deel 4 !
vervolg van Islam en misverstanden deel 3
hier kun je je ook nog even inlezen in dit topic ! http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/index_d.html
quote:In de Islam zullen ook best goede dingen gebeuren, net als in het Christendom. Het probleem van beide is dat ze een m.i. verkeerde oorzaak van deze goede dingen gebruiken.
Op dinsdag 29 juli 2003 22:02 schreef the.moderator het volgende:En als het om de Islam gaat heb jij last van MYOPIA GRAVIOR
Ik heb nog steeds niet goeds over de Islam en de Quran gehoord?! Ik wil je wel ff een leesbril lenen.
quote:...links te laten liggen bedoel je ?
schatje schreef:Een matige moslim of christen weet bepaalde citaten op de juiste waarde te schatten.
quote:Dat boeit niet echt. Zolang het daarbij blijft. Als het dat overschrijdt dan geldt de Wet van de Sterkste. Ik "geloof/hoop" dat het hier de Sterke arm van de Wet is. Welke wetten er elders in de Wereld gelden dat heeft men dan als volk voor gekozen. Daar kun je tegen vechten en als je het overleeft kun je dat instellen.
Op dinsdag 29 juli 2003 21:59 schreef concac het volgende:[..]
dit noem ik pas haat [afbeelding]
[afbeelding]
quote:Jij zou dat kunnen stellen maar het is aan de gelovige om dat voor zichzelf te beoordelen. Ik denk dat er mening "moslim" inderdaad een paar mensen aan de kaak willen stellen. Als je iemands zienswijze niet begrijpt is het moeilijk om te stellen hoe men ergens op reageert.
Op dinsdag 29 juli 2003 21:32 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Ik zou dit topic hoogstens "aan de kaak stellend" willen noemen. In dit topic worden er geen consequenties aan verbonden !
quote:Nou als er foto's van Bin Laden of van A.H. worden getoond in een grote demonstratie noem ik dat haatdragend.
Op dinsdag 29 juli 2003 22:18 schreef sampoo het volgende:
Dat boeit niet echt. Zolang het daarbij blijft. Als het dat overschrijdt dan geldt de Wet van de Sterkste. Ik "geloof/hoop" dat het hier de Sterke arm van de Wet is. Welke wetten er elders in de Wereld gelden dat heeft men dan als volk voor gekozen. Daar kun je tegen vechten en als je het overleeft kun je dat instellen.
quote:Ja.
Op dinsdag 29 juli 2003 22:09 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
...links te laten liggen bedoel je ?
quote:Maar waarom laten ze dan niet de hele koran links liggen vanwege deze citaten en waarom vertrouwen ze niet gewoon op hun eigen inschattingsvermogen.
Op dinsdag 29 juli 2003 22:31 schreef schatje het volgende:[..]
Ja.
quote:Dat is een leuk sommetje, maar volgens mij klopt het niet. Het erfrecht zoals door Mohammed (vzmh) is bedacht, is zeer sociaal en uniek voor z'n tijd. Er kunnen in totaal 4 vrouwen zijn die ieder volgens deze berekening 1/8 deel zouden moeten krijgen. Dat is in totaal dus de helft. Dit bedrag (of aantal geiten, kamelen etc.) kan echter niet binnen bovenstaande berekening vallen. Meer dan de helft is al verdeelt!
Op dinsdag 29 juli 2003 20:48 schreef concac het volgende:Andere vraag voor de islam kenners.
Als Allah aller machtigst is en alles weet waarom zijn er onwaarheden in de koran??
deze reken fouten.(van andere site)
code:I have $240,000 but my family will get inherit $270,000 from me. Seems like Allah wasn't paying any attention in Elementary school.vrouw 3/24
dochters 16/24
vader 4/24
moeder 4/24
______________+
totaal 27/24conclusie koran is geen heilige boek maar geschreven door stelletje dombos.
Het gaat dus op strikte rangorde. Waarbij de echtgenoten idd in het gedrang kunnen komen. De eigen familie van die vrouwen heeft ook nog een bruidschat betaald. Dat hebben ze gedaan, om daarmee aan te geven dat de zorg voor de vrouw bij de schoonfamilie komt te liggen.
De verdeling van de erfenis gaat dus op zeer rituele manier, waarbij vaak (of altijd?) een scheidsrechter aanwezig is. De maximale helft van de erfenis is iets waar de vrouwen aanspraak op zouden kunnen maken als die beschikbaar is of via de erfrechthebbenden en dat zijn iig ook hun kinderen en vica-versa.
Als je de vrouwen als begunstigde-achteraf kiest dan klopt het schema zelfs bij maximaal 4 vrouwen wel:
code:Het bedrag waar de vrouwen inprincipe recht op hebben kan dus achteraf op ieders deel worden ingehouden. Waarbij ook nog gesteld is dat alle vrouwen een exact gelijk deel moeten ontvangen.dochters 16/24
vader 4/24
moeder 4/24
______________+
totaal 24/24 -> 4 x 3/24 voor de vrouwen is max.1/2 erfenis!
Zelfs de slaven worden niet vergeten als het om erfrecht gaat, alhoewel zij wel helemaal achteraan staan. Toch mogen ook zij niet tekort gedaan worden. Dit is eigenlijk het enige positieve en vooruitstrevende dat ik in de Quran heb kunnen vinden.
Eventuele correcties gaarne door echte Islamkenners! Aan commentaar van wannabe Muslims heb ik geen behoefte.
quote:Ze vertrouwen toch al op hun eigen inschattingsvermogen doordat men de Koran niet letterlijk interpreteert.
Op dinsdag 29 juli 2003 22:48 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
Maar waarom laten ze dan niet de hele koran links liggen vanwege deze citaten en waarom vertrouwen ze niet gewoon op hun eigen inschattingsvermogen.
bron: http://www.groene.nl/1995/06_14/islam.html
[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 29-07-2003 23:23]
quote:Taliban staat voor wahabitisme, en tolereren geen andere interpretaties van de Islam.
Op dinsdag 29 juli 2003 22:44 schreef concac het volgende:
wie is nou de ware moslim?? zakjapper bijv zegt dat de talibans niet de ware moslims zijn. Maar als je aan een taliban vraag wie is de ware moslim,dan zegt ie dat hij dat is.
Het Saudische koningshuis is er ook een groot liefhebber van .
quote:Kun je die post nog even inkorten d.m.v. van een samenvatting van 3 of 4 regels en de hele tekst weghalen. De hele brij tekst vinden we dan zelf wel via de link naar de bron.
Op dinsdag 29 juli 2003 23:08 schreef zakjapannertje het volgende:- hele brij tekst -
bron: http://www.groene.nl/1995/06_14/islam.html
quote:Dat laatste verbaast mij niets.
Op dinsdag 29 juli 2003 23:13 schreef schatje het volgende:Taliban staat voor wahabitisme, en tolereren geen andere interpretaties van de Islam.
Het Saudische koningshuis is er ook een groot liefhebber van
.
quote:Ik denk dat dit stuk van dezelfde schrijver Aart Brouwer meer to the point is. Het is geschreven na 11-09-01 en ... ach lees het zelf maar
Op dinsdag 29 juli 2003 23:08 schreef zakjapannertje het volgende:
Enkele mensen over islamitische landen in de 20e eeuw, uit 1995, maar nu nog wel relevantbron: http://www.groene.nl/1995/06_14/islam.html
quote:Ik zeg ook niet dat het niet haatdragend is maar dat stoort mij niet. Je kan haat dragen en die kan je ook verbaal uiten. Haat kan je onderdrukken maar ik wil liever weten waar het gevaar vandaan komt. Op het moment dat zij geweld gebruiken veranderd het. Nu is het gewoon een vorm van meningsuiting. Het liefst zou ik willen dat ze dit niet hadden maar ze overtuigen gaat mij net zo goed niet lukken. De waarheid kent verschillende gezichten. Daarom ook niet echt boeiend. "You got to serve somebody".
Op dinsdag 29 juli 2003 22:23 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Nou als er foto's van Bin Laden of van A.H. worden getoond in een grote demonstratie noem ik dat haatdragend.
Nu is het tijd om naar bed te gaan. Althans voor mij.
quote:waarom stoort het jou wel dat we hier de islam bekritiseren, is dat geen vorm van "meningsuiting"?
Op dinsdag 29 juli 2003 23:45 schreef sampoo het volgende:[..]
Ik zeg ook niet dat het niet haatdragend is maar dat stoort mij niet. Je kan haat dragen en die kan je ook verbaal uiten. Haat kan je onderdrukken maar ik wil liever weten waar het gevaar vandaan komt. Op het moment dat zij geweld gebruiken veranderd het. Nu is het gewoon een vorm van meningsuiting. Het liefst zou ik willen dat ze dit niet hadden maar ze overtuigen gaat mij net zo goed niet lukken. De waarheid kent verschillende gezichten. Daarom ook niet echt boeiend. "You got to serve somebody".
Nu is het tijd om naar bed te gaan. Althans voor mij.
de waarheid moet je kunnen bewijzen. dat mohammed in zijn dromen een engel heeft gesproken is niet te bewijzen. Iedereen kan dat beweren.
Als ik met een paar kinderen van 9 sex heb, paar mensen afslacht, paar karavanen plunder, een paar slaven heb, en een paar kamelen heb.en ik beweer dat ik gisternacht een engel heb gesproken, word ik dan ook een prefeet?
moeten de mensen dan ook 5 keer per dag bidden voor mij??
als de koran de boodschap is van Allah waarom staan er reken fouten erin. Als Allah het universum kan scheppen dan maakt ie toch niet zulke reken fouten??
Fouten maken is menselijk, conclusie de koran is niet een boodschap van allah maar geschreven en verzonnen door mensen. Is gewoon een grote hoax waar velen erin zijn getrapt
[Dit bericht is gewijzigd door concac op 30-07-2003 02:04]
quote:Religieuze wetten? Het sharia-strafrecht? * Leuk geloof is dat D E I S L A M ! Hoezo vooroordelen?
Doodvonnis voor overgieten van vrouw met zuur in Bangladesh 29-07-2003Een Bengalese man is dinsdag ter dood veroordeeld omdat hij zijn toen 9-jarige echtgenote bijtend zuur in het gezicht heeft gegooid, maakte zijn advocaat bekend. Het meisje liep ernstige brandwonden op in haar gezicht, op haar schedel en hals, en verloor een oog en het gehoor in haar linkeroor. De veroordeelde moet tevens omgerekend bijna 800 euro smartengeld betalen aan het slachtoffer.
De aanval vond plaats in 1998. De man was net een maand met het meisje getrouwd en eiste dat zij haar ouderlijk huis verliet om bij hem in te trekken. Zij weigerde en ook haar vader zei dat de man moest wachten tot zij meerderjarig was. De echtgenoot werd daardoor zo woedend dat hij een glas zuur over haar heen goot. Buren hoorden het meisje schreeuwen en overmeesterden de man, die zij aan de politie uitleverden.
Volgens de grondwet is het trouwen met minderjarigen in Bangladesh verboden, maar de religieuze wetten in het land staan dat wel toe. Veel arme ouders huwelijken hun dochters op jonge leeftijd uit.
In 2002 zijn minstens 315 vrouwen overgoten met zuur. Meestal waren de daders door afgewezen aanbidders of boze echtgenoten, die hun slachtoffer uit wraak willen verminken. Het is in Bangladesh gebruikelijk dat een rechtszaak jaren duurt omdat rechtbanken omkomen in het werk en het horen van getuigen vaak lange vertragingen oploopt.
http://www.guardian.co.uk/international/story/0,3604,1002200,00.html
" fundamentalist Jamaati-e-Islami party, were arrested but have not been charged. " zulke mensen worden daar niet eens berecht
quote:Slechte moslims bestaan natuurlijk niet. Daar komt die redenering gewoon op neer. De nieuwe Ubermensch is gecreeerd.
Op dinsdag 29 juli 2003 22:44 schreef concac het volgende:
wie is nou de ware moslim?? zakjapper bijv zegt dat de talibans niet de ware moslims zijn.
quote:En hoe kan immers met dergelijke fouten (en de wetenschappelijke fouten natuurlijk zoals de platte aarde) nou in godsnaam goddelijk zijn.
Op dinsdag 29 juli 2003 22:48 schreef Viola_Holt het volgende:
Maar waarom laten ze dan niet de hele koran links liggen vanwege deze citaten en waarom vertrouwen ze niet gewoon op hun eigen inschattingsvermogen.
quote:Inderdaad. Gelovige slaven delen ook mee. Ongelovige slaven worden gewoon mee verdeeld.
Op dinsdag 29 juli 2003 23:03 schreef the.moderator het volgende:
Zelfs de slaven worden niet vergeten als het om erfrecht gaat
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 01:24 schreef concac het volgende:
Als ik met een paar kinderen van 9 sex heb, paar mensen afslacht, paar karavanen plunder, een paar slaven heb, en een paar kamelen heb.en ik beweer dat ik gisternacht een engel heb gesproken, word ik dan ook een profeet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |