quote:Tja, als je al de hele nacht aan de gang bent, het is alweer licht geworden dan word het tijd om toch nog een beetje te gaan slapen....
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:20 schreef EggsTC het volgende:
Wie gaat er nou slapen met MDMA op, dan verspil je het effect
Van de hele nacht bezig zijn met kleppen en sex word je op ten duur wel moe
GHB is verder ook niet gevaarlijk, is helemaal non-toxisch.
Het ergste wat kan gebeuren is dat je in slaap valt voor 3 a 4 uur waarna je helder en uitgeslapen wakker word, daarom raad ik iedereen af om dit buitenshuis te nemen tenzij je er heel veel ervaring mee hebt.
Ik weet dat er doden zijn gevallen die zgn gestorven zijn aan GHB maar bij nader onderzoek kom je er al gauw achter dat bij die slachtoffers meer in het spel was (hitte, alcohol, anti-depresiva en kalmeringsmiddelen, coke, oververhiting etc).
Waarom je in slaap bent gevallen kan ik niet 100% zeker zeggen omdat ik niet genoeg info heb, maar naar mijn mening speelde andere factoren parte.
Ik denk vooral aan uitputting door warme en vocht verlies.
Heb het zelf ook al eens gehad dat ik door warmte, uitputting en een jointje (en ik ben heel wat gewend qua joints) al helemaal fout ging en amper nog overeind kon blijven.
Laat staan als je alcohol hebt gedronken, daar wordt je ook zeer wazig van als dat ook nog eens hand in hand gaat met de hoge temperaturen van de laatste tijd.
GHB is trouwens een lichaam eigen stof, is nooit ontwikkeld als een dieren nacose middel (da's Ketamine) en is eigenlijk zelfs heel gezond.
Voor date-rape is het ongeschikt, alhoewel sommige mensen dit niet weten en dus toch eens stiekum proberen.
Het zal dus vast wel voorgekomen zijn dat een of andere lul dit in een drankje heeft gestopt. (die lui moeten IMO zwaardere straffen krijgen dan een drugsdealer).
De uitwerking van GHB is trouwens niet eens geschikt voor dit doel, om verschillende redenen (die ik nu even niet noem omdat anders deze post veel te lang wordt, maar zou iemand het willen weten dan hoor ik het wel).
GHB krijgt vaak de schuld van date-rape terwijl eigenlijk Rohipnol in het spel was.
Als iemand daadwerkelijk de waarheid wil weten achter GHB dan kan ik Dr. Ward Dean's boek "GHB - The natural mood enhancer" eens aanraden (ISBN 0-9627418-6-8).
Dit zeer interessante boek zal alle broodjes aap op duidelijke en wetenschappelijk onderbouwde manier ontkrachten en uitlegt waarom het in de illegaliteit is gedreven en waarom het zo gedemoniseerd is geworden.
Tevens blijkt uit dit boek dat er heel wat doctoren zijn die GHB juist enorm aanmoedigen als medicijn en voedingssuplement.
Op de kaft zit dat ook een grote rode sticker met daarop "This is the book that the FDA & DEA do not want you to read".
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 08-08-2003 11:49]
quote:Kijk, daar hebben we nu iets aan.
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:44 schreef Dr_Gonzo het volgende:
-heel verhaal-
quote:Goed verhaal. Heb je dat allemaal uit dat ene boek?
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:44 schreef Dr_Gonzo het volgende:
*knip!*
quote:Onderandere.
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:52 schreef Boomrups het volgende:[..]
Goed verhaal. Heb je dat allemaal uit dat ene boek?
quote:gelukkig ken je ook de lange termijn effecten van veelvuldig gebruik
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:55 schreef Dr_Gonzo het volgende:[..]
Onderandere.
Ik ben zo'n 2 jaar geleden met GHB in aanraking gekomen en heb er sindsdien veel onderzoek naar gedaan.
Kon aanvankelijk niet geloven dat zoiets dat zo lekker werkt ook nog eens zeer gezond voor je kan zijn.
Maar na een aardige studie van het onderwerp kom ik tot de conclusie dat het daadwerkelijk een gezond en veilig middel is om te nemen.
Als ik de voordelen van GHB zou opnoemen kan ik makelijk enkele pagina's vullen.
wat ik me helemaal afvraag is hoe je aan dat soort spul komt
quote:De lange termijn effecten zijn ook zeer positief, ik ben er emotioneel en fysiek een sterker en gezonder mens van geworden.
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:10 schreef Re het volgende:[..]
gelukkig ken je ook de lange termijn effecten van veelvuldig gebruik
Het wordt zelfs bij bevallingen gebruikt om de moeder het wat gemakkelijker te maken (pijn stillend, spanning remend, bevorderd het openen van de cervix etc).
In het geval dat de navelstreng om de nek van de baby gedraait is kan het zelfs voorkomen dat er hersenbeschadiging optreed door gebrek aan zuurstof omdat het extra zuurstof naar de vitale organen (o.a. de hersenen) brengt.
Het verslavings gevaar is zelfs te verwaarlozen.
Lichamelijke verslaving is er niet en mentale verslaving is zeer gering (afhankelijk van de persoon).
Zelf heb ik meegemaakt dat na maandenlang dagelijks gebruik (alleen 's avonds) de GHB op was.
Ik miste het absoluut niet en had geen last van slaap problemen.
quote:Nee je bent niet gek, GHB is inderdaad niet de gedoodverfde Date-rape drug.
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:21 schreef ds_polleke het volgende:
ben ik nu gek of is dat ghb niet "the rape drug"...
hoe kanje daar zo lovend over zijn..wat ik me helemaal afvraag is hoe je aan dat soort spul komt
Hoe je er aan komt?
Vraag maar eens goed rond bij vrienden en bekenden, vroeg of laat kom je het vanzelf wel tegen.
Laat je van te voren wel goed informeren want er zitten wel een paar regeltjes aan verbonden.
Je moet oppassen met de dosering en je mag absoluut niet combineren met alcohol en andere kalmeringsmiddelen (versterkt de werking).
Maar dan nog, het ergste wat kan gebeuren zelfs al neem je teveel is dat je als een blok in slaap valt en fris als een hoentje wakker wordt na een paar uur.
Het enige echte gevaar is dat je misselijk zou kunnen worden terwijl je in een heel diepe slaap ligt en dus moet overgeven zonder dat je wakker wordt.
Dan kan je stikken in je eigen spuugh.
Da's meestal wat er gebeurt als je combineert met alcohol e.d.
Alcohol versterkt de toch al sterke slaap en veroorzaakt de misselijkheid.
quote:Ik heb er al genoeg hoor.
Op vrijdag 8 augustus 2003 05:38 schreef elcastel het volgende:[..]
post-opkrikker !
quote:Is ook heel makkelijk om zelf te maken, o.a. gootsteenontstopper van de Kruidvat en inktverwijderaar.
Op vrijdag 8 augustus 2003 12:21 schreef ds_polleke het volgende:wat ik me helemaal afvraag is hoe je aan dat soort spul komt
quote:Je gaat niet per definitie out als je erbij blowt.
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:27 schreef elcastel het volgende:
Oke dus als ik dit combineer met jointjes, dan ga ik gegarandeerd out ? Ik zat er net half aan te denken om het eens (beperkt) te proberen, maar dan wel tijdens uitgaan. Drank interesseerd me weinig, maar blowen vind ik in de regel heerlijk als ik iets gebruik (normaal al trouwens).
Meer iets voor thuis dus als ik het goed begrijp.
Voor iemand die er pas mee begint raad ik altijd aan zoiets thuis te doen.
Je kan in het begin helemaal niet bevatten hoe weinig extra al genoeg is om als een blok in slaap te vallen.
Dit leer je maar op een manier, door vallen en opstaan.
Vergeet ook niet dat als je denkt dat het uitgewerkt is er nog steeds kleine hoeveelheden in je lichaam zit.
Als je dan weer een volle dosering neemt kan je ook vrij snel in slaap vallen.
De clue is 'rustig aan, neem liever te weinig dan te veel'.
Maar dan nog, als je thuis bent kan je niets overkomen.
Slaap lekker je roes uit en je zult zien dat je 3 a 4 uur later wakker wordt en super lekker uitgeslapen bent.
oh... nog een tip.
Als je merkt dat je slaperig begint te worden geen sigaretten of joints meer roken.
Want je valt geheid in slaap met die peuk in je handen, met alle nare gevolgen van dien!
Enjoy!
quote:Is i.d.d. heel gemakkelijk te maken.
Op vrijdag 8 augustus 2003 17:10 schreef schatje het volgende:[..]
Is ook heel makkelijk om zelf te maken, o.a. gootsteenontstopper van de Kruidvat en inktverwijderaar.
Let ook op dat de reactie plaatsvind in een glazen pot/pan van Pyrex glas (of Borosilicaat glas o.i.d.).
Doe dit never of te nimmer nooit niet in een aluminium of stalen pan!!!!
Ook niet in gewoon glas want die kan de hoge temperatuur (265 graden C) van de reactie niet aan en zal barsten.
Let ook op dat de NaOH vollegdig is opgelost, is dat niet het geval dan zou het goedje wel eens heel erg slecht kunnen zijn voor je ingewanden.
Lieve mensjes begin hier absoluut niet aan tenzij je weet waar je mee bezig bent want je kan jezelf, en anderen, lelijk bezeren!
Van alle dope is deze bij verre weg het makelijkste om te maken, maar enige basic chemie kennis is wel vereist!
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 08-08-2003 18:12]
quote:Heel simpel.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:06 schreef Boomrups het volgende:
Maar als dit zo'n wondergoedje is, waarom is dat dan niet algemeen bekend? Waarom is er niet een fabrikant die het op de markt brengt en er veel geld mee verdiend?
In de VS heeft het bedrijf Johnson & Johnson b.v. het patent op Tylenol (pijnstiller dat 'over the counter' te koop is).
Maar in een jaar is het al eens voorgekomen dat meer dan 400 mensen als direct gevolg van Tylenol zijn overleden.
Toen eenmaal een FDA hearing kwam ging het bedrijf de beste advocaten inzetten om zijn investering te beschermen en Tylonol legaal te houden.
Dit is ze nog gelukt ook.
Zou dat zelfde bedrijf patent op GHB hebben dan was het nu ook nog legaal.
Met het goedje L-tryptofaan is hetzelfde gebeurt in de VS.
Een Japans bedrijf heeft ooit eens L-Tryptofaan gemaakt van genetisch gemanipuleerde bacterien waardoor het goedje giftig werd en mensen er aan stierven.
Binnen de kortste keer werd L-Tryptofaan illegaal terwijl alle andere bedrijven gewoon goede L-typtofaan produceerden.
L-Tryptofaan is, net als GHB, een lichaams eigen stof en kan geen patent op worden aangevraagd.
Was dat niet het geval dan zouden die pharmaceutische bedrijven L-Tryptofaan ook wel verdedigd hebben voor de rechtbank.
Ondanks dat nu bekend is dat alleen deze ene fabrikant een fout heeft gemaakt in de fabrikage is de legale status, van voedingssuplement, nooit herfsteld door de FDA omdat binnen de zakelijke wereld er geen haan naar kraait.
Er zijn overigens wel enkele doctoren die bewust zijn van de positieve kant van GHB, maar die zijn helaas in de minderheid.
Hier in Europa is GHB trouwens wel verkocht geworden als medicijn.
Vooral in Frankrijk, Spanje en Italie.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 09-08-2003 00:15]
Ghb is volgens de politie een 'rape drug' , maar mijn ervaring is dat het vaak wordt gebruikt als 'een x iets anders dan xtc'.
* Tiemie heeft nog nooit ghb gehad,maar dat komt omdat ik heb gezien wat de gevolgen zijn. in een discotheek moest een jongen per ambulance worden afgevoerd voor dit geintje .
GHB zuigt dus en mensen die dit expres in andermans glas gooien moeten ze opsluiten
quote:Wat meer over lezen en dan beslissen of je het laat liggen of niet
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:54 schreef elcastel het volgende:
Eng idee, dat je dit dus zo makkelijk zelf kan maken op zo'n foute manier, klinkt mij in de oren als een tijdbom.
De vraagtekens over GHB zijn voor mij alleen maar groter geworden, niks voor mij dus voorlopig. Ik dacht dat het wel een oppepperwas, maar heb nu het idee dat het alleen een roesje is ....
Misschien maar eens wat meer over lezen dan, of gewoon laten liggen ofzo ....
quote:Geloof me, het is niet zo maar een roesje.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:54 schreef elcastel het volgende:
Eng idee, dat je dit dus zo makkelijk zelf kan maken op zo'n foute manier, klinkt mij in de oren als een tijdbom.
De vraagtekens over GHB zijn voor mij alleen maar groter geworden, niks voor mij dus voorlopig. Ik dacht dat het wel een oppepperwas, maar heb nu het idee dat het alleen een roesje is ....
Misschien maar eens wat meer over lezen dan, of gewoon laten liggen ofzo ....
Wat het maken van GHB betreft, ik heb het hier over idioten die niet weten waar ze mee bezig zijn.
Zelf heb ik nog nooit slechte GHB gehad.
Wel is me ooit eens zoutwater verkocht geworden.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 08-08-2003 19:18]
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:00 schreef Boomrups het volgende:[..]
Wat meer over lezen en dan beslissen of je het laat liggen of niet
quote:Coma's komen niet voor.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:34 schreef Tiemie het volgende:
Ghb proef je niet als het goed is gemengd, het is trouwens gevaarlijk als de persoon die er wat ingooit niet weet hoeveel die erin moet gooien
het sowieso niet zo aardig als iemand dat doet, maar als die er teveel ingooit kun je in een coma rakenGhb is volgens de politie een 'rape drug' , maar mijn ervaring is dat het vaak wordt gebruikt als 'een x iets anders dan xtc'.
* Tiemie heeft nog nooit ghb gehad,maar dat komt omdat ik heb gezien wat de gevolgen zijn. in een discotheek moest een jongen per ambulance worden afgevoerd voor dit geintje .
GHB zuigt dus
en mensen die dit expres in andermans glas gooien moeten ze opsluiten
Een jongen, die ik ken, is ooit in slaap gevallen waar zijn ouders bij waren.
Die mensen kregen hem ook niet wakker geschud (diepe slaap) en hebben de huisarts laten komen.
Deze arts heeft alle vitale levenstekens nagekeken en kwam tot de conclusie dat er niets aan de hand was.
Zijn diagnose was: GHB gebruik.
Zijn advies: gewoon laten uitslapen.
Op het punt van misbruik ben ik het helemaal eens met je.
Iemand die zoiets doet speelt met andermans leven want je weet nooit wat iemand anders al genomen heeft (alcohol etc) waarmee de combo gevaarlijk kan zijn.
quote:Trouwens... nog een leuke weetje.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:06 schreef Boomrups het volgende:
Maar als dit zo'n wondergoedje is, waarom is dat dan niet algemeen bekend? Waarom is er niet een fabrikant die het op de markt brengt en er veel geld mee verdiend?
Heeft iemand hier al eens een doosje Seroxat gehaald bij de apotheek en gezien wat dat kost?
Een zo'n doosje kost je dus fl 76,- (euro prijs weet ik niet).
Een maandvoorraad GHB capsules kost +- fl 5,-
Do the math!
quote:NaOH van de Kruidvat is 99,9% puur en een bepaald bedrijf hier in Nederland levert ook pure GBL aan particulieren.
Op vrijdag 8 augustus 2003 18:01 schreef Dr_Gonzo het volgende:[..]
Is i.d.d. heel gemakkelijk te maken.
Maar neem niet zomaar inktverwijderaar (Gammabutyrolacetone) en gootsteen ontstopper (Natrium Hydroxyde / Kalium Hydroxyde) want die zijn niet zo zuiver als het spul dat in laboratoria wordt gebruikt.
Tevens zouden er ook andere schadelijke spullen in kunnen zitten (vooral in het geval van de gootsteen ontstopper).
Tevens moet je ook gedistileerd water hebben en moet je de Ph kunnen meten en reguleren.Let ook op dat de reactie plaatsvind in een glazen pot/pan van Pyrex glas (of Borosilicaat glas o.i.d.).
Doe dit never of te nimmer nooit niet in een aluminium of stalen pan!!!!
Je moet de NaOH ook in de GBL laten oplossen en niet andersom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |