abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 juli 2003 @ 01:47:59 #1
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_11872753
Gambatte ; keep going ; doorgaan ...

en dat gaan we hopenlijk nog lang!
bij deze wil ik iedereen die heeft meegeholpen om de vorige 3 topics te vullen hartelijk danken

goed ; waar gaan we het hier over hebben?
A.s. zondag zomerstage ; dat word braden!

> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
pi_11872789
Nou, gezellie hier
  zondag 20 juli 2003 @ 20:57:15 #3
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_11897637
blijf jij lekker gezellig doen dan
---
vandaag trainingsdag en dat was goed geslaagd ondanks de warmte
fotow's? there you go...

> BTi <
  maandag 21 juli 2003 @ 00:08:45 #4
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_11901822
zo en dan nu ff lekker een pijnlijk techniekje met de jutte

auw

[Dit bericht is gewijzigd door ninjakvd op 21-07-2003 22:41]

maandag 21 juli 2003 @ 07:58:47 #5
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_11904541
plaatje weg? doe ik later even wat aan
> BTi <
pi_11913382
Meer foto's!!

Lekker he, buiten trainen!

Wat was het thema?

BS

maandag 21 juli 2003 @ 18:04:38 #7
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_11916628
bert ; als je meer foto's wilt dan zul je naar ons eigen forum toe moeten komen
anders word het hier alleen maar fotospamming van zomaar een dojo ergens in de randstad..
wie weet dat er nog iets langskomt in het vechtsport foto topic...
---
buiten trainen is altijd leuk
thema van deze ronde was kukishinden ryu als ik het goed heb ; zware technieken ( i.v.m. harnas ) , volgende keer gaan we hier ook op door en komen er wat meer gewapende technieken aan bod.
We hebben nu al wat jutte jutsu gedaan ; is erg pijnlijk
> BTi <
pi_12002015
Klinkt wel leuk dat NJ, heb ook al deel 3 gelezen.
Zitten er eigenlijk nog goede scholen in Amsterdam of Amersfoort? Ik begrijp ondertussen dat je moet wegblijven bij iga w.
pi_12003179
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 02:14 schreef Erikro het volgende:
Klinkt wel leuk dat NJ, heb ook al deel 3 gelezen.
Zitten er eigenlijk nog goede scholen in Amsterdam of Amersfoort? Ik begrijp ondertussen dat je moet wegblijven bij iga w.
er zijn wel goede leraren in A'dam: kijk eens op de site van bujinkan.ws
Feiko Mintjes geeft daar les, Marco barends, en wellicht nog wel meer.
Ga vooral ook eens een proefles bij de Iga's doen.
Vorm je eigen mening! Misschien vind je hun manier van trainen wel leuk, wie weet?
De mikodojo geeft een seminar deze zomer, probeer dat ook eens!

BS

vrijdag 25 juli 2003 @ 08:08:15 #10
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_12003257
Bert ; wat adviseer jij de mensen toch netjes

Erikro ; ik ga helemaal met Bert's mening mee ; ergens in deel 3 moet trouwens ook de url van de site van een dojo in a'dam staan , ik ben 'm helaas even kwijt...

edit: ik weet niet zeker of het 'm is maar hier is er alvast eentje

http://www.shihonobujin.com

> BTi <
pi_12003394
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 08:08 schreef ninja-mod het volgende:
Bert ; wat adviseer jij de mensen toch netjes

Erikro ; ik ga helemaal met Bert's mening mee ; ergens in deel 3 moet trouwens ook de url van de site van een dojo in a'dam staan , ik ben 'm helaas even kwijt...

edit: ik weet niet zeker of het 'm is maar hier is er alvast eentje

http://www.shihonobujin.com

dank!

wijsheid komt met de jaren!

Je bent zelf ook behoorlijk open en eerlijk , leer ik uit je postings...

BS

pi_12005693
Bedankt, http://www.shihonobujin.com heeft overigens wel een erg lege website (alleen een plaatje waar ze zitten en een email adres).

En www.bujinkan.ws is wel mooi maar bevat eigenlijk nauwelijks info.
Ligt het nou aan mij of wordt er altijd zo geheimzinning gedaan over ninjutsu. Is daar een speciale reden voor?
Op elke andere site van vechtsporten wordt er van alles verteld, oorsprong, principes, foto's lesgeld etc. Maar kom je op NJ sites dan is het kom maar langs en dan voel ik weer me zo verplicht.

Zijn er nog andere sites waar ik iets meer over het geheel, soorten technieken, prijzen van de lessen enzo, te weten kan komen?
Ik hoor nog wel eens dat sommige stijlen "onbetaalbaar" zijn en dan kan ik mij een beetje geestelijk voorbereiden.

[Dit bericht is gewijzigd door Erikro op 25-07-2003 11:35]

pi_12006205
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 11:21 schreef Erikro het volgende:
Bedankt, http://www.shihonobujin.com heeft overigens wel een erg lege website (alleen een plaatje waar ze zitten en een email adres).

En www.bujinkan.ws is wel mooi maar bevat eigenlijk nauwelijks info.
Ligt het nou aan mij of wordt er altijd zo geheimzinning gedaan over ninjutsu. Is daar een speciale reden voor?
Op elke andere site van vechtsporten wordt er van alles verteld, oorsprong, principes, foto's lesgeld etc. Maar kom je op NJ sites dan is het kom maar langs en dan voel ik weer me zo verplicht.

Zijn er nog andere sites waar ik iets meer over het geheel, soorten technieken, prijzen van de lessen enzo, te weten kan komen?
Ik hoor nog wel eens dat sommige stijlen "onbetaalbaar" zijn en dan kan ik mij een beetje geestelijk voorbereiden.

Zie de Mikodojo site voor meer info, alsmede het forum: daar staat nog veel meer in.

Vechtkunst moet je doen door te proberen, vanaf internet wordt je nooit wijzer. Ninjutsu us niet commercieel: mooie sites om leerlingen te trekken dien je dan ook te wantrouwen. Er is niets geheimzinnigs aan: in je zoektocht naar een mooie krijgskunst dient internet eigenlijk geen rol te spelen.

Onbetaalbaar is onzin: bij een gemiddelde ninjutsu dojo betaal je tussen de 15 en 20 ¤ per maand. Wordt het veel duurder is het een commerciele groep en dien je met terughoudendheid eens te gaan trainen.

Nogmaals: zelf proberen en een proefles kost vaak niets...

BS

pi_12006339
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 11:46 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

Zie de Mikodojo site voor meer info, alsmede het forum: daar staat nog veel meer in.

Vechtkunst moet je doen door te proberen, vanaf internet wordt je nooit wijzer. Ninjutsu us niet commercieel: mooie sites om leerlingen te trekken dien je dan ook te wantrouwen. Er is niets geheimzinnigs aan: in je zoektocht naar een mooie krijgskunst dient internet eigenlijk geen rol te spelen.

Onbetaalbaar is onzin: bij een gemiddelde ninjutsu dojo betaal je tussen de 15 en 20 ¤ per maand. Wordt het veel duurder is het een commerciele groep en dien je met terughoudendheid eens te gaan trainen.

Nogmaals: zelf proberen en een proefles kost vaak niets...

BS

Extra Info, Bij the iga warriors betaal je dus voor een proefles.

Bij miko dojo niet, de rest weet ik niet.

pi_12008117
Hoe gaat het NJ eigenlijk om met messen of beter gezegd tegen messen.
Door de vele steekpartijen op straat zou ik eigenlijk iets willen leren om je (ongewapend) te kunnen verdedigen tegen een scala aan mes aanvallen. In de praktijk looop ik (gelukkig) zelf altijd ongewapend over straat. Aangezien je gewapend altijd fout bent volgens de wet. Behalve als je crimineel bent dan mag het weer wel.

Ik zag op de foto's veel gebruik van een lange stok, dat maakt het weer een stuk gemakkelijker. Maar is NJ ook geschikt voor het ongewapende gevecht?

ps en hoelang moet je ongeveer trainen om je enigzins veilig te voelen op straat?

pi_12009765
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 12:59 schreef Erikro het volgende:
Door de vele steekpartijen op straat zou ik eigenlijk iets willen leren om je (ongewapend) te kunnen verdedigen tegen een scala aan mes aanvallen. In de praktijk looop ik (gelukkig) zelf altijd ongewapend over straat. Aangezien je gewapend altijd fout bent volgens de wet. Behalve als je crimineel bent dan mag het weer wel.

Ik zag op de foto's veel gebruik van een lange stok, dat maakt het weer een stuk gemakkelijker. Maar is NJ ook geschikt voor het ongewapende gevecht?

ps en hoelang moet je ongeveer trainen om je enigzins veilig te voelen op straat?

Verwacht niet dat je binnen een half jaar alle aanvallen kan afslaan, Ninjitsu is absoluut niet iets wat je binnen een jaar leert, maar dat is geen enkele vechtsport/krijgskunst. Ninjitsu is prima geschikt tegen een mes, we trainen ook wel eens met mes. En de basistechnieken voor blote handen vechten zul je ook terug zien komen in de wapentechnieken.
pi_12012312
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 12:59 schreef Erikro het volgende:

het maakt niet uit hoe je aangevallen wordt, als je maar de bereidheid hebt jezelf ten koste van alles te laten overleven: zo simpel is het.

verdediging tegen mes is baarlijke nonsens, je kunt er wel een beetje op trainen, maar tegen een ervaren mesvechter doe je niks!

en veilig voelen door vechtsport doen? Ook dat is een veel voorkomend misverstand en nog gevaarlijk ook. Ook na 7 jaar vechtsport is het je innnerlijk die reageert: vastgenageld aan grond staan als het om het echie gaat is meer voorkomend dan iemand neerslaan na een basiscursus weerbaarheid.

Doe vechtsport omdat je dat graag wilt: en doe het met de volle 100% overtuiging. Een andere houding die je dan vanzelf ontwikkelt zorgt ervoor dat je minder snel slachtoffer wordt en zelfs gevaarlijke situaties aanvoelt en deze dus ontwijkt.

als er iemand met een mes voor je neus staat: wegwezen!

BS

pi_12014216
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 15:14 schreef Bert-Spies het volgende:

[..]

het maakt niet uit hoe je aangevallen wordt, als je maar de bereidheid hebt jezelf ten koste van alles te laten overleven: zo simpel is het.

verdediging tegen mes is baarlijke nonsens, je kunt er wel een beetje op trainen, maar tegen een ervaren mesvechter doe je niks!

en veilig voelen door vechtsport doen? Ook dat is een veel voorkomend misverstand en nog gevaarlijk ook. Ook na 7 jaar vechtsport is het je innnerlijk die reageert: vastgenageld aan grond staan als het om het echie gaat is meer voorkomend dan iemand neerslaan na een basiscursus weerbaarheid.

Doe vechtsport omdat je dat graag wilt: en doe het met de volle 100% overtuiging. Een andere houding die je dan vanzelf ontwikkelt zorgt ervoor dat je minder snel slachtoffer wordt en zelfs gevaarlijke situaties aanvoelt en deze dus ontwijkt.

als er iemand met een mes voor je neus staat: wegwezen!

BS

Idd

Als je kunt kiezen tussen wegrennen of iemand met een mes te lijf gaan kun je beter maken dat je wegkomt.

Er wordt ook niet voor niets gezegd, dat mensen die op vechtsport zitten het juist doen om niet te hoeven vechten.

pi_12016141
Was ook een strikvraag van mij. Maar wilde weten of ik met een stelletje opscheppers te maken had of mensen die weten hoe het echt zitop straat .
Wist helaas al dat je eigenlijk kansloos bent tegen een beetje mesvechter. Ook dat ze een behoorlijke schade kunnen aanrichten.
Maar de meeste stijlen roepen al snel geen probleem en dan weet je al genoeg.
Dat vastgenageld staan is mij helaas ook wel eens overkomen, vooral als je gaat nadenken over gevolgen. bv Het is mijn buurt dus ze weten waar ik woon. Zij zijn gewapend en ik niet.
Dan ben je te laat en bevries je, ondanks al je oefeningen (pijnlijk moment ). We kunnen blijkbaar niet allemaal vechters zijn.

Dat NJ gaat hierdoor steeds interessanter klinken, zal eens een kijkje op de palmgracht gaan nemen om te zien wat NJ allemaal inhoud. Of ik daar misschien eens kan meedoen, heb namelijk een paar verrotte knieen. Dus gehurk / laag lopen kan ik wel vergeten, tenzij ik een minuut heb om op te staan

Wat is het eigenlijk voor stijl? Hard (shoalin) of zacht (tai chi)?
Is het voornamlijk wapens en hoe is de verhouding in besteding daartussen. Oefenen jullie bv ook met werpsterren gooien? Is het nog met echte "neerhaal" technieken of zijn de gevaarlijke dingen eruit gehaald zodat het meer een sport is? wat ik natuurlijk niet hoop.
Vast nog meer vragen maar kan ze even niet bedenken.

[Dit bericht is gewijzigd door Erikro op 25-07-2003 17:30]

vrijdag 25 juli 2003 @ 17:59:44 #20
46056 ninjakvd
Alles even recht zetten
pi_12016861
Hallo erikko.
ik weet niet wie er op de palmgracht zit waar je een kijkje wil nemen voor ninjutsu? hoor ik wel van je.

maar je kan ook anders op onze open trainings dagen langs komen om eens goed kennis te maken met ninjutsu.
en naartuurlijk vragen te stellen er over plenty info.

en tja ninjutsu leer je inderdaad niet zo maar ff je leerd wel een helehoop om dan vervolgens je innerlijk er mee te laten rejageren als het echt nodig is om het zo maar even simpel uit te leggen oka .

groeten kvd.

pi_12017246
Ninjakvd: Palmgracht = Amsterdam = http://www.shihonobujin.com/
Is wel lekker dichtbij als je in adam woont.
Ken je die?

ps waar en wanneer zijn die open dagen?

vrijdag 25 juli 2003 @ 18:32:22 #22
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_12017575
wouw wat gaat het lekker hier!

Bert ; dank je voor het compliment

code:
Wat is het eigenlijk voor stijl? Hard (shoalin) of zacht (tai chi)?
Ik denk dat het een goeie middenweg is
Er zitten hele harde maar ook zachte elementen in
code:
Is het voornamlijk wapens en hoe is de verhouding in besteding daartussen. 
De ongewapende technieken zijn goed vertegenwoordigd ; vaak zijn er dan variaties met wapens mogelijk en ga zo maar door
code:
 Oefenen jullie bv ook met werpsterren gooien? 
Het is bij ons iig tijdens de les aan bod gekomen , maar het is niet geheel onbekend natuurlijk
Het hoeven niet per se werpsterren te zijn...
code:
 Is het nog met echte "neerhaal" technieken of 
zijn de gevaarlijke dingen eruit gehaald zodat het meer een sport is? 
wat ik natuurlijk niet hoop. 

Afmaak technieken maken bijna altijd deel uit van de lessen , er zitten dus inderdaad wel linke dingen tussen ja.
code:
 Vast nog meer vragen maar kan ze even niet bedenken. 
Just keep 'm comin'
Er zijn hier bijna altijd mensen die ze willen beantwoorden
> BTi <
pi_12019407
dit is mijn eerste x dat ik reageer, maar ik kan nu niet anders.jullie blijven er over doorgaan. ik heb altijd geleerd om respect op te brengen voor iedereen die een ander iets wil leren. jullie kunnen dat (na al jullie regeltjes te hebben gelezen) duidelijk niet opbrengen. het zegt meer iets over jullie dan over degene die jullie de hele tijd maar onder uit aan het halen zijn. (dit is een uitspraak van iemand die jullie goed kennen namelijk Masaaki Hatsumi ) ik ken jullie niet, ik ken de IGA's niet, maar dit vind ik absoluut geen nette manier van omgaan met elkaar. ik zie ook helemaal geen negatieve berichtjes van de IGA's over jullie.... hoe kan dat dan? jullie laten wel zien dat zij mentaal toch wel een streepje voor hebben op jullie... ik surf veel op het web, en Masaaki Hatsumi heeft gezegd dat je geen negatieve dingen over een ander moet schrijven. eens komt het bij je terug. misschien trek je hier lering uit. verder moet iedereen zelf uitmaken waar hij of zij gaat trainen, je geeft zo niet de persoon de kans om zelf een eerlijke mening te vormen! vriendelijke groetjes en graag een reactie terug om te kijken of jullie al weer wat geleerd hebben!
pi_12022920
quote:
Op vrijdag 25 juli 2003 20:09 schreef R.E.S.P.E.C.T.1 het volgende:
dit is mijn eerste x dat ik reageer, maar ik kan nu niet anders.jullie blijven er over doorgaan. ik heb altijd geleerd om respect op te brengen voor iedereen die een ander iets wil leren. jullie kunnen dat (na al jullie regeltjes te hebben gelezen) duidelijk niet opbrengen. het zegt meer iets over jullie dan over degene die jullie de hele tijd maar onder uit aan het halen zijn. (dit is een uitspraak van iemand die jullie goed kennen namelijk Masaaki Hatsumi ) ik ken jullie niet, ik ken de IGA's niet, maar dit vind ik absoluut geen nette manier van omgaan met elkaar. ik zie ook helemaal geen negatieve berichtjes van de IGA's over jullie.... hoe kan dat dan? jullie laten wel zien dat zij mentaal toch wel een streepje voor hebben op jullie... ik surf veel op het web, en Masaaki Hatsumi heeft gezegd dat je geen negatieve dingen over een ander moet schrijven. eens komt het bij je terug. misschien trek je hier lering uit. verder moet iedereen zelf uitmaken waar hij of zij gaat trainen, je geeft zo niet de persoon de kans om zelf een eerlijke mening te vormen! vriendelijke groetjes en graag een reactie terug om te kijken of jullie al weer wat geleerd hebben!
Er komen hier vrijwel geen iga's en als je eens wat posts van iga's wilt lezen meot je effe ninjitsu topic 1&2 opzoeken. Toen was ik nog iga en een andere persoon hier ook. Ik kan je vertellen dat andere ninjitsu dojo's juist door de iga's worden zwartgemaakt als je er bij hun naar vraagt. Ik heb er zelf ervaring mee. Mijn respect heeft de leraar van de iga's daarom ook niet. De andere leerlingen daar wel hoor, zitten een hele hoop goede mensen tussen.

Maar op zich heb je gelijk het is wellicht wat kinderachtig om dat hier zo te schrijven. Er zijn vast mensen die zich daar lekker voelen, dan moet je daar vooral blijven. Voel je je er niet lekker zoek je wat anders.

[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 25-07-2003 22:55]

pi_12026001
Even voor mijn beeldvorming, ik ken jullie al een beetje via het forum, maar hoelang beoefenen jullie al NJ en hoeveel keer per week ongeveer.
Zijn jullie nog beginnelingen of misschien zefs al zwarte band of hoe dat bij in jullie stijl heet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')