Engelse vrouw: "Is this for garlic?"
Nederlandse vrouw: "Gallik?"
E: "Yes, for garlic. Is it for garlic?"
N: "Knoflook."
E:
N: "KNOFLOOK!!!" (Misschien begrijpt ze me als ik schreeuw...)
E:
N: "KNOF-LOOK!!!"
E: "Is if for putting garlic in the food?"
N: "Gallik?"
E: "For putting things in the food"
N: "Pudding in de foot? Pudding?"
Ik loop langs, breed lachend, en zeg tegen de Engelse vrouw:
"Yes, it's for garlic."
Echt amusement!
Maar vinden jullie het ook niet triest, dat sommige mensen tegen buitenlanders ineens gaan doen of die achterlijk zijn?
Zo was er een tijd geleden ook een stukje bij Kopspijkers, waar een kraamverzogster op een vreselijk kinderachtige wijze aan een Chinees vrouwtje uitlegde wat ze moest doen als de baby huilde:
"Baby huilen, jij kijken. Baby luier. Baby honger."
Dat is toch idioot?
quote:Inderdaad.
Op vrijdag 4 juli 2003 20:48 schreef Toeps het volgende:
Dat is toch idioot?
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 20:52 schreef BAZZA het volgende:
Had die toerist maar Nederlands moeten leren hoor
quote:Dat komt omdat iedereen hier gelijk engels begint te praten tegen buitenlanders. Als we dat gewoon weigeren gaan ze vanzelf wel proberen nederlands te praten op de een of andere manier.
Op vrijdag 4 juli 2003 20:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Weet je wat idioot is? Dat een Hollander in zijn land niet zijn eigen taal kan spreken. Toeristen moeten zich eens aan ons aanpassen. Lullen wij in Duitsland Nederlands? Nope...
Waar blijven de hollanders die de fransen afbranden omdat ze alleen frans spreken en geen engels ??????? Kom mar, kom mar kom mar kom mar.
quote:En dus krijg je bovenstaand verhaal.
Op vrijdag 4 juli 2003 20:53 schreef du_ke het volgende:[..]
Dat komt omdat iedereen hier gelijk engels begint te praten tegen buitenlanders. Als we dat gewoon weigeren gaan ze vanzelf wel proberen nederlands te praten op de een of andere manier.
quote:yep en dan zoekt die vrouw de volgende keer eerst het woord knoflook op in haar woordenboek, of als ze goed integreerd zilveruitje.
Op vrijdag 4 juli 2003 20:54 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
En dus krijg je bovenstaand verhaal.
quote:Nou die Nederlandse vrouw kon dus geen Engels.
Op vrijdag 4 juli 2003 20:54 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
En dus krijg je bovenstaand verhaal.
quote:Probeer als Engelstalig persoon maar eens Nederlands te oefenen in Nederland
Op vrijdag 4 juli 2003 20:53 schreef du_ke het volgende:
Dat komt omdat iedereen hier gelijk engels begint te praten tegen buitenlanders. Als we dat gewoon weigeren gaan ze vanzelf wel proberen nederlands te praten op de een of andere manier.
iedere keer als je een poging waagt met je gebrekkige Nederlands beginnen die Nederlanders met hun neppe_amerikaanse_ik_heb_veel_Friends_gekeken Engels tegen je te lullen om te laten zien hoe "internationaal" ze wel niet zijn
quote:Dat is pas echt dom. Als iemand zijn best doet Nederlands te lullen tegen mij, zal ik hem/haar altijd helpen er het beste van te maken en dus gewoon Nederlands terug te lullen. Die mensen willen het tenminste!
Op vrijdag 4 juli 2003 20:57 schreef BAZZA het volgende:[..]
Probeer als Engelstalig persoon maar eens Nederlands te oefenen in Nederland
iedere keer als je een poging waagt met je gebrekkige Nederlands beginnen die Nederlanders met hun neppe_amerikaanse_ik_heb_veel_Friends_gekeken Engels tegen je te lullen om te laten zien hoe "internationaal" ze wel niet zijn
![]()
quote:En dat vind ik triest. Net als de rest van europa. Ze kunnen het wel maar willen vaak niet. Nou dan ook maar niet betalen he. Eens zien hoelang ze dat volhouden. Eigen ervaring nog geen 2 minuten.: Sir you have to pay.
Op vrijdag 4 juli 2003 20:55 schreef Toeps het volgende:[..]
Nou die Nederlandse vrouw kon dus geen Engels.
Ik: so you can speak english, now i won't pay at all. You have tried to fool me, now i fool you.
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 06-07-2003 10:42]
quote:Exact, helaas denken veel mensen hier niet eens bij na
Op vrijdag 4 juli 2003 20:58 schreef Da_Sandman het volgende:Dat is pas echt dom. Als iemand zijn best doet Nederlands te lullen tegen mij, zal ik hem/haar altijd helpen er het beste van te maken en dus gewoon Nederlands terug te lullen. Die mensen willen het tenminste!
quote:Maar zeg dat dat je het niet begrijpt en ga niet lopen schreeuwen: "KNOFLOOK! KNOFLOOK!"
Op vrijdag 4 juli 2003 21:00 schreef Minotarumon het volgende:
sommige mensen weten miss niet wat garlic betekent
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |