abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 17:53:26 #1
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_12240202
dit is het vervolg op islam en misverstanden deel 4

de wannabe muslims geloven nog steeds dat de islam een "religion of peace" is en de mensen, die de qur'an wel gelezen hebben, weten wel beter.

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
pi_12240275
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 17:53 schreef the.moderator het volgende:
dit is het vervolg op islam en misverstanden deel 4

de wannabe muslims geloven nog steeds dat de islam een "religion of peace" is en de mensen, die de qur'an wel gelezen hebben, weten wel beter.

met jou valt niet te discussieren, moslims die vreden willen en pleiten voor gematigde islam zijn volgens jou wannabe muslims. ik zou zeggen, ga door met polariseren en luister vooral niet naar de normale moslim.
Allah Al Watan Al Malik
pi_12240320
ik heb nog steeds geen enkel antwoord gehoord wat de import vd islam in nl voor verrijking is geweest?

behalve het gezeik dat we ermee hebben (fundamentalisten,. moskeen, nieuwe verzuiling, botsende cultuur etc etc etc) zoek ik nog steeds een positief punt ervan, maar ik kan echt niets vinden.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  dinsdag 5 augustus 2003 @ 18:02:13 #4
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_12240336
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 17:57 schreef mutant01 het volgende:

met jou valt niet te discussieren, moslims die vreden willen en pleiten voor gematigde islam zijn volgens jou wannabe muslims. ik zou zeggen, ga door met polariseren en luister vooral niet naar de normale moslim.

met mij valt heel goed te discussieren als je met goede argumenten komt. ik bedoel met wannabe muslims, zoals al aangegeven, juist mensen die de qur'an niet gelezen (of begrepen) hebben. tot welke categorie moslims jij behoort weet ik niet, want ik weet niet tot hoever jouw kennis van de qur'an strekt.
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
pi_12240351
autobom voor het marriot hotel in jakarta. buitenlanders waren het doelwit. heb ik een verkeerde voorstelling van de islam? met vlaggen zwaaien met daarop "islam is peace" doet menigeen lachen. en janken.
Eigen brokjes eerst.
pi_12240354
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:00 schreef jeukaanmenaat het volgende:
ik heb nog steeds geen enkel antwoord gehoord wat de import vd islam in nl voor verrijking is geweest?

behalve het gezeik dat we ermee hebben (fundamentalisten,. moskeen, nieuwe verzuiling, botsende cultuur etc etc etc) zoek ik nog steeds een positief punt ervan, maar ik kan echt niets vinden.

waarom zou het een verrijking moeten zijn, als atheist heeft het geen enkele verrijking voor je. of is geloof enkel en alleen goed als jij er maar van kan profiteren?
Allah Al Watan Al Malik
pi_12240389
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:03 schreef bushmaster het volgende:
autobom voor het marriot hotel in jakarta. buitenlanders waren het doelwit. heb ik een verkeerde voorstelling van de islam? met vlaggen zwaaien met daarop "islam is peace" doet menigeen lachen. en janken.
hup, naar je kooi jij..snel hokjesdenken hup!
Allah Al Watan Al Malik
pi_12240400
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:05 schreef mutant01 het volgende:

[..]

hup, naar je kooi jij..snel hokjesdenken hup!

tja, van wie hebben we deze kortzichtigheid toch overgenomen
Eigen brokjes eerst.
pi_12240412
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:06 schreef bushmaster het volgende:

[..]

tja, van wie hebben we deze kortzichtigheid toch overgenomen

de amerikanen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_12240470
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:07 schreef mutant01 het volgende:

[..]

de amerikanen?

quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 17:09 schreef jeukaanmenaat het volgende:

[..]

ja en wat heeft de vs nu weer te maken met indonesie?

echt een bizarre obsessie die veel moslims met de vs hebben.

pas geleden ook weer op tv zo'n knakker die met droge ogen beweerd 'amerika heeft dit land gekoloniseerd, zij moeten het nu oplossen' .

toch knap aangezien de vs nooit kolonies heeft gehad.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_12240481
als je al iets zegt wat tegen de islam is, is het per definitie al discriminatie. jammer, want ik had zo'n hoop te zeggen
wie niet weg is.....is er nog steeds
pi_12240498
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:10 schreef jeukaanmenaat het volgende:

[..]

[..]

erg he, tja ik heb niet zo op buitenlandse politiek die amerika voert....en wat is daar mis mee dan?
Allah Al Watan Al Malik
pi_12240508
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:12 schreef mutant01 het volgende:

[..]

erg he, tja ik heb niet zo op buitenlandse politiek die amerika voert....en wat is daar mis mee dan?

erg he, tja ik heb niet zo op buitenlandse politiek die de islam voert....en wat is daar mis mee dan?
pi_12240515
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:11 schreef 2sips het volgende:
als je al iets zegt wat tegen de islam is, is het per definitie al discriminatie. jammer, want ik had zo'n hoop te zeggen
discriminatie, nee hoor, ga gerust je gang..maar enig respect is wel op zn plaats en dat kan je van menig posters hier niet zeggen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_12240526
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:13 schreef jeukaanmenaat het volgende:

[..]

erg he, tja ik heb niet zo op buitenlandse politiek die de islam voert....en wat is daar mis mee dan?

niks, ik spreek je daar ook niet op aan, jij de moslims wel..
Allah Al Watan Al Malik
pi_12240585
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:13 schreef mutant01 het volgende:

[..]

niks, ik spreek je daar ook niet op aan, jij de moslims wel..

wat vind jij van:
1.moslim fundementalisme?
2. politieke islam
3. sji'iten, die ali als opvolger zien?
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_12240621
het is misschien dat wij de islam niet (willen) begrijpen, maar van de andere kant is het inlevingsvermogen van menig islamiet ook gelijk aan het aantal vingers aan mijn voeten (voor de duidelijkheid: 0) het elkaar begrijpen is dus vaak het probleem. aan de andere kant is het de bakermat van onze beschaving, jammer genoeg was het alleen de bakermat, want vandaag de dag redden ze het daar niet meer mee. (probleem na probleem)
pi_12240649
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:00 schreef jeukaanmenaat het volgende:

religie is een keuze van een individu en als het diens leven verrijkt dan is dat de verrijking van de maatschappij daar deze individu daar deel van maakt.

je zult het dus moeten stellen met moskeeen, verzuiling en botsende culturen net zoals de "fundementalisten" het moeten stellen met alcohol, "blote" dames en gladgeschoren gezichten. dat zijn namelijk keuzes die individuen maken en de verworvenheden die het leven in nl zich bieden.

quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:11 schreef 2sips het volgende:
aan discriminatie maken zich de meeste mensen zich hier niet druk om, ik ook niet dus ga je gang. ik hoop trouwens niet dat je "poep" gaat praten zoals je smiley doet voorkomen maar ik wil je niet stoppen.
pi_12240702
als ik poep ga praten is het laatste waar ik mij druk om ga maken de islam
pi_12240717
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 17:52 schreef mutant01 het volgende:

[..]

pardon? als jij naar de koloniale situatie kijkt van die landen praat jij wel anders, zij kunnen er weinig aan doen dat het zo slecht gaat. uitbuiting van het westen..etc etc.. en de hele wereld is van god dus jij moet blij zijn dat je hier geboren bent en niet in een van die landen die uitgebuit word of waar een dictatoriaal regime aan de macht is of waar er dagelijks miljoenen sterven van de honger. en als je het nog niet wist, amerika is ook welvarend en toch een christelijk land...geloof en economische situatie is niet aan elkaar te verbinden.

waarom geeft god mensen armoede en ellende, hoe hard ze ook bidden god helpt ze niet. hebben die mensen het verdient om in armoede en ellende te leven?

volgens de islam zijn christenen etc. ongelovigen die bestreden moeten worden. maar als allah bestaat waarom helpt ie de moslims niet. het lijkt wel alsof allah de nietmoslims een paradijs heeft geschonken en de moslims een hel.

volgens de koran heeft allah de mens geschapen, maar uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat we afstammen van de mensapen.

-
pi_12240722
maar...elk extremistisch gedrag is fout. of het nu bij de islam is of ergens anders.
pi_12240783
quote:
op dinsdag 5 augustus 2003 18:27 schreef 2sips het volgende:
maar...elk extremistisch gedrag is fout. of het nu bij de islam is of ergens anders.
ligt eraan aan wie je het vraagt, vraag maar aan een taliban die zegt natuurlijk dat hij goed is en de rest fout.
-
pi_12240823
islam is peace?

- men are superior to women (surah 2:228).
- women have half the rights of men: in court witness (surah 2:282) and in inheritance (surah 4:11).
- a man may punish his wife by beating her (surah 4:34).
- a man may marry up to four wives at the same time (surah 4:3).
- a wife is a sex object for her husband (surah 2:223).
- muslims must fight until their opponents submit to islam (surah 9:29).
- a muslim must not take a jew or a a christian for a friend (surah 5:51).
- a muslim apostate must be killed (surah 9:12).
- no separation between church and state. (surah 2:193)
- no opposition party allowed. (surah 4:59)
- stealing is punished by the amputation of the hands (surah 5:38).
- resisting islam is punished by death, crucifixion or the cutting off of the hands and feet (surah 5:33).
- heaven in islam is the place where a muslim will be reclining, eating meats and delicious fruits, drinking exquisite wines, and engaging in sex with virgins (surah 55:54- 56) & (surah 52:17,19).
so when the sacred months have passed, slay the idolaters, wherever you find them, and take them captive and besiege them and lie in wait for them in every ambush…. (koran 9:5) the only punishment of those that wage war against allah and his messenger and strive to make mischief in the land is that they should be murdered, or crucified, or their hands and their feet should be cut-off on opposite sides, or they should be imprisoned…. (koran 5:33)

"as for those who are slain in the cause of god, he will not allow their works to perish. ... he will admit them to the paradise he has made known to them." (47:8)

"make war on them until idolatry shall cease and gods religion shall reign supreme" (8:39)

"let those who would exchange the life of this world for the hereafter, fight for the cause of god; whether he dies or triumphs, we shall richly reward him. ... the true believers fight for the cause of god, but the infidels fight for the devil. fight then against the friends of satan ..." (4:74,76)

"prophet, rouse the faithful to arms. if there are twenty steadfast men among you, they shall vanquish two hundred; and if there are a hundred, they shall rout a thousand unbelievers, for they are devoid of understanding." (8:65)

-
pi_12240827
ze kunnen zoveel zeggen, maar als ik zeg dat het goed is om mensen te doden (redelijk extreem) wil dat niet zeggen dat dat goed is
pi_12240943
oooo, ik hoef al nix meer te zeggen concac heeft het al uitgelegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')