duzz
Wat er duidelijk niet is overgebleven is iedere zondag naar de kerk...Ik ben een heiden geworden in de breedste zin van het woord...Ik zondig wat af....
wel:
* respect voor een ander
* niet lullen maar poetsen
* je blijven ontwikkelen
niet:
* je eigen mening opdringen
* niet luisteren naar anderen
* er om heen draaien, niet recht door zee
Als ik nog op meer dingen kom edit ik dit wel....
quote:Die is op...
Op maandag 21 juli 2003 20:35 schreef Loesje29 het volgende:
*kuch*... vraagje: waar is het 30/40 MEETINGtopic gebleven?
Met de openingspost met de lijstjes enzo?
quote:Klinkt niet echt naar een leuke jeugd...of heb je ook leuke dingen?
Op maandag 21 juli 2003 20:38 schreef RiLo het volgende:
- Mijn Katholieke opvoeding is omgeslagen naar een grote aversie tegen kerk en alles wat met reli-fundamentalisme te maken heeft.
- Door ingeprogrammeerde valse bescheidenheid later in mijn twintiger jaren 2 jaar in de ziektewet gezeten, antidepressiva gehad en twee psychologen
- Nog steeds respect voor mijn oudersAls ik nog op meer dingen kom edit ik dit wel....
quote:Hij leeft nog!
Op maandag 21 juli 2003 20:42 schreef pea4fun het volgende:...of heb je ook leuke dingen?
quote:Kijk hier us 30/40ers meeting topic
Op maandag 21 juli 2003 20:35 schreef Loesje29 het volgende:
*kuch*... vraagje: waar is het 30/40 MEETINGtopic gebleven?
Met de openingspost met de lijstjes enzo?
quote:Flying_Vee zoekt zich het lebber naar een 30/40 meettopic
Op maandag 21 juli 2003 20:40 schreef pea4fun het volgende:[..]
Die is op...
en heeft geen zin om de zoeksmilie op te zoeken want ik zoek al naar het......
quote:Welnee ik post vanuit het hiernamaals... oh nee, geloof ik niet in.
Op maandag 21 juli 2003 20:43 schreef SunChaser het volgende:[..]
Hij leeft nog!
Natuurlijk zijn er ook wel leuke dingen gebeurd, het is alleen balen dat ik de slechte dingen beter onthoud en dat deze toch voor een groot deel de leuke dingen overschaduwd.
Maar afgezien van mijn jeugd... ik heb nu dingen om naar uit te kijken en dat maakt het leven leuk. Eindelijk een partner waar ik dingen mee kan delen e.d. (nog 3 weekjes, dan pik ik haar op in Tsjechie, het MVV is goedgekeurd)...
Schiet me nog iets te binnen: ik ben tegenwoordig erg wantrouwig tegenover personen ivm pesterijen vroeger.
Maarja, liever sceptisch als hard op mijn bek gaan, toch?
[edit]
Mijn lijfspreuk:
"Blessed is he who expects nothing, for he shall not be disappointed." -- Alexander Pope
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door RiLo op 21-07-2003 20:50]
quote:Aha gevonden
Op maandag 21 juli 2003 20:44 schreef zwaaibaai het volgende:[..]
Kijk hier us 30/40ers meeting topic
quote:Neemmevooralnietkwalijk, net stondtie er nog niet
Op maandag 21 juli 2003 20:44 schreef zwaaibaai het volgende:[..]
Kijk hier us 30/40ers meeting topic
- Respect voor de medemens
- Eerlijkheid
- Levenswijze van (licht) christenen.
- Passie voor techniek.
Niet bijgebleven:
- Christelijk geloof als zodanig
- Passie voor voetballen
Ik verzin vast wel meer dingen
quote:Ik heb ook een vrij selectief geheugen, maar dan andersom.
Op maandag 21 juli 2003 20:46 schreef RiLo het volgende:[..]
Welnee ik post vanuit het hiernamaals... oh nee, geloof ik niet in.
Natuurlijk zijn er ook wel leuke dingen gebeurd, het is alleen balen dat ik de slechte dingen beter onthoud en dat deze toch voor een groot deel de leuke dingen overschaduwd.
Maar afgezien van mijn jeugd... ik heb nu dingen om naar uit te kijken en dat maakt het leven leuk. Eindelijk een partner waar ik dingen mee kan delen e.d. (nog 3 weekjes, dan pik ik haar op in Tsjechie, het MVV is goedgekeurd)...
Schiet me nog iets te binnen: ik ben tegenwoordig erg wantrouwig tegenover personen ivm pesterijen vroeger.
Maarja, liever sceptisch als hard op mijn bek gaan, toch?
Nou ik ben dus ook erg vrij opgevoed en ik moet zeggen dat ik mede daardoor erg streng ben voor mezelf en anderen.
Het werkt dus bij mij in ieder geval goed
't ligt naturlijk ook aan wat voor ouders je hebt en hoe ze je begleiden tijdens je eerste jaren op deze planeet.
Wat is me bijgebleven?
De liefde voor muziek, zowel klassiek als jazz, blues, folkore uit Balkan, Spanje, Portugal en Afrika en natuurlijk een enorme geestelijke bagage in de vorm van doorgespitte boeken die altijd ruim voorhanden waren.
Verder voorlezen uit Puk en Muk of Wipneus en Pim, uit de allereerste tijd.
quote:Conservatief waren en zijn mijn ouders zeker niet.
Op maandag 21 juli 2003 20:56 schreef heijx het volgende:
Vrij conservatief opgevoed, geen TV, geen rare fratsen. Er werd bij ons thuis redelijk wat afgeluld (drie kinderen thuis) maar echte inspraak was er niet. In tegenstelling tot mijn oudere zus en jongere broer was ik heel braaf en meegaand. Mij hadden ze juist wat meer moeten aansporen in plaats van dingen verbieden achteraf gezien.Wat is me bijgebleven?
De liefde voor muziek, zowel klassiek als jazz, blues, folkore uit Balkan, Spanje, Portugal en Afrika en natuurlijk een enorme geestelijke bagage in de vorm van doorgespitte boeken die altijd ruim voorhanden waren.
Verder voorlezen uit Puk en Muk of Wipneus en Pim, uit de allereerste tijd.
Wij hadden heel vlug een tv...als eerste in de straat kleurentv, waar dus iedereen voetbal kwam kijken, als eerste telefoon, waar dus nog zo'n potje bij stond waar de buren dan een duppie indeden als ze kwamen bellen....wat ik daarvan geleerd heb?
Delen maakt gelukkig.
quote:Ja hoor, dat mag.
Op maandag 21 juli 2003 21:02 schreef Ryan3 het volgende:
Mag ik hier ook in posten?.
zie je, dat was toch niet zo moeilijk?
quote:Als je wat over je opvoeding te melden hebt vast wel....
Mag ik hier nu ook niet in posten?.
quote:Tuurlijk wel
Mag ik hier nu ook niet in posten?.
9btw mijn toetsenbord isnaar z'n grootje, denkik. spatieen shift doenhet niet meer...0
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |