abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 juli 2003 @ 08:55:15 #1
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_12003565
Binnen 6 maanden een vrouw in de Serie A
Binnenkort vrouwelijke speler in 1e elftal Perugia
Vrouw in de serie A

Naar aanleiding van het bericht dat er wellicht een vrouw in de serie A gaat spelen waren er al een stel topics geopend (die weer gesloten zijn). Maar de meer algemene discussie is natuurlijk zeker interessant. Een gemengd team, in de jeugd komt het nog wel eens voor, maar is het op hogere niveaus ook mogelijk? Of wordt voetbal dan een soort korfbal?

Het is zo dat mannen gemiddeld beter kunnen voetballen, maar ik denk dat de beste NLse vrouw vast beter is dan de slechtste speler in het betaald voetbal.

Moet dat kunnen: vrouwen in de NLse competitie?

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_12003587
Tja. Blijft een heikel punt (discriminatie op grond van geslacht), maar ik vind het niet kunnen. Het gaat me niet om hoe goed ze zijn, maar voor mij is voetbal een mannensport.
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_12003640
ik zie het probleem niet echt ...
zolang er verder geen rekening mee moet worden gehouden natuurlijk...
dus niet dat je dan rustiger de duels in zou moeten gaan...
of aanklachten krijgt wegens ongewenste intimiteiten... 't is immers een contactsport ...

lijkt me overigens niet zo'n probleem want de meeste voetballende dames zijn nou niet echt van die fragiele barbie-popjes en kunnen best voor zichzelf opkomen...

al zal het wel "even wennen" zijn ...

vrijdag 25 juli 2003 @ 09:09:44 #4
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_12003707
Misschien ooit eens van die vrouwen uit het oude Oost Duitsland, tegenwoordig zijn de vrouwen toch echt fysiek niet in staat om mee te kunnen komen...
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
pi_12003716
Gezamelijk douchen...

Nee, ik denk dat het meot kunnen, als vrouwen zo goed zijn dat ze met de mannen mee kunnen komen is het goed. Je stelt als coach toch altijd je beste spelers op, en als dat dan een vrouw is: So what?

Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_12003745
Volgens mij is hier al ooit ene topic over geweest...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  vrijdag 25 juli 2003 @ 09:48:49 #7
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_12004177
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 08:55 schreef Doc het volgende:
Binnen 6 maanden een vrouw in de Serie A
Binnenkort vrouwelijke speler in 1e elftal Perugia
Vrouw in de serie A

Naar aanleiding van het bericht dat er wellicht een vrouw in de serie A gaat spelen waren er al een stel topics geopend (die weer gesloten zijn). Maar de meer algemene discussie is natuurlijk zeker interessant. Een gemengd team, in de jeugd komt het nog wel eens voor, maar is het op hogere niveaus ook mogelijk? Of wordt voetbal dan een soort korfbal?

Het is zo dat mannen gemiddeld beter kunnen voetballen, maar ik denk dat de beste NLse vrouw vast beter is dan de slechtste speler in het betaald voetbal.

Moet dat kunnen: vrouwen in de NLse competitie?

Neej!

Ik denk dat er beter een aparte competitie voor gemaakt kan worden als vrouwen zo graag willen voetballen. Dit is bij de meeste fysieke sporten zo omdat vrouwen nou eenmaal fysiek over het algemeen wat minder ontwikkeld zijn dan mannen.

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 25 juli 2003 @ 09:53:04 #8
39110 sqlsmurft
opperprutser
pi_12004236
Een ex van me speelde ook voetbal.
Nou ben ik bepaald niet conservatief maar ik vond het helemaal niets.
Enfin ik moest mee kijken op een vrije zaterdagmiddag en tot mijn grote schrik speelde madamme niet als veldspeler maar als keepster

Voor de beeldvorming:
Niet al te groot meisje met een erg mooi lichaam en dito karakter
Vrouwen die met haar op het veld stonden incl tegenstandsters hadden bovenbenen waarmee je een olifant kon wurgen, dus formaat kan je hier wel uit afleiden.

In het eerste kwartier beperkte het spel zich vooral tot de bal uit de middencirkel krijgen en daar ze allemaal ongelooflijk fanatiek zijn lukte dat niet best want elke keer zat er wel zo'n schoen cq been cq wat anders tussen.

Na een half uur kwam dan de eerste fatsoenlijke aanval. Helaas voor mij voor de tegenstandsters.... Zo'n vrouwspersoon die nr9 droeg kwam op mijn 'dinnetje afstampen. Onverschrokken en gruwelijk fanatiek als ze was dook ze op de veel te ver vooruit gespeelde bal.
Een man remt of springt ff over de keeper heen maar nee dat doet zo'n kolos dus niet dendert er gewoon over heen

Mijn ex staat naderhand wel weer op maar dit beloofde nog wat voor het vervolg en inderdaad.... Aanslagen en overtredingen waar je koud van werd en ook nog op de stomste momenten. In de rust zegt ze nog: En? Vind je het leuk? goh nou

Desalnietteplus tweede helft aanwezig gebleven bij het inmiddels omgeploegde veld maar heb niet al te veel gekeken uit zelfbescherming. Week later heb ik het maar uitgemaakt want het was duidelijk te veel voor me

Ben tegen vrouwen op voetbalvelden in het algemeen laat staan in een mannenteam. In de jeugd kan ik me er nog wel iets bij voorstellen maar na het 16-de levensjaar worden de fysieke verschillen veel te groot.

Heb ook naar de photogallery van het Ned11tal van vrouwen gekeken en sommige zouden in het Hoolscafe de belangstelling van SCH krijgen... Dus voor de testosteron is het ook niet best

Misschien een wat sexistisch stukje maar die ene wedstrijd heeft alle vooroordelen die ik al had niet alleen bevestigd maar zelfs overtroffen!
Ik vind het niks en zal het ook nooit wat vinden.

[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_12004739
In principe moet het natuurlijk kunnen, ben alleen bang dat vrouwen het nooit zullen bolwerken tegen mannen.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 juli 2003 @ 10:53:55 #10
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_12005168
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 09:12 schreef Dylan Dog het volgende:
Volgens mij is hier al ooit ene topic over geweest...
Zou best kunnen. Vaag herinner me ik er ook iets van maar dat kan wellicht Wat vinden mannen van vrouwen die meepraten....... geweest zijn, wat dus net iets anders is. Ik heb het topic over vrouwen in mannen elftallen niet kunnen vinden (maar heb ook niet heel hard gezocht).
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 juli 2003 @ 10:55:13 #11
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_12005189
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:27 schreef aldostuta het volgende:
In principe moet het natuurlijk kunnen, ben alleen bang dat vrouwen het nooit zullen bolwerken tegen mannen.
De meeste wellicht niet, maar er zullen er zeker tussen zitten die het WEL zullen kunnen bolwerken
pi_12005555
Ik denk dat het fysiek en technisch en tactisch geen probleem zal zijn en dat er in Nederland zo een dameselftal valt samen te stellen op het niveau van pak hem beet RBC. Ik ben er ook erg voor dat vrouwen op hoog niveau topsport bedrijven en alle kansen krijgen.

Maar de vraag is of je het moet willen. Deze mix heeft geen traditie en het past volgens mij niet echt bij deze sport. Geen hele sterke argumenten, dat geef ik meteen toe.

Als het om Nederland gaat: laten we eerst maar een financieel en facilitair en publicitair gaan investeren in het vrouwenvoetbal. Zolang Oranje de grote tournooien niet haalt, komt het niet op tv en daar ligt de basis van de vooruitgang tegenwoordig.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 juli 2003 @ 11:22:43 #13
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_12005715
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 11:20 schreef realist_ik het volgende:

[... off-topic want niet over voetbal...]

Voer je persoonlijke vetes met SCH maar elders uit. Hier graag ontopic...

Discussies die niet over voetbal gaan worden in VBL gevoerd in Hools [het VBL-café] # 51 En wie hebben we daar?!?

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 25-07-2003 11:25]

pi_12005757
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 11:13 schreef SCH het volgende:
Ik denk dat het fysiek en technisch en tactisch geen probleem zal zijn en dat er in Nederland zo een dameselftal valt samen te stellen op het niveau van pak hem beet RBC. Ik ben er ook erg voor dat vrouwen op hoog niveau topsport bedrijven en alle kansen krijgen.
Ben bang van niet. Nog geen 2 jaar geleden heb ik het Nederlands dameselftal in een tweetal oefenwedstrijden met heren amateurteams in actie gezien. Tegen een hoofdklasser leverde dit een 6-1 nederlaag op en tegen een tweede klasser een 2-2 gelijk spel, waar wel gewonnen had kunnen worden.

Die 6-1 was zelfs enigszins beschamend. De heren deden voor rust helemaal niks en gingen, tot grote tevredenheid van veel aanwezige vrouwen, met een 0-1 achterstand rusten. Na rust besloot de sterspeler van het team dat het maar afgelopen moest zijn en scoorde binnen 20 minuten 4 maal... Het damesteam was volledig kansloos.

Bovendien heb ik zelf in het verleden eens tegen de "leeuwinnen" gespeeld, dat was een team van de beste meisjes van 13 jaar in de regio Dordrecht. Ik speelde zelf in de D2 en mijn teamgenoten en ik waren 11 en 12, dus jonger dan de meisjes. We wonnen met 8-2....

Kan je nagaan als ze de Dordtse regioselectie van de beste jongens van 11 / 12 hadden laten spelen.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_12005758
Word helemaal niets, dat de beste Nederlandse voetbalster, beter is dan de slechtste in het betaald voetbal is helemaal lachwekkend. Want het Nederlands dames elftal verliest van jeugteams van amateur verenigen.
pi_12005798
Bij Porto wordt het verhaal lastig iig:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=30983
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 juli 2003 @ 11:27:41 #17
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_12005804
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 11:25 schreef BobRooney het volgende:
Word helemaal niets, dat de beste Nederlandse voetbalster, beter is dan de slechtste in het betaald voetbal is helemaal lachwekkend. Want het Nederlands dames elftal verliest van jeugteams van amateur verenigen.
Het kan zijn dat er gewoon niet 11 goede vrouwelijke voetballers zijn... Maar eentje kan toch wel?
pi_12005835
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 11:27 schreef Doc het volgende:

[..]

Het kan zijn dat er gewoon niet 11 goede vrouwelijke voetballers zijn... Maar eentje kan toch wel?

De beste in Nederland speelde in dat team en was de centrale verdedigster... Ze had echter niks te vertellen tegen een amateurspits. Wellicht dat de slechtste betaalde voetballer wel minder is dan die spits, dus het kan wel.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_12006007
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 11:27 schreef Doc het volgende:

[..]

Het zou lachwekkend zijn...laatst ook met golf, mocht een vrouw mee doen aan mannen toernooi, bij de vrouwen won ze alles, ze werd gewoon uitgelachen door haar mannelijk collega´s . Ze werd echt dik en dik laatste....was een pro toernooi he...

Bij vrouwen die met mannen gaan voetballen proffesioneel krijg je hetzelfde denk ik. Tis wel leuk om te zien hoe een vrouw onderuit geschoffeld word door Jaap Stam, maar op ten duur word het zielig.

pi_12006775
Doet me denken aan de zusjes Williams die kansloos verloren van die Duitse mannelijke speler die buiten de top 100 stond. En dat terwijl er over de zusjes Williams nog enige twijfel bestaat of die wel vrouwelijk zijn.
pi_12006795
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 10:55 schreef Doc het volgende:

[..]

De meeste wellicht niet, maar er zullen er zeker tussen zitten die het WEL zullen kunnen bolwerken

Ik denk dat je het verschil tussen mannen en vrouwen enorm onderschat.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  vrijdag 25 juli 2003 @ 12:12:49 #22
2618 Beezz
Criticaster
pi_12006909
Kheb ooit tegen zo'n dames elftal gespeeld, kwamen van 'n voetbalschool voor meisjes ergens in 't noorden. Ik geloof dat we uiteindelijk gewonnen hebben, de eerste 20 minuten waren we een beetje aan't 'voelen' hoe ver we konden gaan.
Toen kwamen de eerste overtredingen van de dames, sja en dat gaat 't fout en zie je toch wel heel duidelijk dat vrouwen 't zwakkere geslacht zijn in het voetbal veld. Want wordt de wedstrijd hard, dan trekken de vrouwen aan 't kortste eind, want ze zijn fysiek minder (er zijn altijd uitzonderingen), helemaal in vergelijking met prof-voetballers...

Ik heb ook nog een seizoen met een meisje in m'n team gespeeld, die is uiteindelijk naar die voetbalschool gegaan in 't noorden omdat ze zoveel schoppen kreeg.
O, jij wilt voetballen meissie, kijken of je net zo hard ben dan!!
das de instelling van een gozer als je een vrouw tegenover je hebt 't in veld. 't Lijkt mij nog erger bij prof-voetballers, als ik bij Juve zou spelen ofzo als verdediger en ik krijg 1 of andere vrouw als tegenspeelster, mooi dan dat ik er alles aan zou doen dat ze me niet voorbij komt...

al met al, lijkt 't me geen goed plan
1. omdat vrouwen 't fysiek niet aankunnen
2. omdat mannen bewust harder gaan spelen tegen vrouwen

vrijdag 25 juli 2003 @ 12:13:11 #23
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_12006918
Als een Edgar Davids dan in volle glorie een vrouwelijke tegenstander neerschopt, dan krijg je toch weer gemekker denk ik. Ik denk dat vrouwen fysiek niet in staat zijn om met de mannen mee te komen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 juli 2003 @ 12:16:23 #24
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_12007013
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 12:09 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Ik denk dat je het verschil tussen mannen en vrouwen enorm onderschat.

Ik overschat wsl de statistiek

Als het in de hele wereld 50.000 mannen betaalt voetballen zou er toch ergens een vrouw beter moeten zijn op de wereld die beter is dan een van deze heren?

vrijdag 25 juli 2003 @ 12:19:41 #25
2618 Beezz
Criticaster
pi_12007105
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 12:16 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik overschat wsl de statistiek

Als het in de hele wereld 50.000 mannen betaalt voetballen zou er toch ergens een vrouw beter moeten zijn op de wereld die beter is dan een van deze heren?

dat zou je wel denken jah

maar je kan nog zo goed zijn en dan nog geen bal raken, ik denk dat als die ene vrouw in 't veld gaat staan, ze of heel snel geblesseerd is, of gewoon helemaal niet aan de bal komt omdat ze zo hard wordt aangepakt...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')