"Hallo vriendjes en vriendinnetjes.... Helaas hebben we deze maal minder goed nieuws.
De zomertournee van Bassie & Adriaan is stopgezet.
De reden: Adriaan moet geopereerd worden in zijn mond en daardoor kan hij niet praten en zingen.
Dit is geen leuk nieuws, maar je weet; Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!
En dat hoopt Adriaan weer snel te kunnen doen."
quote:Je vergeet te zeggen dat je het erg vind voor Adriaan
Op woensdag 30 juli 2003 09:19 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hey HALLO!Kunnen we weer even normaal gaan doen? Geen gevit op elkaar, zeker geen slowchat? Jezus, ik kan niet eens meer een dagje weg hoor.
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 10:16 schreef crookatwork het volgende:[..]
Je vergeet te zeggen dat je het erg vind voor Adriaan
quote:Helaas ziet het er ook naar uit dat de echte afscheidsshows van B&A die in Jan. 2004 zouden worden gehouden ook niet doorgaan.
Op donderdag 31 juli 2003 20:04 schreef Petracev het volgende:[..]
quote:
De acrobaat huilt, zijn fans treurenHELLENDOORN - Wat er ook gebeurt: altijd blijven lachen, zegt Adriaan altijd. Maar aan het einde van zijn allerlaatste voorstelling met Bassie, in Hellendoorn, krijgt de acrobaat het te kwaad. Zijn stem breekt. Het publiek huilt mee.
Het is het meest beladen optreden uit hun 45-jarige carrière. Bassie en Adriaan, de twee onafscheidelijke kindervrienden, stoppen er mee. Dat waren ze al van plan. De ontdekking van speekselklierkanker bij Adriaan dwong het duo echter om eerder dan gepland afscheid te nemen van hun fans. Gisteren dus, in het Avonturenpark Hellendoorn.
We zullen het publiek niets laten merken, maar het mag duidelijk zijn dat ik met mijn gedachten ergens anders ben, zegt Aad van Toor, alias Adriaan, vooraf. Eerder dan gebruikelijk is hij al in Hellendoorn. Normaal meldt hij zich pas vlak voor de voorstelling om zich snel om te kleden. Dit keer is hij uren eerder aanwezig. Zon twintig familieleden zijn meegekomen. Ze willen zelf getuige zijn van de laatste Lachspektakelshow.
Veel bezoekers van het Avonturenpark zijn speciaal voor het illustere clownsduo gekomen. Zoals Drusilla Meenink uit Doetinchem met haar zoontjes Pjotr (5) en Morten (4). Hoe het kan dat zon grote sterke acrobaat toch opeens ziek is, vraagt hij zijn moeder. Die moet het antwoord schuldig blijven. Waarop Pjotr zelf maar het antwoord geeft. Hij moet ook niet van die gevaarlijke kunstjes doen.
De voorstelling voor zeshonderd man publiek loopt zoals Adriaan dat heeft voorspeld. Niemand merkt iets van de extra spanning. Dus is het gewoon Hallo vriendjes en vriendinnetjes. En dus krijgt domme Bassie natuurlijk een plens water op zn kop. Net als altijd.
Maar als de afscheidstune klinkt, is het allemaal opeens anders. Bassies vrouw en twee dochters bestijgen het podium met bossen bloemen. Adriaan pakt de microfoon. Willen jullie meer?, vraagt hij zijn fans. Ze brullen enthousiast mee. Dan wordt het stil. Nou, ik moet ook nog meer, vervolgt de geëmotioneerde acrobaat. Omdat ik ziek ben, moet ik naar het ziekenhuis en kunnen we voorlopig niet meer optreden. Dag allemaal! De laatste woorden worden gesmoord in tranen. Bassie slaat een arm om hem heen.
Het publiek huilt mee. Wat zielig, roept ook Drusilla Meenink. Zoontje Pjotr knikt sip. Eigenlijk wilde zijn moeder Bassie en Adriaan nog op de video zetten. Maar dat kan ik hem nu niet aandoen.
Adriaan loopt na afloop snel naar zijn kleedkamer. Een professioneel lachje en een zwaaiende hand, dat is het. Even niet op de foto, even geen handtekening of een praatje met zijn fans. Hoe het nu verder gaat? We weten geen van allen of dit echt de laatste voorstelling was. Ik sta al 45 jaar op de planken, misschien is dat wel lang genoeg geweest. Ik maak even geen plannen, ik ben nu een product van de dag.
Als de uitslagen van het onderzoek gunstig zijn, dan kan hij volgende week al worden geopereerd. Dat is het meest positieve scenario. Ik ben een optimist, dus daar hou ik me maar aan vast.
http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC/0,2622,1650-Voorpagina__1711123_,00.html
quote:
Hallo vriendjes en vriendinnetjes,
Hier weer wat nieuws van mij en na maanden van slecht nieuws kom ik gelukkig met goed nieuws!Ik ben inmiddels geopereerd en alles is goed gegaan. Het was een grote en zware operatie, maar dankzij goede dokters en lieve zusters ben ik al een heel stuk opgeknapt en voel me, vooral sinds gisteren (15 september) een heel stuk beter. De dokter die me geopereerd heeft,
vertelde me dat in mijn halsstreek de ziekte niet is aangetroffen en dat met 99% zekerheid het gezwel uit mijn mond volledig is weggehaald.Over een paar weken hoor ik of verdere behandeling (bestraling) nog nodig is. Ik praat en eet nog een beetje moeilijk (mijn tong is nog gedeeltelijk gevoelloos en daardoor bijt ik regelmatig in mijn tong)(NIET LACHEN DIT IS NIET LEUK)...:)
Maar voor de rest herstel ik heel snel.Dat ik zo snel herstel heb ik volgens mij voor een groot deel aan jullie, mijn fans (en oudere fans) te danken. Twee maanden lang ontving ik dagelijks van jullie tientallen kaarten, tekeningen en brieven en die stonden vol met lieve, sympathieke en hartverwarmende woorden. Daarbij kwamen ook nog eens honderden e-mails en die kwamen niet allemaal uit nederland. Ook uit Belgie, Spanje, Amerika en Canada kwamen veel e-mails en al die sympathieke reacties deden me heel goed.
Ik kreeg de laatste maanden zoveel bloemstukken dat onze huiskamer er soms uit zag als een bloemenwinkel. Je weet mijn spreuk was en is nog steeds "Wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen"
Lachen heb ik, ondanks de moeilijke tijd, maar dankzij hulp van goede vrienden heel veel gedaan.Maar ik pinkte ook menig traantje weg als ik de brieven, tekeningen en kaarten las, die jullie me stuurden. Dat waren geen tranen van verdriet maar van blijdschap. Ik was en ben nog steeds heel blij met al jullie lieve reacties en voel me heel gelukkig dat ik zulke fijne, lieve, geweldige, jofele, grandioze, enorme en aardige fans heb.
Allemaal heel hartelijk bedankt.
jullie vriend Adriaan
quote:Schreef ie dat echt?
Op woensdag 17 september 2003 20:00 schreef static het volgende:
Nieuwe brief van Adriaan:
"NIET LACHEN DIT IS NIET LEUK)..."
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 17-09-2003 20:05]
quote:Yep.
Op woensdag 17 september 2003 20:02 schreef SunChaser het volgende:[..]
Schreef is dat echt?
quote:Inderdaad
Op vrijdag 1 augustus 2003 11:38 schreef CloudStrife het volgende:
Aadje je bent een topper!
Hopelijk ben je weer snel de oude!
quote:
Rotterdam, 30-09-'03Hallo vriendjes en vriendinnetjes,
Hier weer nieuws van mij en deze keer is het niet zulk goed nieuws. Wij zongen vroeger een
liedje met de titel, "Na regen komt weer zonneschijn." Maar helaas, het kan ook gebeuren
dat er na zonneschijn weer een paar regendruppels vallen en dat is deze week gebeurd. Twee
weken geleden schreef ik nog; "Door de operatie is met 99% zekerheid het hele gezwel uit
mijn mond verwijderd." Maar helaas, die 1% was er nog en nu blijkt, na een heel
grondig onderzoek, dat het niet zeker is dat het gehele gezwel uit mijn mond weg is.
Daarom is besloten het mogelijke restant van het gezwel bestralen. Dat betekent dat ik in
de komende weken 30 keer een bezoek breng aan het Erasmus MC in Rotterdam. De behandeling
zal de eerste maanden nadelige gevolgen hebben voor mijn mond en tong en het is daardoor zeker
dat de geplande afscheidsvoorstellingen op 2, 3, en 4 januari in de Topsporthal in Rotterdam
niet door gaan. We gaan nu bekijken of het een paar maanden later wel mogelijk is. (Voor meer
informatie zie afscheidsvoorstelling) Ik hoop de volgende keer weer leuk nieuws te kunnen
schrijven, maar je weet het, wat er ook gebeurd, altijd blijven lachen.
Groeten van je vriend
AdriaanP.S. Nogmaals bedankt voor alle e-mails, kaarten, brieven en tekeningen.
Het zijn er inmiddels een paar duizend geworden.
Na 47 jaar is het voorheen onafscheidelijke duo Bassie en Adriaan niet alleen zakelijk, maar ook privé uit elkaar gevallen. De twee broers verklaren elkaar voor gek.
Ze hebben ruzie gekregen nu hun afscheidstournee niet doorgaat, omdat bij Adriaan van Toor (61) kanker is geconstateerd. ,,Bas kan het applaus nog niet missen, ik heb het idee dat hij denkt dat mijn ziekte een smoesje is. Hij is hier in vier maanden nog maar twee keer geweest. Ik had nooit verwacht dat hij me zo in de steek zou laten. Ze zeggen wel: als je ruzie in de familie hebt en er gebeurt iets ergs, dan leg je het bij om elkaar te kunnen steunen. Bij ons is het omgekeerde gebeurd. Het is mijn broer, maar zoiets praat je niet meer uit. Dit zal altijd een wond blijven. Eén die moeilijker geneest dan de snee in mijn hals.''
Naar de reden voor het uitblijven van steun, moet de gepensioneerde acrobaat gissen: ,,Er zijn twee mogelijkheden: of hij is eigenlijk een Jan Lul óf hij spoort niet meer.''Volgens Bas van Toor (68) is het Adriaan zelf die door zijn ziekte 'geestelijk aan zijn einde' is geraakt: ,,Hij heeft zelfs gedreigd mij kapot te maken.'' Bas van Toor zegt stiekem geluidsopnames te hebben gemaakt van gesprekken met zijn broer waaruit dit zou blijken.
Bron: AD
quote:Hoezo niet
Op zaterdag 8 november 2003 11:36 schreef Cynix ® het volgende:
Zo, die gaan ff lekker. Nou ja, echt sympathiek waren ze toch al nooit.
quote:Zit wel iets in, Bassie heeft ongeveer 20 jaar geleden mijn broer keihard in z'n arm geknepen hier op de kermis
Op zaterdag 8 november 2003 13:14 schreef Cybart het volgende:
Bassie
zie je wel dat het een k*t clown is
eerst mept ie kinderen
nu gaat ruzie zoeken ie zijn broer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |