abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12047206
Ik heb zelf al echt jaren dat ik een dagboek bij houd , en merk juist dat ik veel er aan heb .
Ten eerste is het een soort geschiedenis wat je schrijft van jezelf , maar het helpt me ook met problemen , dan lees ik het later terug en kan ik ook meer de orde voor mezelf erin vinden .
Ik heb er veel zelfinzicht door gekregen. Zijn er meerdere die een dagboek bijhouden ??
We are the weirdo's mr - The Craft
  zondag 27 juli 2003 @ 15:48:30 #2
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_12047239
Jow. Maar merk wel dat ik er pas inschrijf als me echt iets dwarszit. En laatste jaren is het analoge vervangen door digitale.
Confidence through competence
pi_12047245
ja doe ik ook: dingen op papier zetten werkt soms idd heel verhelderend! Alleen soms heb ik echt geen zin om te schrijven en doe ik het ook niet. Misschien omdat als ik met iets zit, ik dan 50 keer hetzelfde weer opschrijf: geeft je dan ook wel weer het inzicht dat dat dus geen zin heeft en er iets aan gedaan moet worden natuurlijk.
Nee, soms zijn er dus periodes waarin ik wel heel veel schrijf, dan weer een paar maanden niet.
Is de rest wel een regelmatige schrijver?
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
  zondag 27 juli 2003 @ 15:51:19 #4
52527 Chantal21
www.chantalsfotos.tk
pi_12047285
Ik heb er wel 1 maar moet eerlijk bekennen dat ik er ten eerste niet trouw in schrijf en dat er eigenlijk alleen maar in staat welke jongen/man het op dat moment is... heb hem laatst helemaal doorgelezen en het was niet zo zeer verhelderend wel mooie herinneringen
Je moet het niet moeilijker maken dan het is.
pi_12047328
Ik eigenlijk heel vaak dagelijk minstens mis ik een dag , en vaak doe ik het voor het slapen om ff alles van me af te schrijven , dus dan schrijf ik gewoon alles op terwijl ik op bed lig en leg het dan weer neer.
Dus echt het ordenen van de dag , ik merk wel op sommige dagen dat ik iets meer schrijf maar dan voel ik me ook echt niet in mijn hum en moet ik het toch kwijt , en dan is dagboek ideale uitlaatklep.
pi_12047347
Als ik mailtjes/posts van een jaar terug lees, word ik er juist niet vrolijker op. .
Alhoewel het schrijven op zich wel iets helpt.

[Dit bericht is gewijzigd door matthijn99 op 27-07-2003 15:55]

pi_12047349
quote:
Op zondag 27 juli 2003 15:46 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik heb zelf al echt jaren dat ik een dagboek bij houd , en merk juist dat ik veel er aan heb .
Ten eerste is het een soort geschiedenis wat je schrijft van jezelf , maar het helpt me ook met problemen , dan lees ik het later terug en kan ik ook meer de orde voor mezelf erin vinden .
Ik heb er veel zelfinzicht door gekregen. Zijn er meerdere die een dagboek bijhouden ??
Ik heb een dagboek bij gehouden in een zeer moeilijke periode van mijn leven.Het heeft me wel wat verlichting gegeven en in het begin schreef ik er elke dag in. Naderhand had ik geen zin meer om te schrijven, voor mij een teken dat het iets beter met me ging.
Ik lees ze nu nog wel is na als ik me klote voel over die moeilijke periode. Ik krijg dan een soort van uitleg over mijn eigen gevoel door wat ik in het verleden heb geschreven zeg maar.

[Dit bericht is gewijzigd door BRITTJE op 27-07-2003 15:56]

pi_12047357
Ik schrijf eigenlijk ook alleen maar de negatieve dingen op. Herkenbaar?
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
  zondag 27 juli 2003 @ 15:55:39 #9
55709 Stereotomy
pi_12047364
Zijn er ook mannen die een dagboek bijhouden....
pi_12047410
quote:
Op zondag 27 juli 2003 15:55 schreef Stereotomy het volgende:
Zijn er ook mannen die een dagboek bijhouden....
Ik heb jaren een soort dagboekje bijgehouden met al mijn "veroveringen", beschrijvingen, situaties en rapportcijfers etc.
Toen vond ik dat stoer.

Tegenwoordig niet meer.

pi_12047412
quote:
Op zondag 27 juli 2003 15:55 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Ik schrijf eigenlijk ook alleen maar de negatieve dingen op. Herkenbaar?
Nee , juist ook de positieve dingen. Het is voor mij echt ordenen van alles niet alleen negatieve maar ook positieve. Juist omdat ik er anders over blijf malen werkt een dagboek voor mij echt als afschrijven. Het is gewoon zo dat een dagboek geen advies geeft en dus geduldiger is als mensen en ik er anders mee rond blijf lopen.
  zondag 27 juli 2003 @ 15:59:59 #12
62180 Illusie
Pantyhose running in the cold.
pi_12047423
Lang leve LiveJournal.
In the end, only kindness matters.
pi_12047428
Mannen doen dat ook, maar wel weinig geloof ik.

Ik zou het niet zozeer een dagboek noemen, maar ik schrijf absoluut over mijn leven en gevoel.

Meestal is dat alleen als je je kut voelt, maar ook als er gewoon heel veel gebeurt en je de dingen graag even een plaats wilt geven.

pi_12047444
Heb ik wel eens gedaan, maar na een tijdje verscheurde en verbrande ik het altijd in de angst dat anderen het zouden lezen.

Tegenwoordig heb ik alleen maar kladblokken. Met kleine verhaaltjes, gedichtjes, songteksten, gedachten, tekeningentjes (van zeeeeer slechte kwaliteit :p). Hoewel ik daarvoor ook wel bang ben dat anderen het lezen.

zondag 27 juli 2003 @ 16:02:50 #15
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_12047468
Ik heb er een online
quote:
Lang leve LiveJournal.
Inderdaad
  zondag 27 juli 2003 @ 17:13:09 #16
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12048620
ik hou dagboeken bij...
maar omdat ik ook creatief ingesteld ben, heb ik ook zogenaamde dummies... daarin teken ik, plak plaatjes en schrijf gedichten... dat geeft ook een goed beeld van hoe ik mij op een bepaalde dag heb gevoeld...

in totaal heb ik een rij van zo'n 30 dagboeken en dummies geloof ik :S

"the dreams in which I'm dying, are the best I've ever had"
  zondag 27 juli 2003 @ 17:16:07 #17
55709 Stereotomy
pi_12048671
quote:
Op zondag 27 juli 2003 16:02 schreef sleepflower het volgende:
Ik heb er een online
[..]

Inderdaad

Whoei @ Username: Manic Street Preachers, beste albun nog wel.

Ik hou mijn dagboeken overigens lekker offline, fok! search is al erg genoeg.

zondag 27 juli 2003 @ 17:18:08 #18
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_12048709
Soms begin ik er met volle moed aan en dan kap ik er weer mee na een week, ik hou dat niet vol.

Maar ik geloof meteen dat het heel goed is om er een bij te houden het is mij dan ook vaak geadviseerd omdat ik nogal eens wisselende stemmingen heb.

*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
  zondag 27 juli 2003 @ 17:18:30 #19
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_12048718
ik heb op mijn website een soort van dagboek staan... redelijk autobiografisch... is alweer anderhalf jaar oud gelukkig
"the dreams in which I'm dying, are the best I've ever had"
  FOK!fotograaf zondag 27 juli 2003 @ 17:48:26 #20
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_12049224
hou het niet echt periodiek bij
soms moet ik het gewoon kwijt en dan ga ik gewoon typen..
de naam van het document wordt dan altijd de datum. zodat ik alles kan terug vinden....

vind het wel fijn om terug te lezen....

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_12049278
Bij mij zijn het trouwens nog ouderwetse schriften (meer dikke schriften met harde kaft omdat ik echt heel veel schrijf ) en bewaar ze ook allemaal . Het is echt iets wat voor mij waarde heeft , ook de oude omdat het toch leuk is van tijd tot tijd terug te lezen.
pi_12049394
Ik houd al sinds mn 11e een dagboek bij, dus een jaar of 13.
Heb er geloof ik bijna 10 vol nu.
Ene periode schrijf ik bijna dagelijks en dan weer een tijd niet.

Vind het wel prettig om zo op papier wat van me af te schrijven. Dus k ga nog ff door. Heb ook al een volgende liggen voor als deze vol is.
Huidige: Harry Potter schrift met harde kaft.
Volgende: schriftje met harde kaft met een zeilbootje erop.

Groetjes Nijna

Fake it till you make it...
  zondag 27 juli 2003 @ 17:59:03 #23
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_12049418
Dagboeken zijn voor vrouwen
pi_12049490
quote:
Op zondag 27 juli 2003 17:57 schreef Nijna het volgende:
Huidige: Harry Potter schrift met harde kaft.
Volgende: schriftje met harde kaft met een zeilbootje erop.

Groetjes Nijna

Is de huidige een groot bruin boek met zilverachtige spiegel , die heb ik namelijk ook en is al weer bijna vol geschreven. De volgende is een kleinere maar het is het Emily Strange dagboekje die ik wel erg grappig vond .
pi_12050970
vroeger schreef ik wel in dagboeken, maar me zusje ging dan altijd net zo lang zoeken tot ze de sleutel gevonden had en het dan lezen, dus nou schrijf ik geen dagboeken meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')