Ik ga nog een bak maken en daar doe ik dan vrouwtjes in. In een oude hamsterbak (met tralies) ga ik dan af en toe een beetje fokken.
Gisteren heb ik mijn 4e mannetje gekocht. Nadat ik mijn transportbak een uurtje in de gerbil-bak had gelegd (zodat de anderen aan de nieuwe konden ruiken etc.) heb ik 'em losgelaten bij de andere 3 mannetjes. Nadat het dominante mannetje even had laten weten dat hij de baas was (achterna rennen etc.), ging het verder goed (wel een tijd in de gaten houden natuurlijk). Vanochtend lagen ze al met z'n 4en in een kluw te pitten en vandaag ging het ook goed.
Ik heb ook een aantal (Russische) dwerghamsters gehad (en er mee gefokt), maar ik kan wel zeggen dat gerbils 100x beter bevallen. Dwerghamsters zijn misschien aaibaarder, maar zijn lang zo actief niet (en vaak op de verkeerde momenten ook nog) en lang zo nieuwsgierig. Verder is het heel erg leuk om ze te zien graven, vandaar dat gedeelte met veel zaagsel. Je kunt zo een echt tunnelstelsel zien ontstaan en een landschap wat elke dag weer anders is.
Maw: GEEN DWERGHAMSTER MAAR GERBILS
Als je veel over gerbils wilt weten kan ik je 1 boekje en 1 site aanraden:
Boekje: "De Gerbil als gezelschapsdier", Fred Petrij & Netty de Wit, Etiko Uitgevers, ISBN 90-5266-143-X.
Website: http://www.petermaas.nl/gerbils/nederlands.htm
M.vr.gr.
Dennis de C.
Ik heb nu een aquarium en dat gaat prima , staat nog mooier ook vind ik, dan al dat gekleurde plastic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |