quote:bron: http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.slachtoffer.agenten.agent.html
Een nog onbekende man is woensdagavond doodgeschoten door een politieagent in een eetcafé op het Mercatorplein in Amsterdam-West. Het slachtoffer bedreigde de agent en een collega met een mes. De agent loste een schot, naar later bleek dodelijk.De hulp van de politie werd ingeroepen bij een vechtpartij in het eetcafé. Ter plekke kwam het slachtoffer met een mes op de agenten af, waarna een van de agenten schoot.
De woordvoerder van de Amsterdamse politie kon woensdagavond geen verdere gegevens verstrekken over het slachtoffer of de agenten. De Rijksrecherche heeft de zaak in onderzoek.
Na het incident werd het onrustig op het plein. Buurtbewoners gooiden stenen richting agenten. De politie houdt de situatie op afstand in de gaten.
Dit is erg. schrok er wel van, was weliswaar het slachtoffer dat begon, maar toch...
Jammer dat dit soort dingen gebeuren...
Een tijdje terug hier in den haag ook. 2 jongens die een auto inbraak deden. Wordt op heterdaad betrapt en steekt zo een mes in het been van een agent. Jongen wordt ook doodgeschoten.
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 22:50 schreef mabit het volgende:
eigenlijk moeten alle criminelen worden doodgeschoten...
quote:ja en dat vraag ik me af
Op woensdag 6 augustus 2003 22:50 schreef elcastel het volgende:
Moet je maar niet met een mes op een agent af stormen. Mits dat alle info is natuurlijk.
Ik hoop alleen niet dat we nu op Hart van Nederland de echtgenote of moeder van het slachtoffer zullen zien vertellen wat voor goeie gozer het wel niet was.
quote:Lijkt me dat je eerder iemand in zijn been schiet dan meteen dood.
Op woensdag 6 augustus 2003 22:50 schreef elcastel het volgende:
Moet je maar niet met een mes op een agent af stormen. Mits dat alle info is natuurlijk.
Maar goed, het is algemeen bekend dat de politie niet kan schieten.
[Dit bericht is gewijzigd door Frasier op 06-08-2003 22:53]
quote:waarom gelijk doodschieten i.p.v. in de been schieten...???
Op woensdag 6 augustus 2003 22:52 schreef Frasier het volgende:
Goed gereageerd door de politie als het werkelijk zo gebeurt is als dat er geschreven staat.
quote:Idd. vage was ook dat achteraf bleek dat diegene met de mes bij een beveiligingsbedrijf werkte (afgekeurde agent?) en terug kwamen van een incasso klus. Iemand die hier meer informatie heeft? (ben nu wel nieuwsgierig)
Op woensdag 6 augustus 2003 22:49 schreef mrSolid het volgende:
Een tijdje terug hier in den haag ook. 2 jongens die een auto inbraak deden. Wordt op heterdaad betrapt en steekt zo een mes in het been van een agent. Jongen wordt ook doodgeschoten.
Ontopic weer - Het valt wel op dat agenten vaker schieten (iets waar ik weinig tegen heb).
quote:ja hoor, graag zelfs
Op woensdag 6 augustus 2003 22:53 schreef machteld het volgende:
Zullen we voortaan afspreken dat iedereen zich zonder mes voortbeweegt?
quote:Wij kennen de situatie niet waarin die agenten zaten.
Op woensdag 6 augustus 2003 22:53 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
waarom gelijk doodschieten i.p.v. in de been schieten...???
quote:Omdat je gewoon niet met een mes richting de politie moet lopen.
Moet de politie dan moeilijk gaan doen en richten op benen? nee, op het meest makkelijk raakbare en dat is het bovenlijf.
quote:Als er een kerel met een mes op je af komt stormen
Zoiets stop je niet snel genoeg door in zijn been te schieten.
quote:dat snap ik ook niet, het lijkt me dat zo'n messentrekker dan wel even iets anders aanzijn hoofd heeft dan nog eens te steken met dat mes...
quote:nee, maar als er uit onderzoek zal blijken dat ie nioet in zijn benen is geschiten, mag de agent van mij tenminste ontslagen worden
Op woensdag 6 augustus 2003 22:55 schreef Frasier het volgende:[..]
Wij kennen de situatie niet waarin die agenten zaten.
quote:Wat een onzin.
Op woensdag 6 augustus 2003 22:55 schreef Tikorev het volgende:[..]
quote:tuurlijk wel. dat doet behoorlijk pijn lijkt me
Op woensdag 6 augustus 2003 22:55 schreef Tikorev het volgende:[..]
Als er een kerel met een mes op je af komt stormen
quote:daar heb je zeker gelijk in , een aantal agenten kunnen beter hun pistool gooien naar een doel dan schieten ,raken ze eerder iets.
Op woensdag 6 augustus 2003 22:52 schreef static het volgende:[..]
Lijkt me dat je eerder iemand in zijn been schiet dan meteen dood.
Maar goed, het is algemeen bekend dat de politie niet kan schieten.
quote:Waarom, omdat ie zich uit een mogelijk gevaarlijke situatie heeft gered? Ik kan me best voorstellen dat de agent niet nog eens het hele beleidsrichtlijnenhandboek aangaande Wapengebruik in zijn hoofd doorneemt voordat-ie schiet.
Op woensdag 6 augustus 2003 22:56 schreef TimmyAsd het volgende:
nee, maar als er uit onderzoek zal blijken dat ie nioet in zijn benen is geschiten, mag de agent van mij tenminste ontslagen worden
quote:Doet de politie eens wat dan is het ook weer eens niet goed.
Op woensdag 6 augustus 2003 22:56 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
nee, maar als er uit onderzoek zal blijken dat ie nioet in zijn benen is geschiten, mag de agent van mij tenminste ontslagen worden
Wat mij betreft wordt het hier net zoals in de VS, eerst schieten dan vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |