abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2003 @ 22:51:58 #1
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_11773887
Ik ben bezig met het sticky, komt er zo aan Mocht je je afvragen wanneer we beginnen: NU!

Het onderwerp is dus Verval

[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 16-07-2003 11:33]

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
  maandag 14 juli 2003 @ 22:52:33 #2
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_11773907
Ga die P166 een tweaken man!
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  maandag 14 juli 2003 @ 23:02:43 #3
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_11774210
pi_11774502
Kunnen we hier ook inzenden?
  maandag 14 juli 2003 @ 23:55:29 #5
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11775766
Ach what the heck, ik trap gewoon af!

Lokatie: Boekarest, Roemenie. Een van de zeer weinige foto's die ik daar heb kunnen maken toen ik er voor mijn werk moest zijn. Die arme verlaten kever moest ik gewoon vastleggen...

Camera: Olympus C5050 Zoom

PS werk: beetje met het contrast geklooid en de kleur van de auto veranderd omdat ik dit mooier vond dan het groen/blauw dat ie eigenlijk was. Verder geen hele enge dingen in PS gedaan.

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  dinsdag 15 juli 2003 @ 00:00:14 #6
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_11775897
Nou ik weet niet of dit verval goenoeg is, ik gok van wel aangezien de rots er niet altijd zo uitzag.

dinsdag 15 juli 2003 @ 00:19:47 #7
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11776313
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 00:00 schreef xstatic1975 het volgende:
Nou ik weet niet of dit verval goenoeg is, ik gok van wel aangezien de rots er niet altijd zo uitzag.

Hoe zag ie er hiervoor uit dan?

Ik vind hem persoonlijk nogal op de rand, qua voldoen aan het thema... (no offense verder hoop ik)

dinsdag 15 juli 2003 @ 00:20:58 #8
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11776335
Ik zie het ook niet echt, maar eehh TheMarco je hebt gewonnen ik ben gelijk klaar.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 15 juli 2003 @ 00:37:28 #9
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11776595
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 00:20 schreef elcastel het volgende:
Ik zie het ook niet echt, maar eehh TheMarco je hebt gewonnen ik ben gelijk klaar.
Hahaha nou dankje

Maar ik heb toch nog hoge verwachtingen van bepaalde andere FOT-ers hoor!

dinsdag 15 juli 2003 @ 04:25:33 #10
20189 Milanees
Hijo del Mundo!
pi_11778434
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 00:19 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Hoe zag ie er hiervoor uit dan?

Ik vind hem persoonlijk nogal op de rand, qua voldoen aan het thema... (no offense verder hoop ik)

Ik vind hem opzich wel voldoen, aangezien de aarde ook continue verval is. Dit is een heel langzaam proces waar eeuwen overheen gaan en dat kan je op deze fot zien...

Ik zal deze keer eerder met een foto komen daar ik hem al op contact afdruk heb en hem alleen in het "groot" moet laten afdrukken en inscannen...

The Marco verder een erg mooie foto!!!

Sin Fronteras!
  FOK!fotograaf dinsdag 15 juli 2003 @ 08:59:12 #11
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11779146
hoe werkt het eigenlijk?
moeten we hier de foto's plaatsen die we "inzenden" ?
en wordt er dan in een ander topic gestemd? of niet? en gebeurt dat gewoon hier
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 15 juli 2003 @ 10:25:53 #12
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11780468
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 08:59 schreef Xilantof het volgende:
hoe werkt het eigenlijk?
moeten we hier de foto's plaatsen die we "inzenden" ?
en wordt er dan in een ander topic gestemd? of niet? en gebeurt dat gewoon hier
quote:
-De foto's kunnen worden ingeleverd door ze op het forum te posten in Fotowedstrijd Juli Slowchattopic, of door ze naar een FOTmod te mailen (vork@fok.nl of jeroenh@fok.nl of dagobert@fok.nl). In beide gevallen zullen de foto's worden geupload naar een speciaal plaatsje op de Fok!server. Deze foto's komen dan ook uiteindelijk in een mooi overzicht-topic te staan. Mocht je persé niet willen dat jouw foto op de Fok!server komt te staan geef dit dan even aan
  dinsdag 15 juli 2003 @ 11:14:10 #13
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_11781573
ik zet nog ff niks in het topic, want ik weet niet precies waar vork/jeroenh ze willen hebben
pi_11781698
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 00:19 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Is idd erg op het randje. Volgens de Van Dale online is verval:
quote:
ver·val (het ~)
1 het verslechteren van een toestand => bederf, degeneratie, ontaarding
2 het niet meer gelden, het afgeschaft zijn
3 verschil in hoogte van de waterspiegel tussen twee plaatsen of bij eb en vloed op eenzelfde plaats => waterverval
De toestand van de rost verslechterd niet, hij verandert. Anders zouden zo'n beetje alle geologische foto's onder het thema verval geplaatst kunnen worden, van grotten tot bergketens.

maar laa'k maar niet te moeilijk doen, anders krijgen we hetzelfde gedonder als met de poezen

_-L'avenir est déja là
  dinsdag 15 juli 2003 @ 11:28:03 #15
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_11781891
Och daar gaan we weer met het gekibbel over het onderwerp, het kan toch ook zo zijn dat de poster van de foto van de rots in die rots het 'verval' ziet, voor hem/haar is dat verval! De groeven in de rotsen zijn als rimpels van ouderdom. Het allemaal niet meer zo strak. Maak a.jb. het verschil tussen het letterlijke en beeldende 'verval'.
De foto is beeldend, persoonlijk vind ik hem niet zo mooi 'in beeld'

De auto van themarco is mooi maar echt zo'n typisch standaard voorbeeld van 'verval'. Erg letterlijk, mooi in beeld.

Het is een vrij abstract thema dus er is best veel mogelijk.

fake a dream
  dinsdag 15 juli 2003 @ 11:41:20 #16
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11782156
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 11:28 schreef Kimmie het volgende:
Och daar gaan we weer met het gekibbel over het onderwerp, het kan toch ook zo zijn dat de poster van de foto van de rots in die rots het 'verval' ziet, voor hem/haar is dat verval! De groeven in de rotsen zijn als rimpels van ouderdom. Het allemaal niet meer zo strak. Maak a.jb. het verschil tussen het letterlijke en beeldende 'verval'.
De foto is beeldend, persoonlijk vind ik hem niet zo mooi 'in beeld'

De auto van themarco is mooi maar echt zo'n typisch standaard voorbeeld van 'verval'. Erg letterlijk, mooi in beeld.

Het is een vrij abstract thema dus er is best veel mogelijk.

Ik denk dat we inderdaad de discussie van wat er wel en niet "on topic" is maar aan de modjes moeten overlaten. Mij zul je er niet meer over horen in ieder geval, tenzij er katten gepost worden

Ik had trouwens ook wel een abstracte klik hier om hem te zien maar ik vond de auto toch wat mooier...

dinsdag 15 juli 2003 @ 11:52:02 #17
57867 Cavallino
No N00b, just incognito
pi_11782440
Ik ga het er ook eens op wagen.

Hier in de stad is een poosje terug een verffabriek afgebrand. Geheel verlaten, troosteloos en vervallen ligt het er nu bij. Niemand die er meer naar omkijkt. Het lijkt het almaar erger te maken. Je houdt er een naar gevoel aan over.

Of dit aan jullie beeld van verval voldoet weet ik niet, maar ik waag het erop. Ik hoor het wel.

[b]Canon PowerShot G3[/b]
pi_11782449
Hé leuk! Ik heb die hele stemming gemist op de een of andere manier, maar het is dus uiteindelijk mijn suggestie van 'verval' geworden. Kewl.

Over die foto van TheMarco; het is idd echt zo'n cliché plaatje voor op een romantische poster in een tienerkamer. Naast de gespierde man met baby op de arm. Het ziet er ook erg 'gemaakt' uit.

En die rots vinnik niet echt bijzonder.

dinsdag 15 juli 2003 @ 12:18:40 #19
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11783084
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 11:52 schreef k_man het volgende:

Over die foto van TheMarco; het is idd echt zo'n cliché plaatje voor op een romantische poster in een tienerkamer. Naast de gespierde man met baby op de arm. Het ziet er ook erg 'gemaakt' uit.

Okeeokeeokeeokee

Als twee mensen uit mijn vorige top 3 zeggen dat het scheiss is dan is dat toch een goede reden om maar met een andere inzending te komen. Of ie beter is weet ik niet maar in ieder geval wat minder cliché. Overigens stond die auto daar echt gewoon zoals je ziet op deze nieuwe inzending. Alleen de kleur was dus anders. Niets "gemaakt" aan dus

dinsdag 15 juli 2003 @ 12:47:31 #20
57867 Cavallino
No N00b, just incognito
pi_11783769
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 12:18 schreef TheMarco het volgende:

[..]

Okeeokeeokeeokee

Als twee mensen uit mijn vorige top 3 zeggen dat het scheiss is dan is dat toch een goede reden om maar met een andere inzending te komen. Of ie beter is weet ik niet maar in ieder geval wat minder cliché. Overigens stond die auto daar echt gewoon zoals je ziet op deze nieuwe inzending. Alleen de kleur was dus anders. Niets "gemaakt" aan dus

[afbeelding]

Deze foto vind ik op zich mooier, maar ik denk dat de vorige beter bij het topic past. Was de originele kleur van de kever groen? Post de vorige foto anders 's in de originele kleur. Volgens mij is dat mooier...
[b]Canon PowerShot G3[/b]
  dinsdag 15 juli 2003 @ 12:51:17 #21
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11783859
Om het topic niet te traag te laten laden is ie hier gelinked te zien. Smaken verschillen misschien maar ik vond hem in het rood mooier... Maar goed ik hou het denk ik toch bij de nieuwe foto.
  dinsdag 15 juli 2003 @ 12:52:12 #22
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11783877
Hee TheMarco begin je nu al te draaikonten ?? Hahaha, oh ja ik vond de eerste mooier, ik zou terugruilen.
tweede is een goede tweede hoor
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 15 juli 2003 @ 13:01:21 #23
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11784075
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 12:52 schreef elcastel het volgende:
Hee TheMarco begin je nu al te draaikonten ?? Hahaha, oh ja ik vond de eerste mooier, ik zou terugruilen.
tweede is een goede tweede hoor
Hoewel ik er van overtuigd ben dat de eerste foto veel meer punten zal trekken (vooral doordat er allerlei mensen meestemmen die niet echt verder kijken) blijf ik denk ik toch bij de tweede omdat ik de kever bij nader inzien te "makkelijk" vind. Hij zou zeker goed scoren maar eigenlijk is zo'n foto gewoon een kwestie van geluk hebben dat je zoiets tegenkomt en afdrukken. Bij de tweede heb ik (binnen de zeer beperkte tijd die ik daar had) meer geprobeerd een sfeerbeeld neer te zetten. Het gaat mij sowieso niet om het winnen, ik ben meer vereerd door het krijgen van punten van bepaalde specifieke users dan door het halen van de hoogste score.
pi_11784213
De regel over het niet wijzigen van je eenmaal ingestuurde foto is kennelijk helemaal geschrapt, dus ik hou het - voorlopig iig - op deze foto:

dinsdag 15 juli 2003 @ 13:10:08 #25
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11784279
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 13:07 schreef k_man het volgende:
De regel over het niet wijzigen van je eenmaal ingestuurde foto is kennelijk helemaal geschrapt, dus ik hou het - voorlopig iig - op deze foto:
Die is inderdaad geschrapt. Had ik zelf ook even goed gechecked vantevoren in de regels. Gelukkig maar want ik vond het een kul-regel.
quote:
[afbeelding]
Hele mooie plaat weer! Alleen kun je niet wat minder jpeg-compressie gebruiken? Je raakt een hoop detail kwijt hierdoor. De plaat is plaatselijk erg vlekkerig door een te hoge compressie...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')