Het kloterige is dat ik alles heel goed weet, al jaren doorzie ik mijn gedragspatroon, kan alles goed verklaren.
En nu ik sinds een jaar weet dat ik borderline heb is alles alleen nog maar duidelijker voor me geworden.
Maar ... ik kan het allemaal dus niet toepassen en dat maakt het zo moedeloos voor mensen om met mij om te gaan.
Ze denken dat ik koppig ben, dat ik niet wil. Maar ik wil wel, weet alleen niet hoe!!!!!!
En dan mijn uiterlijk: altijd al heb ik een enorme zelfhaat gehad. Voel me altijd ontevreden, voel me lelijk en dik. Alleen omdat ik geen modellenm,aatje heb. En hoe vaak men ook zegt dat ik er wél goed uitzie, die negatieve opmerkingen filter ik er feilloos uit en die neem ik voor waar aan. Ook al zo dodelijk vermoeiend voor omstanders, omdat die elk woord op een weegschaal moeten leggen.
Ik heb al 8½ jaar last van eetstoornissen waardoor mijn gewicht vervelend genoeg gemiddeld ook nog eens met 15 kg schommelt, ook niet bepaald bevorderlijk in het proces mijn lichaam te leren accepteren
Omdat ik stemmingswisselingen heb kan deze verdrietige stemming ook zo weer omslaan, maar nu zit ik er behoorlijk diep in.
Zeker omdat ik ruzie met iemand heb gekregen gisteren omdat die er iets uitfloepte wat ik niet leuk vond (maar waar ik het eigenlijk onbewust wel op heb laten uitlopen, want ik lokte het zelf uit).
Ik ben gewoon instabiel op zoveel vlakken in mijn leven dat ik me echt afvraag of dit ooit nog wel goed gaat komen met me
Bovendien zit ik nog maar in een voortraject voor een borderline behandeling, dus ik ben er nog maar net mee bezig eigenlijk.
Verdomme, wat is het leven moeilijk!!!
Weet even niet wat ik ervan moet zeggen, weet wel dat ik je hele verhaal net heb gelezen... ik hoop dat dat al genoeg is om je een beetje beter te laten voelen...
quote:Ik heb het idee dat dit ene regeltje in je verhaal het belangrijkste is van alles..... Je zit nog in het voortraject voor een behandeling....
Op maandag 7 juli 2003 13:42 schreef miendobbelsteen het volgende:
Bovendien zit ik nog maar in een voortraject voor een borderline behandeling, dus ik ben er nog maar net mee bezig eigenlijk.
Realiseer je dat je dit niet alleen aan kunt. Dat je hier hulp bij nodig hebt. Die hulp is pas net op gang aan het komen.... Ofwel: In de toekomst gaat die hulp er voor zorgen dat je het wél aan kunt....
Van de borderline af komen kan volgens mij niet, maar het dusdanig in je leven "integreren" dat je er minder last van hebt kan wel degelijk...
Succes joh!
Zoek alsjeblieft zo snel mogelijk hulp, meid!
Een psychiater/ psycholoog/ huisarts is beter in staat jou hulp te bieden dan een groepje fokkers. niks ten nadele van deze fokkers, maar een professional kan je medicijnen voorschrijven, therapeutisch helpen etc. dat kunnen fokkertjes niet.
Je verhaal is heel herkenbaar , en ik weet uit ervaring dat je dit niet alleen kan oplossen, en dat het ook niet van zelf weg gaat, of over gaat.
ik heb teveel vrienden aan soortgelijke problemen zien breken, en er aan onderdoor zien gaan. zoek gewoon hulp, en daar hoef je je zeker niet voor te schamen!
Nogmaals, dit is ene serieus bedoeld advies, en niet een domme flame ofzo. Je moet natuurlijk ze lf kijken wat je ermee doet, maar ik hoop dat je er wat aan hebt..
quote:Eens, maar niet helemaal mee eens. Een vriend van mij is ook borderliner, en hij brandt altijd al zijn therapeuten af, vooral de stagiaires die hem soms behandelen als een kind met een IQ van 80, omdat hij zich nu eenmaal moeilijker uitdrukt. De enige momenten dat ik hem gelukkig zie is als hij bij ons is, zijn vriendengroep, of als hij op internet in een community van zijn favoriete muziekgroep zit.
Een psychiater/ psycholoog/ huisarts is beter in staat jou hulp te bieden dan een groepje fokkers. niks ten nadele van deze fokkers, maar een professional kan je medicijnen voorschrijven, therapeutisch helpen etc. dat kunnen fokkertjes niet.
Fok! helpt wel. Een beetje dan... professionele hulp is ook belangrijk...
quote:Maar ik heb al hulp (voortraject, 1x in de 2 weken gemiddeld een gesprek, veel te weinig), maar dit gaat wel meer worden
Op maandag 7 juli 2003 13:53 schreef ED-209 het volgende:
- verhaal -
Ze weten allemaal je zwakke plekken, maar je blijft het opzoeken. Doe dat dan niet!!! Je plaats in "Babes en Hunks" vreselijk veel foto's van jezelf. Vervolgens klaag je hier over reacties waarvan 1 minder aardige je al doet wankelen. PLAATS DAN OOK GEEN FOTO'S!!! Iedereen heeft z'n eigen smaak en dus zal ook jij positieve en NEGATIEVE reacties krijgen.
Ook heb je weleens geschreven dat je problemen hebt en wordt uigescholden door sommige op het Forum, dan moet je zeker niet dit soort dingen hier achter laten. Dat is alleen maar voer voor ze!!!
[Dit bericht is gewijzigd door draaijer op 07-07-2003 14:12]
sinds kerst had ik last van stemmingswisselingen ik heb t 4 maanden zelf geprobeerd en ben toen naar een 1ste lijns psycholoog gegaan; ik kan zeggen dat dat echt helpt, jij durft al toe te geven dat je zoiets hebt dan ben je op de goeje weg.
Ik raadt aan om naar een psycholoog te gaan, het helpt echt.....
Veel Sterkte
Edit
[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 07-07-2003 18:22]
quote:Op de 1 of andere manier is dat een dwang om me kwetsbaar op te stellen, heel vervelend.
Op maandag 7 juli 2003 14:09 schreef draaijer het volgende:
Mien, please...
Ga verder met je hulp zoek en en beperk je alleen tot professionele hulp!!
In een topic zeg je veeeeeeel te veeeeeeel persoonlijke dingen die andere allemaal tegen je kunnen gebruiken.Ze weten allemaal je zwakke plekken, maar je blijft het opzoeken. Doe dat dan niet!!! Je plaats in "Babes en Hunks" vreselijk veel foto's van jezelf. Vervolgens klaag je hier over reacties waarvan 1 minder aardige je al doet wankelen. PLAATS DAN OOK GEEN FOTO'S!!! Iedereen heeft z'n eigen smaak en dus zal ook jij positieve en NEGATIEVE reacties krijgen.
Ook heb je weleens geschreven dat je problemen hebt en wordt uigescholden door sommige op het Forum, dan moet je zeker niet dit soort dingen hier achter laten. Dat is alleen maar voer voor ze!!!
quote:Ach, ga fietsen
Op maandag 7 juli 2003 14:13 schreef El-Rico het volgende:
Ik word er nu een beetje moe van, altijd de zelfde topics van jou. Telkens wil je weer een aai over je bol die je niet van iedereen krijgt.
Edit
[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 07-07-2003 18:23]
quote:Je weet zelf ook dat je steeds in herhaling valt, want al je topics zijn t zelfde.
Op maandag 7 juli 2003 14:22 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Ach, ga fietsen
Fok is er voor iedereen hoor
Erg zielig om meteen zo'n reactie te geven, professionele hulp kan je helpen Fok! niet. Niet iedereen heeft zin om jou achtergrond door te spitten en zegt dan iets wat in hem of haar opkomt. Waardoor jij weer meteen op je bek gaat.
quote:Als haar topics jou niet aanstaan. Blijf er dan uit en zeg dan gewoon weg niets ! En laat het aan de mensen over die wel iets te zeggen hebben op een normale manier. Edit: niet doen
Op maandag 7 juli 2003 14:36 schreef El-Rico het volgende:[..]
Je weet zelf ook dat je steeds in herhaling valt, want al je topics zijn t zelfde.
Erg zielig om meteen zo'n reactie te geven, professionele hulp kan je helpen Fok! niet. Niet iedereen heeft zin om jou achtergrond door te spitten en zegt dan iets wat in hem of haar opkomt. Waardoor jij weer meteen op je bek gaat.
[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 07-07-2003 18:25]
maar als ik t objectief bekijk vraag ik me af of zown labiel iemand wel alleen voor een klein kind kan zorgen prof. hulp is dus dringend nodig en niet alleen voor jou, je zoontje zal er ook bij gebaat zijn als jij dat kreeg...
Sterkte
quote:Even ter aanvulling: soms is het juist gewoon lekker je kwetsbaar op te stellen op een plek waar juist alles kan. Wetende dat je allerlei feedback kan verwachten. Hier kan je heel veeel van leren, juist omdat de mensen niet "dichtbij staan".
Op maandag 7 juli 2003 14:56 schreef Metamorphozis het volgende:
El-Rico, wat leidt jou er toe om iemand die voor haar gevoel diep in de shit zit er nog een stukje verder in te proberen te duwen?
Misschien heb je wel gelijk als je zegt dat Fok niet de beste plaats is om dit soort dingen uitvoerig te bespreken, maar niemand verplicht jou om deze topics te lezen en het is al helemaal idioot om de topicstarter dan ook nog eens af te gaan zaniken.
Je zit pas in het voortraject van je behandeling, geef de hoop niet op, ook voor jou gaat de zon weer schijnen!
quote:Je bent niet de enige
Op maandag 7 juli 2003 13:42 schreef miendobbelsteen het volgende:
Geef niet op, therapie helpt als je wil dat het helpt, maar tis hard werken, kom op zet door
quote:Ik zeg het normaal?
Op maandag 7 juli 2003 14:54 schreef Funnie het volgende:[..]
Als haar topics jou niet aanstaan. Blijf er dan uit en zeg dan gewoon weg niets ! En laat het aan de mensen over die wel iets te zeggen hebben op een normale manier.
De waarheid onder ogen houden is wel erg belangrijk en dat doe je niet door iemand continue complimentjes te geven.
Psychiators kunnen je beter helpen waardoor iemand niet meteen bij een beetje kritiek dagen in de put zit.
Edit: blijf respectvol wil je!!
[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 07-07-2003 18:30]
Soms heb ik ook van die dagen dat ik denk "Waarvoor doe ik het allemaal??" Ik vind mezelf ook regelmatig te dik, terwijl ik een vriendin heb en regelmatig sport...
en dat is ook zo'n negatief punt... ik sport me rot maar ik heb het idee dat ik niets afval of slanker wordt... Zo frustrerend!!!
Maar je moet het leven positief bekijken....
In jou geval genieten bijvoorbeeld van je zoon, iedere dag weer. Probeer te genieten van iedere zonnestraal en iedere glimlach van je zoon. Probeer die negativiteit om te zetten tot positiviteit...
Ik denk tegenwoordig als ik iets saai of niet leuk vind: "Het gaat vanzelf weer over.. en dan zijn er weer leuke dingen".
En als je erover wilt praten moet je me maar mailen!
succes!
Vanavond kan ik trouwens pas zelf echt reageren, of anders morgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |