M.a.w. is zo'n speciale vrouwendag nou ergens goed voor? Is de vrouw in Nederland bv nou nog erg achtergesteld mbt de man. Ik bedoel in de hedendaagse maatschappij.
Ikzelf vind het best, zo'n vrouwendag. Maar het nut ervan, dat mogen jullie me wel eens uitleggen.
Ik denk dat het een dag is om er even aan te denken dat vrouwen vroeger (en in sommige landen nu nog) als minderwaardig werden (worden) gezien en dat we nog steeds wat goed te maken hebben ofzo?
Ik vind het overigens helemaal niet erg om 'wat goed te maken' in dit geval..
Maar even serieus, in Nederland lijkt me dit niet noodzakelijk, in vele andere landen is het triest gesteld met de rechten van de vrouw, zelfs in Zwitserland heeft de vrouw pas recent overal stemrecht.
Om over landen als Afghanistan maar niet te spreken, waar in naam van het geloof ( Islam ) de vrouw op alle mogelijke manieren wordt onderdrukt.
Hier mag dus wel enige extra aandacht aan worden besteed, al is het maar voor 1 dag.
Liefs,
Helga
quote:En een extra reden om 'verwend' te worden
Op 08 maart 2001 13:31 schreef Tally het volgende:
Goed voor de middenstand misschien..
quote:Ik weet niet of deze dag door de VN is uitgeroepen, maar als het zo is dan is het idd naar de vrouwen toe gericht in landen waar gelijke rechten helemaal niet bestaan.
Op 08 maart 2001 16:18 schreef tong80 het volgende:
Maar even serieus, in Nederland lijkt me dit niet noodzakelijk, in vele andere landen is het triest gesteld met de rechten van de vrouw, zelfs in Zwitserland heeft de vrouw pas recent overal stemrecht.Om over landen als Afghanistan maar niet te spreken, waar in naam van het geloof ( Islam ) de vrouw op alle mogelijke manieren wordt onderdrukt.
Hier mag dus wel enige extra aandacht aan worden besteed, al is het maar voor 1 dag.
quote:That's the only reason
Op 08 maart 2001 13:31 schreef Tally het volgende:
Goed voor de middenstand misschien..
quote:Het is toch elke dag mannen verwendag ?
Op 08 maart 2001 19:32 schreef Aernout het volgende:
Wanneer is het nu eens mannen verwen dag?
quote:Word ik toch wel elke dag
Op 08 maart 2001 17:00 schreef Dr_Crouton het volgende:
En een extra reden om 'verwend' te worden
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 01-03-2002 12:12]
quote:O, is het vrouwendag?
Op donderdag 08 maart 2001 09:14 schreef SunChaser het volgende:
Jaaaaa, vandaag is het internationale vrouwendag. Vandaag mogen jullie koken en wassen met de arbeidsvitaminen aan en een uurtje langer uit de keuken wegblijvenM.a.w. is zo'n speciale vrouwendag nou ergens goed voor? Is de vrouw in Nederland bv nou nog erg achtergesteld mbt de man. Ik bedoel in de hedendaagse maatschappij.
Ikzelf vind het best, zo'n vrouwendag. Maar het nut ervan, dat mogen jullie me wel eens uitleggen.
Ik begrijp het ook nooit zo goed die internationale dagen. Een beetje het bewijs dat we over een of andere groep voor de rest van het jaar niet nadenken.
quote:Nee, ik heb er nieteen gedaan
Op zaterdag 09 maart 2002 09:26 schreef SunChaser het volgende:
Niemand wat aan gedaan?
quote:Neem me niet kwalijk.
Op zaterdag 09 maart 2002 09:33 schreef SunChaser het volgende:
het was gister vrouwendag Manono.
quote:Voel me zo eens in de maand meer vrouw dan anders en dat was gisteren inderdaad het geval.
Op zaterdag 09 maart 2002 09:35 schreef SunChaser het volgende:
heb je je niet meer vrouw gevoeld dan anders?
quote:Hell no! Stomme onzin.
Internationale Vrouwendag: ergens goed voor?
quote:Nee, het is helaas niet meer wat het geweest is.
Op zaterdag 8 maart 2003 00:14 schreef SunChaser het volgende:
Het is vandaag wederom Internationale Vrouwendag. Maar ik hoorde op het nieuws dat het niet echt leeft, zo'n dag. Iemand hier die het actief gaat beleven?
quote:Dat is de rest van het jaar toch?
Op zaterdag 8 maart 2003 00:30 schreef SmashBro het volgende:
Wanneer is het internationale mannendag? Dan moeten alle vrouwen hun kop houden en ons bier en chips brengen terwijl we voetbal kijken.
quote:Denk het wel.
Op zaterdag 8 maart 2003 00:32 schreef Mariel het volgende:
Denk niet dat het hard nodig is. Iedereen moet voor zichzelf opkomen, en met een beetje wil lukt imho iedereen dat. Maar misschien spreek ik teveel voor mezelf (Mega-bitch)
quote:Je hebt mij nog nooit chips gebracht terwijl ik voetbal zat te kijken
Op zaterdag 8 maart 2003 00:31 schreef Cora het volgende:Dat is de rest van het jaar toch?
Maar goed, ik kijk dan ook niet echt voetbal
En we wonen ook niet samen ofzo
quote:Laat ik nou net een grafhekel hebben aan carnaval
Op zaterdag 8 maart 2003 00:37 schreef Cora het volgende:[..]
Denk het wel.
Het was gewoon gezellig en daar ging het om.
Eens soort carnaval.
Maar ben er te weinig bekend mee denk ik.. Ik ga gewoon mijn eigen weg, en tot nu toe ben ik weinig echte problemen tegengekomen..
quote:Ik zou jou altijd chips brengen tijdens het voetballen.
Op zaterdag 8 maart 2003 00:39 schreef calvobbes het volgende:
Je hebt mij nog nooit chips gebracht terwijl ik voetbal zat te kijkenMaar goed, ik kijk dan ook niet echt voetbal
En we wonen ook niet samen ofzo
quote:Nou ja, het was meer om te zeggen dat het altijd wel een feest was. Of je nu van carnaval houdt of niet. Was wel leuk.
Op zaterdag 8 maart 2003 01:18 schreef Mariel het volgende:
nou net een grafhekel hebben aan carnavalMaar ben er te weinig bekend mee denk ik.. Ik ga gewoon mijn eigen weg, en tot nu toe ben ik weinig echte problemen tegengekomen..
quote:Misschien komen de kinderen nog naar het geriatrisch centrum, weet jij veel.
Op zaterdag 8 maart 2003 01:50 schreef Helga het volgende:
Was het vandaag vrouwenverwendag? Heb ik helemaal gemist....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |