abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11980270
Naar aanleiding van dit topic Morgen onze nieuwe hond halen! :)) wil ik ff kwijt dat Remie ons weer moet gaan verlaten!
Het begon allemaal heel goed, maar nu telkens als hij je ff uit het zicht is breekt hij de boel af!
Gisteren morgen begon hij ineens met blaffen om 6.30 in de ochtend en s'middags had hij de bak van zijn bench helemaal kapot gegeten. Vannacht om 4.45 begon het blaffen weer!
We hadden hem voordat we naar ons werk gingen in de bench gedaan en het blaffen begon weer, omdat mijn auto niet wilde starten stonden we nog voor ons huis ik kijk om en zag dat de lamellen een beetje raar hingen zie ik daar opeens een kwispelend hondje hij had zelf met zijn tanden de bench opengekregen
We hebben hem vervolgens weer in de bench gedaan en voor we het wisten stond hij weer achter ons! Zijn eigen kussen heeft hij vannacht helemaal kapot gegeten!

Tis gewoon duidelijk dat Remie in een omgeveving moet zijn waar iemand is die heel de dag bij hem is, want hij voelt zich super alleen als we er niet zijn.

We dachten er goed aan te doen een oudere hond uit het asiel te redden, maar helaas het is ons niet gelukt!
Ik zal Remie ontzettend missen, want echt waar hoor na een week ben je echt zo gehecht aan een dier. Hopelijk is er toch nog iemand die hem een goed verblijf gunt!

[Dit bericht is gewijzigd door Beaker op 24-07-2003 10:36]

Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 24 juli 2003 @ 10:28:21 #2
44818 Scatty
nima Sana in Corpore Sano
pi_11980297
Wel eens gedacht om dat beest gewoon eten te geven
There is no place like 127.0.0.1
  donderdag 24 juli 2003 @ 10:28:21 #3
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_11980298
Tsja...

Beetje nadenken vantevoren, he?

Eikels.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_11980369
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:28 schreef Verbal het volgende:
Tsja...

Eikels.

V.

Das nou nie aardig
Wartaal.
pi_11980399
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:28 schreef Verbal het volgende:
Tsja...

Eikels.

V.

En jij moet gewoon je pleures bek houden Verbal!
We hebben de beslissing niet zomaar genomen! Hij zit niet heel de dag alleen, maar vijf minuten is al te lang voor hem!
Dat hadden we gewoon niet kunnen weten!
Dus voordat je antwoord ff nadenken he??
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_11980404
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:27 schreef Beaker het volgende:
Ik zal Remie ontzettend missen, want echt waar hoor na een week ben je echt zo gehecht aan een dier.

[afbeelding]

(Plaatje werkt niet, je kan niet linken van je eigen pc als je geen webservice geinstalleerd hebt...)

Ik denk niet dat je na een week al zo gehecht aan een hond kan zijn, dat je niet meer zonder hem kan...

Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_11980424
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:27 schreef Beaker het volgende:
Naar aanleiding van dit topic Morgen onze nieuwe hond halen! :)) wil ik ff kwijt dat Remie ons weer moet gaan verlaten!
Het begon allemaal heel goed, maar nu telkens als hij je ff uit het zicht is breekt hij de boel af!
Gisteren morgen begon hij ineens met blaffen om 6.30 in de ochtend en s'middags had hij de bak van zijn bench helemaal kapot gegeten. Vannacht om 4.45 begon het blaffen weer!
We hadden hem voordat we naar ons werk gingen in de bench gedaan en het blaffen begon weer, omdat mijn auto niet wilde starten stonden we nog voor ons huis ik kijk om en zag dat de lamellen een beetje raar hingen zie ik daar opeens een kwispelend hondje hij had zelf met zijn tanden de bench opengekregen
We hebben hem vervolgens weer in de bench gedaan en voor we het wisten stond hij weer achter ons! Zijn eigen kussen heeft hij vannacht helemaal kapot gegeten!

Tis gewoon duidelijk dat Remie in een omgeveving moet zijn waar iemand is die heel de dag bij hem is, want hij voelt zich super alleen als we er niet zijn.

We dachten er goed aan te doen een oudere hond uit het asiel te redden, maar helaas het is ons niet gelukt!
Ik zal Remie ontzettend missen, want echt waar hoor na een week ben je echt zo gehecht aan een dier. Hopelijk is er toch nog iemand die hem een goed verblijf gunt!

[afbeelding]

Jammer,

Denk je nou echt dat wij een foto op jouw HD kunnen zien

pi_11980458
Tja OEPS!! foutje!!

Hoppa foto weg!

mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † donderdag 24 juli 2003 @ 10:38:45 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_11980508
Tis heel sneu voor je, maar volgende keer iets meer nadenken en meer tijdnemen. Een hond moet wennen, niet alleen aan zijn omgeving, maar ook aan het alleen zijn. Hij-zij komt uit het asiel waar hele dagen andere honden om hem heen waren. En daarbij, een hond moet het ook leren om in een bench te zitten.

Sorry voor jou, maar ik hoop dat een hoop andere mensen hier op fok weer van leren dat je niet zo maar even een hond kan nemen.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 24 juli 2003 @ 10:39:26 #10
44818 Scatty
nima Sana in Corpore Sano
pi_11980521
wordt het nu een ander hondje of houden jullie het voor gezien?
There is no place like 127.0.0.1
pi_11980570
Je kunt dat soort dingen afleren als je maar consequent genoeg bent...

Zet de bench in je slaapkamer, Remy erin... En als hij begint te knagen gewoon bestraffen door 'foei' te zeggen en mocht alles echt niet helpen: Geef hem zachtjes met je vinger een tikje op z'n neus... Dan heeft hij wel door dat het niet mocht wat hij deed... Waarschijnlijk verveelt hij zich in de bench dus gooi er een flostouw in of desnoods een bot..

Wel een cheape bench als je hond 'm open kan krijgen btw... Goedkoop = duurkoop? Hij blaft misschien omdat hij aandacht wil, of uit moet... Jonge honden moeten een ritme krijgen en zindelijk worden. Maar je moet niet bij elk blafje of wat dan ook gelijk naar buiten rennen... Laat het hem nog maar héél even ophouden...

Het is wel zwak om het zomaar op te geven!! Je had jezelf van tevoren al moeten realiseren dat een hond iets kapot kan maken. Mensen kopen vaak 'zomaar even een hond' en komen er vervolgens achter dat er ook een hoop verplichtingen en nadelen aanzitten... Daarom heb ik ook zo'n hekel aan dierenwinkels met puppy's in de etalage... Kijk eens hoe lief!!!!! ..kom! We nemen er eentje mee...

donderdag 24 juli 2003 @ 10:44:02 #12
50662 sigterm
demon to some, angel to others
pi_11980620
Hondencursus? Trainen?
Elke hond moet opgevoed worden... je geeft zoiets niet na een dag of week op. Je neemt een hond en weet dat er consequenties aan vast zitten.
Persoonlijk een beetje zwak dat je dat arme beest na een paar dagen alweer zonder enige aandacht aan zijn "probleem" de deur weer uitdoet.
I am an explorer in the further regions of experience, demon to some, angel to others....
  donderdag 24 juli 2003 @ 10:45:12 #13
136 V.
pi_11980641
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:33 schreef Beaker het volgende:

[..]

En jij moet gewoon je pleures bek houden Verbal!
We hebben de beslissing niet zomaar genomen! Hij zit niet heel de dag alleen, maar vijf minuten is al te lang voor hem!
Dat hadden we gewoon niet kunnen weten!
Dus voordat je antwoord ff nadenken he??

Dan steek je er wat energie in om het beest te wennen, DUH!
Wat denk je dan, dat een hond een aan- en uitschakelaar heeft?

Pfffffft

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  † In Memoriam † donderdag 24 juli 2003 @ 10:47:09 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_11980670
Ik vind het zo zielig voor de hond,d ie is weer de dupe door heen en weer geslingerd te worden

Heb je de truc van een gedragen t shirt al geprobeerd, belonen als hij in de bench zit, vakantie genomen om het beest te laten wennen? Los door het huis laten lopen? Radio aan? Lampje extra aan als je in het donker niet thuis bent? Laten wennen van 5 minuutjes alleen zijn tot langere tijd? Had ik al gezegd vooral te belonen?

pi_11980697
denk dat als je na een week de moed al opgeeft die niet echt een juiste instelling is, wij hadden een pup die ook zo was, alles kapot beet en noem maar op

heeft een kleine 9 maanden geduurt, boel wondjes en kapotte dingen, maar uiteindelijk is het een ontzettend schatje geworden die nog steeds baldadig is, maar wel handelbaar!!

ook zij kon niet tegen alleen zijn, maar met de juiste aandacht is het wel te wennen, denk niet dat je binnen een week een perfecte hond moet verwachten!!

pi_11980718
Je moet sowieso geen hond nemen als je dat beest de hele dag moet opsluiten in een bench vind ik.
Of hij nu dingen kapot maakt of niet, de hele dag alleen zijn is toch niet leuk voor hem.
Ook triest voor die hond dat hij nu weer terugmoet en alweer een nieuw baasje krijgt.

En ik vind idd dat jullie het wel snel opgeven.

pi_11980754
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:44 schreef sigterm het volgende:
Hondencursus? Trainen?
Elke hond moet opgevoed worden... je geeft zoiets niet na een dag of week op. Je neemt een hond en weet dat er consequenties aan vast zitten.
Persoonlijk een beetje zwak dat je dat arme beest na een paar dagen alweer zonder enige aandacht aan zijn "probleem" de deur weer uitdoet.
Niet om het één of ander,, maar volgens mij kun je een hond als ie al oud is niet meer opvoeden.
pi_11980776
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:45 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dan steek je er wat energie in om het beest te wennen, DUH!
Wat denk je dan, dat een hond een aan- en uitschakelaar heeft?

Pfffffft

V.

Tja zo zijn veel mensen tegenwoordig.
Een hond moet alleen leuk zijn, is er iets wat niet meteen bevalt, hup dan doe je hem toch gewoon weer weg
  donderdag 24 juli 2003 @ 10:56:01 #19
136 V.
pi_11980818
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:52 schreef speert.flies het volgende:

[..]

Niet om het één of ander,, maar volgens mij kun je een hond als ie al oud is niet meer opvoeden.

Onzin.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_11980833
een hond hoort op een boerderij.
  donderdag 24 juli 2003 @ 11:01:27 #21
136 V.
pi_11980923
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:56 schreef spaceben het volgende:
een hond hoort op een boerderij.
JA. In de wei

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_11981131
Even voor de duidelijkheid het gaat om een dove hond van 10 jaat oud die gevonden is in het bos (waar hij al een aantal weken rond zwierf) en daarna in het asiel terecht is gekomen.
Wij hebben in deze week zoveel aandacht besteed aan deze hond, instanties gebeld die ons zouden kunnen helpen ivm zijn doof zijn enz. Het lukt ons gewoon niet!

Als wij bij hem zijn is het goed, maar zodra we even weg zijn is hommeles!
Mijn ouders hebben bijv. 2 honden en als die bij hem zijn is het oke. Hij is zo aanhankelijk dat hij zich alleen niet kan vermaken.

We weten natuurlijk ook zijn periode hiervoor niet, misschien had hij wel een maatje of leefde hij in een druk gezin, boederij etc.

En iedereen die denkt dat wij achterlijk zijn geweest om dit hondje in huis te nemen hebben het mis!
We hebben er heel goed over nagedacht, overlegt met de mensen van het asiel en ook zij zagen geen problemen. Ze waren dan ook erg verbaasd dat Remi zich zo ontpopt heeft!

mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † donderdag 24 juli 2003 @ 11:13:49 #23
7074 moussy
kuttekop
pi_11981157
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 11:12 schreef Beaker het volgende:
Ze waren dan ook erg verbaasd dat Remi zich zo ontpopt heeft!
Ik niet. Een hond moet wennen. En ja tuurlijk is het goed als jullie thuis zijn. Het beest is al vaak genoeg in de steek gelaten en zal nu verlatingsangst hebben. Wennen, de tijd nemen en wennen.
pi_11981172
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 10:56 schreef Verbal het volgende:

[..]

Onzin.

V.

Ghehe,, okay, dan hou ik mijn bek alweer...
pi_11981188
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 11:12 schreef Beaker het volgende:
Mijn ouders hebben bijv. 2 honden en als die bij hem zijn is het oke. Hij is zo aanhankelijk dat hij zich alleen niet kan vermaken.
Nog een hond erbij nemen dan?
Als jullie die tenminste dan niet ook terugbrengen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')