abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13011062
Ik heb zelf al een tijdje Gerbils (mannetjes: 1 Lilac, 2 Geel Wildkleur en 1 Burmees) in een zelf gemaakte bak van Acrylaatglas/plexiglas (maten: 100x45x35). Ik heb de bak in 2-en verdeeld (wel met verbinding natuurlijk); 1 gedeelte met zo'n 2/3 zaagsel, vermengd met hooi (zaagsel werkt prima bij mij, mijn beestjes hebben nooit last gehad van dat spul) en 1 gedeelte met een klein laagje houtsnippers en verder allemaal boomstammen, bloempotten etc.

Ik ga nog een bak maken en daar doe ik dan vrouwtjes in. In een oude hamsterbak (met tralies) ga ik dan af en toe een beetje fokken.

Gisteren heb ik mijn 4e mannetje gekocht. Nadat ik mijn transportbak een uurtje in de gerbil-bak had gelegd (zodat de anderen aan de nieuwe konden ruiken etc.) heb ik 'em losgelaten bij de andere 3 mannetjes. Nadat het dominante mannetje even had laten weten dat hij de baas was (achterna rennen etc.), ging het verder goed (wel een tijd in de gaten houden natuurlijk). Vanochtend lagen ze al met z'n 4en in een kluw te pitten en vandaag ging het ook goed.

Ik heb ook een aantal (Russische) dwerghamsters gehad (en er mee gefokt), maar ik kan wel zeggen dat gerbils 100x beter bevallen. Dwerghamsters zijn misschien aaibaarder, maar zijn lang zo actief niet (en vaak op de verkeerde momenten ook nog) en lang zo nieuwsgierig. Verder is het heel erg leuk om ze te zien graven, vandaar dat gedeelte met veel zaagsel. Je kunt zo een echt tunnelstelsel zien ontstaan en een landschap wat elke dag weer anders is.

Maw: GEEN DWERGHAMSTER MAAR GERBILS

Als je veel over gerbils wilt weten kan ik je 1 boekje en 1 site aanraden:

Boekje: "De Gerbil als gezelschapsdier", Fred Petrij & Netty de Wit, Etiko Uitgevers, ISBN 90-5266-143-X.
Website: http://www.petermaas.nl/gerbils/nederlands.htm

M.vr.gr.

Dennis de C.

pi_13161975
Koop in combinatie met gerbils GEEN plastic bak . Die van mij waren er in drie weken al bijna doorheen geknaagd, terwijl ze genoeg afleiding hadden. Gelukkig kon de kooi nog geruild worden.

Ik heb nu een aquarium en dat gaat prima , staat nog mooier ook vind ik, dan al dat gekleurde plastic.

Lekker springen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')