quote:[Bron]
In België is opschudding ontstaan over een voorstel van een VLD*-provincieraadslid uit Vlaams-Brabant, Danny Smagghe. Naar aanleiding van aanhoudende overlast in zwembaden en recreatiegebieden, veroorzaakt door allochtone jongeren, stelde hij voor om alle allochtonen voorlopig uit zwembaden te weren. Een voorstel dat zelfs het Vlaams Blok nog nooit gelanceerd heeft.Op de vraag hoe hij dit wilde bewerkstelligen zei Smagghe: "Op basis van hun huidskleur. Dat is het gemakkelijkst. Jammer voor diegenen die zich wél gedragen, maar die worden zo misschien aangezet eens te gaan praten met die ruziemakers. Het gaat altijd om Noord-Afrikaanse jongeren die in groepjes komen, vaak vanuit de steden. Die nemen alle andere allochtone jongeren op sleeptouw. We moeten ze dus allemaal een tijd de toegang verbieden. Het lijkt de enige manier om hen duidelijk te maken dat vandalen en dieven niet thuishoren in recreatiedomeinen''.
Voorzitter Karel De Gucht van de Vlaamse Liberalen en Democraten (VLD) distantieerde zich vandaag meteen van het voorstel. De Gucht wil wel dat wordt opgetreden tegen amokmakers en roept de allochtone gemeenschap op haar verantwoordelijkheid op te nemen en zich meer te ontfermen over hun kinderen. ''Wij sturen onze kinderen toch ook niet alleen naar het zwembad. Wij gaan mee'', stelt De Gucht. Smagghe zelf wordt niet op het matje geroepen. De Gucht: ''Hij zal wel al weten dat zijn voorstel niet door de beugel kan''.
Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR) zegt dat het voorstel van Smagghe in strijd is met de antiracisme- en antidiscriminatiewet. Het CGKR legt een dossier aan over de uitspraken van de VLD'er en beslist later of het stappen onderneemt.
Het CKGR geeft wel toe dat er in recreatiecentra problemen zijn met bepaalde jongeren. ''Maar een algemeen toegangsverbod voor jongeren op basis van huidskleur of afkomst is geen aanvaardbare oplossing, ook niet tijdelijk. Dit verbod is flagrant in strijd met de antiracisme- en de antidiscriminatiewetgeving. Een dergelijke maatregel, zelfs al is ze tijdelijk, komt namelijk neer op segregatie''.
De politiekepartij Agalev (Groenen) reageerde ontzet op het voorstel van Smagghe en willen dat hij het publiekelijk intrekt. De Arabisch-Europese Liga (AEL) vindt dat Smagghe ontslag moet nemen en meent dat hij zich in het openbaar moet verontschuldigen.
* De VLD (liberalen) zijn de grootste partij in Vlaanderen.
Da's inderdaad érg gemakkelijk. Volgens mij moet eerst de wet aangepast worden, willen ze zulke regels in recreatiecentra gaan toepassen.
Hopelijk komt het topic nu wat beter van de grond.
Al klinkt het nog zo aantrekkelijk in sommige gevallen.
Misschien een paar buitenwippers voor de zwembadpoort zetten..
Bent u lid?
van de hechte vriendenkring van onze 6 personen zitten er 2 gekleurde bij, dus die zouden dan geweigerd worden ? die jongens doen HBO en zijn netter dan de meeste nederlandrs hier in de buurt en beheersen de taal ook beter dus ik snap geen fuck hiervan
quote:Misschien kunnen ze een jeugdsoos beginnen waar de grondbeginselen worden bijgebracht in "Respectvol omgaan met de medemens" voor allochtonen.
Op woensdag 13 augustus 2003 10:44 schreef tKrieK het volgende:
die jongens doen HBO en zijn netter dan de meeste nederlandrs hier in de buurt en beheersen de taal ook beter dus ik snap geen fuck hiervan
quote:het leuke is dat deze jongens zich kapot schamen voor hun zogenaamde "eigen volk" die niet werken en alleen maar criminele activiteiten heeft.
Op woensdag 13 augustus 2003 10:49 schreef Bastard het volgende:[..]
Misschien kunnen ze een jeugdsoos beginnen waar de grondbeginselen worden bijgebracht in "Respectvol omgaan met de medemens" voor allochtonen.
Krijgen ze vast wel subsidie op.
quote:Kunnen we onbeschofte Nederlanders met een wit huidje dan ook gelijk aanmelden voor diezelfde cursus?
Op woensdag 13 augustus 2003 10:49 schreef Bastard het volgende:[..]
Misschien kunnen ze een jeugdsoos beginnen waar de grondbeginselen worden bijgebracht in "Respectvol omgaan met de medemens" voor allochtonen.
Krijgen ze vast wel subsidie op.
Overigens is het natuurlijk een belachelijk idee... Dat er uberhaupt discussie over ontstaat in plaats van het simpelweg af te doen van een ernstig racistisch voorstel van een dwaas...
quote:Nee dat werkt ook inderdaad niet..
Op woensdag 13 augustus 2003 10:57 schreef tKrieK het volgende:[..]
het leuke is dat deze jongens zich kapot schamen voor hun zogenaamde "eigen volk" die niet werken en alleen maar criminele activiteiten heeft.
en dat idee vind ik niks, dus hun moetne met ze 2en dat gaan organiseren voor 5000 jongneren hier uit de buurt ? dat werkt toch niet
Gegeven feit blijft dat er zoveel ongein plaats vind in de zwembaden door die gasten dat er oneerbare voorstellen worden gedaan.
Wat is nu wel een juiste oplossing? Om de tafel gaan zitten en praten? Dat helpt bij die gasten toch ook niet..
Niet dat dit wat helpt overigs, die gasten krijgen alleen maar meer een gevoel van The underdog zijn en zich daarom moeten profileren. Het probleem zou zich alleen maar weer verplaatsen.
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 11:09 schreef Bastard het volgende:[..]
Nee dat werkt ook inderdaad niet..
Gegeven feit blijft dat er zoveel ongein plaats vind in de zwembaden door die gasten dat er oneerbare voorstellen worden gedaan.
Wat is nu wel een juiste oplossing? Om de tafel gaan zitten en praten? Dat helpt bij die gasten toch ook niet..Niet dat dit wat helpt overigs, die gasten krijgen alleen maar meer een gevoel van The underdog zijn en zich daarom moeten profileren. Het probleem zou zich alleen maar weer verplaatsen.
Zo'n politicus weet echt wel dat wat hij zegt nooit gerealiseerd kan worden...
quote:In verschillende zwembaden in amsterdam zijn ordeteams samengesteld vanuit projecten met probleemjongeren. Die projecten laten dus voormalige probleemkids, ook regelmatig allochtonen, de rust in het zwembad bewaren. Ze spreken herrieschoppers direct aan etc. Werkt prima.
Op woensdag 13 augustus 2003 11:09 schreef Bastard het volgende:
Wat is nu wel een juiste oplossing? Om de tafel gaan zitten en praten? Dat helpt bij die gasten toch ook niet..
quote:Krijg je dan niet te maken met die Privacy wet?
Op woensdag 13 augustus 2003 11:10 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Cameratoezicht in zwembaden. Registratie bij entree. Vergrijpen harder aanpakken.
quote:Lijkt me niet. Een zwembad is privéëigendom en op desbetreffende plaatsen mag cameratoezicht gehouden worden. Het is namelijk niet zo dat je niet weet dat er cameratoezicht is.
Op woensdag 13 augustus 2003 11:12 schreef Bastard het volgende:[..]
Krijg je dan niet te maken met die Privacy wet?
quote:Wat een heerlijk domme opmerking weer...
Op woensdag 13 augustus 2003 11:35 schreef information het volgende:
offtopic.
Overigens ben ik het met Ripley eens.. Direct aanspreken op de verantwoordelijkheden heeft een veel grotere impact dan wat dan ook.
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 13-08-2003 11:54]
quote:Met dank aan die gasten die alles verneuken voor de goeien
Op woensdag 13 augustus 2003 13:44 schreef Chadi het volgende:
Na geweigerd te worden in het uitgaansleven mag ik nu ook al niet meer het zwembad in.. kickuh!
quote:Direct aanspreken op de verantwoordelijkheden heeft bij dit soort figuren helemaal geen nut. Zij voelen zich namelijk helemaal niet verantwoordelijk.
Op woensdag 13 augustus 2003 11:37 schreef Maerycke het volgende:
Overigens ben ik het met Ripley eens.. Direct aanspreken op de verantwoordelijkheden heeft een veel grotere impact dan wat dan ook.
We kunnen er wel weer over doorouwehoeren zoals de afgelopen 15 jaar al is gedaan (toen speelde het probleem van de allochtone probleemjongeren in zwembaden ook al, bijv. in Tropicana), en met allerlei slappe PvdA-kut-oplossingen aankomen, maar ondertussen helpt het allemaal geen ene moer, sterker nog: de overlast is alleen maar groter geworden. Het is nu eindelijk, na 15 jaar, wel eens tijd voor wat daden ipv dat slappe gejank over 'racisme' en 'discriminatie'.
En misschien is dit voorstel zo slecht nog niet. Oke, bepaalde mensen worden er de dupe van. Maar van het beleid dat er tot nu toe is gevoerd worden ook bepaalde mensen de dupe, maar helaas zeker niet de veroorzakers van alle overlast. Die gaan lekker door met hun terreur terwijl er inmiddels zat mensen zijn die zich niet meer op hun gemak voelen in een zwembad.
quote:Hoe kan het dan dat die projecten met die teams in bijvoorbeeld het zwembad amstelveen wel werken? Ik dnek dat het grote voordeel daarvan is dat die teams bestaan uit jongeren die meestal net ietsje ouder zijn en die veel mensen kennen.
Op woensdag 13 augustus 2003 14:18 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Direct aanspreken op de verantwoordelijkheden heeft bij dit soort figuren helemaal geen nut. Zij voelen zich namelijk helemaal niet verantwoordelijk.
Ik kom zelf trouwens regelmatig in het Flevobad, waar heel veel allochtonen komen en heb daar nooit ergens last van. In sommige andere zwembaden wel. Ik vraag me af waar dat verschil precies in zit.
quote:Er worden meiden aangerand in het zwembad, mensen in elkaar gemept, en jahoor: Chadi begint te zeiken dattie het zwembad niet meer in mag. Pfff, ga lekker bij die fijne vriendjes van je mekkeren, de veroorzakers van al dit gedoe
Op woensdag 13 augustus 2003 13:44 schreef Chadi het volgende:
Na geweigerd te worden in het uitgaansleven mag ik nu ook al niet meer het zwembad in.. kickuh!
quote:Doe niet zo achterlijk.
Op woensdag 13 augustus 2003 14:22 schreef Lemmeb het volgende:Er worden meiden aangerand in het zwembad, mensen in elkaar gemept, en jahoor: Chadi begint te zeiken dattie het zwembad niet meer in mag. Pfff, ga lekker bij die fijne vriendjes van je mekkeren, de veroorzakers van al dit gedoe
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 14:22 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Er worden meiden aangerand in het zwembad, mensen in elkaar gemept, en jahoor: Chadi begint te zeiken dattie het zwembad niet meer in mag. Pfff, ga lekker bij die fijne vriendjes van je mekkeren, de veroorzakers van al dit gedoe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |