quote:Ik vind hem echt wel mooi geworden hoor!Dit zijn de officiële foto's van de nieuwe BMW 6-serie, die op de IAA in Frankfurt zal worden onthuld. De 645Ci is de eerste versie die op de weg zal komen.
Eén van de grote onthullingen op de IAA in Frankfurt is die van de BMW 6-serie. De nieuwe BMW-coupé moet het gaan opnemen tegen concurrenten als de Mercedes CL. De 645Ci met zijn 333 pk sterke 4,4-liter V8 zal de eerste versie zijn die op de weg komt. Wij kennen de V8 al uit de 7-serie.
Vriendelijker geprijsde versies met iets minder vermogen komen in de loop van volgend jaar en weer wat later komt nog het topmodel, de M6. Daarvoor is een V10 in voorbereiding, waarvan twee versies beschikbaar zijn. De eerste heeft 500 pk en is voor de standaard M6 en de tweede heeft 50 pk meer en die is voor de extra lichte M6 CSL.
Begin volgend jaar wordt er ook een cabriolet toegevoegd. Die cabrio schijnt een nogal intelligent windbeschermingssysteem te hebben, waarmee zelfs de achterpassagiers uit de wind kunnen zitten. Die zijn in de meeste open autos behoorlijk de pisang en krijgen álle rijwind recht in hun gezicht geblazen.
Voor de 6-serie maakt BMW natuurlijk gebruik van de laatste technieken. Zo kun je de actieve besturing bestellen die zojuist op de 5-serie is geïntroduceerd. Op lage snelheden is die heel direct, zodat je maar heel weinig aan het stuur hoeft te draaien. Op de optielijst staat ook nog de SMG-versnellingsbak, die je met flippers aan het stuur kunt bedienen. Het is in feite een normale zesversnellingsbak, die geautomatiseerd is.
Het dashboard van de 6-serie komt vrijwel ongewijzigd uit de jongste 5-serie en daarbij hoort ook het iDrive-systeem. Daarmee is de auto verregaand geautomatiseerd, want een heleboel draai- en drukknoppen zijn verdwenen en vervangen door een centrale draaiknop op de middenconsole. Daarmee stel je de ventilatie, audio en navigatie naar je persoonlijke smaak in. Voor de bestuurder vraagt het wat omschakeling, maar na een tijdje ben je er wel aan gewend.
In ieder geval veeeeeeeel mooier dan de nieuwe 5-serie. Die scheen trouwens wel erg lekker te rijden, sprak gisteren iemand die er al mee gereden had.
quote:AMEN
Op donderdag 10 juli 2003 11:52 schreef vosss het volgende:
Toch kan die niet op tegen de ouwe 635 Csi
quote:Waaruit ik mag concluderen dat Peugeot met de nieuwe 607 klasse werk heeft afgeleverd voor relatief heeeeel weinig eurootjes.
Op donderdag 10 juli 2003 11:58 schreef Guusie het volgende:
lijkt echt op een peugot
of BMW baggerwerk
quote:mercedes
Op donderdag 10 juli 2003 12:02 schreef HardBasss het volgende:
toch een leuke kar, alleen tja... 't is geen mercedes heh
smaakloos
quote:als eerste weg zijn bij het stoplicht
Op donderdag 10 juli 2003 12:04 schreef FredvZ het volgende:
Leuk, al die pktjes, maar wat moet je er mee in Nederland?
quote:dat zeggen alle mensen die er geen kunnen betalen
Op donderdag 10 juli 2003 12:03 schreef Allantois het volgende:[..]
mercedes
smaakloos
Wel leuk dat ze meteen beginnen met een V8
quote:Waar heb jij t over dan?
Op donderdag 10 juli 2003 12:13 schreef KomMaar het volgende:
Ey mijn topic
Hij is overigens nog steeds te koop en hij staat bij mij hier op de stoep.
Dus mailen als je geintersseerd bent.
Top bak, ik vind de oude mooier
M635CSI
quote:ja net zo als de B-10
Op donderdag 10 juli 2003 12:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Alpine-versie zal ook wel wat worden
Verder een hele mooie auto, was niet zo'n fan van de oudere modellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |