Mijn Philips VG8235 heeft het begeven en ik wil mijn konami's nog kunnen spelen! Help mij!
quote:undernet #msx stel je vraag daar eens
Op vrijdag 11 juli 2003 01:30 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
Trouwens, voor MSX 2 is Philips ook okey, zolang er maar een 720K drive inzit.
quote:Jow lees probleem... zie hierboven.
Op vrijdag 11 juli 2003 11:19 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
Komop!Geen actieve MSX-ers meer hier?
Gewoon bij google zoeken op MSX2 emulator en MSX roms voor de gamez ...Kastspellen zoeken op Mame roms. Suc6!
Ik heb wel een MSX2 gehad niet lang geleden, maar ben pas verhuist en heb het apparaat weggegooid volgens mij....zal ff checken voor je, anders mag je het zo hebben.
Vroegah hadden we een MSX-1 en we hebben 2 MSX-2's gehad, daar heb ik alles opgeleert Kwa computeren dan. Pracht machines waren dan. Ik kijk wanneer ik thuis kom wel ff oik
quote:Cool! Emulators heb ik ook, maar ik mis de feeling van de MSX........ Ik gebruik overigens fMSX en BrMSX. En Mame loopt niet lekker
Op dinsdag 15 juli 2003 15:21 schreef _X-Factor_ het volgende:
Jawel hoor, maar ik speel MSX spellen zoals Zanac-exe en Pinguin via de PC emulator. Dat doe ik ook met kastspellen....Alle oude kastspellen spelen op je PC =!
Gewoon bij google zoeken op MSX2 emulator en MSX roms voor de gamez
...Kastspellen zoeken op Mame roms. Suc6!
Ik heb wel een MSX2 gehad niet lang geleden, maar ben pas verhuist en heb het apparaat weggegooid volgens mij....zal ff checken voor je, anders mag je het zo hebben.
Alvast bedankt!
quote:Okey! Bedankt alvast!
Op dinsdag 15 juli 2003 15:27 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Ik heb er volgens mij nog wel een te lezen.Vroegah hadden we een MSX-1 en we hebben 2 MSX-2's gehad, daar heb ik alles opgeleert Kwa computeren dan. Pracht machines waren dan. Ik kijk wanneer ik thuis kom wel ff oik
maar * Chillz heeft thuis nog ongebruikte (misschien nu wel stoffige) MSX spullen staan...
in iedergeval een Sony HitBit (wat voor een weet ik nu niet?)
moet ik ff kijken...
als je interesse hebt is t t beste ff via mail te schrijven
(die lees ik thuis zeker, Fok meer tijdens kantooruren)
Ik heb nog een philips NMS8245 MSX2 staan. Ik heb hem net nog getest en hij werkt goed. Mail me op marcelvandekamp@hotmail.com en vertel me maar wat je er voor wilt geven.
marcel
quote:Mag ik je erop wijzen dat er tegenwoordig emulatoren zijn die een stuk betere prestaties kunnen leveren dan de ouder msx-jes zelf?
Op woensdag 10 september 2003 12:00 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
nog een schopje?
quote:Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens..... Ikzelf vind het op een MSX machine spelen veel meer "the real thing" emulators zijn Oke, maar het is toch anders........ Maar ik geef toe dat sommige emulators goed werk leveren.
Op woensdag 10 september 2003 18:51 schreef Vampier het volgende:[..]
Mag ik je erop wijzen dat er tegenwoordig emulatoren zijn die een stuk betere prestaties kunnen leveren dan de ouder msx-jes zelf?
Metal Gear in de bus .
Oh, sorry offtopic .
quote:Totdat je ineens dingen gaat doen die heel erg 'on the edge' zijn wat betreft VDP en muziek. Veel emulatoren gaan nog steeds helemaal over de zeik als het aankomt op screen- en paletsplits. Daarnaast vind ik de emulatie van de MSX-Music en MSX-Audio niet echt spot-on. Vooral het samplekanaal van de MSX-Audio is bagger (samples worden vaak verkeerd afgespeeld) en de FM emulatie klinkt minder vol dan op de MSX (zal wel met filters te maken hebben). Dan heb je nog de floppy support en beveiligingen. Veel software is beveiligd en kan niet zomaar worden gedraaid met een emulator (of je moet eerst alles gaan zitten kraken). NLMSX kan bijvoorbeeld helemaal niet van diskettes lezen (alleen disk images).
Op woensdag 10 september 2003 18:51 schreef Vampier het volgende:[..]
Mag ik je erop wijzen dat er tegenwoordig emulatoren zijn die een stuk betere prestaties kunnen leveren dan de ouder msx-jes zelf?
En nu wil ik een nieuwe floppydrive voor m'n Turbo-R
quote:Ik wil een Turbo-R voor m'n floppy drive!!!!!!!!!!!!
Op woensdag 10 september 2003 23:47 schreef MSXUser het volgende:[..]
Totdat je ineens dingen gaat doen die heel erg 'on the edge' zijn wat betreft VDP en muziek. Veel emulatoren gaan nog steeds helemaal over de zeik als het aankomt op screen- en paletsplits. Daarnaast vind ik de emulatie van de MSX-Music en MSX-Audio niet echt spot-on. Vooral het samplekanaal van de MSX-Audio is bagger (samples worden vaak verkeerd afgespeeld) en de FM emulatie klinkt minder vol dan op de MSX (zal wel met filters te maken hebben). Dan heb je nog de floppy support en beveiligingen. Veel software is beveiligd en kan niet zomaar worden gedraaid met een emulator (of je moet eerst alles gaan zitten kraken). NLMSX kan bijvoorbeeld helemaal niet van diskettes lezen (alleen disk images).
En nu wil ik een nieuwe floppydrive voor m'n Turbo-R
IEMAND.... help me aan een nieuwe MSX!!
maar reken wel dat je rond de 250 euro zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |