Ook in gezinnen is pa een sulletje die onder de plak zit van zowel ma en dochters, ma is zowat heilig en kan bijna alles.
Ik heb zelfs gehoord dat er vrouwen zijn die hun mannen zakgeld geven van het salaris dat die mannen zelf verdiend hebben!!
Ik heb er ook al eens een topic over zien staan dat bij televisie reclames mannen voor gek worden gezet en dat is echt geen onzin maar het is echt zo (Essent, Nestea, robert ten brink).
Ik weet natuurlijk ook wel dat het soms omgekeerd voorkomt (wat evenmin goed is natuurlijk), maar mijn indruk is dat vrouwen altijd hun zin doordrijven en daar bovenop nog steeds van alles en nog wat te zeiken hebben!
En daar wordt ik het nu eens spuug en spuugzat van! , ik vind dat die vrouwen (DUS NIET VROUWEN DIE ZICH NIET SCHULDIG AAN MAKEN) maar eens een toontje lager moeten zingen!
Verder heb je wel gelijk voor een groot deel, ik ken ook best wat gezinnen waar de vrouw het voor het grootste deel voor het zeggen heeft.
Vrouwen zijn zelfstandiger en denken (!) het allemaal wel te weten. Wat goed en wat slecht is, wat ze wel en wat ze zeker niet willen.
Mannen hebben die neiging niet zo explisiet en geven hun vrouw dan maar vaak gelijk, wat maakt hun dat nou uit, daardoor lijkt het of mannen onder de plak zitten.
Komt allemaal van vroeger.
Vrouwen waren de baas over hun eigen holletje, ze moesten het schoon houden, verdedigen en voor kinderen en zo zorgen. Ze hebben een veel groter overlevings gevoel.
Mannen gingen gezellig met elkaar op jacht en kwamen eens in de zoveel dagen terug om hun vrouw van eten te voorzien.
Sommige vrouwen willen daarintegen graag onderdanig zijn. Door hun onzekerheid durven ze geen beslissingen te nemen, en willen graag dat die voor hun genomen worden
quote:Je vergeet er 1: 9 mannen en 1 vrouw -> 101% gedonder
Op maandag 4 augustus 2003 07:57 schreef C_ZAR het volgende:
10 manen in 1 huis, gezellig, geen problemen.
10 vrouwen in een huis, 100% gedonder/achterbaks geroddel.Vrouwen zijn zelfstandiger en denken (!) het allemaal wel te weten. Wat goed en wat slecht is, wat ze wel en wat ze zeker niet willen.
Mannen hebben die neiging niet zo explisiet en geven hun vrouw dan maar vaak gelijk, wat maakt hun dat nou uit, daardoor lijkt het of mannen onder de plak zitten.Komt allemaal van vroeger.
Vrouwen waren de baas over hun eigen holletje, ze moesten het schoon houden, verdedigen en voor kinderen en zo zorgen. Ze hebben een veel groter overlevings gevoel.
Mannen gingen gezellig met elkaar op jacht en kwamen eens in de zoveel dagen terug om hun vrouw van eten te voorzien.Sommige vrouwen willen daarintegen graag onderdanig zijn. Door hun onzekerheid durven ze geen beslissingen te nemen, en willen graag dat die voor hun genomen worden
quote:fokkers, beloof me 1 ding:
Op maandag 4 augustus 2003 04:34 schreef HarryH het volgende:
Ik heb zelfs gehoord dat er vrouwen zijn die hun mannen zakgeld geven van het salaris dat die mannen zelf verdiend hebben!!
quote:Geen idee waar jouw aanname vandaan komt dat vrouwen op bijna elk niveau van een relatie hebben de broek aan hebben. Misschien teveel stereotyperende reclames gekeken?
Las laatst dat topic over jongens die niks mogen van hun vriendinnen en daar wordt ik me toch kwaad over!
Hoe komt het toch dat op elk niveau van een relatie hebben, bijna altijd vrouwen de 'broek' aan hebben?Ook in gezinnen is pa een sulletje die onder de plak zit van zowel ma en dochters, ma is zowat heilig en kan bijna alles.
Ik heb zelfs gehoord dat er vrouwen zijn die hun mannen zakgeld geven van het salaris dat die mannen zelf verdiend hebben!!Ik heb er ook al eens een topic over zien staan dat bij televisie reclames mannen voor gek worden gezet en dat is echt geen onzin maar het is echt zo (Essent, Nestea, robert ten brink).
Ik weet natuurlijk ook wel dat het soms omgekeerd voorkomt (wat evenmin goed is natuurlijk), maar mijn indruk is dat vrouwen altijd hun zin doordrijven en daar bovenop nog steeds van alles en nog wat te zeiken hebben!En daar wordt ik het nu eens spuug en spuugzat van!
, ik vind dat die vrouwen (DUS NIET VROUWEN DIE ZICH NIET SCHULDIG AAN MAKEN) maar eens een toontje lager moeten zingen!
Jongens die niks mogen van hun vriendinnen hebben de keuze om die relatie te verbreken. Kennelijk levert het hen nog voldoende op om te blijven. Zelf zou ik niet wat beginnen met iemand die me meent te moeten commanderen. Ik vind het belangrijk dat een relatie leuk blijft. Dat betekent met regelmaat wat investeren en ens de schouders ophalen, wat oook omgekeerd gebeurt, maar dat betekent niet dat ik me daarin alles wil laten welgevallen. Ik hoef namelijk geen relatie met mijn moeder
Ik kan me wel situaties voorstellen waarin een man het sulletje is. Kennelijk wil hij zich laten bevoogden of bemoederen of werd hij vroeger door zijn eigen moeder ook kort gehouden. Misschien vindt hijhet wel gemakkelijk om niet zelf te hoeven nadenken. Zelf pieker ik er niet over om in zo'n relatie te gaan investeren.
Als mensen hun zin willen doordrijven gaat dat net zolang goed totdat de ander zich niet meer laat chanteren of ringeloren. Als iemand het nodig vind om te zeiken in plaats van constructief aan te geven wat ze graag om welke reden veranderd wil zien dan bevraag ik haar daar nog eens op. Komt er weer enkel gezeik dan kan het handig zijn om te vragen wat er met die persoon zelf aan de hand is. Komt daar niets uit dan wordt het serieus tijd de relatie te wegen en te bezien of ik met het terugkerende gezeik kan leven, of ik er langsheen kan leven of dat ik die ergernis niet wil en me en ander leven ga inrichten.
Tis zo sim-pel.
quote:Nounou beetje gefrustreerd zeker. Bij ons is dat niet zo hoor. Maar wat is er mis met mannen die zakgeld krijgen als je samen een huishouden te runnen hebt moet er eentje toch meestal de financien regelen he. Ik zie bij ons thuis dat mijn vader de boel nogal eens kan laten verslonzen. Dus regelt mijn moeder dat. Maar ik vind dat nog niet onder de plak zitten. Ze hebben dat gewoon ooit is afgesproken en dat is in overleg gegaan. En als iedereen daar nou vrede mee heeft...
Las laatst dat topic over jongens die niks mogen van hun vriendinnen en daar wordt ik me toch kwaad over!
Hoe komt het toch dat op elk niveau van een relatie hebben, bijna altijd vrouwen de 'broek' aan hebben?Ook in gezinnen is pa een sulletje die onder de plak zit van zowel ma en dochters, ma is zowat heilig en kan bijna alles.
Ik heb zelfs gehoord dat er vrouwen zijn die hun mannen zakgeld geven van het salaris dat die mannen zelf verdiend hebben!!Ik heb er ook al eens een topic over zien staan dat bij televisie reclames mannen voor gek worden gezet en dat is echt geen onzin maar het is echt zo (Essent, Nestea, robert ten brink).
Ik weet natuurlijk ook wel dat het soms omgekeerd voorkomt (wat evenmin goed is natuurlijk), maar mijn indruk is dat vrouwen altijd hun zin doordrijven en daar bovenop nog steeds van alles en nog wat te zeiken hebben!En daar wordt ik het nu eens spuug en spuugzat van!
, ik vind dat die vrouwen (DUS NIET VROUWEN DIE ZICH NIET SCHULDIG AAN MAKEN) maar eens een toontje lager moeten zingen!
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 08:37 schreef innerSheep het volgende:[..]
fokkers, beloof me 1 ding:
als dit mij ooit gebeurd, schiet me dan PLEASE gewoon dood
quote:kijk daar begint het gedonder al een man die zich met het huishouden gaat bemoeien .... vet fout dus !!!!
Op maandag 4 augustus 2003 09:12 schreef gebruikersnaam het volgende:
ik heb thuis de broek aan [b]zij bepaald welke kleur[/sub]
Ik ben dus de bas in huis, als ik wil afwassen of stofzuigen dan doe ik dat gewoon, en dan moet ze niet het lef hebben mij daar vanaf proberen te brengen.
Het gaat bijna op deze manier :
Meisje : Oeh, ik laat een stuiver vallen
Jongen :
Meisje : wat nu? als ik buk word ik moe.
Jongen : Ik pak hem wel even voor je hoor
quote:
Hoe komt het toch dat op elk niveau van een relatie hebben, bijna altijd vrouwen de 'broek' aan hebben?
quote:kweenie maar wat jij zegt zie ik toch niet zo zeer voorkomen. Als het wel voorkomt dan is het diep triest.
Ik heb 1 voorbeeld van een vriend die nix mag van zijn vriendin (mag niet uit enzo) maar dat is nog lang niet wat jij zegt...
* pro_jeex snapt zoiets niet
quote:rofl, same here.
Op maandag 4 augustus 2003 10:51 schreef pro_jeex het volgende:
Mijn broer had ook zo'n vriendin die waarbij hij niets mocht en hij was er nog blij mee ook* pro_jeex snapt zoiets niet
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |