abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11617717
Mensen, ik kan er niet meer tegen!!!!
Wat heb ik verdomme voor een leven?!?!?!?
Iedere keer zit ik weer in een diep dal door de stemmingswisselingen, stoot ik mensen van me af (en mis ze vervolgens ongelofelijk erg als zo'n vriendschap / relatie over is >> nu ook alweer 2 vriendschappen stukgegaan de afgelopen maand ).
En ik vind het afschuwelijk dat ik een alleenstaande moeder ben, dat ik borderline heb en een eetstoornis.
Het leven voelt zo ontzettend waardeloos op momenten als dit.
Ik kan zo weinig hebben van mensen: 1 verkeerde opmerking doet me al stuiteren.
en altijd breng ik mezelf door de borderline in problemen: ben altijd op zoek naar spanning en sensatie waardoor ik de verkeerde partners aantrek en helemaal kapot (suïcidaal!) uit zo'n relatie kom. En wanneer ik wel een goede man ontmoet heeft het geen kans van slagen omdat ik zo'n iemand dan "te saai" vind of hij op andere manieren niet aan mijn extreem hoge verwachtingspatroon voldoet.

Het kloterige is dat ik alles heel goed weet, al jaren doorzie ik mijn gedragspatroon, kan alles goed verklaren.
En nu ik sinds een jaar weet dat ik borderline heb is alles alleen nog maar duidelijker voor me geworden.
Maar ... ik kan het allemaal dus niet toepassen en dat maakt het zo moedeloos voor mensen om met mij om te gaan.
Ze denken dat ik koppig ben, dat ik niet wil. Maar ik wil wel, weet alleen niet hoe!!!!!!

En dan mijn uiterlijk: altijd al heb ik een enorme zelfhaat gehad. Voel me altijd ontevreden, voel me lelijk en dik. Alleen omdat ik geen modellenm,aatje heb. En hoe vaak men ook zegt dat ik er wél goed uitzie, die negatieve opmerkingen filter ik er feilloos uit en die neem ik voor waar aan. Ook al zo dodelijk vermoeiend voor omstanders, omdat die elk woord op een weegschaal moeten leggen.
Ik heb al 8½ jaar last van eetstoornissen waardoor mijn gewicht vervelend genoeg gemiddeld ook nog eens met 15 kg schommelt, ook niet bepaald bevorderlijk in het proces mijn lichaam te leren accepteren

Omdat ik stemmingswisselingen heb kan deze verdrietige stemming ook zo weer omslaan, maar nu zit ik er behoorlijk diep in.
Zeker omdat ik ruzie met iemand heb gekregen gisteren omdat die er iets uitfloepte wat ik niet leuk vond (maar waar ik het eigenlijk onbewust wel op heb laten uitlopen, want ik lokte het zelf uit).

Ik ben gewoon instabiel op zoveel vlakken in mijn leven dat ik me echt afvraag of dit ooit nog wel goed gaat komen met me
Bovendien zit ik nog maar in een voortraject voor een borderline behandeling, dus ik ben er nog maar net mee bezig eigenlijk.

Verdomme, wat is het leven moeilijk!!!

maandag 7 juli 2003 @ 13:51:08 #2
26733 Hellracer
Life begins at 180Mph
pi_11617907
Sterkte.
Het leven is een feest en ik ben niet uitgenodigd
  maandag 7 juli 2003 @ 13:51:49 #3
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_11617926
Euhm....

Weet even niet wat ik ervan moet zeggen, weet wel dat ik je hele verhaal net heb gelezen... ik hoop dat dat al genoeg is om je een beetje beter te laten voelen...

Confidence through competence
pi_11617930
quote:
Op maandag 7 juli 2003 13:42 schreef miendobbelsteen het volgende:
Bovendien zit ik nog maar in een voortraject voor een borderline behandeling, dus ik ben er nog maar net mee bezig eigenlijk.
Ik heb het idee dat dit ene regeltje in je verhaal het belangrijkste is van alles..... Je zit nog in het voortraject voor een behandeling....

Realiseer je dat je dit niet alleen aan kunt. Dat je hier hulp bij nodig hebt. Die hulp is pas net op gang aan het komen.... Ofwel: In de toekomst gaat die hulp er voor zorgen dat je het wél aan kunt....

Van de borderline af komen kan volgens mij niet, maar het dusdanig in je leven "integreren" dat je er minder last van hebt kan wel degelijk...

Succes joh!

maandag 7 juli 2003 @ 13:53:26 #5
30109 ED-209
Enforcement Droid
pi_11617969
in plaats van alle dood doeners als "kop op meid" etc, denk ik dat je meer gebaat bij de volgende, overigens hartstikke goed bedoelde, woorden:

Zoek alsjeblieft zo snel mogelijk hulp, meid!

Een psychiater/ psycholoog/ huisarts is beter in staat jou hulp te bieden dan een groepje fokkers. niks ten nadele van deze fokkers, maar een professional kan je medicijnen voorschrijven, therapeutisch helpen etc. dat kunnen fokkertjes niet.

Je verhaal is heel herkenbaar , en ik weet uit ervaring dat je dit niet alleen kan oplossen, en dat het ook niet van zelf weg gaat, of over gaat.

ik heb teveel vrienden aan soortgelijke problemen zien breken, en er aan onderdoor zien gaan. zoek gewoon hulp, en daar hoef je je zeker niet voor te schamen!

Nogmaals, dit is ene serieus bedoeld advies, en niet een domme flame ofzo. Je moet natuurlijk ze lf kijken wat je ermee doet, maar ik hoop dat je er wat aan hebt..

You now have 5 seconds to comply!
pi_11618006
What doesnt kill you, can only make you stronger
  maandag 7 juli 2003 @ 13:57:10 #7
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_11618063
quote:
Een psychiater/ psycholoog/ huisarts is beter in staat jou hulp te bieden dan een groepje fokkers. niks ten nadele van deze fokkers, maar een professional kan je medicijnen voorschrijven, therapeutisch helpen etc. dat kunnen fokkertjes niet.
Eens, maar niet helemaal mee eens. Een vriend van mij is ook borderliner, en hij brandt altijd al zijn therapeuten af, vooral de stagiaires die hem soms behandelen als een kind met een IQ van 80, omdat hij zich nu eenmaal moeilijker uitdrukt. De enige momenten dat ik hem gelukkig zie is als hij bij ons is, zijn vriendengroep, of als hij op internet in een community van zijn favoriete muziekgroep zit.

Fok! helpt wel. Een beetje dan... professionele hulp is ook belangrijk...

Confidence through competence
pi_11618083
quote:
Op maandag 7 juli 2003 13:53 schreef ED-209 het volgende:
- verhaal -
Maar ik heb al hulp (voortraject, 1x in de 2 weken gemiddeld een gesprek, veel te weinig), maar dit gaat wel meer worden
pi_11618350
Mien, please...
Ga verder met je hulp zoek en en beperk je alleen tot professionele hulp!!
In een topic zeg je veeeeeeel te veeeeeeel persoonlijke dingen die andere allemaal tegen je kunnen gebruiken.

Ze weten allemaal je zwakke plekken, maar je blijft het opzoeken. Doe dat dan niet!!! Je plaats in "Babes en Hunks" vreselijk veel foto's van jezelf. Vervolgens klaag je hier over reacties waarvan 1 minder aardige je al doet wankelen. PLAATS DAN OOK GEEN FOTO'S!!! Iedereen heeft z'n eigen smaak en dus zal ook jij positieve en NEGATIEVE reacties krijgen.

Ook heb je weleens geschreven dat je problemen hebt en wordt uigescholden door sommige op het Forum, dan moet je zeker niet dit soort dingen hier achter laten. Dat is alleen maar voer voor ze!!!

[Dit bericht is gewijzigd door draaijer op 07-07-2003 14:12]

maandag 7 juli 2003 @ 14:11:22 #10
40495 sickah
Shit happens
pi_11618374
Hmmm dit komt me bekend voor; mijn ouders zijn een jaar geleden gescheiden (hele familie is weggevallen, moeder gedraagt zich als een 19 jarige griet)

sinds kerst had ik last van stemmingswisselingen ik heb t 4 maanden zelf geprobeerd en ben toen naar een 1ste lijns psycholoog gegaan; ik kan zeggen dat dat echt helpt, jij durft al toe te geven dat je zoiets hebt dan ben je op de goeje weg.

Ik raadt aan om naar een psycholoog te gaan, het helpt echt.....

Veel Sterkte

No bees were killed in the posting of this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
  maandag 7 juli 2003 @ 14:13:08 #11
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_11618409
Ik word er nu een beetje moe van, altijd de zelfde topics van jou. Telkens wil je weer een aai over je bol die je niet van iedereen krijgt.

Edit

[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 07-07-2003 18:22]

pi_11618642
quote:
Op maandag 7 juli 2003 14:09 schreef draaijer het volgende:
Mien, please...
Ga verder met je hulp zoek en en beperk je alleen tot professionele hulp!!
In een topic zeg je veeeeeeel te veeeeeeel persoonlijke dingen die andere allemaal tegen je kunnen gebruiken.

Ze weten allemaal je zwakke plekken, maar je blijft het opzoeken. Doe dat dan niet!!! Je plaats in "Babes en Hunks" vreselijk veel foto's van jezelf. Vervolgens klaag je hier over reacties waarvan 1 minder aardige je al doet wankelen. PLAATS DAN OOK GEEN FOTO'S!!! Iedereen heeft z'n eigen smaak en dus zal ook jij positieve en NEGATIEVE reacties krijgen.

Ook heb je weleens geschreven dat je problemen hebt en wordt uigescholden door sommige op het Forum, dan moet je zeker niet dit soort dingen hier achter laten. Dat is alleen maar voer voor ze!!!

Op de 1 of andere manier is dat een dwang om me kwetsbaar op te stellen, heel vervelend.
Ik probeer te leren om te gaan met de negatieve reacties en dat gaat al iets makkelijker, maar toch nog moeilijk.
pi_11618653
quote:
Op maandag 7 juli 2003 14:13 schreef El-Rico het volgende:

Ik word er nu een beetje moe van, altijd de zelfde topics van jou. Telkens wil je weer een aai over je bol die je niet van iedereen krijgt.
Edit

Ach, ga fietsen Fok is er voor iedereen hoor
Lees mijn topic: ik heb al hulp

[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 07-07-2003 18:23]

maandag 7 juli 2003 @ 14:36:08 #14
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_11619010
quote:
Op maandag 7 juli 2003 14:22 schreef miendobbelsteen het volgende:

[..]

Ach, ga fietsen Fok is er voor iedereen hoor

Je weet zelf ook dat je steeds in herhaling valt, want al je topics zijn t zelfde.

Erg zielig om meteen zo'n reactie te geven, professionele hulp kan je helpen Fok! niet. Niet iedereen heeft zin om jou achtergrond door te spitten en zegt dan iets wat in hem of haar opkomt. Waardoor jij weer meteen op je bek gaat.

maandag 7 juli 2003 @ 14:54:55 #15
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_11619476
quote:
Op maandag 7 juli 2003 14:36 schreef El-Rico het volgende:

[..]

Je weet zelf ook dat je steeds in herhaling valt, want al je topics zijn t zelfde.

Erg zielig om meteen zo'n reactie te geven, professionele hulp kan je helpen Fok! niet. Niet iedereen heeft zin om jou achtergrond door te spitten en zegt dan iets wat in hem of haar opkomt. Waardoor jij weer meteen op je bek gaat.

Als haar topics jou niet aanstaan. Blijf er dan uit en zeg dan gewoon weg niets ! En laat het aan de mensen over die wel iets te zeggen hebben op een normale manier. Edit: niet doen

[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 07-07-2003 18:25]

maandag 7 juli 2003 @ 14:56:18 #16
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_11619511
El-Rico, wat leidt jou er toe om iemand die voor haar gevoel diep in de shit zit er nog een stukje verder in te proberen te duwen?
Misschien heb je wel gelijk als je zegt dat Fok niet de beste plaats is om dit soort dingen uitvoerig te bespreken, maar niemand verplicht jou om deze topics te lezen en het is al helemaal idioot om de topicstarter dan ook nog eens af te gaan zaniken.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  maandag 7 juli 2003 @ 14:59:52 #17
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_11619600
mien, heel veel sterkte toegewenst ten eerste...

maar als ik t objectief bekijk vraag ik me af of zown labiel iemand wel alleen voor een klein kind kan zorgen prof. hulp is dus dringend nodig en niet alleen voor jou, je zoontje zal er ook bij gebaat zijn als jij dat kreeg...

pi_11619905
Leven met een psychische aandoening is vaak moeilijk (I know). Probeer er desondanks wat van te maken en geniet van de lichtpuntjes.
Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Sterkte

maandag 7 juli 2003 @ 15:14:41 #19
57819 Woessssj
Benbits&Dubbellicious
pi_11619917
quote:
Op maandag 7 juli 2003 14:56 schreef Metamorphozis het volgende:
El-Rico, wat leidt jou er toe om iemand die voor haar gevoel diep in de shit zit er nog een stukje verder in te proberen te duwen?
Misschien heb je wel gelijk als je zegt dat Fok niet de beste plaats is om dit soort dingen uitvoerig te bespreken, maar niemand verplicht jou om deze topics te lezen en het is al helemaal idioot om de topicstarter dan ook nog eens af te gaan zaniken.
Even ter aanvulling: soms is het juist gewoon lekker je kwetsbaar op te stellen op een plek waar juist alles kan. Wetende dat je allerlei feedback kan verwachten. Hier kan je heel veeel van leren, juist omdat de mensen niet "dichtbij staan".
Is ook iets voor Mien zelf om iets mee te doen. Raakt negatieve feedback niet? Ook niks mee doen! Raakt het wel..... is er vaak wel iets om over na te denken...
  maandag 7 juli 2003 @ 15:50:05 #20
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_11620789
Edit off topic

[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 07-07-2003 18:29]

pi_11620913
Jammer dat het mooiste meisje van heel FOK het zo moeilijk met zichzelf heeft..

Je zit pas in het voortraject van je behandeling, geef de hoop niet op, ook voor jou gaat de zon weer schijnen!

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  maandag 7 juli 2003 @ 16:05:31 #22
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_11621194
quote:
Op maandag 7 juli 2003 13:42 schreef miendobbelsteen het volgende:

Je bent niet de enige

Geef niet op, therapie helpt als je wil dat het helpt, maar tis hard werken, kom op zet door

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  maandag 7 juli 2003 @ 16:31:08 #23
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_11621926
quote:
Op maandag 7 juli 2003 14:54 schreef Funnie het volgende:

[..]

Als haar topics jou niet aanstaan. Blijf er dan uit en zeg dan gewoon weg niets ! En laat het aan de mensen over die wel iets te zeggen hebben op een normale manier.

Ik zeg het normaal?

De waarheid onder ogen houden is wel erg belangrijk en dat doe je niet door iemand continue complimentjes te geven.

Psychiators kunnen je beter helpen waardoor iemand niet meteen bij een beetje kritiek dagen in de put zit.
Edit: blijf respectvol wil je!!

[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 07-07-2003 18:30]

maandag 7 juli 2003 @ 17:06:56 #24
29670 Chub
terug van weggeweest :D
pi_11622806
Ik leef met je mee!

Soms heb ik ook van die dagen dat ik denk "Waarvoor doe ik het allemaal??" Ik vind mezelf ook regelmatig te dik, terwijl ik een vriendin heb en regelmatig sport...
en dat is ook zo'n negatief punt... ik sport me rot maar ik heb het idee dat ik niets afval of slanker wordt... Zo frustrerend!!!

Maar je moet het leven positief bekijken....
In jou geval genieten bijvoorbeeld van je zoon, iedere dag weer. Probeer te genieten van iedere zonnestraal en iedere glimlach van je zoon. Probeer die negativiteit om te zetten tot positiviteit...

Ik denk tegenwoordig als ik iets saai of niet leuk vind: "Het gaat vanzelf weer over.. en dan zijn er weer leuke dingen".

En als je erover wilt praten moet je me maar mailen!

succes!

Just Keep Smiling :)
pi_11622857
Mensen, willen jullie je dingen met elkaar uitvechten en niet in mijn topic? Ik wil niet dat 'ie wordt gesloten daardoor

Vanavond kan ik trouwens pas zelf echt reageren, of anders morgen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')