16 Down is een band die al vrij lang aan de weg timmert eerst onder de naam Afterdust. Ze maken erg mooie gevarieerde muziek vind ik. Toen ik ze voor het eerst op de radio hoorde was dat meteen live bij Denk aan Henk op 3FM en ik was meteen verkocht
Ze hebben nu hun eerste (echte)single uit genaamd Subtle movement en die is gelijk de boxtopper op het muziekkanaal theBox. Ik vind het een erg mooi nummer erg melodieus en een beetje melangolisch. Iemand hem al gehoord?(ik wel dus) Er zit ook een clip bij die wat erotisch getint is
Best een leuke clip dus
Ik geloof dat eind april hun album uitkomt waar ik mijn zinnen dus al op gezet heb.
quote:Dat was het topic over de Week van de Nederlandse Popmuziek.
Op 11 maart 2001 22:00 schreef Machiel het volgende:
Ik dacht dat er al een 16 Down topic was maar die is onvindbaar...
Ik ken 16 Down persoonlijk en heb in het hierboven genoemde topic nog even een klein biografietje in elkaar geflanst. Ik post 'm hier ook wel even:
Ik hoop het. Ze zijn al zo lang bezig. Zanger/gitarist Marco Hovius treedt al jarenlang overal op het zijn bluesrock formatie 'Hovius'. Daar hebben ook al verschillende mensen in gespeeld die later in bekendere bands zijn komen te zitten. Zo was een van de bassisten ooit Serge Bredewold, die later bij Ruth Jacott terecht kwam en ik meende hem laatst te herkennen in de band van Judith (You) met een leuk fretloos stukje baswerk.
Ook Arjan Pronk (basgitaar) rockt al wat jaartjes. Hij begon in de Luttenbergse formatie "Damaged Brain", die ooit golden als opvolger van "The Fatal Flowers". Helaas ging de band vlak voor het hele circus losbarste uit elkaar. Ze hebben nog wel een keer het hele dorp (Luttenberg) (tientjes)lid gemaakt van de VPRO, zodat ze op Radio 3 mochten optreden Goede stunt...
Later speelden Arjan en Marco met Erwin Nijhoff in "The Prodigal Sons". Die ken je misschien nog wel van hun single "You still think" en het Pinkpop-concert. Jeroen Hobert werd er als 'groentje' bijgehaald en bleek zeer snel het drummen onder de knie te krijgen. Na een ruzie tussen Erwin en de andere drie, gingen deze laatsten samen met Thomas Thijs (oud-Damaged Brain zanger) verder onder de naam "Afterdust" (na-dorst). In deze formatie gaven ze vele goede live-optredens en maakten een aantal demo's. Een van deze demo's werd "demo van de maand" in de MusicMaker en in de Fret. Thomas besloot om de band te verlaten en zijn eigen weg in te slaan. Sindsdien hebben ze een platencontract bij Dino weten los te peuteren en tot ik ze vandaag op de radio hoorde, dacht ik dat ze nooit de studio uit zouden komen
De nieuwe officiele pagina op www.16down.nl is nog niet on-line, maar de 'oude' site kun je hier vinden.
Maar toch verwacht ik veel van hun nog te komen album. Ze hebben in ieder geval nog een aantal sterke songs achter de hand.
quote:Can't wait na zo'n lange tijd!
Release nieuwe 16 Down cd gepland voor september
Momenteel bevindt de Zwolse band 16 Down zich in de studio voor de opnames van haar tweede cd. Deze zal in september verschijnen bij het label Dino Music.Het nieuwe album wordt mede geproduceerd door Andreas Ahlenius, die ook het succesvolle Saybia album The Second You Sleep produceerde. Na de release gaat de band in de periode september tot en met maart een nieuwe clubtour doen.
quote:Ben wel benieuwd naar het volgende album want het smaakte best naar meer
Op donderdag 26 juni 2003 14:29 schreef Apfel het volgende:
Aangezien Headrush al een briljante plaat was, is er goed nieuws (om het topic maar even omhoog te halen)
[..]Can't wait na zo'n lange tijd!
quote:Persoonlijk vind ik "Headrush" de beste. Dat is hun eerste CD.
Op zondag 4 januari 2004 15:02 schreef Foxxy het volgende:
Ik vind 16 down echt goed! Gister Club MTV gezien waar ze optraden. Helaas maar twee nummers. Ik ben van plan om 1 van hun cd's te kopen, maar welke is het beste?
quote:idd, headrush geniet hier ook de verre voorkeur, maar je zou ze ook eens zelf kunnen luisteren
Op zondag 4 januari 2004 15:02 schreef Foxxy het volgende:
Ik vind 16 down echt goed! Gister Club MTV gezien waar ze optraden. Helaas maar twee nummers. Ik ben van plan om 1 van hun cd's te kopen, maar welke is het beste?
* vector200 is spontaan fan geworden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |