Maar... zag gisteren toevallig de laatste clip van eerder genoemde Timberlake en wéér Pharrel cool op de achtergrond.
En toen vroeg ik me dus af of er een limit is aan hoe veel personen je als producer/artiest kunt linken eer het ten koste gaat van je cred. Kan me namelijk heel goed voorstellen dat je op een gegeven moment een beetje moe wordt als je Pharell alwéér in een clip op ziet duiken.
En, maakt het ook uit voor wie je produceert cq aan wie je je allemaal linkt? Bedoel: als ie nu bijvoorbeeld de laatste Mariah of (oh gruwel) Céline gaat doen, is het dan af door de backdoor voor Pharrel?
My thoughts: Tot nu toe kan ik nog geen genoeg krijgen van zijn eigen stijltje, maar voor mij zou de grens dus inderdaad bereikt zijn bij bovenstaande diva's...
Denk wel dat Pharrel een beetje moet uitkijken voor overexposure, da's voor niemand ooit goed geweest...
quote:Ja, ik ook. Dat staat buiten kijf.
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:16 schreef againstthegrain het volgende:
Kan ik wel waarderen... zo'n mastermind achter talloze dikke hits
Maar toch, als ie strax ook opeens Celine Dion (en ik krijg al angstzweet alleen al bij het idee) gaat producen...
Kweenie... dan gaat er voor mij toch een beetje van de glans (en credibility ben ik bang ook) van af.
quote:Meer dan
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:21 schreef HeyFreak het volgende:
ik vind het kutmuziek, en daar heb ik denk ik genoeg mee gezegd
quote:Volgens mij is dat ook niet echt het punt van de topicstartster. Het gaat haar over de eventuele overexposure van Pharell.
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:16 schreef againstthegrain het volgende:
Kan ik wel waarderen... zo'n mastermind achter talloze dikke hits
Persoonlijk vind ik dat hij wel in erg veel clipjes opduikt maar dat ik het 'm & z'n mede-Neptune wel moet nageven dat hun stijl nog steeds niet verveelt.
[Dit bericht is gewijzigd door Uncle_Al op 08-08-2003 13:34]
quote:Topicstarter is een zij..
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:28 schreef Uncle_Al het volgende:[..]
Volgens mij is dat ook niet echt het punt van de topicstarter. Het gaat hem over de eventuele overexposure van Pharell.
Persoonlijk vind ik dat hij wel in erg veel clipjes opduikt maar dat ik het 'm & z'n mede-Neptune wel moet nageven dat hun stijl nog steeds niet verveelt.
Anywayz,
Dat heb ik - tot nu toe- ook wel.
Maar in die nieuwe clip van JT (waarvan ik maar alleen de tweede helft zag) speelt ie volgens mij geen echte )(zang)rol. Waarom dan wel je hoofd erin (me no mind, verder ) ?
Je weet hoe het gaat: je wordt helemaal de hemel in geprezen maar als 'men' je teveel ziet, is 'men' je ook weer snel beu...
quote:en dat was meerendeels voordat Pharell/N.E.R.D. zijn gezicht liet zien.
Op zondag 23 februari 2003 17:36 schreef mrcool het volgende:
Lijst van producties van N.E.R.D. Zijn er nogal wat. Remixes not included:*N Sync - Girlfriend
504 boyz ft. Terrar - D'Game
Alana Davis - My Life
Alana Davis - Best Part Of Me
Alana Davis - Bye Bye
Alana Davis - New Glasses
Angie Martinez ft. Q-Tip - Dem Thangz
Babyface - Stressed Out
Babyface - There She Goes
Beenie Man - Feel It Boy ft. Janet
Beenie Man - Jamaica Way
Beenie Man - Reggae Party
Beenie Man ft. Kelis - Jamaica Way
Beenie Man ft. Steve Perry - Ola
Beyonce - Work It Out
Blackstreet - Tonights The Night
Brandy - Save The Babies
Brian McKnight - I Wish It Would Rain Down
Britney Spears - Baby can't you see
Britney Spears - Boys
Britney Spears - I'm A Slave U
Busta Rhymes - As I Come Back (Uh)
Busta Rhymes ft. Kelis & The Flipmode Squad - What It Is part two
Busta Rhymes ft. Kelis - What It Is
Busta Rhymes ft. P Diddy - Pass The Courvoisier
Cardan - Feelin' It
Cardan - Ooh Ah
Clipse - When the last time
Clipse - Funeral (video on Launchcom)
Clipse - Got Caught Dealin'
Clipse - Got Caught Dealin' Part 2/We Get Money
Clipse - Grindin'
Clipse - Guns N' Roses
Clipse - Power
Clipse - Lord Willin' (album)
Clipse - I'm Not You ft. Roscoe P. Coldchain & Lox
Clipse - Virginia
Cuban Link ft. Tony Sunshine - Still Telling Lies
Elan - All Night
Fabolous - Young'N (Holla Back)
Faith Evans ft. The Loons - Burnin' Up
Foxy Brown - Gangsta Boogie
Foxy Brown ft. Kelis - Candy
Guru ft. Kelis - Supa Love
Guru ft. Macy Gray - All I Said
Half A Mil - Thug ones
Harlem World - Not The Kids
Harlem World - One Big Fiesta
Hikaru Utada - Blow My Whistle
Ice Cube - In the late night hour
Jadakiss - show discipline
Jadakiss ft. Pharrell Williams - Knock Yourself Out
Janet Jackson - Boyz
Janet Jackson - Ecstacy
Jay-Z ft. Pharrell Williams - Just Wanna Love U (Give It To Me)
Jermaine Dupri ft. Clipse - Let's Talk About It
Joe - It wonÕt End
Joe - Isn't This The World
Justin Timberlake ft. The Clipse - Like I Love You
Kelis - de albums 'Kaleidoscope' en 'Wanderland'
Kelis - Supa Love (Jazzmatazz Streetsoul)
Kelis - Caught Out There
Kelis - Digital Worlds
Kelis - Easy Come, Easy Go
Kelis - Flashback
Kelis ft. John Ostby (of Spymob) - Mr UFO Man
Kelis ft. No Doubt - Perfect Day
Kelis - Game Show
Kelis - Get Along With You
Kelis - Get Even
Kelis - I Don't Care Anymore
Kelis - I Want Your Love
Kelis - In The Morning
Kelis - Junkie For Your Love
Kelis - Kaleidoscope Intro
Kelis - Lil' Suzy
Kelis - No Turning Back
Kelis - Roller Rink
Kelis - Scared Money
Kelis - Spot (Bonus Track)
Kelis - Suspected
Kelis - Wanderland Intro
Kelis - Young, Fresh N' New
Kelis ft. Justin Vince - Wouldn't You Agree
Kelis ft. Marc Dorsey & N*E*R*D - Ghetto Children
Kelis ft. Markita - Mafia
Kelis ft. Pharrell & Malice - Daddy
Kelis ft. Pharrell Williams - Shooting Stars
Kelis ft. Terrar - Good Stuff
Kelis ft. Terrar aka Pusha T of Clipse - Popular Thug
Kelis ft. The Neptunes - Mars
Krayzie Bone ft. Kelis - I Don't Know What
Latrelle - Dirty Girl
Latrelle - House Party
Latrelle - Infatuated With Your Love
Latrelle - Long Night
Latrelle - My Life
Latrelle - You Don't Even Know
LFO - Dandelion
Thank You ft. Jagged Edge
Lil' Bow Wow - Take Ya Home
LL Cool J - I'm Gonna Love You Better
LL Cool J - I wanna See You on the Floor
LL Cool J - Planet Neptune
LL Cool J - The Ripper Strikes Back
Lord Tariq & Peter Gunz - What's That Sound
Ludacris - ft. LL Cool J & Keith Murray - Fatty Girl
Ludacris - Southern Hospitality
Macy Gray - All I SaidÓ (Jazzmatazz Streetsoul)
Malik Pendleton - Take Me Home
Mary J Blige ft. Pharrell & Marshane L Winfield - Steal Away
Mase ft. Puff Daddy - Looking At Me
MC Lyte - I Can't Make A Mistake
MC Lyte ft. Gina Thompson - It's All Yours
MC Lyte ft. Space Nine - Closer
Mystikal - Bouncin' Back (Bumpin' Me Against The Wall)
Mystikal - ft. Latrelle - Family
Mystikal - ft. Nivea - Danger (Been So Long)
Mystikal - Go Head
Mystikal - Jump
Mystikal - Shake Ya Ass
Mystikal - The Return
Nelly - Hot In Herre
Hele album N*E*R*D* - In Search Of......:
N*E*R*D - Baby Doll
N*E*R*D - Bobby James
N*E*R*D - Brain
N*E*R*D - Intro
N*E*R*D - Provider
N*E*R*D - Rockstar (Poser)
N*E*R*D - Run To The Sun
N*E*R*D - Stay Together
N*E*R*D - Tape You
N*E*R*D - Things Are Getting Better
N*E*R*D - What's Wrong With Me
N*E*R*D ft. Kelis & Terrar - Truth Or Dare
N*E*R*D ft. Lee Harvey & Vita - Lapdance
N*E*R*D ft. Malice - Am I High
Nick Cannon - Untitled
Nivea - Independence Day
Nivea - Run Away
No Doubt - Give a little love
No Doubt - Hella Good
No Doubt - In My Head
No Doubt - Magic
N.O.R.E. - Don't Love No Bitches
N.O.R.E. - Nothin'
N.O.R.E. ft. Pharrell Williams - Grimey
N.O.R.E. - ft. Pharrell Williams - Head Bussa
Noreaga - Oh No
N.O.R.E. ft. Kelis - Cocaine Business (Hysteria)
Noreaga ft. Tammy Lucas - Superthug
Noreaga ft. Kelis - Consider This
Noreaga - Consider This
Ol' Dirty Bastard - Cold Blooded
Ol' Dirty Bastard ft. Kelis - Got Your Money
Ol' Dirty Bastard - You Don't Want to Fuck With Me
P Diddy - Diddy
Perry Farrell (of Jane's Addiction) - Glory
Philly's Most Wanted - Thriller 2000
Philly's Most Wanted - Cross The Boarder
Philly's Most Wanted - Philly Celebrities
Philly's Most Wanted ft. Andre Wilson - Please Don't Mind
Philly's Most Wanted - Suckas
Philly's Most Wanted - The Question
Philly's Most Wanted ft. Kelis - Radikal
Philly's Most Wanted ft. Pharrell - Dream Car (Do You Wanna Ride)
Philly's Most Wanted ft. Ray J - Blaze It Out
Philly's Most Wanted ft. Tammy Lucas - Ladies Choice
Philly's Most Wanted ft. The Clipse - Street Tax
Pras - Whatcha Wanna Do
Ray J ft. Lil' Kim - Wait A Minute
Ray J ft. Pharrell Williams - Formal Invite
Ray J ft. Shorty Mack - Out Tha Ghetto
Ray J - Let's Take a Ride
Royce Da 5'9" - Getcha Paper
Royce Da 5'9" - She's The One
Shea Segar ft. Pharrell Williams - Blind Situation
Shyne - Nigga's Gonna Die
SWV - Use Your Heart
SWV - When This Feeling
Tha Liks ft. The Neptunes - Best U Can
TI ft. Beenie Man - I'm Serious
TI ft. The Neptunes - What's Yo Name
Total - When Boy Meets Girl
Usher - U Don't Have To Call
Usher ft. P Diddy - I Don't Know
Utada Hikaru ft. Foxy Brown - Blow My Whistle
Maar ze moeten idd oppassen voor over-x-posure
quote:Wat is er eigenlijk -buiten haar bijdrage aan In Search of- met Kelis gaande?
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:45 schreef Da_Ripper het volgende:Neptunes hadden al een flinke vinger in de pap bij veeeel nummers
[..]
quote:Muziek wise, dan hè. Niet privé...
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:01 schreef Da_Ripper het volgende:
Wat er nu met Kelis gaande is?.......dunno
Ik kan Pharrell als producent en artiest erg waarderen en vind 't knap dat hij (en Chad natuurlijk) muziek van artiesten naar wie je voorheen nooit luisterde, toch enorm lekker kan laten klinken.
Denk zelf niet dat je bang hoeft te zijn dat Pharrell gaat samenwerken met mensen als Celine Dion. Mariah zie ik ook niet zo snel gebeuren, maar je weet 't natuurlijk nooit hè. Je kan in ieder geval niet van 'm zeggen dat ie niet veelzijdig genoeg is... Ik hoorde bijvoorbeeld dat ie ook met Blink 182 gaat samenwerken voor 't nieuwe N*E*R*D album, dus ben benieuwd wat daar uit gaat komen.
Ook komt heel binnenkort 't album The Neptunes present Clones uit, waarop hij weer samenwerkt met "oude bekenden" als Kelis en Noreaga, dus die is hij zeker niet vergeten.
Zie verder: http://www.clonesarecoming.com/
Maar weer bij de stelling terug te komen, ik ben niet bang dat Pharrell overexposed zal worden. Denk dat hij zelf heus wel genoeg smaak heeft om niet zomaar met Jan en Alleman samen te werken. Zoals hij zelf al zegt, hij houdt er gewoon van om goeie en originele muziek te maken en zal daar lekker mee doorgaan. Dus ik denk dat 't hem verder een worst zal wezen of ie daardoor nu te populair zal worden of niet. Laat 'm dus maar gewoon lekkere muziek maken, dan komt het wel in orde!
in de jaren 80 had je Stock Aitken en Waterman die zo'n beetje de hitlijsten wereldwijd domineerden met allerlei producties. dit duurt nog een jaar, misschien een paar jaar en dan ist weer voorbij en staat de volgende producer/artiest op.
quote:Ben benieuwd naar de albums die je noemde (sowieso mag N*E*R*D weleens de Nederlandse -niet te grote- concertzalen aandoen...)
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:20 schreef Svensson het volgende:Maar weer bij de stelling terug te komen, ik ben niet bang dat Pharrell overexposed zal worden. Denk dat hij zelf heus wel genoeg smaak heeft om niet zomaar met Jan en Alleman samen te werken. Zoals hij zelf al zegt, hij houdt er gewoon van om goeie en originele muziek te maken en zal daar lekker mee doorgaan. Dus ik denk dat 't hem verder een worst zal wezen of ie daardoor nu te populair zal worden of niet. Laat 'm dus maar gewoon lekkere muziek maken, dan komt het wel in orde!
Het is inderdaad bijna miraculeus hoe hij en Chad nono's tot yeahyeah's kan maken. Vind JT daar toch wel een erg goed voorbeeld van.
Je hebt denk ik wel gelijk (tenminste tot nu toe is in mijn ogen het tegendeel nog niet bewezen) dat de man voldoende smaak en muzikale integriteit heeft om zich niet voor elk -uitgebluste carrière- karretje te laten spannen.
Ik zal 'm dus nog maar ff niet waarschuwen
quote:Yup, een tent als Paradiso lijkt me bijvoorbeeld erg geschikt daarvoor. Klopt 't trouwens dat ze 1 of 2 jaar geleden wel 'ns in NL gespeeld hebben?
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:27 schreef Copycat het volgende:Ben benieuwd naar de albums die je noemde (sowieso mag N*E*R*D weleens de Nederlandse -niet te grote- concertzalen aandoen...)
Waarschijnlijk kende je de site al, maar kijk anders ook eens op Star Trak Entertainment. Dit is 't nieuwe label van The Neptunes (in samenwerking met Arista Records). Hier vind je informatie over alles wat de Neptunes gedaan hebben, waarmee ze bezig zijn en informatie over alle artiesten onder dit label (waaronder ook Kelis).
quote:'t zal toch niet???
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:42 schreef Svensson het volgende:[..]
Yup, een tent als Paradiso lijkt me bijvoorbeeld erg geschikt daarvoor. Klopt 't trouwens dat ze 1 of 2 jaar geleden wel 'ns in NL gespeeld hebben?
Waarschijnlijk kende je de site al, maar kijk anders ook eens op Star Trak Entertainment. Dit is 't nieuwe label van The Neptunes (in samenwerking met Arista Records). Hier vind je informatie over alles wat de Neptunes gedaan hebben, waarmee ze bezig zijn en informatie over alle artiesten onder dit label (waaronder ook Kelis).
Heb een vriendje van me die als muziekrecensent dicht op de 'concertbron' zit opdracht te geven het me te melden zodra er iets over een concert (Paradiso, Melkweg, 013, Effenaar, Tivoli, die range) bekend is.
Hij mag wel eens bellen
Ken de site idd al, toch thanx!
Mijn stijl? Absoluut niet. Toen ik bijv. het nieuwe album van Noreaga hoorde was ik vooral beatwise erg teleurgesteld en toen ik zag wie er achter die creaties zat werd alles duidelijk.
Maar hij heeft binnen een hoop scenes veel aanhangers, dus hij zal weldegelijk talent hebben, helaas heb ik dat talent nog niet kunnen ontdekken
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:47 schreef audioslaaf het volgende:
Pharell Williams![]()
quote:Tja, denk dat het inderdaad gewoon een kwestie van smaak is... Eerlijk gezegd moest ik ook ook even wennen toen ik een paar jaar terug met zijn stijl kennismaakte, maar onderhand vind ik het helemaal geslaagd!
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:50 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Vernieuwend? Waarschijnlijk wel...Mijn stijl? Absoluut niet. Toen ik bijv. het nieuwe album van Noreaga hoorde was ik vooral beatwise erg teleurgesteld en toen ik zag wie er achter die creaties zat werd alles duidelijk.
Maar hij heeft binnen een hoop scenes veel aanhangers, dus hij zal weldegelijk talent hebben, helaas heb ik dat talent nog niet kunnen ontdekken
quote:Oké, be sure to tell me when you know!
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:49 schreef Copycat het volgende:
Heb een vriendje van me die als muziekrecensent dicht op de 'concertbron' zit opdracht te geven het me te melden zodra er iets over een concert (Paradiso, Melkweg, 013, Effenaar, Tivoli, die range) bekend is.Hij mag wel eens bellen
![]()
quote:Deal!
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:01 schreef Svensson het volgende:[..]
Oké, be sure to tell me when you know!
quote:Dat is hetzelfde met bijv. Timbaland. Die heeft een hoop produkties op z'n naam staan en daar zijn de meningen net zo verdeeld over, maar z'n eerste cd met Magoo (Welcome To Our World) vond ik echt briljant (de rest voor oa Aaliyah en Missy was weer minder, maar dat terzijde)
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:01 schreef Svensson het volgende:
Tja, denk dat het inderdaad gewoon een kwestie van smaak is... Eerlijk gezegd moest ik ook ook even wennen toen ik een paar jaar terug met zijn stijl kennismaakte, maar onderhand vind ik het helemaal geslaagd!
Ik vrees alleen voor de man dat dit een tijdelijke hype is. Hij doet bewandeld ongeveer dezelfde weg als Jermaine Dupri en Timbaland. Een tijdje mateloos populair en dan is de massa uitgeluisterd en dan mag een volgende producer het weer proberen
quote:Dat zeker
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:22 schreef Steve-O het volgende:
Hij's gewoon slim bezig
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:08 schreef Copycat het volgende:Deal!
quote:Zou heel goed kunnen hoor... Het is nu eenmaal zo dat 't grote publiek snel ergens op uitgekeken is. Mensen willen nu eenmaal steeds weer iets nieuws voorgeschoteld krijgen. Nou ja, then so be it...
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:20 schreef Tony_Montana67 het volgende:Ik vrees alleen voor de man dat dit een tijdelijke hype is. Hij doet bewandeld ongeveer dezelfde weg als Jermaine Dupri en Timbaland. Een tijdje mateloos populair en dan is de massa uitgeluisterd en dan mag een volgende producer het weer proberen
quote:Ja, dat denk ik ook wel.
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:20 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Ik vrees alleen voor de man dat dit een tijdelijke hype is. Hij doet bewandeld ongeveer dezelfde weg als Jermaine Dupri en Timbaland. Een tijdje mateloos populair en dan is de massa uitgeluisterd en dan mag een volgende producer het weer proberen
Maar dan nog is het wel uitermate knap dat hij met z'n muziek ook 'mainstream' artiesten zo'n imago weet aan te meten, dat ze meteen stijgen in de achting van velen.
Volgens mij (maar ook ik kan het fout hebben) hebben een Dupri en Timbaland zich nooit echt buiten hun bekende 'hiphop' paden begeven...?
quote:ze gaat met nas trouwen, die zullen wel samen wat shit gaan maken (shit niet negatief
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:56 schreef Copycat het volgende:[..]
Wat is er eigenlijk -buiten haar bijdrage aan In Search of- met Kelis gaande?
U no?
quote:trouwen
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:49 schreef makaveli_nh het volgende:[..]
ze gaat met nas trouwen, die zullen wel samen wat shit gaan maken (shit niet negatief
)
quote:Timbaland heeft voor heel veel artiesten in de moderne R&B scene geproduceerd en ik geloof ook voor Michael Jackson
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:43 schreef Copycat het volgende:Volgens mij (maar ook ik kan het fout hebben) hebben een Dupri en Timbaland zich nooit echt buiten hun bekende 'hiphop' paden begeven...?
JD heeft idd vooral z'n succesen gehaald met Kris Kros en z'n eigen So So Def Squad, maar hij heeft ook de nodige R&B mensen (helaas) groot gemaakt. Hij heeft bijv. een aantal nummers voor Mariah Carrey gemaakt
quote:Vind Nas persoonlijk niet zo.
Op vrijdag 8 augustus 2003 15:49 schreef makaveli_nh het volgende:[..]
ze gaat met nas trouwen, die zullen wel samen wat shit gaan maken (shit niet negatief
)
quote:Okay! Oh ja, die Mariah nummers
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:01 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Timbaland heeft voor heel veel artiesten in de moderne R&B scene geproduceerd en ik geloof ook voor Michael Jackson
JD heeft idd vooral z'n succesen gehaald met Kris Kros en z'n eigen So So Def Squad, maar hij heeft ook de nodige R&B mensen (helaas) groot gemaakt. Hij heeft bijv. een aantal nummers voor Mariah Carrey gemaakt
Maar (Copycat wil toch altijd ergens een beetje gelijk krijgen, sorry) volgens mij hebben beiden de 'zwart-wit' lijn nooit gecrossed. Da's toch weer iets unieks... met een JT en een Britney Spears (toevallig dat dat BS wordt...?)
quote:Daar heb je idd gelijk in en dat is opzich wel knap, alhoewel ik die nummers 3 keer niks vond, maar dat is een persoonlijke mening
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:05 schreef Copycat het volgende:Maar (Copycat wil toch altijd ergens een beetje gelijk krijgen, sorry) volgens mij hebben beiden de 'zwart-wit' lijn nooit gecrossed. Da's toch weer iets unieks... met een JT en een Britney Spears (toevallig dat dat BS wordt...?)
quote:Yesss
Op vrijdag 8 augustus 2003 16:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Daar heb je idd gelijk in en dat is opzich wel knap, alhoewel ik die nummers 3 keer niks vond, maar dat is een persoonlijke mening
Leukt elk plaatje en elke video op. Kan nie wachten totdattie Celine Dionne Gaat doen
zn muziek is kewl maar hij moet dus idd uitkijken dattie niet overexposed word, zou zonde zijn, krijg je zon timbaland idee
Well, that were my 2 cents....
laat dat even duidelijk zijn...
Daarbij zijn deze boys al een aantal jaren bezig en ontdekt door niemand minder als Teddy Riley (een van de betere producers, alleen op t moment niet zo actief). zegt toch best een hoop...
Verschil met de JD's en Timba's is toch wel dat de Neptunes zich overal mee bezig proberen te houden... of het nu hun eigen sound is, of het bijstaan van een RnB, een HipHop, een Pop, of een Rock plaat... het kan allemaal en het klinkt allemaal lekker...
(op de een of andere manier zie ik Timbaland nog niet zo snel met rock aankomen...)
Neptunes zijn gewoon goed.
en of ze nu voor nu het populairst blijven, of ze zwakken af tussen de anderen en gaan tot het dozijn behoren, een ding staat al vast: They Made History!
quote:Chad is toch ook echt te zien in de nieuwe clip van Justin, "Signorita". Netzoals Pharrel beetje instrumentje bespelen.
Op maandag 11 augustus 2003 11:41 schreef Chillz het volgende:
Pharrel is NIET alleen!
Chad zal m in het maken van de meeste beats bijstaan
alleen Pharrel is wil zich exposen en zingen, Chad niet
quote:Agree. En ik denk dat juist het feit dat ze wars zijn van alle muzikale hokjesgeesten, Neptunes een langere adem geeft dan een JD of Timbaland.
Op maandag 11 augustus 2003 11:41 schreef Chillz het volgende:
Verschil met de JD's en Timba's is toch wel dat de Neptunes zich overal mee bezig proberen te houden... of het nu hun eigen sound is, of het bijstaan van een RnB, een HipHop, een Pop, of een Rock plaat... het kan allemaal en het klinkt allemaal lekker...
quote:yeah, I know...
Op maandag 11 augustus 2003 11:43 schreef Jadakis het volgende:
Chad is toch ook echt te zien in de nieuwe clip van Justin, "Signorita". Netzoals Pharrel beetje instrumentje bespelen.
quote:Lang, lang geleden...
Op maandag 11 augustus 2003 11:47 schreef Copycat het volgende:
Wist trouwens niet dat Teddy R. de ontdekker was.
Toen was er een keer al een documentaire op Ned 3. Denk dat het bij LolaDaMusica was ofzo...
Pharrel en Chad in hun tot studio omgebouwde woonhuis. Meer rotzooi als orde. Vond t toen al een goed duo en het programma was zeker goed.
Hierin vertelde Pharrel dat ze samen op Highschool hebben gezeten. Deze school was vlakbij de toenmalige studio van Teddy Riley. Door wat dingen op school kregen ze toen "neighbourhood-fame" en aangezien Teddy in de buurt zat ging hij zich ook interesseren...
In zijn studio mochten ze toen een keer wat dingen uitproberen, met goed gevolg en hij heeft ze toen aan jobs geholpen.
Teddy heeft dus geen vinger in de pap, zegt ook niet wat ze moeten doen, verdient er waarschijnlijk niets op, maar hij heeft er wel voor gezorgd dat ze een start konden maken met dat waar ze goed in zijn...
heb later trouwens de "nieuwe" studio van Pharrel en Chad gezien bij een programma. Dan zie je toch wel dat beide heren er in de tussentijd van die opnames goed op vooruit zijn gegaan!
In het ene jaar een woonkamer-studio'tje waar meesterlijke muziek vandaan komt, en nog geen jaar later misschien een moderne studio waar je u tegen zegt... komt nog steeds meesterlijks uit, alleen nu zijn de hulpmiddelen wat fijner ingebouwd...
overigens, dat manneke van een pharrell is wel een verademing met al die losers die je normaal in de videoclips ziet.
quote:Je hebt gelijk: respect where respect is due inderdaad!
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:44 schreef Chillz het volgende:[..]
yeah, I know...
Maar ik vind het toch een beetje jammer dat iedereen die N.E.R.D. of Neptunes zegt, meestal alleen dit met Pharrel associeerd...
Terwijl het creatieve brein toch echt uit 2 bestaat.
Chad Hugo is dan misschien niet de aanwezigste, maar hij is wel de helft van een meesterlijk duo!
[..]
Enne, bedankt ook voor die historische uiteenzetting. Leuk om te lezen!
quote:Bij die registratie op MTV speelden ze volgens mij gewoon nummers van de 2e versie van "In Search Of..."
Op dinsdag 12 augustus 2003 23:40 schreef FokTijn het volgende:
ik heb ooit eens live optreden op MTV gezien van NERD in Amsterdam. met een enorm grote band achter hen. En daar hebben ze even muziek gemaakt. Muziek die ze niet kunnen uitbrengen omdat het commercieel niet zal werken. Lapdance was een van de zwakste nummers (!). Al dit geflans van tegenwoordig is zakken vullen. Ze zien dat het werkt, hebben er lol in, kunnen met iedereen samen werken. die lui zijn nie dom. Ze lachen al die consumenten allemaal uit. Alleen jammer dat mr. Pharrell overal zijn kop wil laten zien. Ik zal nooit een cd van ze kopen het is niet mijn muziek, maar live kunnen ze zeker wat. Voor het eerst dat ik dacht dat hip hop r&b werkelijk muzikaal was. Dus ik hoop dat hun zakken vol zitten en dat ze wat muziek uitbrengen vanuit de studio in de stijl die ze live speelde.overigens, dat manneke van een pharrell is wel een verademing met al die losers die je normaal in de videoclips ziet.
popquiz:
wie weet waar N.E.R.D. voor staat?
quote:No one Ever Really Dies
Op woensdag 13 augustus 2003 09:51 schreef Chillz het volgende:
No problem,
heb wel interesse in "the boys"
en als ik het weet, mogen jullie het ook weten...
[..]popquiz:
wie weet waar N.E.R.D. voor staat?
Wat heb ik gewonnen???
quote:pff, euh... The joy of being...
Op woensdag 13 augustus 2003 09:54 schreef Copycat het volgende:
No one Ever Really DiesWat heb ik gewonnen???
ik zou kunnen zeggen: "een Meet-And-Great met Pharrel en Chad"
maar als ik die mocht weggeven denk ik dat ik toch lekker zelf zou gaan
gisteravond tijdens een potje kaarten weer In Search geluisterd...
blijft lekker
quote:Ja, maar als jij in de positie was om die weg te geven, dan zou je toch ook in de positie zijn om twee M&G's te regelen...
Op woensdag 13 augustus 2003 10:00 schreef Chillz het volgende:[..]
ik zou kunnen zeggen: "een Meet-And-Great met Pharrel en Chad"
maar als ik die mocht weggeven denk ik dat ik toch lekker zelf zou gaan
quote:Tja...
Op woensdag 13 augustus 2003 10:11 schreef Copycat het volgende:
Ja, maar als jij in de positie was om die weg te geven, dan zou je toch ook in de positie zijn om twee M&G's te regelen...
* Chillz baalt nog steeds dat hij toendertijd niet in Paradiso was
wanneer zouden ze als N.E.R.D. weer naar NL komen? zou t wel gebeuren?
quote:ze waren hier vorig jaar juli in paradiso(uiteraard helemaal uitverkocht)
Op vrijdag 8 augustus 2003 14:27 schreef Copycat het volgende:[..]
Ben benieuwd naar de albums die je noemde (sowieso mag N*E*R*D weleens de Nederlandse -niet te grote- concertzalen aandoen...)
you missed something
Rat
quote:De winnaar heeft precies gedaan wat gevraagd werd...
Op woensdag 13 augustus 2003 10:53 schreef Chillz het volgende:[..]
Tja...
daar zit wel wat in...
maar ik denk dat de winnaar dan toch echt wel wat moeite zou moeten doen dan alleen een afkorting verklaren
vind ik dan weer iets te simpel
Zal binnenkort eens even checken of er wellicht al iets bekend is over een (alsjeblieft) op handen zijnde concert in Nederland.
Praten we dan verder over de prijsuitreiking!
Rat
quote:thanks,
Op woensdag 13 augustus 2003 13:14 schreef Leratluciano het volgende:
Er is trouwens een cdeetje te koop van NERD met wat live nummers uit de paradiso
zag het liggen bij concerto voor E3,99
verder stond er in het lijstje van de neptunes geen Wrecks N Effects.. en dat zijn toch ook belangrijke artiesten die zij hebben verzorgd!
verder ben ik tegen overexposure, maar ja als hij nu lekker rijk kan worden en eindelijk credits krijgt voor zijn ding, gewoon doen he! later kan ik met bakken geld weer terug de studio in ..
Maar ja, overexposure.... Dat is wel zo inderdaad...
quote:*Meisjespraat Alert!!!*
Op woensdag 13 augustus 2003 16:32 schreef Miesjemies het volgende:
Pharrel is zoooooooooo schattig, hij heeft echt goude handjes
En hij is zoooo cute, van mij mag hij wel blijvenMaar ja, overexposure.... Dat is wel zo inderdaad...
Heb wel gehoord/gelezen dat ie niet zo well-endowned is en dat ie daardoor gedumpt is door Jennifer Love Hewwit
Maar ik zou 'm ook niet uit mijn bed schoppen, hij heeft tenslotte die gouden handjes...
quote:Dit is niet wat ik bedoelde met een Meet and Great...!
Op woensdag 13 augustus 2003 16:34 schreef Copycat het volgende:
Maar ik zou 'm ook niet uit mijn bed schoppen, hij heeft tenslotte die gouden handjes...
zou dat het zijn trouwens?
is daarom Pharrel zoveel op de voorgrond en Chad niet
Chad heeft namelijk vrouw en kind, maar Pharrel is natuurlijk de supergetalenteerde succesvolle single?
misschien probeerd hij zo gewoon aan de vrouw (/man) te komen...
(wat me voor hem en zn bekendheid overigens niet zo'n probleem lijkt)
quote:Nou, zou wel heel erg plat zijn.
Op woensdag 13 augustus 2003 16:41 schreef Chillz het volgende:[..]
Dit is niet wat ik bedoelde met een Meet and Great...!
zou dat het zijn trouwens?
is daarom Pharrel zoveel op de voorgrond en Chad niet
Chad heeft namelijk vrouw en kind, maar Pharrel is natuurlijk de supergetalenteerde succesvolle single?misschien probeerd hij zo gewoon aan de vrouw (/man) te komen...
(wat me voor hem en zn bekendheid overigens niet zo'n probleem lijkt)
maar we zitten nog wel in MUZ en niet in SEX
dus laten we maar weer terug to topic gaan
en over de muziek van Pharrel en Chad praten en niet over de pussy's die ze wel of niet scoren (en hoe of met wat)
quote:On topic én in het juiste deel!!!
Op woensdag 13 augustus 2003 13:24 schreef Chillz het volgende:[..]
thanks,
heb ze even gemailt voor meer info
misschien bestellen
Heb je al bericht terug?
Ga eens even bij de 'betere platenboer' hier checken of ze 'm hier ook hebben.
quote:Aah zie je nou, ik wíst toch bijna zeker dat ze in NL gespeeld hadden!
Op woensdag 13 augustus 2003 10:56 schreef Leratluciano het volgende:[..]
ze waren hier vorig jaar juli in paradiso(uiteraard helemaal uitverkocht)
het was een heel levend optreden en de band was ook echt goed,soms een beetje trekjes richting punkrock maar dat was ook wel te verwachten.
en er was inderdaad bij mtv(en ook bij andere zenders volgens mij) een registratie van dit concertyou missed something
Rat
Maar als iemand meer info heeft over die Live cd van N*E*R*D, ben ik daar erg benieuwd naar!
Vooral "Provider" wil ik erg graag in live-uitvoering hebben.
quote:heb nog niets gehoord...
Op woensdag 13 augustus 2003 17:26 schreef Copycat het volgende:
On topic én in het juiste deel!!!Heb je al bericht terug?
Ga eens even bij de 'betere platenboer' hier checken of ze 'm hier ook hebben.
quote:Provider is ook (een van) mijn favoriete tracks op In Search of.
Op woensdag 13 augustus 2003 17:33 schreef Svensson het volgende:[..]
Aah zie je nou, ik wíst toch bijna zeker dat ze in NL gespeeld hadden!
Maar als iemand meer info heeft over die Live cd van N*E*R*D, ben ik daar erg benieuwd naar!
quote:sorry maar als fan kan ik me er echt niet aan ergeren dat pharrel in een door heb geproduceerde track in de clip aanwezig is, cool toch.. in een rock band zie je toch ook niet alleen de zanger maar toch ook de man achter de drums..gitarist..etc
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:15 schreef Copycat het volgende:
Denk wel dat Pharrel een beetje moet uitkijken voor overexposure, da's voor niemand ooit goed geweest...
van mij mogen de producers wel wat meer credit krijgen voor de instrumentals en vaker in clips verschijnen, helemaal de NEPTUNES (vooral pharrell, chad heeft minder behoefte aan publiciteit) die meestal behalve de beats ook de lyrics schrijven en pharrell vaak ook vocaal te horen is in de track, dus more exposure!!
quote:Oh, maar ik erger me er ook totaal niet aan, hoor. Nog niet in ieder geval.
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:22 schreef noplayer het volgende:[..]
sorry maar als fan kan ik me er echt niet aan ergeren dat pharrel in een door heb geproduceerde track in de clip aanwezig is, cool toch.. in een rock band zie je toch ook niet alleen de zanger maar toch ook de man achter de drums..gitarist..etc
quote:zeker,
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:22 schreef noplayer het volgende:
van mij mogen de producers wel wat meer credit krijgen voor de instrumentals en vaker in clips verschijnen......
Timbaland doet t ook al jaren
soms is het maar 1 zinnetje, maar als het potentie heeft en het is van hem, dan vind je'm erin terug...
de platenzaak waar ik naar e-mailde stuurt (nog) niets terug...
Clones ligt bijna in de winkel (via internet heb ik m NIET nee, alleen Hot Damn! want die is té lekker om niet te downloaden)
Brad Pitt is ingehaald door Justin Timberlake als zijnde de mooiste man op aarde...
Ik heb gehoord dat Pharrel ook in de race is (ik weet niet of hoog ofzo, maar in de race gewoon en voorheen niet). Iemand die hier meer over weet? over de ranglijsten bijvoorbeeld...?
neej * Chillz valt op dames ( Cc.) maar ben toch benieuwd hoe Mr Williams scoort
[Dit bericht is gewijzigd door Chillz op 19-08-2003 16:47]
quote:Ja zou ik ook wel eens willen weten!!en blijve hope dat ze volgend jaar komen
Op woensdag 13 augustus 2003 17:33 schreef Svensson het volgende:
[..]Aah zie je nou, ik wíst toch bijna zeker dat ze in NL gespeeld hadden!
T werden de black eyed peas.........beetje jammer, maar als het zeker was dat pharrell zou komen zou ik echtwel gegaan zijn
quote:Oké dan...
Op woensdag 3 december 2003 18:12 schreef rickywilliams het volgende:
pharrel, ach... hij is de laatste tijd zo weinig thuisdus als broer heb je nix aan hem
quote:En ook niet handsome
Op woensdag 3 december 2003 19:03 schreef Svensson het volgende:[..]
En ik ben niet gay!
quote:Ja cool
Op zaterdag 29 november 2003 23:35 schreef le_knightclub_soda het volgende:
ik heb het optreden van N*E*R*D in de Paradiso geloof ik op videoband, ik zal ff kijken, ik kan 'm wel rippen naar videobestand, stuur maar berichtje op msn ofzo voor geintereseerden (sowieso nooit verkeerd om mede neptunes fans te leren kennen:))
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |