Ik woon sinds ruim drie weken in Singapore om daar mee te helpen een nieuwe hogeschool op te starten. Ik word vanuit Nederland gedetacheerd en heb een huis gekregen van mijn Singaporese werkgever, de Republic Polytechnic (http://www.rp.edu.sg).
Even een kaartje van waar ik woon (op het sterretje dus):
Bij het linkerpijltje is de hogeschool. Bij het pijltje bovenin is Orchard Road, de meest moderne winkelstraat van Singapore
Als ik 's ochtend wakker word en mijn balkon opstap zie ik het volgende:
als ik naar links kijk en
als ik naar rechts kijk.
Als ik de straat oversteek ziet mijn appartement er zo uit:
Mijn appartement is het bovenste appartement van het linkergedeelte.
Dan pak ik mijn fietsje, de linker, een beetje klein, maar met 18 versnellingen.
Ik fiets over Chatsworth Road (zie ook het kaartje)
De bomen rechts staan naast mijn appartement
Als eerste kom ik dan langs de Indonesische ambassade, een groot gebouw met zowel kantoren als een woongedeelte
Singapore is een Engelse kolonie geweest, dus er wordt links gereden.
Het is even wennen met fietsen, vooral omdat ze ook geen fietspaden hebben, dus als ik over Orchard fiets, fiets ik over een vijfbaans autoweg..
Aan het eind van Chatsworth sla ik linsaf, Tanglin Road op
Tanglin Road is een vrij drukke weg, als je naar rechts gaat kom je bij Orchard Road uit.
Aan Tanglin Road liggen ook een aantal ambassades, waaronder die van Brunei Darussalam, het rijke oliestaatje, hier in de buurt. Werderom een zeer groot complex. Ook het Britse consulaat, dat superbeveiligd is, ligt aan Tanglin Road.
Schuintegenover de ambassade ligt de Republic Polytechnic al, het bonte kleuren gebouw. Ik werk op de achtste verdieping.
Al fietsende een foto van de hoofdingang gemaakt. Het gebouw was vroeger het Ministerie van Onderwijs, nu is het helemaal gerenoveerd en is het het onderkomen van de RP voor de komende paar jaar, tot de nieuwe campus in gebruik wordt genomen.
En ten slotte, mijn cubicle, met natuurlijk mijn Hollandboek om mensen uit te leggen dat we echt allemaal op klompen lopen en de hele dag kaas eten.
Voor meer foto's zie ook www.kluit.com
Groeten,
Libris
[Dit bericht is gewijzigd door Libris op 28-06-2003 06:53]
quote:Ik heb helemaal niet het gevoel dat het ver weg is, Fok! is binnen handbereik
Op zaterdag 28 juni 2003 04:06 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Coole reportage, leuk topicDas ver weg, hoe lang ga je dat doen?
Ik heb een contract voor een jaar, dus tot juni 2004. Daarna wil ik wat gaan rondtrekken in de omgeving
Leuk om te zien hoe alle fokkers in het buitenland leven
quote:Ja, is leuk, hopelijk volgen er meer!
Op zaterdag 28 juni 2003 05:10 schreef Vampier het volgende:
Ik ben een rage gestartLeuk om te zien hoe alle fokkers in het buitenland leven
quote:Ja word tijd dat er meer FOKers naar het buitenland vertrekken... misschien krijgen we dan ooit nog ons eigen subforum!
Op zaterdag 28 juni 2003 06:43 schreef Libris het volgende:[..]
Ja, is leuk, hopelijk volgen er meer!
Leuk topic trouwens, Libris. Heb je trouwens nog last van ongedierte zoals reuzen spinnen en slangen. Ga je met je fiets naar het werk, of heb je ook al een auto?
quote:Waar is wat goed voor?
Op zaterdag 28 juni 2003 06:50 schreef EggsTC het volgende:
QWaar is dit nou goed voor?
quote:Helemaal geen last van beestjes, pas 1 mug gehad in een maand tijd (was wel meteen helemaal lek, maar gelukkig hebben ze hier geen malaria). Wel pasgeleden een klein hagedisje op mijn plafond, maar lekker laten zitten. Ik denk wel dat hier spinnen en slangen voorkomen, maar het gedeelte waar ik zit is flink bebouwd.
Op zaterdag 28 juni 2003 06:48 schreef vicz het volgende:[..]
Ja word tijd dat er meer FOKers naar het buitenland vertrekken... misschien krijgen we dan ooit nog ons eigen subforum!
Leuk topic trouwens, Libris. Heb je trouwens nog last van ongedierte zoals reuzen spinnen en slangen. Ga je met je fiets naar het werk, of heb je ook al een auto?
quote:Dank je, Ach, in het buitenland wonen heeft zijn voors en tegens. Ik zit nu in de schaduw bij 35 graden Celcius, maar ik mis de pindakaas, stroopwafels en pindakaas
Op zaterdag 28 juni 2003 09:50 schreef Stranger het volgende:
Leuk om te zien
Bij deze topics vind ik het jammer dat ik in Nederland woon, het ziet er bij jullie veel cooler/mooier uit
quote:2 keer pindakaas missen
Op zaterdag 28 juni 2003 10:45 schreef Libris het volgende:[..]
Dank je, Ach, in het buitenland wonen heeft zijn voors en tegens. Ik zit nu in de schaduw bij 35 graden Celcius, maar ik mis de pindakaas, stroopwafels en pindakaas
quote:Pindakaas en stroopwafels lust ik toch niet
Op zaterdag 28 juni 2003 10:45 schreef Libris het volgende:[..]
Dank je, Ach, in het buitenland wonen heeft zijn voors en tegens. Ik zit nu in de schaduw bij 35 graden Celcius, maar ik mis de pindakaas, stroopwafels en pindakaas
quote:Hagelslag dan
Op zaterdag 28 juni 2003 10:47 schreef Chen het volgende:[..]
2 keer pindakaas missen
quote:Ja, ik vond het idee van Vampier, Maartena en Vic erg leuk, dus ook maar even gedaan..
Op zaterdag 28 juni 2003 09:45 schreef Chen het volgende:
Ey Libris zie dat je nu ook topic heb geopent
Ik keek alleen eerst op je site (zie mijn sig)
Leuk hoor!
Ok... beetje overdreven zoals hier boven beschreven, maar merk je uberhaupt iets van de strenge regels die ze daar hebben?
quote:Nee, eigenlijk merk ik er weinig van. Het is niet verboden om kauwgom te kauwen, maar wel om het te verkopen. Je mag dus wel voor persoonlijk gebruik invoeren. Voor de rest zie je erg weinig politie, minder dan in Nederland, maar zijn bepaalde boetes wel vrij hoog. Eten in de metro: 230 euro, roken het dubbele. Niemand die het doet, zal wel iets voor Nederland zijn.
Op zaterdag 28 juni 2003 17:43 schreef vicz het volgende:
Zeg in Singapore zijn ze toch enorm streng mbt straatvervuiling? Is het niet zo als je een kauwgumpje aan het kauwen bent dat je al opgepakt word en voor levenslang word opgesloten....Ok... beetje overdreven zoals hier boven beschreven, maar merk je uberhaupt iets van de strenge regels die ze daar hebben?
quote:Nee, als je al 230 pop boete krijgt voor een frietje bikken in de metro, zou ik het risico niet willen lopen dat zo'n blauwjas me pakt terwijl je een sigaretje afklopt/uitdrukt op straat :-S
Roken is net zo duur als in Nederland, maar veel mensen doen het gewoon niet.
Maar uhmmm... Hoest met de vrouwelijke populatie gesteld? Heb ooit gehoord dat veel volk in die oosterse landen dol zijn op "ons"...
Wat van gemerkt?
Edit: toffe repo, trouwens!!! Keep up the good work
quote:Mmmz, frietjes, nu weet ik wat ik mis. Ze hebben hier wel van die McDonalds Franse friet, maar heb trek ik lekkere Vlaamse (met mayo natuurlijk). Het is trouwens ook verboden om in restaurants en winkelcentra te roken, cafe's mag wel.
Op zondag 29 juni 2003 06:54 schreef RedDevil085 het volgende:[..]
Nee, als je al 230 pop boete krijgt voor een frietje bikken in de metro, zou ik het risico niet willen lopen dat zo'n blauwjas me pakt terwijl je een sigaretje afklopt/uitdrukt op straat :-S
Maar uhmmm... Hoest met de vrouwelijke populatie gesteld? Heb ooit gehoord dat veel volk in die oosterse landen dol zijn op "ons"...
Wat van gemerkt?
Edit: toffe repo, trouwens!!! Keep up the good work
Van die aandacht heb ik eigenlijk nog niet echt veel gemerkt. Aan de ene kant merk je wel dat de Aziaten tegen je opkijken, vooral als je zegt dat je 24 bent en 'lecturer' bent. Taxichauffeur: "you must be famous in your country" . aan de andere kant is hier wel een lichte aversie tegen de Westerlingen. Het zijn toch meestal de rijkere (, arrogantere) mensen. Ik ben daarnaast ook nog niet echt veel uitgeweest, dus niet echt de kans gehad anderen te ontmoeten.
quote:Er staan meer 'rapportages' op mijn site: www.kluit.com, maar ik kan tzt wel wat hiernaartoe kopieren..
Op zondag 29 juni 2003 07:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel vet inderdaad, al zijn het dan "maar" woon-werk-verkeer-foto'sMisschien wel een cool idee voor een reportage. Maar heel veel plezier nog daar! Gaat vast lukken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |