Ik wil graag rond die tijd een week of 2 op vakantie en lekker beetje duiken en en rondkijken in een mooie omgeving.
Relaxen is lekker maar 2 dagen strand en dan heb ik het wel gehad..dus er moet wel wat meer te zien zijn.
Een avond op het strand of na het duiken prima...maar wil ook wel wat natuur danwel cultuur zien.
De beelden die ik tot nu toe heb gezien zijn erg mooi...schitterende eilanden en perfecte duikplek.
ik zie tot nu toe ook vrij behoorlijke prijzen.....ik vraag me af of als je op eigen gelegenheid gaat het de kosten een beetje drukt (ik wil zowiezo niet met een groep of georganiseerd)
Ik hoor graag van mensen
(alternatieve vergelijkbare plekken zijn ook welkom)
Trouwens al eens gedacht aan Tahiti of Guadaloupe?
Ik ben daar vier jaar geleden geweest. Ik heb toen eerst een rondreis gemaakt door Sri Lanka van 8 dagen en daarne 8 dagen op de Malediven geweest op het Eiland Meeru.
Dit alles heb ik gedaan in Juli en Aug.
Duiken is echt schitterend daar. Parel wit strand en het water is er schittend helder!
Ik kan 1 ding zeggen: Aanrader!!!!!
quote:Ja ik heb het ook gezien...ik had al zitten kijken naar prijzen..
Op maandag 30 juni 2003 11:11 schreef Strolie75 het volgende:
Gisteravond was een item over de Maladiven bij Yorin Travel, zag er heerlijk uit! Mooie resorts en verlaten eilanden. Echt goedkoop was het echter niet, € 2400 voor 8 dagen.Trouwens al eens gedacht aan Tahiti of Guadaloupe?
Tahiti of Guadeloupe...mmm...ff kijken wat ik daarop kan vinden
quote:Ja die helderheid was echt waanzinnig...deed me denken aan Belize..ook zo bizar !! en onwijs helder !!
Op maandag 30 juni 2003 11:28 schreef selected het volgende:
De Malediven is echt schitterendIk ben daar vier jaar geleden geweest. Ik heb toen eerst een rondreis gemaakt door Sri Lanka van 8 dagen en daarne 8 dagen op de Malediven geweest op het Eiland Meeru.
Dit alles heb ik gedaan in Juli en Aug.Duiken is echt schitterend daar. Parel wit strand en het water is er schittend helder!
Ik kan 1 ding zeggen: Aanrader!!!!!
Zuid Rode zee biedt de zelfde duikkwaliteit voor veel minder, Alleen is het boven water lang niet zo mooi natuurlijk als die Bounty eilanden. Je kunt ook de Sulawese and like proberen van de Indonesische eilanden, zelfde looks ook remote, lokaal goedkoper, reis duurder, bizarre duikplekken (zoutwatermeer met miljoenen niet stekende kwallen) en wat safariwerk.
Tja, ik vond het in ieder geval de moeite waard dit allemaal en heeft op mij zeker een indruk gemaakt.
Deze prijzen zijn in ieder geval al een stuk schappelijker !
Om zo een lange reis te maken en dan die onzekerheid te nemen is een erg duur risiko. Trouwens als je wilt duiken dan kun je beter een arrangement nemen dan is het duiken al betaald en de boot ook.
Advies: als je gaat , neem veel boeken mee of iemand waar je ontzettend goed mee kunt praten...
quote:Martinique schijnt ook heel mooi te zijn, ligt ook in die buurt.
Op maandag 30 juni 2003 14:12 schreef Tigress74 het volgende:
Guadeloupe was een goeie tip Strolliebollie![]()
quote:Nou aan duiken doen is een groot woord hoor
Op maandag 30 juni 2003 14:22 schreef Strolie75 het volgende:
Ik wist trouwens niet dat jij aan duiken deed Tiggy?
Heb alleen geen zin in een hele duikvakantie...wil ook nog wel iets anders doen...beestjes kijken in regenwoud/bossen enzo...beetje cultuur....vandaar dat ik niet kies voor een duikvakantie.
quote:Dan neem ik wel een woordenboek mee want anders kan ik Strolliebollie niet verstaan
[b]
Advies: als je gaat , neem veel boeken mee of iemand waar je ontzettend goed mee kunt praten...
quote:Zo denk ik er ook over, ik heb jaren geleden mijn duikbrevet in Amerika gehaald, sindsdien probeer ik elke vakantie minstens één keer te gaan duiken. Tot nu toe heb ik gedoken in Colorado, Zuid-Frankrijk en Kreta.
Op maandag 30 juni 2003 14:53 schreef Tigress74 het volgende:
Heb alleen geen zin in een hele duikvakantie...wil ook nog wel iets anders doen...beestjes kijken in regenwoud/bossen enzo...beetje cultuur....vandaar dat ik niet kies voor een duikvakantie.
quote:
Op maandag 30 juni 2003 14:54 schreef Tigress74 het volgende:
Dan neem ik wel een woordenboek mee want anders kan ik Strolliebollie niet verstaan
Op Guadaloupe, Tahiti en Martinique spreken ze trouwens Frans.
quote:Tsja het kan nooit perfect zijn he
Op maandag 30 juni 2003 15:00 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Op Guadaloupe, Tahiti en Martinique spreken ze trouwens Frans.
quote:Caribisch gebied
Op maandag 30 juni 2003 15:01 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Waar ligt guadaloupe?? klinkt goed voor de volgende duiktrip!
quote:Internet of heb je folders gehaald?
Op maandag 30 juni 2003 15:09 schreef Tigress74 het volgende:
Tsja het kan nooit perfect zijn he.....maar op Guadeloupe heb ik al een adresje gevonden met bungalows, niet te duur, en de eigenaar is nederlander en divemaster
Een oom van me, die in de Seychellen is geweest, zij ooit eens tegen mij dat Koh Phangan (Z-Thailand) eigenlijk nog net iets mooier is.
En ook nog eens beduidend goedkoper.
Zelf ben ik ook al 4x in Koh Phangan geweest en moet zeggen dat het er i.d.d. schitterend is.
Ook qua duiklocaties is het er super, vooral het Koh Angtong national marine park.
Maar de absolute topper qua duiken, en dit is een redelijk goed bewaard 'geheim', zijn de Similan eilanden in de Andaman sea (Thailand).
Volgende keer dat ik die richting uit ga dan absoluut daarheeb
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |