- oliedruk
- olietemperatuur
- klok
- toerental (als de betreffende auto dat zelf niet heeft)
- koelwatertemperatuur (als de betreffende auto dat zelf niet heeft)
- voltage accu
- laad-/ontlaadstroom accu
Nou ben ik niet onhandig, ik heb al wat (relatief eenvoudige) dingen moeten dan aan mijn Kadettje, dus het monteren van die meters en zo zie ik wel zitten, dat lukt me wel. Net als het trekken van de draden.
Waar ik een beetje mee zit is het plaatsen van de sensoren. Is dat moeilijk? De sensoren voor de oliedruk/-temperatuur moeten ergens in het motorblok worden geschroefd begreep ik, en de koelwatertemperatuursensor ergens in het koelwatercircuit. Is dat 'gevaarlijk'? Ik wil liever geen gaten boren in mijn motorblok.
Ik weet nog niet wat voor auto ik ga kopen, waarschijnlijk een Golf of Astra, iets in die klasse, in elk geval Duits.
[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 13-07-2003 14:27]
quote:wat is dat voor gekke smiley achter koelwatertemperatuur??
Op zondag 13 juli 2003 14:24 schreef JeroenH het volgende:
Eind van het jaar wil ik een andere auto gaan kopen, en ik wil een paar van die Equus(-achtige) meters monteren:- oliedruk
- olietemperatuur
- klok
- toerental (als de betreffende auto dat zelf niet heeft)
- koelwatertemperatuur ( ^^^^ )
- voltage accu
- laad-/ontlaadstroom accuNou ben ik niet onhandig, ik heb al wat (relatief eenvoudige) dingen moeten dan aan mijn Kadettje, dus het monteren van die meters en zo zie ik wel zitten, dat lukt me wel. Net als het trekken van de draden.
Waar ik een beetje mee zit is het plaatsen van de sensoren. Is dat moeilijk? De sensoren voor de oliedruk/-temperatuur moeten ergens in het motorblok worden geschroefd begreep ik, en de koelwatertemperatuursensor ergens in het koelwatercircuit. Is dat 'gevaarlijk'? Ik wil liever geen gaten boren in mijn motorblok.
Ik weet nog niet wat voor auto ik ga kopen, waarschijnlijk een Golf of Astra, iets in die klasse, in elk geval Duits.
quote:Dat waren pijltje omhoog ( ^^^^ ), ik heb het gewijzigd.
Op zondag 13 juli 2003 14:25 schreef vosss het volgende:
wat is dat voor gekke smiley achter koelwatertemperatuur??
Niemand die iets weet van het monteren van meters in een auto?
quote:Ik wil je dag niet verpesten, maar Opel is van General Motors en is dus Amerikaans.
Op zondag 13 juli 2003 14:24 schreef JeroenH het volgende:
quote:ik wil jou dag ook niet verpesten maar opel is wel degelijk een duits merk...de amerikanen hebben het gekocht maar voor de rest is volgens mij alles in duitse handen
Op zondag 13 juli 2003 14:38 schreef Greyfox het volgende:[..]
Ik wil je dag niet verpesten, maar Opel is van General Motors en is dus Amerikaans.
Is het in het algemeen moeilijk om bovengenoemde sensoren te plaatsen?
sjonge sjonge ik begeef me een keer buiten FOT, krijg je dit...
quote:Zoveel tegenstrijdigheden in 1 zin heb ik nog niet vaak gezien.
Op zondag 13 juli 2003 14:41 schreef freaki het volgende:[..]
de amerikanen hebben het gekocht maar voor de rest is volgens mij alles in duitse handen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |