quote:je verhaaltje klopt precies op het stukje na dat je na het afscheuren van de strip de rest van je kaartje moet bewaren en die afgeven bij de ingang van veld/zitvak. Bij de uitgang ontvang je dan weer een kaartje (of 3 zoals bij mij) terug
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:26 schreef klooooon het volgende:
Ik ben nog nooit bij zo'n concert geweest maar daarom wou ik ff weten hoe het er allemaal aan toe gaat als je naar binnen wilt (heb wel een legaal kaartje)?!Is het net zoals bij Sensation in de Arena dat je door al die hekken moet lopen?, gefouileerd wordt?, kaartjes gecheckt worden op nummer?, afgescheurd en dan naar binnen?
Kan iemand daar iets over vertellen?
quote:Dan stond ik woensdag ongeveer op dezelfde plek als jij
Op donderdag 14 augustus 2003 21:05 schreef QyRoZ het volgende:
Dit was mijn plek dus maandag:
[afbeelding]Prima plekkie, net buiten het binnenste vak.
quote:Dan hebben we elkaar vast gezien.
Op donderdag 14 augustus 2003 21:05 schreef QyRoZ het volgende:
Dit was mijn plek dus maandag:
[afbeelding]Prima plekkie, net buiten het binnenste vak.
quote:Ik stond ook ongeveer op die plek. Ik was trouwens ook makkelijk te herkennen, ongeveer een uur voor het begon had ik een vrouw van 50 in men nek zitten.
Op vrijdag 15 augustus 2003 17:04 schreef keeper het volgende:[..]
Dan stond ik woensdag ongeveer op dezelfde plek als jij
.
quote:Dat zijn de leukere (bij)baantjes. Hoe ben je daar terecht gekomen? Via Koebrugge, Cum Laude?
Op donderdag 14 augustus 2003 02:52 schreef search64 het volgende:
MMMMMMkay! Ik stond dus net als op pinkpop dit jaar bij de catering maar het was heel rustig dus ik heb vrijwel het hele concert op het veld gevolgd. En ik krijg er nog voor betaald ook!Overigens goed concert, waardeloos voorprogramma en het geluid was ook minder.
Laatste weet ik niet zeker, moet me maar eens in gaan schrijven.
Woei! Dit zijn de bandjes waarmee we (Seborik en ik) morgen Vredenburg binnen moeten komen
Iemand met een groot gevoel voor humor heeft de tekst "LUCKY ME!" op het rode bandje gezet
Beveiliging was al bij het ophalen heel streng! Mochten alleen bij Vredenburg naar binnen op vertoon van het kaartje en legitimatie.
Bij de kassa werd die ook nog eens gecontroleerd en daar kregen we 1 bandje om, en van een gorilla van de TSC nog 1
Overigens waren er al erg veel gorilla's de boel in de gaten aan het houden. Misschien ook wel nodig want toen wij er om +/- 15:00 waren, lagen er al mensen voor een andere deur te wachten en hopen op nog meer kaartjes.
Die volgens de dame van Vredenburg niet zouden komen.....
Vanwege veiligheidsredenen is de foto niet helemaal scherp (moeilijker exact te kopieren) en zijn we ondergedoken op een geheim adres (zodat niemand makkelijk onze handen af kan hakken ofzo
quote:Dat is voor zover ik weet alleen in de Kuip zo.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:04 schreef merino het volgende:[..] de rest van je kaartje moet bewaren en die afgeven bij de ingang van veld/zitvak. Bij de uitgang ontvang je dan weer een kaartje (of 3 zoals bij mij) terug
In de Arena gaat dat wat moeilijker
quote:Natuurlijk, daarom was dat. Ik vond het al zo maf en baalde dat ik m'n kaartje kwijt was
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:49 schreef calvobbes het volgende:
Dat is voor zover ik weet alleen in de Kuip zo.
Zodat je je kaartje niet aan iemand op de tribune kunt geven
quote:Hehe
Op vrijdag 15 augustus 2003 23:02 schreef keeper het volgende:Ik vond het al zo maf en baalde dat ik m'n kaartje kwijt was
.
Dat had ik bij Bruce Springsteen, gelukkig was ik er bij de Stones op voorbereid
Zometeen trouwens een docu over de Stones op ned 3!
Gaat over dat concert waarbij er iemand is doodgestoken door de beveiliging, de plaatselijke afdeling van de Hell's Angels....
quote:Altamont, en het was een neger. Daar waren die HA's niet zo dol op toen ofzo
Op vrijdag 15 augustus 2003 23:21 schreef calvobbes het volgende:
Gaat over dat concert waarbij er iemand is doodgestoken door de beveiliging, de plaatselijke afdeling van de Hell's Angels....
Ben ook al snel bang dat ze afbreken en ik morgen dus niet binnenkom
quote:Ahh, gut
Op zaterdag 16 augustus 2003 01:16 schreef calvobbes het volgende:
Hmmm... Die bandjes zitten soms best wel in de weg
.
quote:Pas maar op..ik weet waar je huis woont
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:48 schreef calvobbes het volgende:
[afbeelding]Woei! Dit zijn de bandjes waarmee we (Seborik en ik) morgen Vredenburg binnen moeten komen
Iemand met een groot gevoel voor humor heeft de tekst "LUCKY ME!" op het rode bandje gezet
Beveiliging was al bij het ophalen heel streng! Mochten alleen bij Vredenburg naar binnen op vertoon van het kaartje en legitimatie.
Bij de kassa werd die ook nog eens gecontroleerd en daar kregen we 1 bandje om, en van een gorilla van de TSC nog 1Overigens waren er al erg veel gorilla's de boel in de gaten aan het houden. Misschien ook wel nodig want toen wij er om +/- 15:00 waren, lagen er al mensen voor een andere deur te wachten en hopen op nog meer kaartjes.
Die volgens de dame van Vredenburg niet zouden komen.....Vanwege veiligheidsredenen is de foto niet helemaal scherp (moeilijker exact te kopieren) en zijn we ondergedoken op een geheim adres (zodat niemand makkelijk onze handen af kan hakken ofzo
![]()
Het was gistermiddag nog bestrustig bij Vredenburg. Geen rijen mensen of trucks met materiaal enzo...
Anyway, eel plezier vanavond !
quote:Zullen we ze opwachten en overvallen?
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:03 schreef QyRoZ het volgende:
*jaloers is op calvobbes en seborik*
quote:tenzij je binnen een paar uur mijn en jouw arm er af kunt snijden, om de bandjes heel te kunnen pakken, en jouw arm er dan weer netjes op kunt zetten, heb je daar niks aan
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:12 schreef WheeleE het volgende:Zullen we ze opwachten en overvallen?
![]()
Zo gauw er geknoeid is met 1 van die bandjes komt je niet binnen
quote:We kunnen natuurlijk wel jouw bandjes er gewoon afsnijden. Kom jij al niet meer binnen.
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:14 schreef calvobbes het volgende:[..]
tenzij je binnen een paar uur mijn en jouw arm er af kunt snijden, om de bandjes heel te kunnen pakken, en jouw arm er dan weer netjes op kunt zetten, heb je daar niks aan
![]()
Zo gauw er geknoeid is met 1 van die bandjes komt je niet binnen
quote:En dan kom jij nooit meer in Enschede of Heerde
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:15 schreef QyRoZ het volgende:We kunnen natuurlijk wel jouw bandjes er gewoon afsnijden. Kom jij al niet meer binnen.
.
of op een andere willekeurig plaats buiten het kerkhof van Utrecht
quote:Utrechts Nieuwsblad
De enige kans op kaarten komt van het Stones People Magazine. Het fanblad houdt op zaterdagmiddag en -avond een speciale Stonesbijeenkomst in Stairway to Heaven aan de Mariaplaats in Utrecht. Bert Hoogenberk, uitgever van Stones People, zegt dat hij door de Stones-tourorganisatie is gevraagd iets in Utrecht te organiseren. Daarbij heeft hij bedongen dat hij als trekker voor die bijeenkomst toegangskaarten voor het Vredenburg krijgt. ,,Hoeveel het er worden weet ik nog niet, maar het zijn er wel tientallen. Een aantal daarvan gaan we verloten, maar we gaan ook kaarten verkopen.
quote:
Voor wat betreft Ahoy' gisteravond kan zijn inlevingsvermogen moeilijk in de buurt zijn gekomen van de werkelijkheid. Want The Stones trakteerden de 11.000 fans op verbluffende fijnproeverskost. Weliswaar na heel lang wachten (inclusief rommelig voorprogramma Toots & The Maytals) en natuurlijk tegen extra-gepeperd tarief (rond de 120 euro), maar ze maakten de hooggespannen verwachtingen meer dan waar. Zoals Sir Mick & Co zich eerder deze week in de Kuip tot twee keer toe presenteerden als een geoliede greatest hitmachine, zo openbaarden ze zich in het kolkende sportpaleis als een onvervalst liefhebbersbandje, dat kan putten uit een aanmerkelijk rijker oeuvre dan nog steeds algemeen wordt gedacht.Heel veel mag er al zijn beweerd over de hoge leeftijden van de heren en hun enorme geldzucht, maar wie ze dertig jaar na hun laatste bezoek aan dezelfde speelplaats aan het werk zag en hoorde, kan alleen maar concluderen dat deze rimpelrockers samen toch ook nog altijd een pure pretband vormen.
Verlost van de 'dictatuur van de massa' serveerden The Stones soepeltjes de ene minder alledaagse lekkernij na de andere uit. Zoals de twee spetterende nummers van het album 'Exile On Main Street' ('Sweet Virginia' en 'Loving Cup') en de ouderwets opgerekte versie van 'Can't You Hear Me Knocking', waarbij Jagger nog even liet horen dat hij misschien wel beter dan ooit met zijn 'rubberen lippen' kan jongleren op de mondharmonica. Verder opvallend op dit kleinere formaat, dat vanavond weer wordt 'geklopt' door het nog intiemere Vredenburg: zijn leidersrol aldoor, die nog eens extra werd geaccentueerd tijdens de pre-finale op het mini-podium in het hart van de arena met onder meer 'It's Only Rock 'n Roll' en 'Brown Sugar'. Eerder had Big Mick in een dolle, 'Nederlandse' bui iedereen overigens wel even een hoedje laten schrikken. Door, op de halteplaats Rotterdam doelend, te roepen 'Dit is de laatste keer!' Een geweldige zucht van verlichting steeg op toen hij er na enkele seconden aan toevoegde 'Voor een tijdje!'.
quote:Veldkaarten of Zitplaatsen?
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:34 schreef sharpei het volgende:
ik heb nog 2 kaartjes voor de 20ega zelf niet... mischien dat iemand interesse heeft... anders ben ik te vinden voor de ingang schreeuwend "kaartjes te kooop"8)7
Als je 1 veldkaart hebt, heb ik misschien wel interesse
quote:ik heb zelfs 2 veldkaartjes! heb 1 bod gehad van 199euro.... dus als je het ervoor over hebt zijn ze van jou.
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:38 schreef calvobbes het volgende:[..]
Veldkaarten of Zitplaatsen?
Als je 1 veldkaart hebt, heb ik misschien wel interesse
quote:Als je ze tegen kostprijs kwijt wilt mag je kontakt met me opnemen. Dan ga ik wel samen met Calvobbes!
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:40 schreef sharpei het volgende:[..]
ik heb zelfs 2 veldkaartjes! heb 1 bod gehad van 199euro.... dus als je het ervoor over hebt zijn ze van jou.
quote:Nee ik koop alleen kaartjes tegen kostprijs
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:40 schreef sharpei het volgende:ik heb zelfs 2 veldkaartjes! heb 1 bod gehad van 199euro.... dus als je het ervoor over hebt zijn ze van jou.
quote:Goed plan
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:42 schreef Kozzmic het volgende:Als je ze tegen kostprijs kwijt wilt mag je kontakt met me opnemen. Dan ga ik wel samen met Calvobbes!
quote:Dan wens ik je heel veel succes woensdag. Ik denk dat het bij de ingang van de ArenA erg gezellig wordt met al die mensen die kaartjes hebben gewonnen in de Staatsloterij en denken grof geld te kunnen verdienen met hun kaartjes
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:59 schreef sharpei het volgende:
dan moet ik jullie teleurstellen... dan gaat jullie deal niet door want ik kan er meer voor krijgen... jammer voor jullie helaas.
quote:Jammer alleen dat het niet klopt
Op zaterdag 16 augustus 2003 12:31 schreef calvobbes het volgende:
Iemand die nog kaarten wil, kan z'n geluk beproeven bij Stairway to Heaven:
[..]
quote:Bron
UTRECHT - Hoop deed leven, dagenlang, maar uitgever Hoogenbirk van het Stones People Magazine moet alle verwachtingen nu toch de bodem inslaan. Zijn tijdschrift heeft geen kaartjes voor het concert van de Rolling Stones in muziekcentrum Vredenburg weten te krijgen.
quote:Ow dat is best wel lullig
Op zaterdag 16 augustus 2003 13:44 schreef thaduck het volgende:Jammer alleen dat het niet klopt
En ook niet zo slim om te gaan roepen dat je kaartjes hebt als dat eik nog niet zo is
quote:Homo!
Op zaterdag 16 augustus 2003 14:14 schreef calvobbes het volgende:
Zij die de Stones in Vredenburg gaan zien groeten U
quote:Hmmm... Wat jammer dat ik je telefoonnummer nou niet bij me had
Op zaterdag 16 augustus 2003 20:53 schreef QyRoZ het volgende:ik ben niet jaloers.
.
Wow wat een concert was dat
Wel effe wat anders dan afgelopen maandag, geen videoschermen, geen vuurwerk, geen confetti alleen de Stones en hun begeleidingsband
Dankzij o.a. een berg oude nummers die ze niet meer zo vaak spelen een concert om nooit meer te vergeten. Maar ook de lol die heren Watt, Wood, Richards en Jagger en de rest hadden was geweldig om te zien
Ron en Keith gedroegen zich als twee kinderen in een zandbak (tijdens een sax solo van Bobby Keys hem een beetje uitdagen) en papa Jagger bracht ze regelmatig in het gareel.
En net als de andere concerten weer net iets meer dan 2 uur en 19 nummers gespeeld, al hadden ze nog wel een paar keer zo lang door mogen en kunnen gaan
Het was zo gaaf, ze waren zo dichtbij, slechts enkele meters verwijderd van de letterlijk bejaarde, maar nog steeds rockende Rolling Stones! We hadden ideale plaatsen, konden alles perfect zien! Bijna alleen echt oude nummers. Het was geweldig.
Morgen meer, nu eerst slapen.
Slaap lekker allemaal, jullie hebben iets heel bijzonders gemist.
Enfin, ff iets meer off-topic maar:
Ik hoop dat ze ene beetje op tijd klaar zijn om nog met de trein thuis te komen. Want op de site van Arena staat:
----
Reisadvies
In verband met de eindtijd van het evenement, adviseren we u zich goed te informeren over de vertrektijden van de laatste treinen en metro's. Gezien het te verwachte grote aantal autos, werkzaamheden in de omgeving van de Amsterdam ArenA en de avondspits op de wegen rondom Amsterdam, wordt er een dringend verzoek gedaan om met het openbaar vervoer naar de Amsterdam ArenA te reizen. De NS adviseert om niet op de laatste trein te gokken
---
Toch vreemd dat de NS en andere overheden je dringend verzoeken met het OV te komen en vervolgens zeggen dat je het concert niet helemaal af mag kijken omdat je misschien wel eens niet meer thuis kan komen. Vanuit de Kuip rijden tenminste nog wel eens extra treinen enzo ! Dus ik vind dit behoorlijk zuigen. Mmmm, dan maar de auto in R'dam parleren, want via het nachtnet kom je nog wel thuis met de trein, want heb geen zin om helemaal per 4-wieler naar A'dam te gaan. Iemand andere dezelfde dillema's?
Ik stond ook helemaal vooraan, links net voor Ronnie.
Markant was ook de kindse Ronnie die Lisa ff een tongkus ging geven en in 'r kont kneep.
's Morgens hadden vrienden van ons nog de mazzel aan het Amstelhotel kaartjes te krijgen van Mick himself.
quote:Oe! dat is wel heel erg stoer
Op zondag 17 augustus 2003 09:46 schreef oYo het volgende:'s Morgens hadden vrienden van ons nog de mazzel aan het Amstelhotel kaartjes te krijgen van Mick himself.
Ze hebben iig nog erg veel kaartjes weggeven / verkocht hoorde ik
Ik schijn trouwens een babbeltje gemaakt te hebben met de tourmanager Jake Berry. Ook wel grappig
quote:Dat is gewoon een mening.
Op zondag 17 augustus 2003 14:05 schreef k_man het volgende:Een concert van de Rolling Stones is namelijk per definitie niet meer legendarisch. Dat was misschien zo in de jaren zestig en zeventig, maar nu is het de treurigheid ten top. Er is elke paar jaar wel weer een tour waarbij de heren hun kunstje mogen vertonen, en die niks toevoegd aan de vorige. Of degene daarvoor.
Zander heeft toch wel een klein beetje spijt dat hij niet naar Vredenburg is geweest
Gisteravond was het dan eindelijk zover Het concert waar mening Nederlandse Stones fan al een bijna 9 maanden op zat te wachten. De Rolling Stones in Vredenburg.
Misschien een vreemde aankondiging voor een band die makkelijk stadions kan vullen maar als je weet dat Stones het zelf leuk vinden om in kleine zalen te spelen en dat ze het ook leuk vinden om in Nederland te spelen, al heel wat minder vreemd.
De kaarten voor het concert werden dan ook op een speciale manier verkocht. Een deel via de fanclub van de Stones en een deel alleen via telefoon bij Ticketservice. Om zwarthandel moeilijk te maken werden de kaarten op naam gesteld en werden polsbandjes voor het concert alleen na overlegging van een legitimatiebewijs uitgedeeld, en die konden al de dag voor het concert al opgehaald worden..
Misschien had iemand met een apart gevoel voor humor dat bedacht want we kregen 1 bandje met de tekst Lucky Me! erop en een tweede met alleen de tekst Licks world tour.
En al tijdens het ophalen van die polsbandjes was er al veel bewaking en afgezette gedeeltes. De kassa van Vredenburg was een burcht waar je niet zomaar bij kon komen, misschien had dat ook wel te maken met de mensen die al voor de deur lagen in de hoop dat er nog wat kaartjes werden verkocht. En dat gebeurde in etappes ook.
Bij het uitreiken van de bandjes kregen we ook het advies om zaterdag om ons om 18:30 bij een andere ingang te melden in verband met de rolstoel van Seborik. Geen overbodig advies want zaterdagmiddag stond er al een erg drukke en ongeduldige rij met mensen die maar al te graag naar binnen wilden.
Dus melden wij ons zaterdag, na rustig wat gegeten en cds geshopt te hebben, om 18:15 bij de ingang die ons aangeraden was.
No this is not the entrance, you have to be at the other side Aldus iemand met een stoer uitziende pas van de tour. Nou oké. Dan niet. Dan maar naar de ingang waar we gister ook zijn geweest.
Maar ook daar waren de jongens van de The Security Company (TSC) ervan overtuigd dat dat niet de rolstoel ingang was. En op dat moment begon ik een beetje mijn geduld te verliezen. Wat niet zo moeilijk is als je al aardig zenuwachtig bent en van het kastje naar de muur bent gestuurd.
Dan maar weer terug naar de andere ingang waar het toch echt zou moeten zijn. Achter ons kwamen nog twee andere rolstoelers en begeleiding dus we stonden al wat sterker
En weer werden we tegengehouden, maar namen er geen genoegen mee. En toen een TSC er op af kwam en al gelijk begon dat het niet kon en dat geen ingang was, barste de bom al bijna helemaal Gelukkig bleef ik nog vrij redelijk (althans, dat denk ik zelf).
Iets later kwam daar het hoofd van de Rolling Stones beveiliging bij en die zei dat die het wel zou gaan regelen. Dus bleven we daar maar wachten.
Maar daar was ik te rusteloos voor dus na een minuut of 5 ging ik weer naar een andere ingang om even te vragen of het bij hun nu al duidelijk was. Daar kwam ik een dame van Vredenburg tegen die vertelde me dat die ingang goed was en ze ons iets later op zou halen. Dus ik werd al wat rustiger
Iets na 18:30 mochten we dan als allereerste naar binnen! Zelf eerder dan een groep mensen die 2.750 dollar hebben betaald om als VIP behandeld te worden tijdens de concerten in Vredenburg, Ahoy en straks in de Arena.
Een maal binnen werden we ook nog wat heen en weer gestuurd omdat ze nog bezig waren met de soundcheck. Overigens hadden we een uitgebreide opnameapparatuur mee kunnen nemen want we werden helemaal niet gecontroleerd
In die tijd kregen we van drie verschillende mensen die bij de Stones hoorden de waarschuwing dat we snel onze plaats op moesten zoeken, want de andere fans zouden snel daarna als een dolle binnenkomen.
Achteraf bleek één van die drie bleek een hoge pief van het Stones Management zelf te zijn, waarschijnlijk Jake Berry, die mij uiterst vriendelijk vroeg of ik engels praatte en ons dus ook uitlegde waarom we snel een plaats moesten zoeken.
Opvallend verschil in aanpak in vergelijk met de mensen van TSC
En inderdaad stormden vlak nadat wij ons plaatsje hadden ingenomen de dikke Amerikanen, magere Japanners en andere met teveel geld naar binnen.
Ondertussen was de support act The Vue begonnen met het opstellen van hun apparatuur. Die moesten alles nog opbouwen toen ook de rest van de wachten naar binnen druppelden. Bij de ingang was het een erg strenge controle of niemand verboden dingen bij zich had.
En toen was het grote wachten begonnen. Weliswaar onderbroken door de soundcheck van The Vue, die ze dus moesten doen voor een halfvolle zaal.
En die mochten kun kunstje doen van 20:15 tot 20:55. En tja, het blijft een support act he, en dan nog wel voor de Stones. Dus niet veel mensen zaten er op te wachten leek het, maar ze kregen nog wel wat applaus.
Het leek (volgens Seborik) ook wel een samenraapsel van een aantal andere bands waaronder de Stones uit hun oude dagen. De zanger vertelde nog dat die nooit geld had om naar een Stones concert te gaan. Dus nu had die kans om ze van dichtbij te zien.
Opvallend aan de podium opstelling was het feit dat de rekken met alle gitaren, de PA mengtafel en allerlei andere zaken gewoon open en bloot achter het drumstel van Charlie stonden. Dus we konden gewoon meekijken wat er daar allemaal gebeurde.
Over de zaal waren een aantal (stuk of 6) film (dus niet video) cameras verspreid die uiteindelijk maar een paar nummers opnamen!
Waarschijnlijk gaan die gebruikt worden in een DVD met opnames van eerdere Theaterconcerten.
Tot vlak voor het concert kwamen er nog mensen binnen die op speciale plaatsen mochten gaan zitten. Waarschijnlijk vrienden en/of familie van de band en crew die eens mochten kijken wat hun bekenden voor hun werk doen.
Na lang wachten (het concert zou om 21:30 beginnen volgens Mojo) begon om iets voor 22:00 eindelijk concert. Al na een aankondiging van het concert (waarschijnlijk door Michael Cohl) die amper te verstaan was door het vele gejuich van het hele publiek, stond het grootste deel van Vredenburg al klaar om mee te zingen en dansen met de Stones. En dat lukte ook zeer goed met Jumping Jack Flash.
En al snel werd duidelijk dat de band er zin in had. Mick struinde al snel het hele podium over en Keith en Ron liepen al snel te dollen met elkaar.
Oudje Live with me volgde al snel en daarna was het weer tijd voor een paar woorden nederlands van Mick. Weliswaar met hulp van een autocue maar het blijft leuk om te horen
Ik het engels vertelde die nog dat het hun eerste show in Utrecht was en dat ze veel onbekende en oude nummers zouden spelen, het leek een soort verontschuldiging voor als ze de mist in zouden gaan.
Aan Hand Of Fate was het in ieder geval niet te merken dat ze die niet meer zo vaak spelen. Ron Wood deed het tijdens No Expectations rustig aan op een krukje maar een grapje van Keith zorgde ervoor dat die nog best wel in de lach schoot.
Bij Worried About You ging Mick naast Chuck Leavell en speelde een groot deel van de piano stukken zelf terwijl die regelmatig ouderwets moest uithalen met zijn stem. En dat lukte hem erg goed!!!
Daarna volgde zoveelste primeur voor Nederland, Saint Of Me was ook nog niet eerder gespeeld tijdens deze tournee en het verzoek van Mick om mee te zingen was ook niet echt nodig. De hele zaal ging uit zn dak en nog een tijdje nadat het nummer was afgelopen door.
Ondertussen was Ron Wood even het spoor bijster en had hulp nodig om te zien welk nummer zou volgen (dat was zoals altijd te lezen op de plastic schermen aan de zijkant van Charlies drumstel). Het nummer dat die moest spelen was It's Only Rock'n Roll en ook dat nummer vergde weer veel van de stembanden van ondergetekende
Achtergrondzangeres Lisa Fischer had ondertussen een roos in dr haren gedaan uit een bos rozen die uit het publiek was gegooid.
Dance part 1
Everybody Needs Somebody To Love kondigde Mick aan als één van de nummers die ze wel een speelden als ze zelf suppoct waren of maar een paar nummers konden spleen. Dan was dat nummer meestal het openingsnummer.
En wat een goede sfeerzetter moet dat toen geweest zijn.
That's How Strong My Love Is
Na een volgend oudje Going To A Go Go was het voorstel tijd. En zoals altijd kreeg Charlie het meeste applaus. Zeker toen die even met een spontane dumsolo begon, alhoewel, zo spontaan was die drumsolo niet, maar meer een middel om Mick ervan te weerhouden Charlie wat te laten zeggen in de microfoon.
Tijd dus ook voor de solonummers van Keith. Met wederom een primeur, ook Thief In The Night was nog niet eerder gespeeld deze tournee. Overigens was dat het 77ste verschillende nummer dat ze tijdens deze tour speelden!
Ook Keith liet die duidelijk merken dat die het naar zn zin had in Vredenburg. Hij wilde de zaal wel opvouwen en mee naar huis nemen. Na een kleine koffiepauze voor Ron kon Keith beginnen met Happy wat wel vaker gespeeld word tijdens de concerten.
I Can't Turn You Loose
Mooiste nummer van de avond was volgens mij toch wel Can't You Hear Me Knocking. Daar was ruimte voor uitgebreide solos van Bobby Keys (sax), Ron en Mick op zn mondharmonica!!!!
Start Me Up
Tumbling Dice
Tijdens het he he he oow gedeelte van Brown Sugar haalde Mick Lisa en Bernard Fowler naast zich om mee te doen met het publiek op gang te houden. Al was dat niet echt nodig.
Daarna namen ze nog geen 2 minuten de tijd om even wat te drinken en van kleren te wisselen om het concert af te maken met Satisfaction. Keith moest moeite doen om de microfoon te delen met Blondie Chappel, het podium was daar toch net niet groot genoeg voor.
Na het nummer verzamelde Mick de hele band om het applaus in ontvangst te nemen. Maar het echte applaus was voor de band zelf toen het licht uitging en alleen de 4 Stones in het licht stonden.
En weer hebben de Stones een overtuigende show neergezet waar menig beginnend artiest wat van kan leren. Weliswaar met hulp van een goede band maar ook Charlie en vooral Ron waren goed op dreef in Vredenburg.
Een concert om niet gauw te vergeten, want de kans dat ik ze nog een keer op deze manier zie is wel heel erg klein
quote:En er werd aangekondigd dat ze een jam gingen houden, en wat voor één! Een lange sax-solo, een lange mondharmonica-solo (en wat een kippevelbezorgende solo!) en een schitterend Ron Wood die zich Jimi waande! Onvergetelijke uitvoering!
Op zondag 17 augustus 2003 14:58 schreef Zander het volgende:
Can't you hear me knockin'Toch wel een mooie setlist.
Zander heeft toch wel een klein beetje spijt dat hij niet naar Vredenburg is geweest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |