quote:bron: http://www.gva.be
16/07 Masturbatie verkleint kans op prostaatkanker
Masturberen zou wel eens een probaat middel kunnen zijn tegen prostaatkanker. Een Australisch onderzoek heeft aangetoond dat mannen die meer dan vijf keer per week de hand aan zichzelf slaan, drie keer minder kans maken om prostaatkanker te ontwikkelen. De resultaten staan in het British Journal of Urology. The Daily Telegraph publiceerde het rapport woensdag. Een wetenschappelijk team, onder leiding van professor Graham Giles van het Cancer Council Victoria, onderzocht tussen 1994 en 1998 zo'n 2.000 mannen. De proefpersonen waren tussen de 40 en 69 jaar oud en afkomstig uit Sydney, Melbourne en Perth. Een deel van hen had al prostaatkanker. De wetenschappers stelden vast dat de mannen die meer dan vijf keer per week ejaculeerden, een derde minder risico liepen om prostaatkanker te krijgen. "Mannen die het meest ejaculeren tussen hun 20ste en 40ste levensjaar, lopen veel minder kans dan mannen van die leeftijdscategorie die veel minder masturberen", legt Giles uit.De Australische professor vindt een verklaring voor de positieve gevolgen van zelfbevrediging in het feit dat frequente ejaculatie voorkomt dat het sperma opgestapeld blijft in de urinebuis, waar het mogelijk kankerverwekkend wordt. Volgens de wetenschappers vertoont de prostaat bij de man meer gelijkenissen met de borsten van de vrouw dan eerder gedacht werd. "De prostaat is net zoals de borst een afscheidingsorgaan: de borsten produceren melk, de prostaat sperma. Net zoals borstvoeding de kans op borstkanker doet afnemen, wordt het risico op prostaatkanker verminderd door frequente ejaculatie", redeneert de professor.
Eerdere studies toonden volgens Giles aan dat gevangenen en katholieke priesters meer risico lopen op prostaatkanker. Het onderzoek van Giles' team toont een positief effect aan bij masturbatie, maar er is nog geen bewijs dat seks met een groot aantal vrouwen ook een positief effect heeft op prostaatkanker. Volgens de Australische professor moet er nog ander onderzoek uitgevoerd worden alvorens deze resultaten als absoluut wetenschappelijk correct kunnen beschouwd worden. Ondertussen kunnen de mannen, aldus Giles, op beide oren en handen slapen.
ik zie niet meteen in waarom veel seks met vrouwen niet hetzelfde resultaat zou hebben, dus totdat het tegendeel bewezen is ... "honey I'm home!!"
quote:Je loopt gewoon kans op RSI, net zo als ik dat ook heb. Of je moet vreemd gaan met links.
Op woensdag 16 juli 2003 15:52 schreef RetepV het volgende:
Nou, mijn rechterhand wil vaker met mij neuken dan mijn vriendin. Moet ik nu van vriendin wisselen of blind en doof worden?
quote:jebent heel stoer hoor met je RSI.
Op woensdag 16 juli 2003 15:54 schreef brillie het volgende:[..]
Je loopt gewoon kans op RSI, net zo als ik dat ook heb. Of je moet vreemd gaan met links.
quote:Hij heeft 3 handen, 1 speciaal gereserveerd voor het 24 uur/pag rukken
Op woensdag 16 juli 2003 15:58 schreef _GdR_ het volgende:[..]
jebent heel stoer hoor met je RSI.
maar goed je kan nog wel fokken.![]()
![]()
quote:Ik heb ook last van RSI. Waarom zou ik niet kunnen fokken?
![]()
quote:wel kunnen fokken en niet kunnen werken zeker?
Op woensdag 16 juli 2003 16:03 schreef Viperdesign het volgende:[..]
Ik heb ook last van RSI. Waarom zou ik niet kunnen fokken?
echt te schraal voor woorden gewoon.
quote:En anders Fok je toch gewoon met links... dan ga je op je hand zitten en dan lijkthet net alsof iemand anders aan het fokken is....
![]()
Oh dat was met rukken....
[Dit bericht is gewijzigd door SuperJERK op 16-07-2003 16:10]
quote:Alleen bij alles wat vast en los zit
Op woensdag 16 juli 2003 16:08 schreef Kreator het volgende:
Ik ejaculeer bij het leven. telt dat ook?
quote:*kuch* Nog nooit aan je clitoris gezeten PandoraB ? *kuch*
Op woensdag 16 juli 2003 17:01 schreef pandoraB het volgende:
Alsof mannen een goede reden moeten hebben om te rukken...
quote:En een leuk verhaaltje
Op vrijdag 18 juli 2003 01:26 schreef ASSpirine het volgende:leuke titel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |