abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12428707
ik heb editie nl inderdaad niet gezien. heb je hier ook een bron van? (geloof je wel hoor) maar ik wil het ff lezen.

iemand die ik ken heeft namelijk ook voor zoiets gewerkt, en dat was wel iets echts bestaands.

de openingspost kwam alleen een beetje op mij over als "iedereen die zulke nummers gebruiken zijn oplichters".

Nee hoor ben geen kloon. Gebruikte mijn vorige nickname gewoon niet meer!
  Donald Duck held donderdag 14 augustus 2003 @ 14:20:45 #27
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_12428882
Het half-8 nieuws van gisteren op RTL4 had er ook een item over.
Hier de link naar een kort stukje op de RTL nieuwssite:
*Klik*

[edit]
Beter nog, hier is een video te vinden:
http://www.rtl.nl/actueel/editienl/
[/edit]

❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_12429626
en weer ontopic ...
pi_12429855
Een collega en ik ontvingen vanmiddag dit smsje:

UW GSM account wordt per direct geblokkeerd wegens wanbetaling en overmatige gebruik van pay-per-phone sex sites. Info: bel klantenservice 066 21 34322

Waar worden dit soort nummers geregistreerd?
Ik heb al met de KPN gebeld, maar die zeggen dat ze niks voor me kunnen doen en dat ze niet bekend is waar die nummmers geregistreerd worden! Zo kan je er natuurlijk niks aan doen!

Formerly known as NorthernLights
  donderdag 14 augustus 2003 @ 14:54:02 #30
5673 heijx
Qui que boue
pi_12429911
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 14:08 schreef Noedie het volgende:

[..]

maar zijn daarom de mensen die deze nummers exploiteren oplichters? nee ik vindt van niet. de persoon die belt, moet daar zelf op letten. dat die niet op de hoogte zijn van de kosten van dit soort nummers, is hun probleem!

tevens is het ook nogal naief van de gebruiker, aangezien sexlijnen (waar deze nummers toch het meeste voor gebruikt worden) NOOIT gratis zijn.

1. Ja, de exploitanten zijn oplichters want ze maken handig misbruik van het feit dat iedereen in slaap is gesust met: alleen 0906 en 0909 nummers kosten extra geld.
2. Hoe kan iemand er op letten wat een nummer kost? Bij die 06-6 nummers staat juist niets aangegeven en dat is heel fout. Vooral van KPN vind ik overigens. Was jij op de hoogte van de kosten van het SOORT 06-6 nummers? Ik kijk niet elke dag de algemene voorwaarden van KPN door.
3. Hoezo naief? Noem es één sexlijn die begint met 06-6 of 087... Zoals gezegd, sexlijnen hebben 0906 of 0909 (de zgn KOOPnummers) en er moet altijd bij staan wat de kosten per minuut/gesprek zijn.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  donderdag 14 augustus 2003 @ 14:57:49 #31
5673 heijx
Qui que boue
pi_12429991
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 14:51 schreef NorthernLight het volgende:
Een collega en ik ontvingen vanmiddag dit smsje:

UW GSM account wordt per direct geblokkeerd wegens wanbetaling en overmatige gebruik van pay-per-phone sex sites. Info: bel klantenservice 066 21 34322

Waar worden dit soort nummers geregistreerd?
Ik heb al met de KPN gebeld, maar die zeggen dat ze niks voor me kunnen doen en dat ze niet bekend is waar die nummmers geregistreerd worden! Zo kan je er natuurlijk niks aan doen!

Het lijkt mij vrij duidelijk dat 06-6 nummers enkel en alleen door malafide zwendelaars gebruikt worden. Meteen al die nummers blokkeren en een grootschalig onderzoek instellen. Lijkt mij voldoende aanleiding voor. De Telefoonmaatschappijen hebben vast wel in de voorwaarden staan dat ze een nummer zonder waarschuwing mogen blokkeren. (Zo een 06-6/087 nummer dan)
pi_12430555
De meeste 06-6 nummers zijn Semafoonnnummers van Callmax of KPN. De Opta kent het hele nummer ook nog niet, dus het is maar de vraag of het in rekening gebracht gaat worden.

http://www.opta.nl/index.asp?url=/aanbieders/telecommunicatie/nummers/telefoonenoverigenummers/

donderdag 14 augustus 2003 @ 15:25:31 #33
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_12430738
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 14:54 schreef heijx het volgende:
-knip-
2. Hoe kan iemand er op letten wat een nummer kost? Bij die 06-6 nummers staat juist niets aangegeven en dat is heel fout. Vooral van KPN vind ik overigens. Was jij op de hoogte van de kosten van het SOORT 06-6 nummers? Ik kijk niet elke dag de algemene voorwaarden van KPN door.
-knip-
Het is de OPTA, die nummers uitgeeft. Niet KPN. Het is de OPTA die de regels bepaald. Niet KPN.

Het heeft dus niets met de algemene voorwaarden van KPN te maken. Wil je ergens klagen?
Opta - klachten

donderdag 14 augustus 2003 @ 15:30:49 #34
5673 heijx
Qui que boue
pi_12430857
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 15:25 schreef Castor het volgende:

[..]

Het is de OPTA, die nummers uitgeeft. Niet KPN. Het is de OPTA die de regels bepaald. Niet KPN.

Het heeft dus niets met de algemene voorwaarden van KPN te maken. Wil je ergens klagen?
Opta - klachten

I stand corrected.

Overigens moet je met klachten over deze nummers bij de STIC zijn denk ik: https://www.stic-nederland.nl/klachten/index.php

donderdag 14 augustus 2003 @ 15:35:51 #35
46275 Castor
pi_12430968
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 15:30 schreef heijx het volgende:

[..]

I stand corrected.

Overigens moet je met klachten over deze nummers bij de STIC zijn denk ik: https://www.stic-nederland.nl/klachten/index.php

STIC is voor informatienummers...ik weet niet zeker of deze nummers daaronder vallen.
  donderdag 14 augustus 2003 @ 15:41:18 #36
5673 heijx
Qui que boue
pi_12431104
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 15:35 schreef Castor het volgende:

[..]

STIC is voor informatienummers...ik weet niet zeker of deze nummers daaronder vallen.

Eigenlijk is het dus allemaal bijzonder troebel, deze nummers. Geen enkele instantie kan uitsluitsel geven.
Als ik op de site van de opta dat 06-6 nummer van Northernlight invul, wordt er nix gevonden. Mijn eigen 06 nummers overigens wel.
  donderdag 14 augustus 2003 @ 15:52:44 #37
46275 Castor
pi_12431407
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 15:41 schreef heijx het volgende:

[..]

Eigenlijk is het dus allemaal bijzonder troebel, deze nummers. Geen enkele instantie kan uitsluitsel geven.
Als ik op de site van de opta dat 06-6 nummer van Northernlight invul, wordt er nix gevonden. Mijn eigen 06 nummers overigens wel.

Ik kan het nr idd ook niet vinden. Het nummer is volgens mij ook niet in gebruik. Ik krijg een "buiten gebruik" toon als ik het nummer bel.
pi_12434170
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 14:05 schreef heijx het volgende:

[..]

Wie bepaalt die gevallen dan?

Laat me raden: Dat heb je van de baas van een oom van de vriend van een verre neef van je?
En doe anders ff een bron geven...

http://www.xs4all.nl/~raalders/zingeving/00800.htm
quote:
'Ze wilden niet 0800, maar 00800', merkt Hoeksma nog op ... En ongevraagd: 'Mocht het gesprek toch op uw rekening bij Universal Telecom verschijnen, dan kunt u de heer Van E. bellen. Hij wil het u dan terugbetalen.' Dus Kpn zelf distantieert zich geheel van zoiets, zoveel is nu wel duidelijk. De opmerking van Hoeksma maakt dat ik toch maar een aantekening maak om het t.z.t. op de rekening van Universal na te zien. Juist die opmerking maakt me wantrouwig, alhoewel het me aanvankelijk bepaald niet begonnen was om de eventuele kosten van het gevoerde gesprek.

P.S. mei 2003: Een reactie maakt duidelijk dat er mobiele operators zijn die 00800-nummers als telefoontjes naar het buitenland berekenen. Ik begreep dat dit in elk geval bij T-Mobile het geval is.

in sommige gevallen moet je dus wel degelijk zelf achter je geld aan...
pi_12434844
quote:
En doe anders ff een bron geven...
En doe anders even Nederlands praten!
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  donderdag 14 augustus 2003 @ 19:36:47 #40
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_12436642
Beginnen nummers van de Hogeschool Eindhoven ook niet met 087?
Tsja .....
  donderdag 14 augustus 2003 @ 22:37:50 #41
5673 heijx
Qui que boue
pi_12440977
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 17:37 schreef gunhead het volgende:

[..]

http://www.xs4all.nl/~raalders/zingeving/00800.htm
[..]

in sommige gevallen moet je dus wel degelijk zelf achter je geld aan...

Wat ik hier uit lees is dat mobiele operators hun eigen regels vaststellen en dat de markt bijzonder ondoorzichtig is.

Ik heb ook achter een 00800 nummer gezeten, de gratis internationale helpdesklijn van mijn werkgever. Dit was in 2000-2001. Vanaf een normale lijn is dit een gratis nummer.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')