abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12363859
quote:
Met ingang van het nieuwe seizoen zal bij de thuiswedstrijden van SC Heerenveen in het Abe Lenstra Stadion een proefproject met staanplaatsen in het uitvak worden gehouden. Nadat eerder de Gemeente Heerenveen, de Officier van Justitie en de Politie zich positief uit liet over de proef, is ook de KNVB akkoord gegaan. Omdat de uitsupporters willens en wetens gaan staan op zitplaatsen, is het veel veiliger om ze dan een staanplaats aan te bieden. De capaciteit van het bezoekersvak voldoet met 800 staanplaatsen ook meteen aan de norm van de KNVB.
In De Ajax Ster stonden al eens de resultaten van een onderzoek, waaruit bleek dat staanplaatsen helemaal niet per definitie minder veilig dan zitplaatsen zijn. Dit in tegenstelling tot de berichten die er ooit voor zorgden dat de staanplaats uit het voetbalstadion verdween.

Ik vind het mooi dat Heerenveen het weer gaat proberen met staanplaatsen. Staanplaatsen zijn IMO toch net wat gezelliger dan zitplaatsen, omdat je als supporter actiever aan een wedstrijd mee kan doen als je staat, dan als je zit. En dat heeft weer een positief effect op de sfeer. Bovendien heb je veel minder gezeik met laatkomers, want die staan lekker beneden en hoeven zich niet langs je te wurmen om bij hun eigen plekkie te komen.

Hopelijk gaan andere clubs ook snel weer staanvakken invoeren .

Die Welt ist alles was der Fall ist.
  maandag 11 augustus 2003 @ 20:19:14 #2
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_12363960
Goeie zaak ja...onze supportersvereniging zit nu ook al te zeiken over te weinig kaarten en dit kan dan weleens de juiste oplossing worden voor dat kaartenprobleem.

Waar heb je dat vandaan trouwens?

[Dit bericht is gewijzigd door Cart_man op 11-08-2003 20:20]

A.M.A.B
pi_12363965
Jammer dat het alleen het uitvak is.
  maandag 11 augustus 2003 @ 20:20:25 #4
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12363976
idee
NAAR HET ANDERE FORUM!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 augustus 2003 @ 20:28:50 #5
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_12364132
Nostalgie....

Eerste associatie was de user Staanplaats hier op fok!

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  maandag 11 augustus 2003 @ 21:02:21 #6
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_12364823
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 20:28 schreef Doc het volgende:
Eerste associatie was de user Staanplaats hier op fok!
Idem...

Ik dacht: ok, hij komt terug van vakantie maar om dan gelijk een topic aan hem te wijden.

A.M.A.B
  maandag 11 augustus 2003 @ 21:15:51 #7
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12365071
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 20:19 schreef Fulton het volgende:
Jammer dat het alleen het uitvak is.
Voor jou wel, voor mij niet.

Krijg je tenminste geen Heerenveen-Roda zoals 2 jaar terug...

Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_12365358
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 21:02 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Idem...

Ik dacht: ok, hij komt terug van vakantie maar om dan gelijk een topic aan hem te wijden.

hehe

Maar zoals verwacht vind ik dit een heel goede ontwikkeling. Ik heb zelf me er ook wel eens in verdiept, waarom de staanplaatsen verdwenen zijn, en mede op welke gronden ze verboden zijn. Onderzoek heeft
al aangetoond dat door het voeren van een goed supportersbeleid (crowd management) er gewoon veilige staanvakken kunnen zijn.
Ik had nooit verwacht de de KNVB hier mee zou instemmen, hopelijk verloopt het bij Heerenveen naar behoren, zodat er meer clubs kunnen volgen.

"..and in my brain it's going wrong.."
pi_12366754
Bij Heerenveen had ik toch eerder aan slaapplaatsen in t uitvak gedacht...
Zoooo saai daar
pi_12366799
Bij ons op Oost mag je vanaf dit seizoen ook staan,ook al staan er nog wel stoeltjes we mogen nu de hele wedstrijd staan,we hebben nu ook geen vaste eigen zitplaatsen meer.
Ene kant wel jammer maar nu mag je staan waar je wilt.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
  maandag 11 augustus 2003 @ 22:30:44 #11
17023 Elmotje
Leven is het meervoud van lef
pi_12366904
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 20:19 schreef Cart_man het volgende:
Goeie zaak ja...onze supportersvereniging zit nu ook al te zeiken over te weinig kaarten en dit kan dan weleens de juiste oplossing worden voor dat kaartenprobleem.

Waar heb je dat vandaan trouwens?

sch site, staat ook op lunatic news en vakkiew trouwens.

Wel goeie zaak ja, heb de fsv toch 800 kaarten voor elkaar gekregen.

Feyenoord Rotterdam
pi_12374350
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 22:25 schreef Neede-Radicals het volgende:
Bij Heerenveen had ik toch eerder aan slaapplaatsen in t uitvak gedacht...
Zoooo saai daar
quote:
De capaciteit van het bezoekersvak voldoet met 800 staanplaatsen ook meteen aan de norm van de KNVB
Life is what happens while you're busy making other plans
pi_12374410
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 09:48 schreef robinvdt het volgende:

pi_12374439
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 09:54 schreef SCH het volgende:

[..]

die hooligan uit Neede heeft de openingspost niet goed gelezen
Life is what happens while you're busy making other plans
pi_12374489
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 09:56 schreef robinvdt het volgende:

[..]

die hooligan uit Neede heeft de openingspost niet goed gelezen

In Neede zijn de taallessen uit het schoolprogramma geskipt
pi_12374782
Ik denk dat ik wel snap wat hij bedoelt: Voor de meeste clubs is het uitvak niet de plaats waar ze de meeste sfeer van hopen en verwachten.

Het zinnetje dat door deze maatregelen "de norm van 800 plaatsen gehaald wordt" lijkt erop te wijzen dat Heerenveen de staanplaatsen in het uitvak alleen invoert om aan de regels te voldoen. Om meer mensen in hetzelfde vak te kunnen proppen, zogezegd...

dinsdag 12 augustus 2003 @ 11:18:02 #17
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_12375628
Is wel een goed idee om in de uitvakken in ieder geval staan plaatsen te maken, want zeg nou zelf..zitten jullie netjes in t uitvak? volgens mij doen ze dat alleen bij volendam
OJAAJOH?
pi_12375881
och als telstar, toboss of excelsior langskomt dan moet je niet verwachten dat die gasten er een waar feest van maken. Soms zijn ze zelfs wel met zijn drieeen... Dord'90 heeft ook zo'n reputatie.
Voor hun is het wel zielig
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 11:48:59 #19
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_12376308
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:29 schreef sqlsmurft het volgende:
och als telstar, toboss of excelsior langskomt dan moet je niet verwachten dat die gasten er een waar feest van maken. Soms zijn ze zelfs wel met zijn drieeen... Dord'90 heeft ook zo'n reputatie.
Voor hun is het wel zielig
Helemaal vergeten..die anti-sfeer supporters moeten ook kunnen zitten..achja als die 3 moeten staan gaan ze misschien wel helemaal niet meer naar wedstrijden, zijn we daar ook weer vanaf..die clubs die je net opnoemde krijgen in totaal niet eens 1 bus vol..dusja voor hun moet je niet wijke
OJAAJOH?
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 12:01:13 #20
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_12376617
Dat zou een goeie zaak zijn!

Ik sta sowieso al grote delen van de wedstrijd!

Zit doe je thuis ole ole ole!

Lost ook de irritaties op van de staanders vs. zitters!

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_12378112
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 22:26 schreef chelloboy het volgende:
Bij ons op Oost mag je vanaf dit seizoen ook staan,ook al staan er nog wel stoeltjes we mogen nu de hele wedstrijd staan,we hebben nu ook geen vaste eigen zitplaatsen meer.
Ik heb de aanwezigheid van stoeltjes / eigen plaatsen anders nog nooit aangegrepen om niet te gaan staan waar ik zelf wil, d'r hoeft ook niemand op Midden Noord te verwachten dat de mensen daar gaan zitten.

Maar ik lees het al, de P$V fans komen in opstand, na al die jaren van mopperend zitten, durven ze het dan eindelijk aan om, met toestemming, te gaan staan in hun zitvak.

Hulde

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 13:51:08 #22
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_12379139
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:07 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ik heb de aanwezigheid van stoeltjes / eigen plaatsen anders nog nooit aangegrepen om niet te gaan staan waar ik zelf wil, d'r hoeft ook niemand op Midden Noord te verwachten dat de mensen daar gaan zitten.

Maar ik lees het al, de P$V fans komen in opstand, na al die jaren van mopperend zitten, durven ze het dan eindelijk aan om, met toestemming, te gaan staan in hun zitvak.

Hulde

inderdaad wat een prestatie van de stoere psv supporters..doen andere clubs dit niet al gewoon jaar in jaar uit?
OJAAJOH?
pi_12381785
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 22:26 schreef chelloboy het volgende:
Whahahahahahaaa ooeeh je MAG nu ook staan en wat was het dan eerst? ging Harry je slaan als je ging staan? Wat een vage opmerking dit "we mogen ook staan".

IK STA VOOR NAC!! (altijd al, alleen nu ook die stoeltjes weg zodat er weer plaatsen kunnen en we lekker weer dicht op elkaar staan! remember Beatrix) Broodje bal, bier en staanplaatsen!

Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_12382242
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:07 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Hulde

Ik weiger te gaan staan!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 19:55:49 #25
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_12388271
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 15:45 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Ik weiger te gaan staan!

Canal + is perfect voor jou

Welcome back to the good old stands!
Remember Kaalheide (North-Side)

Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')