsfeitjes komen dus vanaf nu in dit centrale topic. Dit houdt overigens ook in dat flamen over Apple in dit topic niet gewenst is. Ik hoop dat iedereen hiermee kan leven. Er is nu een plaats waar Apple artikeltjes geplaatst kunnen worden zonder dat dit de rest van de topic lijst laat ondersneeuwen.
Ipod ging laatst kapot, vrijdag werd die op gehaald, en maandag had ik een compleet nieuwe ipod (garantie)
[Dit bericht is gewijzigd door cigarman op 15-08-2003 12:57]
quote:En gebruikers van een gewone x86 laptop hebben niks aan de WiFi mogelijkheden in dat hotel
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:55 schreef cigarman het volgende:
Mischien lijkt het heel wat maar leuk is het wel voor de liefhebbers van het merk Apple.
Mocht je in New York zijn, neem dan je intrek in een Apple Core Hotel
Niet alleen is de naam natuurlijk hartstikke leuk, maar ze hebben zelfs hun hotel-lobbies voorzien van de bekende WiFi-technologie. Kortom als echte Mac-user voel je je voelt je er echt thuis !![]()
quote:Uh...de WiFi infrastructuur is van 3Com dus wat denk jij?
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:56 schreef E_Motion het volgende:En gebruikers van een gewone x86 laptop hebben niks aan de WiFi mogelijkheden in dat hotel
Bring a laptop with 802.11b compatible wireless network card and you'll be surfing the web and checking your email in no time.
quote:Oh jawel, want Apple Airport is in feite gewoon standaard 11 Mbps 802.11b WiFi en Airport Extreme is 54 Mbps 802.11g WiFi. Maar dat doet er verder niet toe
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:56 schreef E_Motion het volgende:[..]
En gebruikers van een gewone x86 laptop hebben niks aan de WiFi mogelijkheden in dat hotel
quote:Sterker nog, alleen op de duurste i en P Books is WiFi standaard.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:01 schreef Tijn het volgende:Oh jawel, want Apple Airport is in feite gewoon standaard 11 Mbps 802.11b WiFi en Airport Extreme is 54 Mbps 802.11g WiFi. Maar dat doet er verder niet toe
quote:Ach, dat geldt voor veel Wintel-notebooks. Bovendien vind ik het nooit zo prettig dat dat soort dingen standaard zijn, kheb liever de keus. Kheb thuis bv geen WLAN, dus waarom zou ik een notebook moeten hebben met die functionaliteit? Kbespaar dan liever wat geld bij aanschaf en mocht ik ooit nog willen uitbreiden naar WiFi dan gooi ik er wel een PCMCIA-kaartje in
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:05 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Sterker nog, alleen op de duurste i en P Books is WiFi standaard.
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 15-08-2003 13:20]
quote:Helemaal met je eens, ik heb er nu al een paar keer overgedacht om WiFi zooi te kopen maar om nu een 100Mbit netwerk in te ruilen voor een 54Mbit (als je geluk hebt)..nou nee.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:06 schreef Tijn het volgende:Ach, dat geldt voor veel Wintel-notebooks. Bovendien vind ik het nooit zo prettig dat dat soort dingen standaard zijn, kheb liever de keus. Kheb thuis bv geen WLAN, dus waarom zou ik een notebook moeten hebben met die functionaliteit? Kbespaar dan liever wat geld bij aanschaf en mocht ik ooit nog willen uitbreiden naar WiFi dan gooi ik er wel een PCMCIA-kaartje in
quote:Da's wel hun doelgroep, mark, bijna alle hotels in Manhattan zijn zakenhotels (en f**** duur kan ik je uit ervaring vertellen), heel veel hebben ofwel WiFi beschikbaar of RJ-45 aansluitingen op de kamers voor Internet tegenwoordig.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:20 schreef markvleth het volgende:
Maar goed, waarom zou je je laptop mee willen nemen op vakantie(Ik kan me er in de zakenwereld wel wat bij voorstellen, maar dat is volgens mij niet echt hun directe doelgroep) Wel grappig natuurlijk, maar ik vind het ook wel is prettig als die pc me niet achtevolgd.
quote:Nou, voor een laptop is het toch anders echt erg gemakkelijk hoor...
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:43 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Helemaal met je eens, ik heb er nu al een paar keer overgedacht om WiFi zooi te kopen maar om nu een 100Mbit netwerk in te ruilen voor een 54Mbit (als je geluk hebt)..nou nee.
Ik heb het sinds kort (802.11g) en ben er zeer tevreden mee.
quote:Wel zijn alle moderne Apple laptops(en desktops, trouwens...) voorbereid met een antenne aan boord voor Airport/WiFi, en dus heb je niet zo'n onhandige "lip" buiten je laptop steken als je draadloos wilt werken.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:05 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Sterker nog, alleen op de duurste i en P Books is WiFi standaard.
quote:* Tijger_m kijkt eens naar zijn (net nieuwe) Dell Latitude D800..ziet geen antenne maar heeft wel WiFi
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:54 schreef Jalu het volgende:Wel zijn alle moderne Apple laptops(en desktops, trouwens...) voorbereid met een antenne aan boord voor Airport/WiFi, en dus heb je niet zo'n onhandige "lip" buiten je laptop steken als je draadloos wilt werken.
Jalu, Dell laptops zijn al 2 jaar uitgerust met antenne's die in de schermomranding zitten, net als HPaq's en IBM's.
quote:Wist ik niet, op hun website gaat het namelijk gelijk over de vershillende dingen die je kunt doen...
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:44 schreef Tijger_m het volgende:
Da's wel hun doelgroep, mark, bijna alle hotels in Manhattan zijn zakenhotels (en f**** duur kan ik je uit ervaring vertellen), heel veel hebben ofwel WiFi beschikbaar of RJ-45 aansluitingen op de kamers voor Internet tegenwoordig.
quote:Al twee jaar? Apple's (foeilelijke imho) zuurstok iBook had dit al in 1999...
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:02 schreef Tijger_m het volgende:[..]
* Tijger_m kijkt eens naar zijn (net nieuwe) Dell Latitude D800..ziet geen antenne maar heeft wel WiFi
Jalu, Dell laptops zijn al 2 jaar uitgerust met antenne's die in de schermomranding zitten, net als HPaq's en IBM's.
Security Update 2003-08-14 is te downloaden via Softwareupdate
Security Update 2003-08-14 addresses a potential vulnerability in the fb_realpath() function which could allow a local or remote user to gain unauthorized root privileges to a system.
Enne...... allemaal aardig blijven tegen elkaar
quote:Dat is imho wel een beetje zonde. Draadloze netwerken zijn eigelijk pas een beetje van het laatste jaar. Was dat voor de meeste gebruikers dan geen weggegooid geld?
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:09 schreef Jalu het volgende:
Al twee jaar? Apple's (foeilelijke imho) zuurstok iBook had dit al in 1999...
quote:Apple heeft Airport(=WiFi 802.11b) geintroduceerd in 1999. De voorbereiding hiervoor was standaard aanwezig in o.m. de iBooks die in dat jaar werden geintroduceerd. Wel moest er nog een PCMCIA-achtige kaart aan het apparaat toegevoegd worden. De Airportkaart kon wel al mooi weggewerkt worden onder het toetsenbord.
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:17 schreef markvleth het volgende:[..]
Dat is imho wel een beetje zonde. Draadloze netwerken zijn eigelijk pas een beetje van het laatste jaar. Was dat voor de meeste gebruikers dan geen weggegooid geld?
Of heeft apple voorop gelopen met wireless?
Je kunt denk ik best stellen dat Apple vooropliep met de omarming van WiFi inderdaad. Net zoals Apple nu weer één van de eersten was met de introductie van 802.11g.
quote:Auw...
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:14 schreef _martijn_ het volgende:
En weer een nieuwsfeitjeSecurity Update 2003-08-14 is te downloaden via Softwareupdate
Security Update 2003-08-14 addresses a potential vulnerability in the fb_realpath() function which could allow a local or remote user to gain unauthorized root privileges to a system.
Lijkt overigens geen al te serieuze exploit te zijn.
quote:Qua introsuctie hebben ze inderdaad voorgelopen (Was dat dan overigens 802.11a?). Tenminste, bij mijn beste weten. Maar hoezo is apple een van de eerste met de 802.11g specificatie? Die is opzich vrij nieuw, en implementeren ontwikkelaars toch vrijwel gelijktijdig?
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:27 schreef Jalu het volgende:
Je kunt denk ik best stellen dat Apple vooropliep met de omarming van WiFi inderdaad. Net zoals Apple nu weer één van de eersten was met de introductie van 802.11g.
quote:Volgens mij is Airport altijd 802.11b geweest. (802.11a gebruikt andere frequenties iirc) Maar Airport Extreme wat Apple begin dit jaar introduceerde, was er nog voordat de standaard volledig bepaald/vastgelegd was.
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:34 schreef markvleth het volgende:[..]
Qua introsuctie hebben ze inderdaad voorgelopen (Was dat dan overigens 802.11a?). Tenminste, bij mijn beste weten. Maar hoezo is apple een van de eerste met de 802.11g specificatie? Die is opzich vrij nieuw, en implementeren ontwikkelaars toch vrijwel gelijktijdig?
Toevoeging: linkje...
http://www.zdnet.com.au/reviews/coolgear/wireless/story/0,2000023546,20265623,00.htm
quote:Mischien wel ja, maar het wordt nog wel afgeraden om groot in 802.11g te investeren wegens compatibiliteits problemen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:39 schreef Jalu het volgende:Volgens mij is Airport altijd 802.11b geweest. (802.11a gebruikt andere frequenties iirc) Maar Airport Extreme wat Apple begin dit jaar introduceerde, was er nog voordat de standaard volledig bepaald/vastgelegd was.
Inmiddels is Airport Extreme middels software/firmware updates overigens wel compatible met de officiele 802.11g norm.
Ik ben persoonlijk veel gelukkiger met de monitor/laptop stand die Dell levert en de zuinigheid van de Centrino cpu als met WiFi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |