abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 juli 2003 @ 11:49:07 #1
46592 xplvr
X-Ray Papa Lima Victor Romeo
pi_11576987
quote:
ZANDVOORT 5 juli 2003 - In Zandvoort mogen in het openbaar geen feesten meer worden gegeven waar hardcore dancemuziek wordt gedraaid. Volgens burgemeester M. van der Heijden van de badplaats leidt deze harde muziek tot agressief gedrag.

Ja,...... geef de muziek maar de schuld ?????

Laat mij in mijn zeven sloten, laat mij de draad volslagen kwijt.
  zaterdag 5 juli 2003 @ 11:50:11 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_11577004
Ik denk dat ie de mensen die er op af komen de schuld geeft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_11577017
Een wat uitgebreider verhaal van het ANP
quote:
In Zandvoort mogen in het openbaar geen feesten meer worden gegeven waar hardcore dancemuziek wordt gedraaid. Volgens burgemeester M. van der Heijden van de badplaats leidt deze harde muziek tot agressief gedrag.

Van der Heijden zegt kort geleden tijdens een straatfestival in Zandvoort met eigen ogen te hebben gezien waartoe hardcore dance kan leiden. ,,Daar word je bepaald niet vrolijk van. Er ontstonden vechtpartijtjes en er werd in drugs gedeald. Dan heb je het over een gevaar voor de openbare orde.''

De burgemeester besloot daarom een algeheel verbod op het draaien van hardcore in te voeren. Dat verbod wordt voortaan opgenomen in vergunningen voor muziekfeesten en festivals. Van der Heijden wil op die manier de door hem zo gehate muziek uitbannen in Zandvoort.

Het gaat idd dus meer om het publiek, dan om de muziek.
pi_11577026
Jammer dat ik niet in zandvoort woon nu...
  zaterdag 5 juli 2003 @ 11:53:48 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_11577034
Een zekere regressie op festivals herken ik zelf ook wel trouwens. Dat heeft niet zoveel met de muziek te maken als wel met de sukkels die zich graag identificeren met het hardste van het hardste.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_11577051
Ik heb een schurft hekel aan die muziek, maar dit is natuurlijk te achterlijk voor woorden. Die burgemeester leeft nog wat in het verleden heb ik het idee.
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zaterdag 5 juli 2003 @ 11:55:54 #8
46592 xplvr
X-Ray Papa Lima Victor Romeo
pi_11577054
quote:
Het gaat idd dus meer om het publiek, dan om de muziek.
T' is gewoon een kleine groep die het voor de meerderheid verpest. Waarom schaffen ze dan het voetbal ook niet meteen af?
Laat mij in mijn zeven sloten, laat mij de draad volslagen kwijt.
pi_11577076
Die burgemeester heeft een probleem met de muziek, dat is waar het hier om draait.
pi_11577103
Mensen hier is al een uitgebreid topic over:

Zandvoort verbied hardcore dansmuziek

pi_11577153
en geefs ze eens ongelijk
Aap uit de mouw
pi_11577255
ik heb een schrufthekel aan die muziek maar dit is echt grote onzin. zoals iemand al zei je schaft voetbal toch ook niet meteen af omdat het leidt tot agressief gedrag.

Voetbal en muziek leiden niet tot agressie, achterlijke mensen met alcohol en drugs achter hun kiezen doen dat.

Die opsomming is niet moeilijk te maken, of ligt dat aan mij?

Liberty is the souls right to breathe. If the soul can't take a long hard breath laws are girded too tight. Without liberty, man is a syncope.
pi_11577285
die man graaft zijn eigen graf want nu worden ze illegaal gehouden met alle gevolgen van dien.
  zaterdag 5 juli 2003 @ 13:28:12 #14
2889 Zander
He's gone
pi_11578202
Ik denk niet dat het de muziek is die mensen agressief 'maakt', maar sommige stromingen trekken helaas een bovengemiddeld aantal botte plurken aan, zeker als 't feest ook nog eens gratis is. Niets tegen mensen die echt van hardcore houden en voor de muziek komen, overigens..
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_11578258
Wat een asshole is die burgemeester zeg. Ik ben geen hardcoreliefhebber, maar dit slaat echt helemaal nergens op. Wat is er toch aan de hand de laatste tijd m.b.t. feesten?? Alles wat niet in hun straatje past verbieden die politici.
It's easier to get forgiveness than permission.
  zaterdag 5 juli 2003 @ 21:33:08 #16
24054 search64
Avec le grande
pi_11585789
"Burgemeester verbiedt hardcore muziek?"

Was het maar muziek, dan hoefde hij het niet te verbieden.

Het slaat natuurlijk nergens op, die agressie komt niet door het geluid maar door de Neanderthalers die er naar luisteren. Typisch geval van oorzaak en gevolg door elkaar halen.

"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_11597115
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 21:33 schreef search64 het volgende:
"Burgemeester verbiedt hardcore muziek?"

Was het maar muziek, dan hoefde hij het niet te verbieden.

Het slaat natuurlijk nergens op, die agressie komt niet door het geluid maar door de Neanderthalers die er naar luisteren. Typisch geval van oorzaak en gevolg door elkaar halen.

Ik ben geen Neanderthaler.
pi_11597801
En d'r is op het desbetreffende festival helemaal geen Hardcore gedraait, dus naar aanleiding van wat wil die Burgemeester de HC dan verbieden?

[Omdat een paar relmarrokanen het nodig vonden om tijdens een Hardstylefeest, een beetje te gaan zieken, dus lijkt het mij de oplossing om dit soort mensen te weren in de treinen richtig Zandvoort, natuurlijk ook op mooie zomerse dagen wanneer bepaald soort types toch ook weer de sferen in en rondom Zandvoort weten te verzieken ]

pi_11598480
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:55 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ik heb een schurft hekel aan die muziek, maar dit is natuurlijk te achterlijk voor woorden. Die burgemeester leeft nog wat in het verleden heb ik het idee.
Idd, en dalijk verzinnen ze dit ook voor hiphop
(gangsta-rap= agressief DUS geen hiphopfeesten meer,
zou die burg. van maastricht bijv. kunnen zeggen)
Viva la vita.... Altijd
  zondag 6 juli 2003 @ 15:16:34 #20
13264 U-lerZzZ
www.Fh2.nl
pi_11598521
Hardcore + hardcore = 2.

Welke muziek bedoelen ze eigenlijk? Mogen Darkcore en Speedcore wél nog?

Wie?
  zondag 6 juli 2003 @ 15:20:11 #21
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_11598588
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:53 schreef Fatality het volgende:
Jammer dat ik niet in zandvoort woon nu...
  zondag 6 juli 2003 @ 15:21:46 #22
41273 Mr.Tear
wattan?!
pi_11598618
Lullig voor de mensen die van Hardcore feestenhouden. Ik hou al helemaal niet van badplaatsen als Zandvoort, maar het blijft jammer dat wat een selecte groep mensen flikt op zo'n feest betekenend is voor de rest.
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
  zondag 6 juli 2003 @ 15:21:52 #23
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_11598621
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 13:32 schreef Glacius het volgende:
Wat een asshole is die burgemeester zeg. Ik ben geen hardcoreliefhebber, maar dit slaat echt helemaal nergens op. Wat is er toch aan de hand de laatste tijd m.b.t. feesten?? Alles wat niet in hun straatje past verbieden die politici.
Je moet soms ook naar simpelere redenen zoeken, misschien vindt de burgemeester van Zandvoort het zelf maar teringherrie. Alleen zoiets geef je natuurlijk niet toe op tv, dan kom je te "simpel" over, en das niet goed voor je imago.

Hoewel ik wel moet zeggen, het verbieden van de muziekfeesten is wel gewoon effectief om de komst van hardcoretuig terug te dringen. Alleen het is natuurlijk jammer voor de hardcore fans die geen onzin uithalen, waarschijnlijk de meerderheid. Daarom vind ik de maatregel te drastisch.

pi_11598833
Dat probleem heb je trouwens met bijna alles.... >

voetbalhooligans > wedstrijden zonder publiek?
'kutmarrokanen' > allochtonen harder aanpakken?

Viva la vita.... Altijd
  zondag 6 juli 2003 @ 16:47:37 #25
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_11599996
-edit: offtopic-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 06-07-2003 16:56]

Hevig kunne kwatsu is een gave
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: