Resolutie max. 2032 x 1524
Beeldpunten 3,1 megapixel
Lens 36 - 144 mm.
Optische zoom 4 x
Digitale zoom 3,5 x
Gevoeligheid 100, 200, 400
Scherpstelling automatisch
Zoeker LCD, optisch
Na een week of 2 kreeg ik het idee dat de foto's ineens van een totale klote kwaliteit waren. Ik heb hieronder 2 foto's als voorbeeld. Ik heb ff 2 stukjes uitgesneden in photoshop, dan hoef ik geen foto's van 2032 x 1524 te uploaden.
Wat denk je nu als je die 2 foto'tjes bekijkt ? Lijkt nergens op toch ?
Dus ik mijn camera opgestuurd naar Kodak, vandaag ruim 2 weken later krijg ik hem terug. Maar het is nog steeds hetzelfde
Het is toch duidelijk dat die foto's van slechte kwaliteit zijn en er dus iets mis is met mijn camera ? of niet ?
quote:maximale
Op donderdag 31 juli 2003 11:52 schreef fotoloog het volgende:
in welke resolutie heb je ze geschoten?
quote:Ik heb ze ook maar ff snel als voorbeeld genomen, camera stond iig op een vaste ondergrond
Op donderdag 31 juli 2003 11:54 schreef Joene het volgende:
ik denk eerder dat het aan de manier van fotograveren ligt , dan aan de camera ik heb de fotoos is even bekeken , met ulead maar opzich zijn de fotoos wel goed alleen de belichting is kut.
en probeer anders eens een foto te maken van iets waarvan je ook een foto hebt gemaakt toen ie het nog wel goed deed.. en dan vergelijken, ms kun je zo iets ontdekken?
quote:maar zou de camera kapot kunnen zijn ?
Op donderdag 31 juli 2003 11:55 schreef Joene het volgende:
tsja het is en blijft geen canon kwaliteit
quote:kan je niet een foto maken die het zelfde is als een foto die wel goed is naar jou mening ? om zo kwaliteits verlies met exact dezelfde instellingen aan te tonen ?
Op donderdag 31 juli 2003 11:55 schreef Tburg het volgende:[..]
Ik heb ze ook maar ff snel als voorbeeld genomen, camera stond iig op een vaste ondergrond
quote:ik zie niks kapot , ik vind dat het licht wat raar verdeeld is maar dat zal meer aan jou liggen dan aan de camera denk ik , zet hem is gewoon op automatische mode ?
Op donderdag 31 juli 2003 11:56 schreef Tburg het volgende:[..]
maar zou de camera kapot kunnen zijn ?
quote:niet als je zelf de instellingen verpieeeeeeeeept.
Op donderdag 31 juli 2003 11:56 schreef fotoloog het volgende:
ook al is het een kodak,je mag toch wel wat beters verwachten dan deze kwaliteit!
quote:ja dus zijn wrs de instellingen verkut
Op donderdag 31 juli 2003 12:01 schreef Disher het volgende:
je zou eerder zeggen dat ie op 1,5 of 2 megapixel geschoten is...
quote:bron
Resolution/Sharpness: Resolution seems to be the DX6340's weak point, as it showed noticeably less detail in its shots of the "laboratory" resolution test chart than most three megapixel models I've tested, only about 950 lines per picture height, compared to 1,100 or more for competing models. It will still produce good-looking 8x10 prints, but if you're a resolution fanatic, you'd do better with a competing model. In the resolution test, the 6340 began showing artifacts at resolution levels as low as 600 lines, I found "strong detail" to about 950 lines, and "extinction" of the target patterns occurred at between 1,100 and 1,200 lines.
Daar vind je ook test-foto's, die kun je dan met eigen foto's vergelijken. Als ik bovenstaande text zo lees is het gewoon geen fantastische camera.
quote:kijk dan ff in je handleiding naar de fabrieksinstellingen...
Op donderdag 31 juli 2003 12:02 schreef Joene het volgende:[..]
ja dus zijn wrs de instellingen verkut
Alleen als het donker/schemer is krijg je korrels, maar dat hebben de meeste camera's wel in het donker
Magoed, je kan toch ffies naar de winkel gaan en daar vragen/ruilen. Ook kun je de foto's naar Kodak sturen. Dat het geen Canon is zegt nix, want ook Canon heeft kuren zo nu en dan. Kodak is in principe een prima camera voor een knappe prijs.
-> Voorbeeld foto's zijn niet supermooi, maar stukken beter dan van jou, het lijkt erop dat je CCD niet goed is of je lens goor/stuk/scheef/e.d.
Hebbie em laten stuiteren toevallig?
[Dit bericht is gewijzigd door NiGeLaToR op 31-07-2003 12:14]
quote:Dan mag jij me vertellen met voor instellingen je de fotokwaliteit voor elkaar krijgt die ik zie. De foto's zijn gewoon niet scherp, en bij scherpe contrastvergangen zitten 'randjes'. Het lijkt wel de brakke kwaliteit die uit een goedkoop HP-lor kwam die ik ooit had.
Op donderdag 31 juli 2003 12:02 schreef Joene het volgende:
ja dus zijn wrs de instellingen verkut
Ik ben heel bang dat deze camera kwalitatief gewoon niet zo goed is.
quote:maar niet te vergelijken met de g1/g2/g3/g4/g5
Op donderdag 31 juli 2003 12:06 schreef NiGeLaToR het volgende:
Heb de 6330 in m'n bezit (met betere reviews wat ik zo zag, maar volgens mij verder hetzelfde) en de foto's zien er echt wel veel beter uit!!Alleen als het donker/schemer is krijg je korrels, maar dat hebben de meeste camera's wel in het donker
Magoed, je kan toch ffies naar de winkel gaan en daar vragen/ruilen. Ook kun je de foto's naar Kodak sturen. Dat het geen Canon is zegt nix, want ook Canon heeft kuren zo nu en dan. Kodak is in principe een prima camera voor een knappe prijs.
quote:zo onscherp ? ik vrees gewoon dat hij een of andere vage mode aan heeft staan en daar overheen kijkt... mislukte digitale zoom ofzo.
Op donderdag 31 juli 2003 12:07 schreef JeroenH het volgende:[..]
Dan mag jij me vertellen met voor instellingen je de fotokwaliteit voor elkaar krijgt die ik zie. De foto's zijn gewoon niet scherp, en bij scherpe contrastvergangen zitten 'randjes'. Het lijkt wel de brakke kwaliteit die uit een goedkoop HP-lor kwam die ik ooit had.
Ik ben heel bang dat deze camera kwalitatief gewoon niet zo goed is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |