Net sluit zich rond de gebruikers van KaZaA
Den Haag, 7.55 uur - De stichting Bescherming Rechten Entertainment Industrie (Brein) bereidt acties voor om gebruikers van muziek- en software-uitwisseldiensten te vervolgen.
De stichting volgt daarmee acties in de Verenigde Staten, Denemarken en Italië waar recent duizenden gebruikers van muziek- en bestandsuitwisseldiensten als KaZaA en Grokster een schikkingsvoorstel in de bus kregen. De rekeningen lopen op tot wel 10.000 dollar. Volgens Brein-directeur Tim Kuik nemen de partijen die zijn organisatie vertegenwoordigt, in het najaar een besluit. "Het gaat die kant op. Ik verwacht geen grote verdeeldheid. De voorbereidingen liggen op schema."
Om tot actie over te gaan, moet de stichting eerst de adres (NAW)-gegevens achterhalen die horen bij een IP-adres waarop illegale kopieën worden aangeboden. Internet service providers (ISP's) geven die informatie over hun klanten niet, tenzij er een civielrechtelijk bevel ligt. De stichting is daardoor afhankelijk van de belangenafweging die de rechter voor elke individuele 'piraat' moet maken.
Die situatie kan echter binnenkort veranderen. De branchevereniging van internetaanbieders NLIP wijst op het wetsvoorstel 'vorderen gegevens telecommunicatie' dat de opvragingsbevoegdheid van opsporingsambtenaren sterk verruimt. Bovendien heeft het Europees Parlement in juni de 'Declaration against Piracy' aangenomen die lidstaten maant deze schending van rechten aan te pakken. (tdo)
............. Gaan we weer!!!!
oh sjit dit gaat niet over die virussen
quote:doe toch eens rustig man, denk aan je bloeddruk je cholesterol, buiten 35 graden. Dalijk kiep je nog om!
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:25 schreef Salvad0R het volgende:
willen ze ELKE kazaa user vervolgen ??
No way.
als ik zon ding in de bus krijg ga ik m gebruiken om mn vuurkorf mee aan te steken.
Maak fuckin zelf wel uit of ik muziek download.
stelletje gestapo's.
quote:heh, nee, ze kunnen nog steeds achter jouw IP komen
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:25 schreef nXn het volgende:
man....ze lullen er wat af hoor....kzit hier achter NAT en Firewall + router.....+virusscan ehm....ze kunnen me wat...
oh sjit dit gaat niet over die virussen
quote:hehehe
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:26 schreef vosss het volgende:[..]
doe toch eens rustig man, denk aan je bloeddruk je cholesterol, buiten 35 graden. Dalijk kiep je nog om!
quote:Dit is al een kutonderwerp en dan kom jij ook nog eens met zo'n kutondertitel aanzetten. Veranderen met die handel
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:28 schreef Elvislives het volgende:
als het zo illegaal is wat kazaa doet, pak die aan dan, gooi die server dr af of wat dan ook. maar pak niet de gebruikers, die maken gewoon gebruik van de mogelijkheden die de overheid niet gestopt heeft om gebruik van te kunnen maken!
quote:suggesties?
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:28 schreef Nevermind het volgende:[..]
Dit is al een kutonderwerp en dan kom jij ook nog eens met zo'n kutondertitel aanzetten. Veranderen met die handel
!
quote:"AAAAAAAAAARGH"
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:31 schreef Elvislives het volgende:[..]
suggesties?
dat wordt dus voortaan via andere p2 en ftps en dergelijke downloaden..
Ze verleggen hier het probleem hoogstensmee, het oplossen ervan duurt nog wel wat langer
quote:nog meer?
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:33 schreef Nevermind het volgende:[..]
"AAAAAAAAAARGH" [afbeelding]
quote:ik share 4000 nummers, dus jah... hoeven ze niet eens mijn HD op om te wroeten
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:31 schreef Repoman157 het volgende:
Gaan ze binnenkort wroeten op je harde schijf ofzo, kijken wat voor files je bezit...... en je dan "straffen" als je iets van een ander download??
Misschien ddat aantal toch maar es gaan beperken .
hurray
Punt 2: van toch zeker 20-30% van de mp3's die ik op me pc heb staan heb ik later het officiële album legaal gekocht. Hoe kunnen ze dat dan illegaal noemen?? In dat geval is die MP3 gewoon de toegestane kopie voor eigen gebruik.
offtopic: Heeft iemand eigenlijk nog een goed alternatief voor Kazaa?
quote:Probeer dr een paar op http://mp3.pagina.nl ofzo..
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:39 schreef Schwakkelikkie het volgende:
offtopic: Heeft iemand eigenlijk nog een goed alternatief voor Kazaa?
quote:het gaat ze dan ook meer om die andere 70%
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:37 schreef onanymous het volgende:
Kazaa K++ heeft een ingebouwde IP blockhurray
Punt 2: van toch zeker 20-30% van de mp3's die ik op me pc heb staan heb ik later het officiële album legaal gekocht. Hoe kunnen ze dat dan illegaal noemen?? In dat geval is die MP3 gewoon de toegestane kopie voor eigen gebruik.
[Dit bericht is gewijzigd door nXn op 09-08-2003 15:44]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |