Gister waren we met ons 5-en aan het stappen in d'alt wal. Tot een paar keer toe wordt een maat van me aan de kant gedrukt door de glazenhaler.
Na een aantal keer is mijn maat het zat en zegt er wat van. meteen die dude naar de portier om te klagen, portier in gesprek met maat en loopt weer weg.
5 minuten later dezelfde glazenhaler weer mijn maat aan de kant drukken, maar omdat er mensen naast stonden konhij geen kant uit en dus de glazenhaler meteen weer naar de portier, portier der weer bij. Mijn maat in discussie met de portier en vraagt aan de portier om even richting ingang te lopen omdat het gesprek voor de box niet zo goed te volgen is.
Ik loop voor de zekerheid er even achteraan om te kijken of alles oke is. NIiets aan de hand, dus ik loop weer terug.
na 5 minuten mijn maat nog niet terug dus ik weer even kijken bij de portier. Mijn maat nergens te bekennen, dus ik vraag aan de portier:
ik: "Die jongen waar je net mee stond te praten, waar is die?"
portier: "Die heb ik naar buiten gezet"
ik: "Waarom eigenlijk?"
portier: "Dat gaat je niets aan en als je ook irritant wilt doen ga jij er ook uit!"
ik moest daar eigenlijk een beetje om lachen en de portier zag dat. Hij slaat meteen op mijn achterhoofd en geeft me een dauw naar de uitgang.
ik loop dus in best tempo naar buiten, maar schijnbaar ging hem dat niet snel genoeg, dus nog een tik en dauw. Eenmaal buiten wordt ik tegen een stapel stoelen gedrukt en roept ie: "Als ik jou hier nog terug zie, ros ik je in elkaar".
Ik loop dus weg richting haven, zie ik mijn maat daar vrijwel knock out liggen. Vertelt hij dat tijdens dat gesprek de portier zei dat hij er maar beter uit moest gaan. mijn maat: "mischien wel ja", waarop de portier hem dus een aantal stoten op zijn borstbeen, maag, nek, en hoofd heeft gegeven. Vervolgens is mijn maat weggelopen en 50 meter verderop in elkaar gezakt. Jammer genoeg bijna geen verwondingen te zien....
Ik naar dichtsbijzijnde cafe om politie te bellen (mobo's in de auto), willen ze niet meewerken omdat het een schijnbaar "bevriend cafe" betreft.
Inmiddels nog een maat naar buiten zonder klappen, maar wel flink bedreigt: "Als jij je er ook nog mee wilt bemoeien, ros ik je in een hoek en zorg dat je niet meer opstaat!".
Mijn maat de politie Sneek bellen: "U wordt teruggebeld", "Waarom wilt u aangifte doen?", "bel morgen maar even om een afspraak te maken".
Wij vanmorgen bellen en zegt de politie dat ze eigenlijk geen aangifte willen opstellen omdat het een zaak tussen ons en die portier is en dat de politie er niet bij was en dus niet weet wat er gebeurt is.
"kom maar niet langs" was wat ze zeiden" Mijn maat best boos: "Hoor een, bent u Jan de Boerenlul of een politieagent?" "U bent toch een politieagent en hoort aangifte op te nemen" waarop de politieagent de hoorn op de haak gooit
Ik politie Leeuwarden bellen (hoofdkantoor Friesland), zij vinden het een vreemd verhaal en bellen Sneek, vervolgens ik met een andere agent aan de praat, alles opnieuw uitleggen en vertellen dat wij ons niet echt serieus genomen voelen. en ook hij wil geen aangifte opnemen.
Ik: "Dan probeer ik het wel in Zwolle"
Agent: "Dat moet je zelf weten"
Vervolgens politie Zwolle gebelt en maandag langskomen om aangifte te doen.
Horen we later van de cafe beheerder bij de haven, dat die betreffende portier meedoet aan Kooigevechten en dat zodoende een heleboel aanklachten met de noordenzon verdwijnen.......
Ik ben van plan om de aangifte wel door te zetten en mijn maat ook, dus mocht ik ineens ergens in een ziekenhuis liggen, weten jullie waar het door komt.
Krankzinnig die gast!
edit:
Ik was compleet nuchter en ook totaal rustig.
/edit
[Dit bericht is gewijzigd door Coolgoza op 19-07-2003 21:26]
quote:Een glazenhaler mag duwen. Als hij iedereen netjes op zijn rug zou moeten tikken blijven er dus gigantisch veel glazen staan in de kroeg en is de kans op vechtpartijen binnen met glaswerk erbij veel groter.
Op zaterdag 19 juli 2003 21:24 schreef Coolgoza het volgende:
Nee, maar mijn maar is wel zo als iemand hem aantikt dat ie even opzij stapt.
quote:Plastic glazen btw.
Op zaterdag 19 juli 2003 21:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Een glazenhaler mag duwen. Als hij iedereen netjes op zijn rug zou moeten tikken blijven er dus gigantisch veel glazen staan in de kroeg en is de kans op vechtpartijen binnen met glaswerk erbij veel groter.
en om het glazenhalen zelf ging het niet, maar hoe de portier er mee om gaat.
[Dit bericht is gewijzigd door Coolgoza op 19-07-2003 21:28]
quote:Ik weet niet naar wat voor tent jij normaal gaat, maar ik vind dat toch niet echt normaal.
Op zaterdag 19 juli 2003 21:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Een glazenhaler mag duwen. Als hij iedereen netjes op zijn rug zou moeten tikken blijven er dus gigantisch veel glazen staan in de kroeg en is de kans op vechtpartijen binnen met glaswerk erbij veel groter.
Wat mij betreft heeft de TS gelijk, schandalig wat daar gebeurt, en ook schandalig hoe de politie je te woord staat! Ze kunnen waarschijnlijk helemaal niks doen, maar geef de burger dan tenminste een goed gevoel dat er naar hem geluisterd wordt. En die aangifte moet ook gebeuren, als dit vaker gebeurd met die portier dan helpt zoiets zeker wel.
quote:Een tent waar het gewoon vaak heel druk is. En dan heeft een glazenhaler gewoon veel werk te doen en veel mensen interesseren zich daar niet zo erg in. Ik weet het want ik heb het zelf vaak genoeg gedaan.
Op zaterdag 19 juli 2003 21:28 schreef GREENSKiN het volgende:[..]
Ik weet niet naar wat voor tent jij normaal gaat, maar ik vind dat toch niet echt normaal.
Wat mij betreft heeft de TS gelijk, schandalig wat daar gebeurt, en ook schandalig hoe de politie je te woord staat! Ze kunnen waarschijnlijk helemaal niks doen, maar geef de burger dan tenminste een goed gevoel dat er naar hem geluisterd wordt. En die aangifte moet ook gebeuren, als dit vaker gebeurd met die portier dan helpt zoiets zeker wel.
quote:btw wat is :S
Op zaterdag 19 juli 2003 21:28 schreef rthls het volgende:
Kut politie, je moet toch aangifte kunnen doen als je wordt neergemept. Fijn is dat, dus als je security bent, mag je zomaar iemand neerslaan :S
quote:Ik wil het gedrag van de portier ok absoluut niet goedpraten, want dat zijn nu eenmaal klootzakken. Maar ik wilde alleen weten of die glazenhaler zijn werk niet gewoon deed en dat jouw maat een beetje overtrokken reageerde misschien
Op zaterdag 19 juli 2003 21:31 schreef Coolgoza het volgende:
Het glazenhalen is dus wat er aan vooraf ging, mijn inziens niet echt een reden om 2 personen naar buiten te slaan!!!!
quote:Pardon???
Op zaterdag 19 juli 2003 21:33 schreef pro_jeex het volgende:
Kennelijk heb je het er wel naar gemaakt, moet je die glazenhaler gewoon z'n werk laten doen.
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 21:33 schreef pro_jeex het volgende:
Kennelijk heb je het er wel naar gemaakt, moet je die glazenhaler gewoon z'n werk laten doen.
quote:Oke, maar voor die glazenhaler is het al klote dat ie moet werken in het weekend en dan gaan mensen hem ook nog het werk onmogelijk maken. Kijk van een uitsmijter verwacht je wel iets van geweld, anders voel je je niet veilig, als je de uitsmijter zo inelkaar kunt pompen. Maar die uitspraken van die uitsmijter gaan wel weer te ver. Dat zijn grove bedreigingen
Op zaterdag 19 juli 2003 21:37 schreef Philosocles het volgende:[..]
Zelfs als dat `gewoon' is voor een glazenhaler (kan ik niet beoordelen) dan is 't nog [i]disproportioneel geweld.
Bij dit soort dingen heeft het in elk geval geen zin agressief te blijven, ook al is het andermans fout.
quote:Euhm sorry hoor, maar een uitsmijter hoeft je niet in elkaar te slaan en naar buiten te werken als je alleen ff vraagt waar je maat is gebleven waar die zojuist mee stond te praten...
Op zaterdag 19 juli 2003 21:39 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Oke, maar voor die glazenhaler is het al klote dat ie moet werken in het weekend en dan gaan mensen hem ook nog het werk onmogelijk maken. Kijk van een uitsmijter verwacht je wel iets van geweld, anders voel je je niet veilig, als je de uitsmijter zo inelkaar kunt pompen. Maar die uitspraken van die uitsmijter gaan wel weer te ver. Dat zijn grove bedreigingen
[edit]Volgens mij gaat de discussie niet over wanneer je een goede portier te pakken hebt, maar meer over wanneer je er iemand uittrapt. En wat is er eigenlijk gebeurd met fatsoenlijk vragen of je het pand wilt verlaten. Moet je je eens voorstellen als Breekijzer er elke keer zo uitgewerkt wordt...
[Dit bericht is gewijzigd door Tenshi op 19-07-2003 21:44]
quote:Ach, hou er altijd rekening mee dat dit 1 kant van het verhaal is.
Op zaterdag 19 juli 2003 21:41 schreef Tenshi het volgende:[..]
Euhm sorry hoor, maar een uitsmijter hoeft je niet in elkaar te slaan en naar buiten te werken als je alleen ff vraagt waar je maat is gebleven waar die zojuist mee stond te praten...
Echt een verhaal te gek voor woorden
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 21:42 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Ach, hou er altijd rekening mee dat dit 1 kant van het verhaal is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |