oke, ik ben pas terug van vakantie, en op vakantie, de meest perfecte dame ooit tegengekomen, de tijd die we met elkaar hebben was perfect, en ik weet dat het "op vakantie zijn" daar ook wat aan meedraagt, maar dit is bezopen want, situatieschets:
Zij woont in rusland,
ik in nederland.
ik heb zelf zoiets van; ik wil het gewoon proberen.
geld is niet het probleem, afstand zeker wel.
nu weet ik, dat veel mensen misschien denken van: Gaat nooit lukken, of denken: Als je gevoel sterk genoeg is, etc..
maar ik wil juist vragen om mensen, met dit soort ervaringen, mij misschien kunnen vertellen hoe dat is zegmaar, ik bedoel, tis 2,5 week geleden sinds ik dr zag, dus echt in de situatie zit ik nog niet, maar zij wilt het hardstikke graag, en ik ook.
en ik ben ook erg analyserend wanneer het op me eigen gevoelens aankomt, dit verdwijnt niet zomaar.
dus iemand, ervaring met dit soort lange afstand relaties, en hoe is dat bevallen? en misschien enige tips ofsow
Ik merkte later wel dat na zon half jaar ik er wat aan begon te wennen.
Ik denk dat het bij iedereen wel anders is
komt wel goed !
maar uhm, ja, ik heb dus zelf een vriendin in Noorwegen (en ze komt vrijdag weer langs *juich*). We hebben nu een jaar ofzo en dat gaat nog best goed. Elkaar nu uhm.. 4x gezien (periodes van 1 of 2 weken steeds), maar hadden daarvoor al heel veel contact op IRC.
Moet toegeven, het is soms niet leuk dat je elkaar rustig 3 maanden niet ziet ofzo, maar voor mij best uit te houden.
Ze wil ook hierheen verhuizen (ik heb haar voor gek verklaard na het zien van Noorwegen, maar ja... en ik kan momenteel nog niet daarheen verhuizen) en dan samen huisje regelen ergens
Dus ja, het kan wel degelijk goed gaan...
Maar goed als jij denkt dat je het kan.. dan moet je er gewoon voor gaan. Het jammere aan zo'n lange afstandrelatie is dat de spontaniteit er een beetje boel afgaat. Zo maar even langsgaan kan niet en jullie ontmoetingen moeten lang van te voren gepland staan. Da's natuurlijk jammer.. alhoewel sommige mensen dat ook heerlijk vinden
De ontwikkeling van je relatie loopt erg traag of staat grotendeels stil ..... dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.
quote:Ik moest daar meteen aan denken, aan dat financiele motief. Lijkt me handig als je dat ff uit vindt of dat zo is.
Op zondag 27 juli 2003 15:37 schreef Jim_Carrey het volgende:
zij wil je alleen voor je geld.
en zoiets werkt natuurlijk nooit. Hoe vaak denk je haar te zien dan?
Het hangt er ook vanaf hoe erg je het vindt om iemand lange tijd niet te zien. Je maakt het jezelf wel moeilijk.
Sinds december vorig jaar hebben we een relatie, en ben nu net 1,5 week terug van mijn bezoek aan haar. En ik mis haar op dit moment ontzettend, dus ik weet precies hoe je je voelt.
Ik hoop dat ze aan het eind van haar vakantie (eind augustus) nog naar Nederland kan komen, want er zijn gewoon een aantal dingen die ik face to face met haar moet bespreken (en waar ik niet aan toe ben gekomen toen ik daar was)
Ook ik weet niet precies wat ik met de situatie aan moet. Ik ben namelijk nog smoorverliefd op haar. Zij ook op mij, maar er is een beetje een storende factor in het geheel, namelijk haar vader.
Aangezien het voor haar haar eerste relatie is, is het voor haar vader ook moeilijk om te accepteren. Daar komt natuurlijk nog een keer bij dat ik "een buitenlander" ben, wat het voor hem nog moeilijker maakt. IK ben in ieder geval zeker van mijn gevoelens voor haar, maar ik ben bang dat ze zich teveel laat leiden door de mening van haar vader.
Soms twijfel ik wel eens..... stel dat ik hier nu in Nederland iemand tegenkom waar ik verliefd op wordt.... wat moet ik dan?
Het enige wat ik kan doen, is je heel veel sterkte te wensen met deze situatie. Een echte tip heb ik (nog) niet, want ik weet dus zelf ook nog niet precies hoe ik ermee om moet gaan.
da sviedanie-ja i spasibo, ole ole....
quote:houdoe en bedankt
Op zondag 27 juli 2003 17:10 schreef Stereotomy het volgende:
da sviedanie-ja i spasibo, ole ole....
maar zoals hier al gezegd wordt.. let beetje op de financiele situatie van haar enzo..
quote:Daar is in mijn geval geen sprake van. Haar familie is zeg maar niet onbemiddeld, dus dat is niet van toepassing in mijn geval.
Op zondag 27 juli 2003 17:12 schreef mar10e het volgende:
wow! ruslandIk vond 3 uur reizen naar m'n vriend in Zeeland al ver..
Maargoed..volg je gevoel dan kom je er vanzelf wel uit..maar zoals hier al gezegd wordt.. let beetje op de financiele situatie van haar enzo..
quote:Hijsfijn
Op zondag 27 juli 2003 17:11 schreef Vectra het volgende:[..]
houdoe en bedankt
[Dit bericht is gewijzigd door gutterichi op 27-07-2003 22:03]
quote:Okeej
Op zondag 27 juli 2003 18:32 schreef gutterichi het volgende:
oke, ff wat situatie schets, op wat gedetaileerder niveau:
ik ben 18, en zij 17, geld, speeld op deze leeftijd lang nog niet zo'n zware rol als op hogere leeftijden.
Ik ben me er sterk van bewust, dat russische dames, een geloof hebben, en dat geloof luidt: Trouw met een westerling, en alles komt goed.
zo word zij niet opgevoed, ondanks dat die ouders mij ook hadden uitgenodigd, is haar stiefvader zweeds, en haar moeder russisch, dus qua landen/cultuur/nationaliteit, is er geen probleem te bekennen.
Een iemand zei dat de cultuur veel verschilt, misschien zijn het de zweedse invloeden op haar, maar ik merk amper verschil. Er lopen hier zat leuke meiden, weetik, en heb genoeg *relaties* gehad, om te weten, dat ik het nu echt met haar heb getroffen. en dus zal het ook zeker proberen..
Verliefd wordt je op alles wat een goede chemische reactie met jou heeft (feromonen en zo). Voor hetzelfde geldt woont een meisje van haar kaliber ook in je stadt (10km radius).
Mensen die 'blind door de feromonen' zijn houden zichzelf voor de gek. Plus. Rusland... alle mensen die ik ken uit rusland/kroatie e.d. (en echt mensen en echt veel) komen hier voor de welvaart.
Liefde is leuk en mooi, echt iets wat onmisbaar is in een leven. Vaak is het juist de reden (naja biologisch gezien is het de reden voor leven) voor leven. Maar mensen hebben nog iets moois: Hersenen, Denken, Overwegen, Beslissingen nemen etc..
Maar, niet geschoten is altijd mis. Dus tja.. in deze situaties moet je er echt zelf 100% voor gaan. Als je vanaf het begin al twijfelt kan je beter stoppen. Statistisch gezien ontmoet je echt nog wel iemand in de buurt
Allereerst heb je het geloof dat ze het niet voor het geld doet, je hebt wellicht gelijk, op 17-jarige leeftijd speelt dat nog absoluut geen grote rol.
Hoe communiceren jullie? Als het gebarentaal/niet-verbaal is vooral, wees op je hoede (ze kan jou dan haast niet leuk vinden, want ze kent je niet (geen goede kennismaking zonder taal)) als ze Engels kan, leer haar eerst heel goed kennen.
Verder... tja, de ouders zijn niet dom, ze zullen hun dochter wel afstaan om naar N'land te gaan, vooral als je een goede indruk maakt (cultuur)
Groet en succes, Ro!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |