quote:Zow, is dat lekker of niet.
De hittegolf die Europa lamlegt kan volgens weerkundigen nog tot en met september aanhouden. Volgens het Italiaanse staatsonderzoekscentrum CNR heeft dat voor een deel te maken met een extreem krachtig regenseizoen in zuidelijk Afrika, waardoor in Europa lucht wordt aangevoerd uit het hete Noord-Afrika in plaats van vanaf de Atlantische Oceaan.Het dodental van de extreme hitte liep donderdag op tot 38. In Kroatië overleed een bewaker van de Amerikaanse ambassade in Zagreb. Volgens de politie is de 41-jarige man gestorven aan een door de hitte veroorzaakte hartaanval.
De hoogste temperatuur in Europa werd donderdag gemeten in het Franse Auxerre, waar het 41,1 graden Celsius werd. Het Belgische Koninklijk Meteorologisch Instituut voorspelde voor donderdag de hoogste temperatuur sinds zijn oprichting in 1833: 40 graden.
In Portugal, Spanje, Italië, Frankrijk, Griekenland en Kroatië woeden hevige bosbranden. De Duitse deelstaat Brandenburg sloot 160.000 hectare bos af voor het publiek vanwege het brandgevaar. De Spaanse politie pakte twee mannen op die verdacht worden van brandstichting. Het is onduidelijk wat hun motief kan zijn geweest om het vuur aan te steken dat zo'n 8.000 hectare bos in de as heeft gelegd. In heel Spanje is 27.000 hectare bos in vlammen opgegaan.Overal worden maatregelen getroffen om de hitte draaglijk te maken of water te besparen. Op het Kroatische eiland Pag mogen mensen hun auto's niet meer wassen, hun tuin niet besproeien en geen douche meer nemen op het strand. De Spaanse televisie riep mensen op veel water te drinken, zo min mogelijk buiten te komen en lichte kleding te dragen. In een ziekenhuis in België krijgen patiënten twee keer per dag gratis ijs.
Dieren hebben ook te lijden onder het warme weer. In Kroatische viskwekerijen zijn tonnen vis gestorven door te hoge watertemperaturen. Een zeeaquarium in het Britse Birmingham wordt door een indoor-skicentrum voorzien van voorraden sneeuw om de otters koel te houden. Verschillende dierentuinen in Europa geven de dieren hun voer in ijsvorm.
Vreemd genoeg hebben de inwoners van de gewoonlijk in de zomer zinderend hete stad Athene het niet heet. Daar is een koele noordenwind opgestoken waardoor mensen hun airco hebben uitgezet en toeschouwers van openluchtvoorstellingen 's avonds een vest of een trui aandoen.
quote:wel he!
Op donderdag 7 augustus 2003 17:05 schreef static het volgende:
Eigenlijk had dat best hierin gepast, stats: Hittegolf!
quote:hoezo?
Op donderdag 7 augustus 2003 17:06 schreef DemonRage het volgende:
De regenval die daarop zal volgen zal nog meer slachtoffers maken.
quote:www,enkeltjesneeuw.nl
Op donderdag 7 augustus 2003 17:10 schreef vamperotica het volgende:
Wat kost een enkeltje naar de sneeuw?
quote:Overstromingen.
Op donderdag 7 augustus 2003 17:09 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
hoezo?
quote:Kijk je elk najaar het nieuws niet dan? In zuid-europa stroomt het dan behoorlijk over.
Op donderdag 7 augustus 2003 17:09 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
hoezo?
quote:sorry, je hoeft niet gelijk boos te worden...
Op donderdag 7 augustus 2003 17:11 schreef DemonRage het volgende:[..]
Kijk je elk najaar het nieuws niet dan? In zuid-europa stroomt het dan behoorlijk over.
quote:ben jij niet die gene die het altijd over de zoekfunctie heeft in dubbele topics!
ik moet echt wat verzinnnen.
dit is geen weer om te werken.
Nee ff serieus werk nu als vakantie werk bij een metaal bewerkings bedrijf en kan je vertellen dat lassen onder deze omstandigheden geen pretje is , viel zowat van m'n stokje we zijn dan ook eerder naar huis gegaan vandaag
Conclusie : van mij mag het wel 5 graden kouder worden ofzo zo rond de 25 a 28 graden
quote:Eigenlijk wel, maar 't is te warm voor een slotje.
quote:Ik verzin het ter plekke.
Op donderdag 7 augustus 2003 17:13 schreef L.Denninger het volgende:
Bron ..?
telegraaf.nl
Maar waar komt het bericht eigenlijk vandaan?
[edit]Ah, Telegraaf, ok.
[Dit bericht is gewijzigd door Henk_Glimlach op 07-08-2003 17:15]
quote:Ik heb toch liever winter hoor, maar da's offtopic het gaat hier over de zomer.
Op donderdag 7 augustus 2003 17:12 schreef onlogisch het volgende:
iedereen loopt te huilen als het ff warm word.......... straks in de winter wil je maar al te graag terug naar deze tijd......... dus niet zeiken
Zo rond de 25 is warm zat, dan kan je ook prima zwemmen en bier zuipen en kun je tenminste nog eens iets gaan ondernemen zonder meteen weg te drijven op het moment dat je een poot buiten de deur zet
quote:Ah, je laat het anderen verzinnen?
Op donderdag 7 augustus 2003 17:14 schreef static het volgende:
Ik verzin het ter plekke.telegraaf.nl
quote:Volgens mij is er niemand boos..
Op donderdag 7 augustus 2003 17:12 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
sorry, je hoeft niet gelijk boos te worden...
Maar als die hitte zo aanhoud..Dan droog ik uit? Net als het hele land
Dan verdampt het water gewoon al als je de kraan opendraait
Maargoed...
Ik vinnut nie zo erg..
Vind het wel lekker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |