1. Iemand die niet in een God of enig ander buiten-hier-nu-maals wezen gelooft.
2. Iemand (die wel gelovig kan zijn, want geloof is immers geen keuze) die het atheisme nastreeft
Toelichting bij 2. Je kan merken dat mensen die gelovig zijn en grote fouten maken daar over niets leren omdat zij zo'n fout altijd "als de wil van God zien". Je wordt pas verliefd op een meisje/jongen als je hoop hebt, valse hoop wordt je gegeven door je geloof in een behulpzame God. Belangrijkste argument: Geloof in een God wordt heel erg gemakkelijk politiek misbruikt.
Vergelijk de definitie van 'Satanisme'.
Een Christen en Moslim geloven (meestal, in elk geval volgens de voor hen heilige boeken) in de duivel. Ze noemen zich echter geen Satanisten. Een Satanist ben je pas als je je in dienst wilt stellen van de "duivel".
Volgens mij is God een Atheist. Natuurlijk zijn de zgn heilige boeken niet van God afkomstig en bestaan er geen profeten.
Klik op de naam van "schorpioen" voor eerdere posts onder "wie wil er een topic over atheisme"
quote:Vreemd topic dit, maar mocht het zo zijn dan denk ik dat ik me prima ga vermaken daarboven!
Is God een Alcoholist?
quote:sinds wanneer is geloof geen keuze, ik mag het geloof doen wat ik leuk vind en wat ik 'geloof'.
want geloof is immers geen keuze
quote:Ik mis bij punt 2 een definitie van Atheïsme zelf.
Op donderdag 24 juli 2003 19:25 schreef Akkersloot het volgende:
Volgens mij zijn er twee betekenissen van "Atheist".1. Iemand die niet in een God of enig ander buiten-hier-nu-maals wezen gelooft.
2. Iemand (die wel gelovig kan zijn, want geloof is immers geen keuze) die het atheisme nastreeftToelichting bij 2. Je kan merken dat mensen die gelovig zijn en grote fouten maken daar over niets leren omdat zij zo'n fout altijd "als de wil van God zien". Je wordt pas verliefd op een meisje/jongen als je hoop hebt, valse hoop wordt je gegeven door je geloof in een behulpzame God. Belangrijkste argument: Geloof in een God wordt heel erg gemakkelijk politiek misbruikt.
Vergelijk de definitie van 'Satanisme'.
Een Christen en Moslim geloven (meestal, in elk geval volgens de voor hen heilige boeken) in de duivel. Ze noemen zich echter geen Satanisten. Een Satanist ben je pas als je je in dienst wilt stellen van de "duivel".
Volgens mij is God een Atheist. Natuurlijk zijn de zgn heilige boeken niet van God afkomstig en bestaan er geen profeten.
Klik op de naam van "schorpioen" voor eerdere posts onder "wie wil er een topic over atheisme"
mijn mening (ik mag niet zeggen feit ):
god bestaat niet, dus hoe kan ie dan atheist zijn?
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 19:26 schreef vosss het volgende:[..]
Vreemd topic dit, maar mocht het zo zijn dan denk ik dat ik me prima ga vermaken daarboven!
quote:Heeft God dan echte profeten gezonden?
Op donderdag 24 juli 2003 19:29 schreef ChrisJX het volgende:
Ik snap het nietGod is Iemand die graag zou willen dat niemand in Hem gelooft...?
ontkenning van het bestaan, de bestaanbaarheid, of bewijsbaarheid van een (persoonlijke) god
en nu graag gewoon verder in het, sinds kort, daarvoor bestemde topic
quote:Daar ben ik nou volledig met je eens. Is het je opgevallen dat christenen en moslims beweren dat wanneer iemand niet in hun onzin gelooft dat die "ongelovigen" toch gelovig zijn. "Hoewel zij God kenden, hebben ze hem niet geeerd". En wij als ongelovigen moeten echt bibberen van angst als 'allah' ons het hellevuur voor houdt.
Op donderdag 24 juli 2003 19:27 schreef MarkyB het volgende:[..]
sinds wanneer is geloof geen keuze, ik mag het geloof doen wat ik leuk vind en wat ik 'geloof'.
Die Paulus en Mohammed beweren dat wij als ongelovigen "de tekens van God negeren". Daarom is het ergste lot voor ons ongelovigen gerechtvaardigd. Volgens die idioten althans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |