Aangezien ik nog nooit iemand ben tegengekomen die weet wat een Supra is, bij deze:
supra mk3:
supra mk4:
Ik heb een aantal jaren in de VS gewoond en daar zie je heel af en toe mk4s rijden, zodoende ben ik er gefascineerd door geraakt. Al lag er maar een 1 liter motor in, dan bleef het kwa vormgeving nog de mooiste auto ever.
Nu heb ik eindelijk een redelijk bedrag bij elkaar, en ben van plan er zelf eentje te kopen. Dus... Ben dagelijks op mobile.de en faircar.de te vinden, op zoek naar die ene mooie. Geen automaat, zo weinig mogelijk kilometers, schadevrij, liefst zwart, rood of blauw en met de oorspronkelijke spoiler. Zal wel een gedoe worden met importeren, maar ja.
Wordt vervolgd... zal wel foto's posten als ik naar Duitsland ga om er eentje te bekijken. Is een kwestie van tijd.
quote:Welke (beetje) autokenner weet er nou niet wat een Supra is? In Amerika misschien, maar hier zijn er genoeg mensen die hem kennen, zeker na the fast and the furious.
Op dinsdag 8 juli 2003 22:15 schreef StefanP het volgende:
Aangezien ik nog nooit iemand ben tegengekomen die weet wat een Supra is, bij deze:
quote:whahaa dat dacht ik ook
Op dinsdag 8 juli 2003 22:28 schreef JayAvenger het volgende:
Ik dacht dat dit over Mortal Kombat 4 ging...
hijs 50+, ik moet nog 2 jaar wachten, hopelijk mag ik hem kopen ooit er es
hij is btw rood, 50.000km gelopen, mooie achterspoiler, en interieur is leer
Wat een plaaaaatjes zeg
quote:Mocht het een handbak zijn en hij wil hem evt. verkopen, dan ben ik bereikbaar op shaundakul@linkplaza.zzn.com (webmail adres om spam te voorkomen).
Op dinsdag 8 juli 2003 22:42 schreef YoGi_Berra het volgende:
Me overbuurman heeft d'r 1 in z'n garage staan, rijdt d'r niet inhijs 50+, ik moet nog 2 jaar wachten, hopelijk mag ik hem kopen ooit er es
hij is btw rood, 50.000km gelopen, mooie achterspoiler, en interieur is leer
Als je hem liever zelf koopt, dan snap ik het ook wel
ten tweede:
Ben ik vanaf het begin geweest van supra's (begon met celicasupra's MKI en MKII en als voorloper de prachtige GT2000) mijn vader heeft er ook meerdere gehad. Ik ben zelf ook aan het kijken naar een supra, ze zijn alleen helaas iets wat meer "in trek" na die klote film.
Ik hoop dat je een mooie supra kan kopen, de motor die erin zit is echt geweldig, ik heb zelfs filmpjes van een supra met 1200+ pk (kan ik je mailen als je wilt)
iig veel plezier als je er 1 vind, en denk nog eens over die automaat
Supra is gaaf!!
quote:subtiel
Op woensdag 9 juli 2003 00:21 schreef Streetracer het volgende:
Er was hier ook iemand die er 1tje had gekocht, wel een schade. Maar deze zou hij aan het ombouwen zijn enzo. Hij had ons foto's beloofd, maar die werden steeds een weekendje uitgesteld.
Waarschijnlijk is de startmotor van z'n digicam kaduuk.
Hopelijk krijgen we de foto's nog te zien.
quote:nee voor het type, Het begon bij MKI (mk = mark) dat was de 1e Celicasupra, dit was de eerste supra gebouwd op het onderstel van een celica vandaar celicasupra, daarna de MKII deze had voor het eerst de keuze uit een DOHC 2.8 6 inlijn met turbo (of de gewone 2.8 5M-GE)
Op woensdag 9 juli 2003 00:24 schreef vosss het volgende:
alleen zegt me de type aanduiding Mk4 weinig (zit meer into mazda enzo) maar is dat de aanduiding voor de 3.0 liter v6 bi-turbo??
zo ik hoop dat het een beetje duidelijk is....
quote:weer wat geleerd
Op woensdag 9 juli 2003 00:35 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
nee voor het type, Het begon bij MKI (mk = mark) dat was de 1e Celicasupra, dit was de eerste supra gebouwd op het onderstel van een celica vandaar celicasupra, daarna de MKII deze had voor het eerst de keuze uit een DOHC 2.8 6 inlijn met turbo (of de gewone 2.8 5M-GE)
daarna kwam de MKIII dat is de eerste supra met een eigen onderstel en een 6 inlijn 3 liter turbo (7M-GTE) of de "gewone" turbo loze (7M-GE).
Daarna komt de beruchte MK4 deze heeft een 6 inlijn 3 liter twin-turbo ( 2JZ-GTE) en op de non-turbo zat op de '98'er VVT-Izo ik hoop dat het een beetje duidelijk is....
quote:ik heb echt ALTIJD gedacht dat daar een V blok inlag
Op woensdag 9 juli 2003 00:35 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
nee voor het type, Het begon bij MKI (mk = mark) dat was de 1e Celicasupra, dit was de eerste supra gebouwd op het onderstel van een celica vandaar celicasupra, daarna de MKII deze had voor het eerst de keuze uit een DOHC 2.8 6 inlijn met turbo (of de gewone 2.8 5M-GE)
daarna kwam de MKIII dat is de eerste supra met een eigen onderstel en een 6 inlijn 3 liter turbo (7M-GTE) of de "gewone" turbo loze (7M-GE).
Daarna komt de beruchte MK4 deze heeft een 6 inlijn 3 liter twin-turbo ( 2JZ-GTE) en op de non-turbo zat op de '98'er VVT-Izo ik hoop dat het een beetje duidelijk is....
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 00:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
eerst over de automaat zoals eerder vermeld in 1 topic:
Heb je weleens in een supra automaat gereden??
Das echt geweldig bij die auto's, je voelt nix met schakelen, kickdown, verschillende schakelprogramma's enz. enz. enz.
Ik zou er nog ff goed over nadenken, zoveel in snelheid maakt het namelijk niet uit...g, ik heb zelfs filmpjes van een supra met 1200+ pk (kan ik je mailen als je wilt)
iig veel plezier als je er 1 vind, en denk nog eens over die automaat
Over die filmpjes: graag shaundakul@linkplaza.zzn.com, hopelijk passen ze in de inbox...
quote:Lameraje!
Op woensdag 9 juli 2003 00:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
ik heb zelfs filmpjes van een supra met 1200+ pk (kan ik je mailen als je wilt)
Jun Supra , Ex-vi-termini, en 8th sin?
Echt gaaaf.
Zoals heel misschien bekend ben ik ook toyotagek, en ook al supra fan vanaf de MKII. (ik was te jong voor de MK I)
Die 'kutfilm' heeft anders wel de supra de ongekroonde koning van de straat gemaakt. Ik ben wel met je eens verder dat het jammer is dat hij ZOOO bekend wordt, en nog meer jammer vindt ik dat de MK III zo'n ondergeschoven kindje is.
Uiteraard is deze wel minder mooi dan de MK IV, maar hij is op zich 1 brok pure kracht en schoonheid. Het is een echte jaren 80 auto. het hele design straalt het uit. Verder is deze weinig slomer dan de MKIV, het scheelt geloof ik maar 1 sec. naar de 100.
Als je het zware interieur vervangt door kuipstoelies, en de motorkap van carbon maakt, scheelt dat aanzienlijk gewicht en met wat kietelen ben je voor 5000 euro net zo snel als een mkIV.
je hebt alleen niet de looks
nou kwam ik dit tegen in google: maar welk type is dit nou
Als het al een supra is
quote:Hij is gesoept, of verneukt. Het is een MKIV.
Op woensdag 9 juli 2003 09:59 schreef BLADEZZ het volgende:nou kwam ik dit tegen in google: maar welk type is dit nou
Als het al een supra is
dat, of hij heeft een wel heel lelijke bodykit. Maar het is dus een MK IV.
quote:het is een zo genaamde MKV, gewoon 1 mislukte fotoshop...
Op woensdag 9 juli 2003 10:03 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Hij is gesoept, of verneukt. Het is een MKIV.
Volgens mij is dit een van de plaatjes die opdoken toen de geruchten gingen dat de MK V er zou komen. dan gaan mensen zelf aan het fotoshoppen, en dit soort gedrochten zijn het resultaat.dat, of hij heeft een wel heel lelijke bodykit. Maar het is dus een MK IV.
quote:wat het filmpje betreft
Op woensdag 9 juli 2003 09:32 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Lameraje!
Jun Supra , Ex-vi-termini, en 8th sin?
Echt gaaaf.Zoals heel misschien bekend ben ik ook toyotagek, en ook al supra fan vanaf de MKII. (ik was te jong voor de MK I)
Die 'kutfilm' heeft anders wel de supra de ongekroonde koning van de straat gemaakt. Ik ben wel met je eens verder dat het jammer is dat hij ZOOO bekend wordt, en nog meer jammer vindt ik dat de MK III zo'n ondergeschoven kindje is.Uiteraard is deze wel minder mooi dan de MK IV, maar hij is op zich 1 brok pure kracht en schoonheid. Het is een echte jaren 80 auto. het hele design straalt het uit. Verder is deze weinig slomer dan de MKIV, het scheelt geloof ik maar 1 sec. naar de 100.
Als je het zware interieur vervangt door kuipstoelies, en de motorkap van carbon maakt, scheelt dat aanzienlijk gewicht en met wat kietelen ben je voor 5000 euro net zo snel als een mkIV.
je hebt alleen niet de looks
![]()
Wat de MKIII betreft heb je helemaal gelijk, persoonlijk vind ik dat ook 1 lekkere auto om mee te rijden, alleen die 2JZ-GTE motor van de MK4 die is wel zo onwijs goed.... daar komt die 7M-GTE niet bovenuit, misschien 1 leuk plan om een MKIII te voorzien van een 2JZ-GTE, dan heb je wel echt iets unieks en bruut snels, en krijg je niet het F2F effect
quote:Met jou kan ik praten.
Op woensdag 9 juli 2003 10:59 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:[..]
wat het filmpje betreft
, nee niet dat filmpje, ook leuk trouwens...
tis deze film: No nitrous. 1,268 HP from a 2JZ-GTE using 2x HKS GT-3240 at 2.4 Kg/cm2, en staat idd op de site van Ex-vi-terminiWat de MKIII betreft heb je helemaal gelijk, persoonlijk vind ik dat ook 1 lekkere auto om mee te rijden, alleen die 2JZ-GTE motor van de MK4 die is wel zo onwijs goed.... daar komt die 7M-GTE niet bovenuit, misschien 1 leuk plan om een MKIII te voorzien van een 2JZ-GTE, dan heb je wel echt iets unieks en bruut snels, en krijg je niet het F2F effect
Een gast van www.supras.nl heeft dat gedaan dacht ik. een 2JZ erin geknald.
ik zal kijken of ik een linkie kan vinden. Michello, die hier op fok! post, is ook een supra rijder en die post nog wel eens daar. misschien dat hij meer weet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |