Nieuwe film van Peter Weir.
"Ship Surgeon Stephen Maturin and Navy Capt. Jack Aubrey sail out to see the richness and strangeness of life on the far side of the world, against the backdrop of Napoleonic Wars"
oeh oeh oeh dat was die film dus
ik heb 2 maanden terug in een bioscoop in Engeland de trailer hiervan gezien en hij lijk mij erg gaaf
*niet wachten kan
De genre bootjesfilm/piratenfilm was vroeger heel populair, vooral in de jaren '40 en '50. Daarna raakte het genre in verval. Cutthroath Island heeft in de jaren '90 de piratenfilm nieuw leven proberen in te blazen maar dat is jammerlijk mislukt. Gelukkig zijn de eerste kritieken voor Pirates of the Carabbean lovend en ziet de trailer van deze film er ook veelbelovend uit. Maar eigenlijk kun je POFC en deze niet met elkaar vergelijken, dit is meer een hystorisch epos.
Laatste film die deze setting had was volgens mij Captain Horatio Hornblower met Gregory Peck uit 1951. Aanrader trouwens.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 09-07-2003 11:45]
quote:Zowel Captain Horatio Hornblower als Captain Blood zijn niet op DVD te koop!
Op woensdag 9 juli 2003 11:49 schreef Bastard het volgende:
Bootjesfilm in de gaten wil houden.
Ik begin nu ook wel nieuwsgierig te worden, maar vanavond eerst naar Pirates of the Caribbean.
Conclusie, ik hou van bootjesfilms en kan niet wachten tot ik deze gezien heb
* -Soene- vindt bootjesfilms/boeken/strips ook wel super
* -Soene- vindt trouwens dat het tijd is voor heruitzending Hornblower
quote:De titel is belachelijk idd en op een Gladiator op Zee zit ik niet te wachten. Bovendien mag Russel Crowe vandaag nog met pensioen.
Op woensdag 5 november 2003 21:10 schreef Verbal het volgende:
Ik vind het geen titel, en ik kan niet zeggen dat het mij wat lijkt.V.
quote:Het is niet echt Gladiator op zee, het is meer een realistische kijk op het leven op een 18e eeuws oorlogsschip. En de titel is inderdaad een beetje lang, maar klinkt wel stoer.
Op donderdag 27 november 2003 11:00 schreef SunChaser het volgende:
De titel is belachelijk idd en op een Gladiator op Zee zit ik niet te wachten. Bovendien mag Russel Crowe vandaag nog met pensioen.
quote:Achteraf had mij dat bij The League of Extraordinary Gentlemen wel mogen overkomen. Maarja, Engels is toevallig de enige buitenlandse taal die ik nog een beetje rap spreek.
Op donderdag 27 november 2003 11:20 schreef SunChaser het volgende:
Voordat je de titel hebt uitgesproken aan de kassa is de film al afhgelopen.
quote:Dat is het, en niet meer dan dat, vond 'm echt tegenvallen.
Op donderdag 27 november 2003 11:08 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Het is niet echt Gladiator op zee, het is meer een realistische kijk op het leven op een 18e eeuws oorlogsschip.
quote:Jammer, dat wilde/hoopte ik niet te horen. Ik hoop dan maar dat smaak, ook in dit geval, verschild.
Op vrijdag 28 november 2003 00:50 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:[..]
Dat is het, en niet meer dan dat, vond 'm echt tegenvallen.
quote:Heb je hem al gezien?
Op donderdag 27 november 2003 11:00 schreef SunChaser het volgende:[..]
De titel is belachelijk idd en op een Gladiator op Zee zit ik niet te wachten. Bovendien mag Russel Crowe vandaag nog met pensioen.
quote:Dat heeft het succes van Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl ook niet in de weg gestaan.
Op donderdag 27 november 2003 11:20 schreef SunChaser het volgende:
Voordat je de titel hebt uitgesproken aan de kassa is de film al afhgelopen.
quote:Dat jij een film NIET ziet zitten is gezien welke films je WEL goed vindt eigenlijk een goed teken.
Op donderdag 27 november 2003 11:00 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ik heb een aantal jaren gezeild op wedstrijdjachten en op Tallships, beroepsmatig, en ik wil deze film dus absoluut zien. Heb het een en ander al bekeken over hoe ze de film gedraait hebben en schijnbaar hebben ze eens rekening gehouden met het feit dat als je op een zeilschip een slag voert, je goed moeten kunnen zeilen, en het gebruiken van de wind, van doorslaggevend belang zijn. Hopelijk klopt deze nu eens. Gregory Peck als Horatio Hornblower is een te gekke film, maar zeilmatig rammelt de boel nogal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |