abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_832203
Het is net uit met mijn vriendinnetje, ze heeft het uitgemaakt. Nu wil ze graag heel graag vrienden blijven. Na het even heel moeilijk te hebben gehad, weet ik zeker dat we goede vrienden kunnen blijven.

Niet dat ik hoop dat het weer goedkomt hoor, zo naief ben ik niet (sluit het niet uit). We kunnen nog heel goed met elkaar praten, en we zijn zowat soulmates aan het worden.

Hoe zijn jullie ervaringen met vriendschap na de liefde?

b.v. Hoe richt je het in? Hoe vaak spreken jullie elkaar 1 op 1?

of Hoe doe je het als een van de twee een nieuwe partner heeft?

Ik ben gewoon nieuwsgierig meer naar de praktische zaken.

Martijn

.
pi_832216
Toen het uit was met mijn vorige vriend besloten we ook vrienden te blijven..
Dit was in het begin best wel moeilijk, omdat hij nog verliefd was...
Uiteindelijk zien we elkaar ongeveer 1 keer per week, maar het gaat nog steeds niet echt goed..ik wil heel graag vrienden blijven, maar hij probeert nog steeds om me terug te krijgen, maar dat wil ik gewoon niet en dat gaat ook niet gebeuren.

Maar als jij en je vriendin het allebei echt willen lukt het wel denk ik, als jullie tenminste allebei geen hoop meer hebben dat het goed komt, anders stel je elkaar alleen maar teleur.
Ik denk dat je elkaar ook niet te vaak moet zien, vooral in het begin niet, omdat dat voor allebei moeilijk is, later kun je het weer opbouwen...

pi_832294
Hmmm, ik heb het zelf ook geprobeerd om vrienden te blijven met mn ex.
Meer voor haar dan voor mij , achteraf gezien is dit zeker niet slim geweest.
OOk nu spreek ik haar nog zeer geregeld via icq.

Misschien klinkt het stom, maar voortaan zal het bij mij zijn ...Uit is uit .

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_832304
in het begin is het heel moeilijk vrienden te blijven. mijn ex-vriend en ik hebben elkaar maanden niet gezien en weing gesproken. nu, na 3 jaar spreken we elkaar regelmatig en gaan we zelfs stappen met zijn vriendin en mijn vriend. maar reken in het begin zeker niet op vriendschap. jaloezie kan veel kapotmaken !!
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  vrijdag 16 maart 2001 @ 19:15:48 #5
9718 GelaarsdeKat
icq-addict beyond help
pi_832446
ik heb met veel ex-vriendjes nog hele goede vriendschappen. Mijn beste vrienden zijn ook ex-vriendjes. Met een aantal heb ik ook nog af en toe of regelmatig sex. Dit is geen enkel probleem, zolang je het er allebei over eens bent dat je geen relatie meer wil en geen van beiden een nieuwe relatie hebben uiteraard.
"I'm not addicted to men, I just happen to meet them (a lot)"
pi_832470
Een van m'n beste vrienden nu is een ex. We hadden heel lang wat met elkaar en ongeveer een jaar of anderhalf nadat het uit raakte werden we vrienden. Je moet er wel allebei hetzelfde over denken en de vriendschap voor al het andere stellen dat je ooit met elkaar had. Ik zie vaak genoeg dat mensen soms al heel snel na de relatie zeggen dat ze vrienden zijn, maar zodra ze weten dat er echt niks meer te halen valt is die ander eigenlijk helemaal niet zo leuk meer.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_832485
Ik zelf heb ook een ex waar ik 2 jaar mee heb gehad..
En dat is nog steeds me beste maatje ..
We spreken elkaar best vaak..
Maar af en toe is er wel sprake van terug vallen in het verleden..
En heb je je momenten dat je zwak bent en iemand om je heen nodig heb..
Daar heb ik mijn ex dus voor die zal er altijd voor me zijn als het uit gaat met een ander vriendje..
Maar ik kan niet me gevoel voor een ander op de tafel gaan leggen ..
Want dat kwetst hem nog steeds..
En ja als hij een vriendin heb is er wel een klein beetje last van jaloerzie ..
Maar ik gun het hem en hij mij ook..
Moet er echt niet aan denken om vijanden te zijn met een jongen waar ik in het verleden lief en leed mee heb gedeelt...
pi_832500
O, en hoe je het inricht hangt gewoon af van de interesses of de betrokkenheid die je met elkaar hebt.

Nieuwe liefdes, dat maakt uiteindelijk weinig uit. Al kun je soms wel goed met elkaar praten omdat je elkaar zo goed kent. Eigenlijk best wel grappig. Mijn ex praat altijd met me als ie problemen heeft met zijn vriendin. Ik ken haar ook en vind haar aardig. Omdat ik hem zo goed ken kan ik hem een hart onder de riem steken, maar ik kan bv ook tegen hem zeggen dat hij in bepaalde situaties niet altijd eerlijk is. Ik praat zelf niet zoveel over mijn 'nieuwe liefde' maar soms confronteert hij mij ook met mijn gedrag. Dus eigenlijk heel OK.

Jusqu'ici tout va bien...
pi_832653
Leuk al die reacties. Pas op dus voor terugval, dat van die sex vind ik moeilijk, kan misschien pas als de afstand wat groter is geworden en je er open over praat.

Vanmiddag gebeurde er iets heel moois. Ze kwam langs om te knuffelen, samen met een mooi gedicht, een paar cd's en een lange brief. Echt een fijn mens, had ik daarvoor nog weinig gezien.

Ik ben waakzaam voor verliefdheid van mij hoor! En als ze te ver gaat dan zeg ik ho es ff, hou je in.

.
  vrijdag 16 maart 2001 @ 20:35:42 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_832661
Ik heb m'n ex-vriendin nadat het uitgegaan is welgeteld drie keer gesproken.
En daarna nooooit meer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_833305
ONMOGELIJK!!! Ik heb het ook meerdere malen geprobeerd wanneer ik niets meer voor het meisje voelde, maar ik had bij alle het idee dat ze me na verloop van tijd toch terug wilden. Dat feest ging natuurlijk niet door en het contact verbrak...

Voorbeeld: Had ooit een meisje die ik na de verkering een jaar niet had gezien. Ik voelde niets meer voor haar en na dat jaar gingen we heel close met elkaar om. Ze kwam vaak bij mij met haar probleempjes. Gingen met z'n tweeen naar de stad wat drinken. Maar ik hield het lekker bij praten. Ben daarna nog naar haar verjaardag geweest. Ze wilde haar nieuwe auto laten zien. Ik moest die ook maar even van binnen zien. Daar zaten we in de auto en zij zat gewoon te wachten totdat ik actie ondernam.. niet dus.. je krijgt bij mij 1 kans en meer niet.
Daarna heb ik nooit meer wat van haar gehoord.

Nix vriendschap!

zaterdag 17 maart 2001 @ 12:41:38 #12
6451 NO_FEAR
Time to kick ass
pi_833872
Het is ook bij mij net uit met m'n vriendin, na 9 maanden dus. Ik probeer er nog het beste van te maken, doe nog steeds (te) veel voor haar. Maar degene waar ze mee is vreemdgegaan, en waar ze ook verliefd op is (maar waar ze nog geen relatie mee heft vanwege het verwerken van alles), daar zal ik NOOIT goed om mee kunnen gaan. Gisteren zag ik hem in de stad, en ik heb mijn uiterste best moeten doen om hem z'n neus niet te breken. Gelukkig heb ik me wat dat betreft ook in kunnen houden. Maar als ze dus echt met hem door gaat, dan zal het heel moeilijk worden nog normaal met haar om te gaan, vooral de komende tijd natuurlijk, omdat het allemaal nog zo vers in het geheugen zit. Ik doe er in ieder geval wel mijn best voor, we hebben allebei onze ringen nog aan. Nu niet meer als symbool van diepe liefde, maar als symbool van een goede vriendschap. Ik hoop dat ze die ring nooit meer uit doet.
Is adult entertainment killing our children, or are children killing adult entertainment? -M/M-
  zaterdag 17 maart 2001 @ 15:07:06 #13
5217 _Gambit_
Chibi Trunks Rulez
pi_834130
Ik heb het regelmatig geprobeerd maar op de een of andere manier ging het gewoon niet van haar kant af..

Ik heb nu een hele goeie vriendschap met mijn laatste ex. We spreken elkaar regelmatig en we zien elkaar minimaal 1 keer per maand. Haar nieuwe vriend zit er ook meestal bij maar hij ziet mij niet als een concurrent en daardoor vertrouwd hij ons ook als we met z'n tweetjes wat leuks gaan doen. En waarom zou hij ook? Het is toch uit?

Mijn ex is mijn beste vriendin en we delen alles met elkaar maar in het begin was het wel moeilijk.

Je moet dan gewoon wat afstand nemen van elkaar en als jullie alletwee jullie gevoelens op een rijtje gezet hebben kan er altijd een vriendschap uit overblijven.

Want je was toen je de relatie had toch ook vrienden? Zie het als hetzelfde alleen zonder het kussen etc.

Suuk6

Building his own bombshelter
  zaterdag 17 maart 2001 @ 20:59:19 #14
3802 DrBeavis
Just a Teen Age Dirtbag
pi_834910
sja als er goede afspraken onderling over zijn waarom kan dan niet je ex een goede vriend of vriendin worden?

het is wel moeilijk als 1 van de 2 nog gevoelens koestert die de ander niet deelt...

maar anders geen probleem volgens mij

"Als de leugen geen vleugels meer geeft en de waarheid is in de war...Dan zijn keizers slechts hulpjes en huilt de oude nar."
pi_835309
hmmmm ik heb maar 1 'ex'
eigenlijk is ze nooit echt mijn vriendin geweest, maar toch...
ik heb haar al heel erg lang niet meer gesproken... maar aangezien ik vrij snel over het feit heenwas dat we nix KONDEN beginnen duurde het nieteens zo heel erg lang (ruim 3 maanden) voor ik mijn vriendin leerde kennen...
alleen dit kon mijn 'ex' niet zo waarderen... ze was niet over mij heen... en ze was niet erg tactvol, dus ik heb er geen echte vriendenrelatie aan overgehouden.
pi_835951
vriendschap met je ex, werkt niet
-xxx-
pi_837246
quote:
Op 18 maart 2001 00:53 schreef hunnybeezzz het volgende:
kan best hoor

maar dan moet je er beide aan werken...

quote:
Op 16 maart 2001 17:57 schreef Martijn- het volgende:
Hoe zijn jullie ervaringen met vriendschap na de liefde?
ik heb dus 8 maanden met een heel aardig meisje gehad, was heel serieus, heel leuk ook, maja toen maakte ze het uit....
vond ik vet klote... na 3 maanden was ik dr eindelijk zo goed als overheen....
we waren een tijdje, n paar weken ofzo, gewone vrienden, zonder x-tra gevoelens, het ging hardstikke goed...
maar na een paar weken verwaterde het contact tussen ons twee een beetje... toen ik dat merkte baalde ik hier van, en probeerde er wat aan te doen... jammer genoeg werkte dit niet...
na een tijdje gaf ik het op.. het had, naar mijn gevoel, geen zin om moeite te doen.

toen begon een vriend van mij grappen te maken over mn ex. die grappen waren op het begin onschuldig, en eigelijk best grappig...
mn ex vond die grappen alleen niet leuk (omdat ze over haar gingen..)
naar mijn mening vatte ze het iets te serieus op. ook reageerde ze het af op mij. ze werd boos op mij, omdat een vriend van mij lullig deed.
nu denkt/dacht ze dat ik die vriend op haar 'af had gestuurd' om haar te pesten en haar het leven zuur te maken. dat is helemaal niet waar.
na een tijdje werden de grappen steeds minder leuk en heb ik tegen die vriend gezegt dat hij er maar mee moest stoppen.
mn ex bleef boos op mij, en wil me nu nooit meer spreken...

ik heb nu ook niet echt behoefte om haar te spreken, omdat ze op zo boos tegen mij doet.
toch vind ik het wel jammer dan onze vriendschap over is. die vriendschap was alleen al over voor die vriend van mij begon te klieren... ik weet alleen niet of mijn ex dat ziet...
als mn ex gewoon 'normaal' (maja.. wat is normaal) zou doen, zou ik een gewone vriendschap hardstikke leuk vinden.

hmnvz... ik dwaal een beetje boel af...

k denk dat ik gewoon even mijn verhaal kwijt moest

quote:
b.v. Hoe richt je het in? Hoe vaak spreken jullie elkaar 1 op 1?
als eerste, heel veel sterkte met je liefdesverdriet, Martijn-

het beste is om elkaar even een tijdje niet( of nauwelijks) te spreken/zien, zodat jij even goed de tijd hebt om er bovenop te komen. als jij haar blijft zien als je haar nog leuk vind, zal een goede, normale vriendschap niet kunnen ontstaan.
probeer er dus eerst even over heen te komen. als je denkt dat je over haar heen bent, bouw dan het contact langzaam op. eerst alleen emailen/bellen/ICQen, en soms samen even naar de stad ofzo, en zo steeds vaker. als je merkt dat het goed gaat en de verliefde gevoelns weg blijven.. dan is t goed en dan kun je weer een goede vriendschap opbouwen.

quote:
of Hoe doe je het als een van de twee een nieuwe partner heeft?
als het snel nadat het uit is gegaan gebeurt (zoals bij mij... 2 weken nadat het uit was had mijn ex al een nieuw vriendje) is er eigelijk niet veel aan te doen... alleen balen. ik zou er iig niet te veel aan denken dan. het is mogelijk dat het dan iets langer duurt voor je over haar heen bent, maar that's it.

als ze een nieuwe vriend krijgt als jij al over haar heen bent en jullie gewoon vrienden zijn, dan is er nix ergs aan, en kun je gewoon blij voor haar zijn.

quote:
Op 16 maart 2001 17:57 schreef Martijn- het volgende:Ik ben gewoon nieuwsgierig meer naar de praktische zaken.
hmnvz... ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad? en zo niet... naja, dan niet dan heb ik iig ook ff mn verhaal kwijt gekunt

heel veel sterte!

-iroQuai-

http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
pi_837485
En laat ik hier maar verder niet op in gaan

blijf bij me standpunt

-xxx-
  zondag 18 maart 2001 @ 23:48:28 #19
10823 Rob_k
Don't Belong...Be Yoursel
pi_839106
quote:
Op 18 maart 2001 00:53 schreef hunnybeezzz het volgende:
Een ex van me is nu m'n beste maatje, ik kan echt alles tegen haar vertellen en dat doe ik ook, en dat geldt eveneens ook voor haar.
wat ik hiermee wil zeggen is dat exen de ideale personen zijn om een goede vriendschap mee op te bouwen, vooral omdat je deze persoon al kent maar ook omdat je deze persoon meestal ook vertrouwd.
Love everyone, but especially yourself
pi_843741
quote:
Op 18 maart 2001 16:04 schreef hunnybeezzz het volgende:
En laat ik hier maar verder niet op in gaan

blijf bij me standpunt

je HOEFT er ook niet op in te gaan....

ik dacht alleen ik meld het even

http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
pi_843986
Oke, duidelijk al die reacties. We zijn inmiddels een week verder, en het gaat uitstekend met mij. Lekker wezen stappen, voldoende animo van andere vrouwn, etc. Weer mijn vrienden gezien en gesproken en dat was erg leuk. Heb 2 leuke meiden ontmoet, voorlopig vriendschap. Maar nu is mijn ex jaloers (zij heeft het overigens uitgemaakt). Ze moet het eerst allemaal goed verwerken, en zegt min of meer dat ik ook rustig aan moet doen om onze vriendschap goed te houden. Ze is denk ik een beetje bang dat ik haar snel vergeet, maar dat is echt niet zo.

Snappen jullie het nog? haha vrouwen zijn rare wezens.

In ieder geval denk ik dat de vriendschap wel goed blijft, we blijven gewoon open tegen elkaar, afgesproken dat we niet meer zouden seksen (tja gebeurde afgelopen zondag spontaan).

.
  dinsdag 20 maart 2001 @ 20:45:21 #22
6218 Yvet
Hier zolang het leuk is (nu!)
pi_845722
Ik hoop dat ik m'n beste maatje niet kwijt raak.
I am too young to know I'm young
I'm too selfish to be strong
Am I too old
To allow my adolescence to go on
  dinsdag 20 maart 2001 @ 20:53:03 #23
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_845811
quote:
Op 20 maart 2001 20:45 schreef Yvet het volgende:
Ik hoop dat ik m'n beste maatje niet kwijt raak.
Je raakt mij niet kwijt hoor als maatje! ij promise! Al klinkt dat nu misschien niet helemaal zoals het zou moeten....

XXX

pi_846447
quote:
Op 20 maart 2001 12:14 schreef iroQuai het volgende:
je HOEFT er ook niet op in te gaan....

ik dacht alleen ik meld het even

mjaaa maar vond 't beetje raar. Diegene die dit topic maakte vroeg om een mening over ervaringen met vriendschap na relatie

hoef je niet gelijk mij er weer bij te betrekken, met een overduidelijke mening van jouw kant waarbij je eigenlijk om reactie van mij vraagt

ja ben nog steeds dezelfde zeikerd als eerst

-xxx-
  woensdag 21 maart 2001 @ 04:55:28 #25
9926 Jenga
maar dan anders
pi_847021
Het kan wel, ben ik van overtuigd, maar ik heb aan de andere kant wel een ervaring die me bijna 2 jaar lang bezig heeft gehouden. Ik wilde per se vrienden blijven met mijn ex, en had op het moment dat het uitging ook echt het gevoel dat we het hadden uitgemaakt omdat het wederzijds niet ging. Gewoon jammer dan, pech gehad, dan maar niet. Maar ik wilde zo graag vrienden worden dat ik dat telkens te ver doordreef. En toen ging het steeds moeizamer. Op een gegeven moment heeft zij gezegd "ik stop ermee. Ik zou graag vrienden willen blijven, maar als ik je zie, gaat het kut. Als ik je niet zie, gaat het niet kut. Ik wil je niet meer zien".
Dat was kut ja, en het greep me ook wel erg aan, maar aan de andere kant kwam haar reactie op een moment dat ik er al net overheen was, en ketste het grotendeels af - als je begrijpt wat ik bedoel. Het was als een gigantische komeet die met enorme snelheid op me afkwam, maar me schampte en weer verderschoot. Ik heb haar nooit meer gesproken en we ontwijken elkaar ook als we elkaar zien (is misschien 3 minuten per jaar als ik het optel), dat wel.

Ik vergeleek het met een wond die geheeld moet worden. Toen we het uitmaakten hebben we er een pleister op geplakt. Ik wilde echter zo graag dat het zou helen dat ik telkens net te vroeg de pleister optilde om te kijken hoe ver het was. En precies - daarmee trek je de boel weer open en moet het opnieuw beginnen. En dat wordt alleen maar erger. Je wilt zo graag dat het over is, dat die pleister weg is, maar dat kutding zit er nog steeds en blijft er maar zitten. En het is natuurlijk zo dat zo lang als jij er aan denkt, die pleister er never nooit niet af zal vallen. Zolang als jij wilt dat het heelt, heelt het niet. Pleisters zijn van die krengen die je op een gegeven moment moet vergeten. De hele wond moet je vergeten. Er niet meer aan denken. En op een gegeven moment denk je er eens aan terug en denk je "verrek?! Hij is weg" - en dan is dat al een week geleden gebeurd zonder dat je er erg in had.

En pas dan kan je vrienden worden. Niet eerder.

Overigens heb je wonden en wonden. Bij sommige relaties moet er gewoon iets botweg worden geamputeerd, bij andere doet een zalfje al wonderen. Niet alles is hetzelfde, en wie hier zegt dat het altijd mogelijk is, of dat het altijd onmogelijk is, maakt het zichzelf met die starheid alleen maar moeilijk.

Deze sjors is niet de enige eikel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')