een kindje huilt wat korter.
wat wil je dan?
een kind met een mute knop?
Hier in nederland adviseren ze de babybjörn vanaf 4 weken, in Duitsland doen ze het al vanaf de geboorte, maar ik heb het ook pas vanaf 4 weken gedaan.
quote:Leuk dat ze er onderzoek naar hebben gedaan, alleen wel jammer dat alleen het aspect veiligheid nu naar voren komt. Stond er meerdere aspecten in het onderzoek?
Op dinsdag 2 september 2003 01:10 schreef phileine het volgende:
In de consumentengids van deze maand staat een onderzoek naar draagzakken. Babybjörn komt als beste koop uit de bus (mits je het kind met het gezicht naar je toe draagt), alle doeken die je zelf moet knopen vinden ze te onveilig, ten eerste omdat het afhangt van je eigen knooptechniek en ten tweede omdat er meestal maar één sluiting zit (en zakken als de babybjörn hebben meerdere sluitingen. Als er eentje losgaat geeft dat niet en blijft je kind gewoon hangen). Nadruk bij het onderzoek ligt (uiteraard) op veiligheid. Zij schrijven daar ook nadrukkelijk dat je nooit een jas of iets anders over zo'n zak moet doen.Hier in nederland adviseren ze de babybjörn vanaf 4 weken, in Duitsland doen ze het al vanaf de geboorte, maar ik heb het ook pas vanaf 4 weken gedaan.
Nog even een bericht van de site van Radar..
Consumentenbond test baby-bags [31-08-2003]
Anderhalf jaar geleden waarschuwde Radar voor het gebruik van de Baby Bag Adventure van de firma Premaxx naar aanleiding van een voorval dat een vader ons meldde. Zijn drie maanden oude zoontje viel plotseling op de grond nadat de draagzak losschoot. In de uitzending van 28 januari 2002 is uitgebreid aandacht besteed aan dit verhaal, wat de week daarna tal van reacties opriep.
We zijn inmiddels anderhalf jaar verder en de Consumentbond test in de Consumentengids van deze maand 15 verschillende babydragers op veiligheid en comfort. Een gebruikerspanel testte de verschillende dragers en verder werden de producten getest op duurzaamheid, veiligheid, ergonomie en gebruik. Een opvallende conclusie is dat zes van de vijftien geteste draagzakken het Testoordeel "onvoldoende veilig' opgeplakt kregen. Problemen die voorkomen zijn onder andere het gevaar voor beknelde ledematen of onvoldoende veilige sluitingen.
Opvallendste conclusie van deze test was dat de Baby Bag Classic van de firma Premaxx (dezelfde firma als van de Baby Bag Adventure) ook hier als "onvoldoende veilig" uit de test komt, ondanks de belofte van Premaxx dat ze het veiligheidsprobleem zouden verhelpen. In anderhalf jaar tijd blijkt dat er dus nog niks veranderd is.
De complete test met alle resultaten en achtergronden is te vinden in de Consumentengids van September 2003.
Ik begrijp ook het bezwaar tegen de veiligheid van de tricot slen e.d. alleen heb ik zelf niet het idee dat ik de knooptechniek niet goed beheers. Ik krijg de knoop met veel kracht weer los. Toch vind ik de dubbele beveiliging op bepaalde babydraagzakken wel een stuk veiliger inderdaad!
Op de fiets heb ik nooit met een draagdoek gedurfd, maar dat heeft meer met mijn eigen fietscapriolen te makenquote:Op donderdag 4 maart 2004 16:39 schreef phileine het volgende:
Dat is ook zo hoor Tan, dat de veiligheid afhankelijk is van je eigen knoopkunsten. Maar daarom kan consumentenbond er dus niet zomaar een oordeel over geven. Ik vond die tricotslen in huis ook veel prettiger dan de babybjorn, omdat je je kind wat meer in bepaalde houdingen kunt 'kneden', maar op straat en op de fiets heb ik toch altijd alleen met de bjorn gedurfd, dat voelde gewoon veiliger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |