En staanplaatsen in een uitvak? Daar staan ze meestal al hoor
Maar zou perfect zijn, als de 'officiele' staanplaatsen weer terugkomen!
quote:Volgens mij waren jullie de club met de kleinste supportersschare in de Eredivisie?
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:08 schreef n00bp0w4h het volgende:
Heb al tijden een staanplaats op WoudensteinEn staanplaatsen in een uitvak? Daar staan ze meestal al hoor
Wel respect voor de echte die-hards Excelsior fans. Zullen er niet veel zijn.
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 02:33 schreef Cruoninga het volgende:
Hopen dat dit goed uit pakt want ik vind het net als de rest hier een top initiatief. Ik heb ook het idee dat ze dit bij heereveen alleen doen om aan de normen te voldoen maar dat boeit me verder weinig. Als het daar werkt volgen er wellicht meerdere stadions. In een tijd waarin de commercie het juist steeds lijkt te winnen van de nostalgie moet je erg blij zijn met zo'n bericht.
quote:
Onderzoek naar staanplaatsen14-08-2003
NAC Breda is momenteel in overleg met de KNVB over de mogelijkheid van staanplaatsen in het MyCom Stadion. Het verzoek van NAC Breda is om op een gedeelte van de B-side staanplaatsen te creëren. Het spelen van Europees Voetbal kan hier echter een belemmerende factor voor zijn. NAC Breda en de KNVB onderzoeken gezamenlijk of staanplaatsen in het stadion conform de UEFA reglementen bij deelname aan het UEFA Cup toernooi mogelijk zijn.
quote:Waar dan, officieël zijn er geen staanplaatsen hoor, of sta je op Shabby?
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:08 schreef n00bp0w4h het volgende:
Heb al tijden een staanplaats op WoudensteinEn staanplaatsen in een uitvak? Daar staan ze meestal al hoor
quote:Enige probleem is dat de stoeltjes voor de Europese wedstrijd terug moeten...
Op donderdag 14 augustus 2003 16:20 schreef Stefkuh het volgende:
yessssssss:
[..]
quote:Naja, dat wordt dus geen Europees voetbal meer in Breda, want no-way dat de UEFA daarmee accoord gaat
Op donderdag 14 augustus 2003 16:20 schreef Stefkuh het volgende:
yessssssss:
quote:ACh ja die staanplaatsen komen er pas nadat we uitgeschakeld zijn (mocht het uberhaupt doorgaan), althans.. ik neem niet aan dat we de UEFA cup winnen. Daarnaast zullen we eerst nog eens opnieuw Europees voetbal moeten zien te halen en geld dat dus ook voor Heerenveen lijkt me, want je tegenstander geen UEFA geldige plaatsen aan kunnen bieden... da's niet jofel he
Op donderdag 14 augustus 2003 17:02 schreef DarkShine het volgende:[..]
Enige probleem is dat de stoeltjes voor de Europese wedstrijd terug moeten...
Maar ff alle gekheid op een stokkie: A) weet ik niet wat voor systeem het wordt (net zoals in Duitsland / Engeland --> inklapstoeltjes) of helemaal geen stoeltjes. We shall see!
(en niet gaan beginnen over stoeltjes die misschien weggehaald worden of klapstoeltjes)
quote:Weet niet? Er zijn nog geen sta vakken in Nederland (iig niet in de Eredivisie) dus wat bedoel je???
Op donderdag 14 augustus 2003 20:14 schreef Bobu het volgende:
Stefkuh, kun je mij even uitleggen wat het verschil is tussen het stavak wat er bij jullie misschien komt en het stavak wat er bij ons nu al is?
quote:begin ik er niet over, ook goed...
(en niet gaan beginnen over stoeltjes die misschien weggehaald worden of klapstoeltjes)
ik snap echt je hele post niet, zal wel aan mij liggen
neem aan dat jij NIET doelt op het vak bij jullie MET stoeltjes waar jullie MOGEN staan?
quote:Ja, daar doel ik wel op. Jouw reactie daarop was nl. iets in de trant van "triest" terwijl jij m.i. nu even blij bent met precies hetzelfde??? Vandaar mijn vraag ook...wat maakt een vak, wat stavak genoemd wordt anders dan een vak, waar ook gestaan mag worden, maar geen stavak genoemd wordt???
Op donderdag 14 augustus 2003 20:28 schreef Stefkuh het volgende:[..]
Weet niet? Er zijn nog geen sta vakken in Nederland (iig niet in de Eredivisie) dus wat bedoel je???
[..]begin ik er niet over, ook goed...
ik snap echt je hele post niet, zal wel aan mij liggen
neem aan dat jij NIET doelt op het vak bij jullie MET stoeltjes waar jullie MOGEN staan?
quote:Kijk wij staan al jaaaaaaaaaaaaaaren op het grote middenstuk van de B-Side en gedeelte van Vak-G. Dus gaat het er niet om dat we straks MOGEN staan, maar dat er een gedeelte komt dat dat MOET.
Op vrijdag 15 augustus 2003 00:42 schreef Bobu het volgende:[..]
Ja, daar doel ik wel op. Jouw reactie daarop was nl. iets in de trant van "triest" terwijl jij m.i. nu even blij bent met precies hetzelfde??? Vandaar mijn vraag ook...wat maakt een vak, wat stavak genoemd wordt anders dan een vak, waar ook gestaan mag worden, maar geen stavak genoemd wordt???
Moeten? moeten? Daar houden wij voetbalsupporters toch helemaal niet van? Nee dat klopt, maar omdat er nu geen afgezet gedeelte is waar gestaan "MAG" worden krijg je dat er op allerlei tribunes mensen gaan zitten die absoluut NIET willen staan en toch plaats gaan nemen op de "staan"plaatsen... ruzie gaan maken, gaan schreeuwen dat mensen moeten zitten, en als dat er steeds meer zijn zie je dat mensen blijkbaar ook gaan zitten waardoor het staangedeelte langzaam weer terugkruipt.
Daarnaast is een staanplaats (mits het goed wordt aangepakt) meer bevoordelijk voor de sfeer als te gaan staan waar zitplaatsen zijn. Waarom? Op die manier heb je dus EN geen mensen die af en toe gaan zitten EN sta je dichter opelkaar. De sfeer uit de Beatrix wordt al jaren getracht te halen... en dat is lastig in een blok beton. Het begint te lukken het laatste jaar, maar een "staanplaats" gedeelte ZONDER stoelen zou erg welkom zijn.
En erzijn trouwens ook nog veele mensen op de lange zijde die graag verhuizen naar G op B-Side als daar staanplaatsen komen dus het is bepaald geen kleine groep die het wil, maar dat terzijde.
Ik hoop dat je nu snapt wat ik bedoel en zoniet.... dan niet
quote:Ken het probleem, wij missen de kaalheide sfeer ook!
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:42 schreef Stefkuh het volgende:[..]
Kijk wij staan al jaaaaaaaaaaaaaaren op het grote middenstuk van de B-Side en gedeelte van Vak-G. Dus gaat het er niet om dat we straks MOGEN staan, maar dat er een gedeelte komt dat dat MOET.
Moeten? moeten? Daar houden wij voetbalsupporters toch helemaal niet van? Nee dat klopt, maar omdat er nu geen afgezet gedeelte is waar gestaan "MAG" worden krijg je dat er op allerlei tribunes mensen gaan zitten die absoluut NIET willen staan en toch plaats gaan nemen op de "staan"plaatsen... ruzie gaan maken, gaan schreeuwen dat mensen moeten zitten, en als dat er steeds meer zijn zie je dat mensen blijkbaar ook gaan zitten waardoor het staangedeelte langzaam weer terugkruipt.
Daarnaast is een staanplaats (mits het goed wordt aangepakt) meer bevoordelijk voor de sfeer als te gaan staan waar zitplaatsen zijn. Waarom? Op die manier heb je dus EN geen mensen die af en toe gaan zitten EN sta je dichter opelkaar. De sfeer uit de Beatrix wordt al jaren getracht te halen... en dat is lastig in een blok beton. Het begint te lukken het laatste jaar, maar een "staanplaats" gedeelte ZONDER stoelen zou erg welkom zijn.
En erzijn trouwens ook nog veele mensen op de lange zijde die graag verhuizen naar G op B-Side als daar staanplaatsen komen dus het is bepaald geen kleine groep die het wil, maar dat terzijde.
Ik hoop dat je nu snapt wat ik bedoel en zoniet.... dan niet
Forza Roda
Forza North-Side
quote:Ziet er geinig uit. Wij zijn de volgende die het mogen uit proberen. Toch lijkt het net alsof die Feyenoorders op de bovenste rij wel zitten. Choreografie zoals vorig jaar in jullie uitvak zit er alleen niet meer in.
Op zondag 24 augustus 2003 13:44 schreef Fulton het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding](c) Feanfans.nl
quote:Is dat zo
Op zondag 24 augustus 2003 23:37 schreef Cruoninga het volgende:[..]
Ziet er geinig uit. Wij zijn de volgende die het mogen uit proberen. Toch lijkt het net alsof die Feyenoorders op de bovenste rij wel zitten. Choreografie zoals vorig jaar in jullie uitvak zit er alleen niet meer in.
quote:Nee de groningen supporters mogen ons uitvak uitproberen.
Op maandag 25 augustus 2003 01:04 schreef Stefkuh het volgende:[..]
Is dat zo
ik dacht dat alleen NAC en stillem2 (of al clubs
) een aanvraag hadden ingediend bij de KNVB???
quote:Ik bedoelde dat wij de volgende club zijn die op bezoek gaan bij heerenveen en daarom gebruik mogen maken van hun uitvak.
Op maandag 25 augustus 2003 01:04 schreef Stefkuh het volgende:[..]
Is dat zo
ik dacht dat alleen NAC en stillem2 (of al clubs
) een aanvraag hadden ingediend bij de KNVB???
quote:ah op die fiets
Op maandag 25 augustus 2003 01:05 schreef Cruoninga het volgende:[..]
Ik bedoelde dat wij de volgende club zijn die op bezoek gaan bij heerenveen en daarom gebruik mogen maken van hun uitvak.
quote:Choreagrafie is best te doen op de staantribune hoor!
Op zondag 24 augustus 2003 23:37 schreef Cruoninga het volgende:[..]
Ziet er geinig uit. Wij zijn de volgende die het mogen uit proberen. Toch lijkt het net alsof die Feyenoorders op de bovenste rij wel zitten. Choreografie zoals vorig jaar in jullie uitvak zit er alleen niet meer in.
Bij KV Mechelen worden gewoon wat dozen onderaan gezet en iedereen neemt zijn vel wel mee, daar werkt dat principe
quote:Bron:www.fcgroningen.nl
Vanaf de thuiswedstrijd tegen Ajax mag een deel van de fans van FC Groningen weer staan. FC Groningen is erin geslaagd om mee te mogen doen aan een pilot van de KNVB, waarin ervaring wordt opgedaan met de herinvoering van staanplaatsen.
In de zomer van 2000 werden alle staanplaatsen in het Oosterpark volgens de richtlijnen van de bond omgebouwd tot zitplaatsen. In het seizoen 2000/2001 werd voldaan aan de behoefte om tijdens wedstrijden te staan door dit te gedogen in de vakken ZI en ZJ. Ook in het vak Onoverdekt West, achter het doel aan de Zaagmuldersweg, wordt al door een grote groep gestaan tijdens wedstrijden. Dat vak ONW zal nu na de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht geschikt worden gemaakt om officieel als staanvak te dienen. Staanvakken in voetbalstadions staan over de hele wereld bekend als de meest fanatieke vakken en dat in combinatie met het sfeervolle vak Onoverdekt West is bijna een garantie voor het slagen van de proef met staanplaatsen in het Oosterpark.
Lobby
Veiligheidscoördinator Johannes Houwen is een voorstander van staanplaatsen op ONoverdekt West: "Het sluit goed aan bij de beleving van de supporters en voldoet ook duidelijk aan de behoefte die er leeft onder het deel van de fans. De Supportersvereniging FC Groningen staat overigens ook zeer positief tegenover het initiatief." Ook de KNVB kan zich goed vinden in de standpunten van de FC en heeft haar fiat gegeven voor de ombouw. "Vanuit veiligheidsoptiek zal het ook een verbetering zijn. De brandweer en politie zijn inmiddels ook akkoord, waarmee aan bijna alle voorwaarden is voldaan om de pilot van start te laten gaan. Het vak moet alleen nog worden verbouwd. Na de wedstrijd FC Groningen FC Utrecht is er twee weken de tijd om alle stoeltjes te verwijderen en aanpassingen te doen, zodat het vak bij de wedstrijd FC Groningen Ajax in gebruik kan worden genomen. De capaciteit van het vak blijft overigens gewoon gehandhaafd."Verhuizen
Supporters die in het bezit zijn van een seizoenkaart voor Onoverdekt West en die niet wensen te staan, krijgen uiteraard de mogelijkheid om een andere plek in het stadion uit te kiezen. Er is deze week een brief verstuurd naar alle fans op West, met daarin een beschrijving van de gang van zaken. Seizoenkaarthouders op Onoverdekt West die door deze verandering een andere plaats willen, kunnen met gesloten beurs een onoverdekte zitplaats op Oost of Zuid krijgen.
Seizoenkaarthouders die alsnog graag willen verhuizen naar Onoverdekt West kunnen zich vanaf maandag 22 september tot uiterlijk vrijdag 3 oktober melden bij de FC Receptie en met gesloten beurs hun plek omruilen. Het kan zijn dat de kaarten voor ONW uitverkocht raken voor de wedstrijd FC Groningen Ajax. In dat geval gaat de nieuwe seizoenkaart in op zondag 26 oktober, bij de thuiswedstrijd tegen Vitesse.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |