abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14797662
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:20 schreef Henkmanz het volgende:
Regel ik even voor je
Hnkmnz regelt het al.
pi_14797996
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:21 schreef entrefice het volgende:

[..]

Cool, bedankt alvast!

Het auto's veranderen gebeurt hier voornamelijk met HSB kleuren (Hue, Saturation, Brightness). De kleur die jij aangaf was een Hexadecimale kleurcode Heel makkelijk kun je dan bij het kleurenscherm in photoshop de HSB-waarden kopieren en plakken in het Hue/Saturation scherm .

Voordat ik mezelf de hemel in prijs: is dit de goede kleur?

pi_14798360
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:31 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Het auto's veranderen gebeurt hier voornamelijk met HSB kleuren (Hue, Saturation, Brightness). De kleur die jij aangaf was een Hexadecimale kleurcode Heel makkelijk kun je dan bij het kleurenscherm in photoshop de HSB-waarden kopieren en plakken in het Hue/Saturation scherm .

Voordat ik mezelf de hemel in prijs: is dit de goede kleur?
[afbeelding]

Perfect!!
Zou je misschien een stappenplan kunnen posten, dan kan er ik eens mee prutsen zodat ik het misschien voortaanzelf kan.
pi_14798548
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:43 schreef entrefice het volgende:
Zou je misschien een stappenplan kunnen posten, dan kan er ik eens mee prutsen zodat ik het misschien voortaanzelf kan.
No problemo

In de veronderstelling dat je al een beetje met photoshop (oid) kan:

Selecteer al het bodywork van de auto dat een andere kleur moet krijgen (dus niet de inlaten, lampen, grills, nummerborden, deurgrepen e.d.) en kopieer die naar een nieuwe laag (voor als er wat fout gaat).
In photoshop druk je dan op Shift-Ctrl-U (of Image --> Adjustments --> Desaturate) en vervolgens op Ctrl-U (of Image - Adjustments- Hue/Saturation).

Er opent zich een schermpje, klik daarin in het vakje "Colorize" en veel plezier met het slepen van de balkjes .
Met Hue kun je de kleur aangeven, met Saturation de intesiteit van de kleur en met Lightness, tja, die spreekt voor zichzelf .

En als je nog wil weten hoe ik de hex-code heb omgezet in HS-waarden:
Klik op het kleurvierkantje in het toolwindowtje van photoshop (waar je normaal altijd je kleuren kiest). Daar zie je rechtsonderin een kleurcode staan die op dat moment gebruikt wordt; daar kun je je eigen code indumpen. Vervolgens worden alle waarden die daarboven staan (HSB, RGB, CMYK en LAB) ook aangepast.
Enige wat je dan doet is de H- en S-waarden opschrijven en die bij Hue/Saturation (nadat je colorize hebt aangevinkt natuurlijk) invoeren.
Vervolgens nog even met de lightness kutten totdat het beste resultaat er is en klaar is entrefice .

pi_14799325
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:51 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

No problemo

In de veronderstelling dat je al een beetje met photoshop (oid) kan:

Selecteer al het bodywork van de auto dat een andere kleur moet krijgen (dus niet de inlaten, lampen, grills, nummerborden, deurgrepen e.d.) en kopieer die naar een nieuwe laag (voor als er wat fout gaat).
In photoshop druk je dan op Shift-Ctrl-U (of Image --> Adjustments --> Desaturate) en vervolgens op Ctrl-U (of Image - Adjustments- Hue/Saturation).

Er opent zich een schermpje, klik daarin in het vakje "Colorize" en veel plezier met het slepen van de balkjes .
Met Hue kun je de kleur aangeven, met Saturation de intesiteit van de kleur en met Lightness, tja, die spreekt voor zichzelf .

En als je nog wil weten hoe ik de hex-code heb omgezet in HS-waarden:
Klik op het kleurvierkantje in het toolwindowtje van photoshop (waar je normaal altijd je kleuren kiest). Daar zie je rechtsonderin een kleurcode staan die op dat moment gebruikt wordt; daar kun je je eigen code indumpen. Vervolgens worden alle waarden die daarboven staan (HSB, RGB, CMYK en LAB) ook aangepast.
Enige wat je dan doet is de H- en S-waarden opschrijven en die bij Hue/Saturation (nadat je colorize hebt aangevinkt natuurlijk) invoeren.
Vervolgens nog even met de lightness kutten totdat het beste resultaat er is en klaar is entrefice .

Henkmanz, hardstikke bedankt voor je behulpzaamheid, ik ga er mee aan de slag!
pi_14846754
Hier van mij de versie van die subaru die jullie pas geleden hebben gedaan.

En ook nog een bora van mij van pas geleden.

Greetz
HVB

zondag 23 november 2003 @ 01:37:22 #217
71956 Haikuh
Oooooohhhh.....
pi_14854996
-edit-
ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_14860099
Die Impreza is goed gelukt blingbling, allen jammer dat de bumper niet zo mooi glanst als die achterkant
  dinsdag 25 november 2003 @ 23:30:43 #219
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_14931760
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:51 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

No problemo

- goeie uitleg over kleurverandering -

Er is nog een manier, misschien makkelijker, misschien niet.
Selecteren en desaturaten blijft gelijk.
Maak dan een nieuwe layer met je bestaande selectie en vul die selectie met de kleur die je wilt.
Zet dan de blending van de layer op multiply en voila, je bent er ook
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  woensdag 26 november 2003 @ 14:05:04 #220
29029 SiNz
of a twisted mind
pi_14942496
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 23:30 schreef ToMaSZ het volgende:

[..]

Er is nog een manier, misschien makkelijker, misschien niet.
Selecteren en desaturaten blijft gelijk.
Maak dan een nieuwe layer met je bestaande selectie en vul die selectie met de kleur die je wilt.
Zet dan de blending van de layer op multiply en voila, je bent er ook

Inderdaad....Multiply of Overlay.
Multiply wordt vaak iets matter dan Overlay. ff uitproberen.
Life suxx, deal with it!
  woensdag 26 november 2003 @ 14:23:10 #221
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_14942999
Probleem met die methode is we dat je schaduwen onnatuurlijker worden bij een foto met veel licht verschil.
Witte glans wordt dan bv lichtblauw bij een blauwe auto.
IMHO kan je dan beter heel fine veranderen op adjustments.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  woensdag 26 november 2003 @ 14:26:44 #222
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_14943088
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:23 schreef Sjoewe het volgende:
Probleem met die methode is we dat je schaduwen onnatuurlijker worden bij een foto met veel licht verschil.
Witte glans wordt dan bv lichtblauw bij een blauwe auto.
IMHO kan je dan beter heel fine veranderen op adjustments.
Ik pas meestal na het toevoegen van die layer nog de levels van het hele plaatje aan, zodat je wit weer als wit en zwart weer als zwart kunt definieren.
  woensdag 26 november 2003 @ 14:28:38 #223
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_14943146
Weet iemand toevallig trouwens een beetje fatsoenlijk formaat plaatje te vinden van een chevrolet corsica. Ik heb zo'n ding en wil m eens onder handen nemen, maar ik heb geen digicam en op internet kan ik niet veel fatsoenlijks vinden....
  woensdag 26 november 2003 @ 15:36:01 #224
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_14945146
mijn eerste soep:

origineel;

soep;

o.a.
- ramen getint
- koplampen wat agressiever gemaakt
- wat naden verwijderd
- voorspoiler iets minder druk gemaakt
- burnout proberen te faken

moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
  woensdag 26 november 2003 @ 16:35:39 #225
74959 Don_MagicOne
succes is een keuze...!
pi_14946761
quote:
Op woensdag 26 november 2003 14:28 schreef ToMaSZ het volgende:
Weet iemand toevallig trouwens een beetje fatsoenlijk formaat plaatje te vinden van een chevrolet corsica. Ik heb zo'n ding en wil m eens onder handen nemen, maar ik heb geen digicam en op internet kan ik niet veel fatsoenlijks vinden....
dit is het beste wat ik kan vinden...
http://www.vetmed.wsu.edu/fep/images/Originals/Corsica.JPG
pi_14948761
quote:
Op woensdag 26 november 2003 15:36 schreef beschuit het volgende:
mijn eerste soep:

origineel;
[afbeelding]

soep;
[afbeelding]

o.a.
- ramen getint
- wat naden verwijderd

Supervet, die burnout. Hoe heb je die gemaakt?
Errug kewl
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  woensdag 26 november 2003 @ 18:08:26 #227
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_14949384
Dat is een vrij eenvoudig truckje, met eye candy.
Kan de tut zo gouw ff niet vinden

En @ beschuit koele soep! Raamjes zou ik nog een beetje beter afwerken (rubbers niet coaten) en nog iets meer wheelspin, dan is 'ie helemaal perfect!

** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  donderdag 27 november 2003 @ 08:37:19 #228
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_14963287
Heb hem zonder tutorial ofzo gemaakt;
achtergrondrook is van een andere afbeelding, de rook bij de banden is gemaakt met brushes en wat vegen enzo...

ik zal nog een wat puntjes op de i gaan zetten

thnx voor de reacties

moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_14965907

mijn eerste photosoep, van een auto dan.

pi_14999766
GEZOCHT:
Photoshop tuners die willen werken in: Fok!Eiland Tuning Shop
pi_15029637
quote:
Op zondag 2 november 2003 22:24 schreef zerrocool het volgende:
die gast komt uit polen ik zal voor de liefhebbers hier nog wat van z'n werk laten zien:

IS200
[afbeelding]
[afbeelding]

Netjes, maar wel stomme fout in die foto, check die palmboom in de voorruit
pi_15031435
heb net ff wat geprobeerd enzo..is nog best lastig...staat er niet ergens op een site ofzo hoe je alles het beste kan doen? ; )
pi_15033866
quote:
Op zondag 30 november 2003 01:39 schreef Parvus2 het volgende:
heb net ff wat geprobeerd enzo..is nog best lastig...staat er niet ergens op een site ofzo hoe je alles het beste kan doen? ; )
Lees de openingspost van PTA Photoshop-wedstrijd voor auto's Deel 17 eens, daar staan een paar tutorials. Hou er rekening mee dat je niet daar je auto post, want daar worden alleen auto's gepost die met de wedstrijd te maken hebben.
  zondag 30 november 2003 @ 12:11:38 #234
38360 masuyo
Where will you go
pi_15034276
quote:
Op woensdag 26 november 2003 15:36 schreef beschuit het volgende:
mijn eerste soep:

origineel;
[afbeelding]

soep;
[afbeelding]

o.a.
- ramen getint
- wat naden verwijderd

I’m so sick of speaking words that no one understands
Is it clear enough that you can’t live your whole life all alone
I can hear you in a whisper
But you can’t even hear me screaming
pi_15035109
quote:
Op zondag 30 november 2003 11:40 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Lees de openingspost van PTA Photoshop-wedstrijd voor auto's Deel 17 eens, daar staan een paar tutorials. Hou er rekening mee dat je niet daar je auto post, want daar worden alleen auto's gepost die met de wedstrijd te maken hebben.

Okey, thank you
pi_15035582
hm..verlagen is lastig!
pi_15045842
Weet iemand hoe je een schuine selectie kunt maken?

..Want met de Retangular Marquee Tool lukt het alleen met rechte lijnen, maar ik heb vaak plaatjes met auto's die schuin gefotografeerd zijn...

zondag 30 november 2003 @ 21:45:38 #238
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_15046283
(Polygonal) Lassotool bijvoorbeeld...
Dude doe jezelf een lol een lees een tutorial, staan er genoeg op internet. Scheelt je iedere keer vragen.
pi_15046535
i know 'dude' maar zo hou ik het topic een beetje levend ;--)
pi_15047220
dat is nog eens een originele smoes

ik zou trouwens polygonal tool gebruiken, lasso is beetje lastig met rechte lijnen

pi_15047915
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:45 schreef jwstoop het volgende:
ik ben ook weer ff bezig geweest
[afbeelding]

klik voor een grotere versie. Daar zie je trouwens wel dat een aantal details nog niet goed zijn, maarja boeie...

omfg, dat is veruit de mooiste s40 die ik heb gezien errug goed werk!
  maandag 1 december 2003 @ 15:35:32 #242
63036 Mons
Opgezwolle de Volle
pi_15061873
quote:
Op zondag 30 november 2003 21:53 schreef Parvus het volgende:
i know 'dude' maar zo hou ik het topic een beetje levend ;--)
ik hoop dat dit een rare vorm van humor is
"Even langs de kapper, hij pakt de tondeuze, shit is simpel plus gewoon goedkoopste keuze"
pi_15063656
Dit is geen humor, maar als hier niemand meer post verdwijnt dit topic naar beneden, en dat is zonde
pi_15069645
hai jongens kunnen jullie misschien hier iets van maken? aangezien ik nie zo bekend ben met photoshop. maar ik wilde eens kijke wat er allemaal van gemaakt kon worden. in mooi opzicht dan.

alvast bedankt

pi_15075204
quote:
Op maandag 1 december 2003 16:53 schreef Parvus het volgende:
Dit is geen humor, maar als hier niemand meer post verdwijnt dit topic naar beneden, en dat is zonde
Nee hoor, om de zoveel tijd is er weer een n00b die in PTA Photoshop-wedstrijd voor auto's Deel 17 zijn eigen auto post om te photoshoppen, die blijven we hiernaartoe sturen. Totdat alle n00bs in de wereld het snappen! Zo .
quote:
Op maandag 1 december 2003 20:25 schreef ikkeonnie het volgende:
hai jongens kunnen jullie misschien hier iets van maken? aangezien ik nie zo bekend ben met photoshop. maar ik wilde eens kijke wat er allemaal van gemaakt kon worden. in mooi opzicht dan.
[afbeelding]
Dan zou je even je auto uit een andere hoek moeten fotograferen, dit is erg moeilijk zo. Voor de ideale hoek moet je kijken naar bijv. http://216.117.199.231/Holden/Monaro/Holden-Monaro-006.jpg. Dit is een goede photoshophoek .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')