quote:Het zal je maar overkomen
In Saudi-Arabië is mogelijk een record gevestigd als het gaat om de kortste echtverbintenis. Een man uit Mekka scheidde enkele minuten na de huwelijksvoltrekking van zijn vrouw, omdat haar broer een foto van het pasgetrouwde paar had gemaakt. Dat heeft de Saudische krant Arab News maandag gemeld.
Aanhangers van de fundamentalistische wahabitische leer van de islam keuren foto's en andere afbeeldingen van mensen om religieuze redenen af. De bruidegom wilde eerst de fotograaf te lijf gaan, maar bruiloftsgasten wisten hem daarvan te weerhouden. Daarop besloot hij van zijn kersverse bruid te scheiden. Daarvoor hoeft een man in Saudi-Arabië alleen maar drie keer te zeggen dat hij zijn vrouw verstoot.
Ge-wel-dig systeem zeg
quote:Dat moeten ze op Fok! ook invoeren.
Op maandag 28 juli 2003 11:26 schreef mcintosh het volgende:
Drie keer zeggen " oprotten" en klaar!Ge-wel-dig systeem zeg
quote:Ja, ik wil die foto's zelf ook wel eens zien! Ze moet dus we worden
Op maandag 28 juli 2003 11:26 schreef SunChaser het volgende:
Gelukkig hebben ze de foto's nog.
quote:Moet je eerst wel trouwen hier he :p
Op maandag 28 juli 2003 11:27 schreef SunChaser het volgende:[..]
Dat moeten ze op Fok! ook invoeren.
Maar lekker dan, even getrouwd en weer daggie
Rare lui die mensen
quote:Wel vreemd, maar het kan wel heel erg handig zijn
Op maandag 28 juli 2003 11:26 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Goh, moet je oppassen als je een keer ruzie hebt. Ik roep ook weleens in een opwelling dat ik bij mijn vriendin weg ga. Doe het 3x, dan ben je ineens gescheiden. Rare regels hebben ze daar.
quote:Dat was hier in de middeleeuwen niet anders. Indien je als man 3x tegen je vrouw 'Ik ontsla u' zei, was je officieel gescheiden.
quote:En dat vinden sommige mensen dan een tijd zonder vooruitgang
Op maandag 28 juli 2003 11:37 schreef MSXUser het volgende:[..]
Dat was hier in de middeleeuwen niet anders. Indien je als man 3x tegen je vrouw 'Ik ontsla u' zei, was je officieel gescheiden.
quote:Tegenwoordig ook geldig indien het gemeldt wordt per SMS
quote:ja dat vraag ik me ook af .......
Op maandag 28 juli 2003 11:49 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Telt het eigenlijk alleen als je drie keer achter elkaar zegt dat ze op moet tiefen, of telt het ook als je in 30 jaar huwelijk in totaal drie keer zoiets roept?
die vrouw heeft nu geen leven meer, want 'is al getrouwd geweest' (of zullen ze zoo bekrompen nou ook weer niet zijn daaro?)
Het zal wel cultuur/geloof zijn of zoiets. Maar persoonlijk vind ik het belachelijk dat:
- er geen foto's gemaakt mogen worden
- hij alleen maar een paar keer hoeft te zeggen dat ie van z'n vrouw af wil en de scheiding dan een feit is
- hij van zijn vrouw scheidt omdat iemand anders foto's maakt.
Leven ze daar nog in de pre-historie ofzo?
quote:Waarom doet dit me nou denken aan een gewaagde opmerking over de Islam van ene P. Fortuyn?
Op maandag 28 juli 2003 12:09 schreef Natalie het volgende:
Leven ze daar nog in de pre-historie ofzo?
Trouwens, moet jij niet sexen?
Ontopic: Weet iemand het antwoord op de vraag die ik hierboven stelde? Mag je in een opwelling roept dat je bij je vrouw weg wilt, en je doet dat in 30 jaar huwelijk drie keer, is het dan over en uit?
1. wist die broer niet hoe fundamentalistisch zijn zwager was?
2. was er een gemengd feest?
Daarnaast vraag ik me af hoe het zit met de huwelijkskansen voor een gescheiden vrouw die nog wel maagd is.
sommige mensen sporen echt niet in mijn ogen, maar goed als hun daar blij mee zijn.....:N dan moeten ze het lekker zelf ff weten
quote:Laat me niet over Pim Fortuyn beginnen. Die gast haalde met zijn opvattingen het bloed onder mijn nagels vandaan. Daarbij heeft die opmerking van mij niets met die Pim te maken.
Op maandag 28 juli 2003 12:11 schreef Lelijke_Aap het volgende:Waarom doet dit me nou denken aan een gewaagde opmerking over de Islam van ene P. Fortuyn?
Voor een land wat zo goed ontwikkeld is houden ze er echter wel vage 'gebruiken' op na. Kennelijk omdat het geloof hen dat oplegt. Dat dat betreft vind ik dat ze inderdaad wel iets moderner mogen worden.
quote:Werken is ook belangijk
Trouwens, moet jij niet sexen?
quote:Het lijkt me dat je het drie keer achter elkaar moet zeggen. Waarschijnlijk zal dat ook wel in de moskee moeten gebeuren oid.
Ontopic: Weet iemand het antwoord op de vraag die ik hierboven stelde? Mag je in een opwelling roept dat je bij je vrouw weg wilt, en je doet dat in 30 jaar huwelijk drie keer, is het dan over en uit?
quote:Iig bijzonder weinig
Op maandag 28 juli 2003 15:01 schreef joopmaf het volgende:
nu zie je weer hoeveel verstand die lui hebben.
totaal geen verstand
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |