25 augustus komt een vriend van me aan op LAX... 28 ste komen mijn ouders, grootmoeder, oom en tante aan. Geen idee wat we gaan doen, maar we gaan zeker naar disneyland, de bergen, het strand, San Diego en LA.
Owkay genoeg over persoonlijke issues
Verkeersgedrag
In tegenstelling tot Europa remmen bestuurders hier wel als je in de weg rijd. Je kent ze wel de bestuurders die je op de linkers rijstrook met groot licht en bumperplakken terug naar de rechterbaan proberen te dringen. Daar zul je hier minder last van hebben. Met 4 rijbanen naast elkaar op de snelwegen en de regel dat je elkaar links en rechts in mag halen heb je daar geen last meer van.
Van bumperkleven heb je hier ook een stuk minder last. Als iemand op je bumper rijdt moet je volgens het 'drivers handboekje' langzamer gaan rijden en de bumperklever te kans geven om in te halen.
4 way stops zijn een beetje de rotondes van Amerika, behalve krijgt iedereen bij 4 way stops om om beurten te gaan. Het is dus niet de Nederlandse mentaliteit 'ik zit nu op de rotonde en die is van MIJ!!!!!!'
Even uitleggen Als je bij een rotonde aankomt en iemand anders staat eerder voor de witte streep stil dan jij dan heeft de persoon die het eerst stilstond voorrang op jou. Als je tegelijkertijd stilstaat dan heeft de persoon aan je rechterhand voorrang. Dat werkt als iedereen meedoet aan het systeem. Gelukkig is het percentage van opgefokte golfjes GT?I hier een stuk lager
Stoplichten zijn over het algemeen hetzelfde als in Nederland. Rood-groen-orange etc etc. Er is een regeltje wat erg handig is als je haast hebt. Als je rechtsaf wilt slaan dan kan dat als je geen auto's hinderd.
Als de stoplichten op een of andere manier niet werken dan werkt het hetzelfde als de '4 ways stops'. Tenzij er een agent staat die het verkeer regelt.
Zodra je lichten ziet van hulpdiensten en de bijbehorende sirenes dan weet je dat je meteen naar de rechterkant van de weg moet gaan. Kun je dit niet dan moet je je auto stilzetten. De hulpdiensten kunnen dan veilig over de weg racen (soms inderdaad aan de verkeerde kant van de weg) Helaas zijn er personen die nogal slechthorend zijn en hun muziek op een volume aan moeten hebben zodat iedereen in de buurt hun muziek kan horen... ik heb al een aantal bijna ongelukken gezien.
De snelheden op de Amerikaanse wegen zijn meestal behoorlijk rap.
- 25 mph in woonwijken
- 35 tot 45 mph op de gewone wegen
- 65 mph op de freeway
- 85 mph op de lange wegen zoals door de woestijn.
De politie is hier ook een stuk strenger dan in Nederland.
------------------------------------------------------------------------------------
Sociaal zwemmen
De laatste paar dagen drijf ik weer wat rond in het zwembad hier in de wijk. Een erg leuke plek voor sociale contacten. Vooral het bubbelbad is erg gezellig als je wilt bijkletsen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat Amerikanen helemaal niet zoveel verschillen van Europeanen. Vandaag zat er een gozer uit New York in het bad, dikke pens, schaterlag. Hij had een wat harder accent dat de mensen uit California... hij kwam uit New York (dat verklaarde een boel). Hij wist ons ook precies te vertellen waneer de politie hier voor het laatst in de wijk was geweest, wie er allemaal overleden waren en wie er allemaal opgepakt waren.
Ik kwam er dus ook achter dat een gozer van een paar deuren verderop opgepakt is omdat hij een poging tot 'car jacking' gedaan heeft.
Verlede keer zaten vader en dochter in het bubbelbad, pa was fotograaf ofzow en de dochter (jaar of 16.. nee sorry geen foto's ) zat nog op school. We hadden het over het oude California en over Disneyland en de hippie tijd. Erg interestant allemaal.
Mensen hier zwemmen net alsof ze aan het verdrinken zijn... terwijl de Nederlanders meestal vanaf hun 5de jaar zwemles krijgen. Ik noem mezelf geen meester zwemmer.. maar als het water 4 meter boven het water uitkomt dat doe je toch iets verkeerds
Dat was het weer voor deze keer tot deel 5
p.s even terugkomen op mijn eerdere post.. de postbank heeft netjes mijn 18 euro teruggestord. Toch wel een mooie service van ze
spellingcheck is kapot
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 14-08-2003 15:58]
Ohja, over dat autorijden. In de US hebben ze toch vaak veel grotere auto's/limousines etc.? Hoe zit dat dan met parkeren? Zijn alle plaatsen groter of is parkeren in een grote stad net zo'n of zelfs een ergere ramp dan hier?
quote:Ik dacht altijd dat de regel was dat je op de baan bleef rijden waar je rijdt?!
Met 4 rijbanen naast elkaar op de snelwegen en de regel dat je elkaar links en rechts in mag halen heb je daar geen last meer van.
Wat mij ook opviel was dat de mensen over het algemeen aardiger zijn dan hier.
En, kook je zelf? Of net als de rest kant en klaar uit de magnetron of naar een restaurant?
quote:Ja, dus dan haal je elkaar rechts en links in.
Op donderdag 14 augustus 2003 08:27 schreef vosss het volgende:[..]
Ik dacht altijd dat de regel was dat je op de baan bleef rijden waar je rijdt?!
![]()
Mijn favoriete plaatsje daar is toch wel Melrose Avenue.. man, daar kan ik dagen rond lopen! Coffeebean & Tealeaf effe bezoeken voor een ICE Blended Mocca.. veel beter dan Starbucks..
Gooz, heb je MSN? is wel chill om in touch te blijven met je, krijg ik die vibes weer van daar!
jaimiefanatic@hotmail.com
peace
quote:Ik concludeer dat u een Amerikaanse rapper bent, of mogelijk een Whiggaversie?
Op donderdag 14 augustus 2003 13:23 schreef jaimiefanatic het volgende:
Bro whazzup!
Peace man!
,,,,,,,,,
quote:Kan TMF verboden worden?
Op donderdag 14 augustus 2003 13:23 schreef jaimiefanatic het volgende:
boel checken, flexen en chillen.
- ik kook zelf (als ik de kans krijg van mijn vrouw)
- Stoplichten staan aan de andere kant van de straat zodat je niet recht omhoog hoeft te kijken.
- de Maximalen snelheid is 65 op een normale snelweg en 80 op de woestijnwegen (bijvoorbeeld naar Las Vegas) waar je om de 10 mijl een keer een politie auto tegenkomen
quote:Je bedoelt mijlen, neem ik aan?
Op donderdag 14 augustus 2003 15:38 schreef Vampier het volgende:- de Maximalen snelheid is 65 op een normale snelweg en 80 op de woestijnwegen (bijvoorbeeld naar Las Vegas) waar je om de 10 mijl een keer een politie auto tegenkomen
quote:yep
Op donderdag 14 augustus 2003 15:42 schreef Jalu het volgende:[..]
Je bedoelt mijlen, neem ik aan?
- 25 mph in woonwijken
- 35 tot 45 op de gewone wegen
ohw ja TS, als er waar jij nu zit af en toe een stevige bui gevallen is.. vallen dan ook veel/alle stoplichten en TV zenders uit? Dat is namelijk in Houston wel altijd zo..
quote:De zeldzame keer dat het hier regend heb ik nog niets zien uitvallen moet ik zeggen
Op donderdag 14 augustus 2003 15:47 schreef FoRAiN het volgende:
Wereld van herkennning..ben zelf ook maar 2 keer in de VS geweest.. en eigenlijk is het gewoon een lache land om op vakantie te gaan..
ohw ja TS, als er waar jij nu zit af en toe een stevige bui gevallen is.. vallen dan ook veel/alle stoplichten en TV zenders uit? Dat is namelijk in Houston wel altijd zo..
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 14-08-2003 16:50]
quote:vandaar die 45 moorden in LA per (dag) week............ gebeurt ook dagelijks in R'dam A'dam
Op donderdag 14 augustus 2003 08:52 schreef MarcusAurelius het volgende:
Leuk topic, heb zelf ook een half jaar in Californie gewoond.Wat mij ook opviel was dat de mensen over het algemeen aardiger zijn dan hier.
En, kook je zelf? Of net als de rest kant en klaar uit de magnetron of naar een restaurant?
quote:LA is ook helemaal niet groter dan Rotterdam
Op donderdag 14 augustus 2003 16:01 schreef onlogisch het volgende:[..]
vandaar die 45 moorden in LA per (dag) week............ gebeurt ook dagelijks in R'dam A'dam
quote:Het valt me ook op dat Nederlanders die hier nog nooit zijn geweest geen idee hebben hoe groot het hier wel niet is
Op donderdag 14 augustus 2003 16:08 schreef Disorder het volgende:[..]
LA is ook helemaal niet groter dan Rotterdam
los angels is volgens mij ook een county en geen city dus meer als een provincie net als Organe County, daarin zit tustin, santa ana etc
quote:Dat is het rotonde systeem uit Nederland... het systeem hier is gewoon een kruissing
Op donderdag 14 augustus 2003 16:56 schreef sweek het volgende:
Leuk verslagje weer..
Dat routondesysteem lijkt me nou niet echt handig... hoe zit het nu met auto's die al op de routonde ziitten?
quote:Maar je hebt daar toch ook roundabouts? Die werken toch net zoals in Nederland dan?
Op donderdag 14 augustus 2003 17:21 schreef Vampier het volgende:[..]
Dat is het rotonde systeem uit Nederland... het systeem hier is gewoon een kruissing
quote:Ik ken er 1 tje... en die werken hetzelfde als in Nederland... als iedereen ze snapte
Op donderdag 14 augustus 2003 17:24 schreef sweek het volgende:[..]
Maar je hebt daar toch ook roundabouts? Die werken toch net zoals in Nederland dan?
quote:Ik ken deze in ieder geval:
Op donderdag 14 augustus 2003 17:27 schreef Vampier het volgende:[..]
Ik ken er 1 tje... en die werken hetzelfde als in Nederland... als iedereen ze snapte
quote:duh!!
Op donderdag 14 augustus 2003 16:08 schreef Disorder het volgende:[..]
LA is ook helemaal niet groter dan Rotterdam
Neem Rotterdam & Amsterdam......... samen goed voor 1 miljoen mensen.......
LA = een stad met 3.75 miljoen inwoners..........
dus als je dat netjes zou delen kom je op 11.zoveel mensen die per week in Rdam en Adam samen vermoord zouden moeten worden.........
gebeurd dat??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |