abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juli 2003 @ 18:54:38 #1
29429 Dissection
King of all kings
pi_11967518
Zucht, weet niet waar ik het moet plaatsen, maar muziek lijkt me het beste forum.
Zoals iedereen al zo'n beetje weet ben ik tegenwoordig weer enorm intensief bezig met gitaarspelen en speel ook in een band.
Hierdoor is eigenlijk het probleem ontstaan, ik had een stack en een gitaar nodig, en keek iedere dag op de welbekende 2ehands sites of er iets bijstond voor mij.
Ondertussen heb ik al 5 gitaren gekocht (en 3 weer verkocht), en een mooie top en een paar pedaaltjes erbij.
Mijn huidige collectie bestaat uit: Gibson M3, Gibson Les Paul Standard, Fernandes Dragonfly Elite, Squier Strat. Peavey 5150 top.
Maar ik wil meer, meer, meer, terwijl ik maar op 1 gitaar en 1 stack tegelijk kan spelen.
Nog steeds zit ik in het patroon van de 2dehandssites afstruinen en heb pasgeleden bijna een BC Rich USA beast gekocht. Totdat ik me realiseerde dat ik het niet kon betalen.
Vandaag weer eens langs een gitaarwinkel gegaan, voor een BOSS gt-6 (want ik wil gewoon alle pedaaltjes in 1 bak hebben), stond er weer een ENGL powerball. HEBBUH!!!!Maar als ik dat ding koop, kan ik weer meteen blijven werken.
Gitaristen in mijn omgeving hebben hetzelfde euvel, telkens dingen bij blijven kopen (1 heeft 20 gitaren...). Mijn vriendin wordt er hopeloos van, evenals mijn ouders.
Heeft er iemand een remedie voor dit euvel, of zijn er medegitaristen die hetzelfde meemaken?
pi_11967578
Ik ben eigenlijk meer verslaafd aan spelen en oefenen, gear interesseert me niet enorm al vind ik een goed gitaargeluid op zich wel belangrijk. Maar ik ben op zich meer geinteresseerd in muziektheorie en speeltechnieken dan in de verschillen tussen gitaar A en B, houtsoort C en D of buizenversterker E en F.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 23 juli 2003 @ 19:00:15 #3
29429 Dissection
King of all kings
pi_11967610
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 18:58 schreef Zander het volgende:
Ik ben eigenlijk meer verslaafd aan spelen en oefenen, gear interesseert me niet enorm al vind ik een goed gitaargeluid op zich wel belangrijk. Maar ik ben op zich meer geinteresseerd in muziektheorie en speeltechnieken dan in de verschillen tussen gitaar A en B, houtsoort C en D of buizenversterker E en F.
Daar ligt ons verschil, spelen kan ik al, ik wil gewoon meer gear.
pi_11967617
Gewoon niet kopen en nadenken dat je het wel kan gebruiken of niet, of de prijs het verschil met je ouder materiaal waard is. Meestal is het antwoord nee dus dan moet je je effe rot voelen en het vergeten. Klinkt gemakkelijk, is het niet, spreek uit ervaring. Denk anders aan die kindjes in Afrika

Ik speel zelf op een epiphone lp 100 en een peavey 158, voor mij meer dan genoeg, alhoewel ik ook al heel lang loop te dromen van een echte stratocaster.

woensdag 23 juli 2003 @ 19:00:57 #5
42555 Tomek
Take on the world!
pi_11967625
Je moet het gewoon niet kopen als het financieel gezien niet uit kan.
Dat is toch niet zo moeilijk.

Zowel, dan denk ik dat jouw probleem verder weinig met gitaarspelen te maken heeft, maar dat je gewoon niet met geld om kunt gaan

je doet het toch niet om te patsen hè?

pi_11967628
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 19:00 schreef Dissection het volgende:
Mwah, ik speel inmiddels ook al aardig lang, maar er valt altijd nog zat bij te leren.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_11967652
Misschien kickje naar OUD, kan je praten met al de koopverslaafde vrouwen van Fok
  woensdag 23 juli 2003 @ 19:02:45 #8
42555 Tomek
Take on the world!
pi_11967670
quote:

[..]

als je daar mee bedoelt wat powerchords rammen terwijl er één of andere beer aan het brullen is......ja dan kun je wel spelen ja
pi_11967694
dat verhaal ken ik wel een beetje ja! dan zie je een andere gitaar en dan wil je die ook hebben om af te wisselen! ik heb er nu 5, 1-tje helaas weer verkocht (zeldzame eko uit 1964) omdat ik vette schade aan mijn auto had die meteen gerepareerd moest worden.
  woensdag 23 juli 2003 @ 19:05:19 #10
29429 Dissection
King of all kings
pi_11967721
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 19:00 schreef Maidenfan het volgende:
Gewoon niet kopen en nadenken dat je het wel kan gebruiken of niet, of de prijs het verschil met je ouder materiaal waard is. Meestal is het antwoord nee dus dan moet je je effe rot voelen en het vergeten. Klinkt gemakkelijk, is het niet, spreek uit ervaring. Denk anders aan die kindjes in Afrika

Ik speel zelf op een epiphone lp 100 en een peavey 158, voor mij meer dan genoeg, alhoewel ik ook al heel lang loop te dromen van een echte stratocaster.

Gelijk heb je, behalve dat kindertjes in afrika aspect . Daarom heb ik de BC rich niet gekocht. Op dit moment kan ik kopen wat ik wil, een Gibson LP Custom kan ik bwvs zo ophalen bij de gitaarzaak. Maar dan is het geld ook op.
Dat is eigenlijk het probleem, vroeger had ik geen geld en wilde ik diverse dingen, nu heb ik een hoop geld en weet ik niet wat ik ermee moet doen.
Bijv. een ENGL savage special edition top, supergeil, maar ik heb al een peavey 5150, waar teveel emotionele waarde aanzit om hem weg te doen
  woensdag 23 juli 2003 @ 19:05:53 #11
29429 Dissection
King of all kings
pi_11967737
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 19:02 schreef Tomek het volgende:

[..]

als je daar mee bedoelt wat powerchords rammen terwijl er één of andere beer aan het brullen is......ja dan kun je wel spelen ja

Nee meer het soleren ala petrucci.
pi_11967771
imho ben je niet gitaar verslaafd hoor.
Volgens mij ben je gewoon ontzettend materialistisch ingesteld.
[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
pi_11967802
Maak een spaar pot waar je maandelijks een bedrag in stort. Overleg met je vriendin en jezelf wat redelijk zou zijn. Ik bedoel, wat je KAN missen per maand, niet wat je uit wil geven. Stort het bijvoorbeel dop een aparte spaarrekening. Dan heb je een gestructureerd, overzichtelijk geheel. Plus je kan ergens naar uit zien en je stelt jezelf grenzen. Je kan snel iets goedkoops kopen. Of je moet langer wachten voor iets duurs. Tis maar een idee...
  woensdag 23 juli 2003 @ 19:13:31 #14
42555 Tomek
Take on the world!
pi_11967912
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 19:07 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
imho ben je niet gitaar verslaafd hoor.
Volgens mij ben je gewoon ontzettend materialistisch ingesteld.
ook een mooie manier om het uit te drukken

pi_11967918
deze ziekte is overbekend onder gitaristen, vrijwel iedere gitarist heeft er last van, er zijn dingen die het verergeren, zoals een gitaarwinkel in de buurt of een goede internetaansluisting. De ziekte heet GAS (gear acquisition syndrome) en de een heeft er meer last van dan de ander. Zelf heb ik er wel last van, maar ik ben vrij gierig en geef niet zo heel graag mijng eld uit, dus echt impulsieve gas aankopen (waardoor ik rood kom te staan)doe ik niet, wel goed geplande gas aankopen. Speel bijna 2,5 jaar gitaar en heb nu 2 versterkers, 2 pedalen, 2 electrische gitaren (over drie weken de derde), 3 kalssieke gitaren (maar die hebben me niets gekost) en heb ook al het een en ander doorverkocht.
  woensdag 23 juli 2003 @ 19:15:58 #16
42555 Tomek
Take on the world!
pi_11967972
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 19:13 schreef LenL het volgende:
deze ziekte is overbekend onder gitaristen, vrijwel iedere gitarist heeft er last van, er zijn dingen die het verergeren, zoals een gitaarwinkel in de buurt of een goede internetaansluisting. De ziekte heet GAS (gear acquisition syndrome) en de een heeft er meer last van dan de ander. Zelf heb ik er wel last van, maar ik ben vrij gierig en geef niet zo heel graag mijng eld uit, dus echt impulsieve gas aankopen (waardoor ik rood kom te staan)doe ik niet, wel goed geplande gas aankopen.
het komt gewoon omdat gitaristen bijna allemaal patsers zijn
pi_11967994
Je hebt een verzameling waar veel gitaristen stikjaloers op zijn dusja...
  woensdag 23 juli 2003 @ 19:18:30 #18
29429 Dissection
King of all kings
pi_11968029
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 19:15 schreef Tomek het volgende:

[..]

het komt gewoon omdat gitaristen bijna allemaal patsers zijn

Jij bent echt zielig
  woensdag 23 juli 2003 @ 19:20:12 #19
29429 Dissection
King of all kings
pi_11968069
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 19:16 schreef Maidenfan het volgende:
Je hebt een verzameling waar veel gitaristen stikjaloers op zijn dusja...
Een Handmade USA mockingbird surpreme zou niet misstaan.
Evenals een ENGL Savage SE met bijpassend ENGL vintage 4x12" cab.
pi_11968182
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 19:20 schreef Dissection het volgende:

[..]

Een Handmade USA mockingbird surpreme zou niet misstaan.
Evenals een ENGL Savage SE met bijpassend ENGL vintage 4x12" cab.

Je kan maar beter stoppen met daaraan te denken
  woensdag 23 juli 2003 @ 19:26:41 #21
29429 Dissection
King of all kings
pi_11968218
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 19:25 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

Je kan maar beter stoppen met daaraan te denken

Ik weet het...ik ga weer ff verder speulen
  woensdag 23 juli 2003 @ 19:26:54 #22
42555 Tomek
Take on the world!
pi_11968222
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 19:18 schreef Dissection het volgende:

[..]

Jij bent echt zielig

nee hoor, ik ben ook gitarist, maar geen patser.

ik zie gewoon om me heen teveel mensen met te duren gitaren die te slecht kunnen spelen, en als ik ergens een hekel aan heb...

pi_11968577
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 19:13 schreef LenL het volgende:
GAS
Dat zeg ik, te materialistisch ingesteld
[b]Positieve spirituele verandering is oké olé olé![/b]
  woensdag 23 juli 2003 @ 20:11:00 #24
29429 Dissection
King of all kings
pi_11969203
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 19:26 schreef Tomek het volgende:

[..]

nee hoor, ik ben ook gitarist, maar geen patser.

ik zie gewoon om me heen teveel mensen met te duren gitaren die te slecht kunnen spelen, en als ik ergens een hekel aan heb...

Van waaruit trek jij de conclusie dat ik slecht kan spelen???Omdat ik wellicht een collectie heb die toevallig een beetje aan de prijzige kant is?
Ik kan slecht tegen die gefrustreerde types die jaloers zijn omdat iemand anders betere/duurdere gitaren kan kopen en het dan gaan schuiven op speeltechniek.
Kerel, ik heb altijd keihard gewerkt om deze collectie bijelkaar te krijgen, heb er veel voor opzij moeten zetten, maar heb nu eindelijk eens geld om te kunnen kopen wat ik wil.
Spaar gewoon ff door, dan kun jij ook van je jammerplank afkomen
oh ja, 1 ding, als het was om te patsen had ik wel van die hoerige Ibanez gitaartjes gekocht..jammerplanken zonder sustain oid.

[Dit bericht is gewijzigd door Dissection op 23-07-2003 20:16]

pi_11969525
quote:

[..]

Je hebt misschien de techniek al, dat wil niet zeggen dat er niets nieuws meer te doen is. Waarom ga je je niet verder verdiepen in muziektheorie (hoeveel je er ook van weet, het kan altijd beter ), en ga dingen componeren Dat kan allemaal best met de gear die je al hebt.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')