quote:"...hij gedroeg zich verder normaal"
24/07 Bromfietser in Kassel tegengehouden met 5 promille
De politie in het Duitse Kassel heeft een 63-jarige bestuurder van een bromfiets met 5,01 promille alcohol in het bloed uit het verkeer gehaald. De uit Kazakstan afkomstige man stonk naar de alcohol maar gedroeg zich verder normaal. Hij werd tegengehouden omdat hij zonder helm reed.De bromfietser had naar eigen zeggen de afgelopen tien uur niet meer gedronken. Dat zou betekenen dat hij oorsponkelijk meer dan 6 promille in het bloed had, een gehalte dat een mens normaal gezien niet overleeft. Om aan vijf promille alcohol te geraken, moet men op korte tijd ongeveer 25 glazen alcohol achterover slaan en als het klopt dat de man al tien uur niets meer gedronken had, betekent dit dat hij in totaal 35 glazen dronk, berekende Tom Evenepoel, coördinator bij de Drugslijn.
Een doorsnee burger kan bij vier promille alcohol in coma geraken of zelfs sterven. Bij vijf promille dreigt acuut levensgevaar, aldus nog Evenepoel. Maar een zware alcoholist slaat zich daardoor. Bij zware drinkers treedt immers een zekere gewennig op en hun lever heeft zich aangepast. Begin dit jaar dronken twee Belgische caféklanten zich dood. In Adinkerke stierf een 29-jarige jongeman. Hij had 4 promille alcohol in het bloed. Bij een 62-jarige vrouw die in Bredene overleed, werd 3,48 promille aangetroffen.
De levensgevaarlijke hoeveelheid die bij de Kazak werd vastgesteld, is geen record op de Duitse wegen. In december vorig jaar hield de politie in Saksen een bestuurder tegen met 5,84 promille. In Hof in Beieren werd vorige zomer een vrachtwagenchauffeur met 5,29 promille van de baan gehaald.
tering hey, dat moet dan toch wel een heel "ervaren" drinker zijn...
of gaat het om een medisch wonder???
ontopic: Knurft... Beetje met je zatte kop op de weg rond rijden..
"Hij gedroeg zich normaal" vind ik wel een hele goeie
Mot wel een beer van een kerel geweest zijn of een kapote blaasttestdingusapperatus
Die is toen in het ziekenhuis een beetje doorgespoeld
.....volgende dag was ie wel weer op het werk.
...*bikkel*...
quote:Wie zegt dat het bier is dan. Het kan ook sterke drank zijn
Op vrijdag 25 juli 2003 15:36 schreef Chayenn het volgende:
Volgens mij las ik in de spits dat hij al 10 uur niets had gedronken, zijn oorspronkelijke promillage zou dan 6 moeten zijn. Hoeveel biertjes is 5 promillage dan? 25? Dat lijkt me wat weinig..
quote:Ja 25 vaasjes wodka
Op vrijdag 25 juli 2003 15:52 schreef ook_gek het volgende:[..]
Wie zegt dat het bier is dan. Het kan ook sterke drank zijn
quote:25 pullen Tequila
Op vrijdag 25 juli 2003 16:03 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Ja 25 vaasjes wodka
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 16:03 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Ja 25 vaasjes wodka
25 vaasjes wodka... pfffff ik word bij de gedachte ervan al misselijk
Forum Opties | |
---|---|